enjoy your meal

نوش جان به انگلیسی، جواب آن، جایگزین و آداب غذا خوردن

گاما

اگر قسمت شد و سر از یک رستوران خارجی یا انگلیسی‌ زبان سر درآوردید، معمولا کسی که غذا را برای تان می ‌آورد با جمله: “Enjoy your meal” شما را دعوت به خوردن غذا می ‌کند. معنای این جمله “نوش جان” است (البته cheers هم به همین معنی ست منتها بیشتر برای نوشیدنی بکار میرود). هدف رستوران‌دار این است که شما از غذایی که می ‌خورید نهایت لذت را ببرید و از تجربه ‌ای که در آن جا داشته ‌اید، راضی باشید.

تشکر از میزبان یا مهماندار

اگر برای اولین بار است که در آن رستوران غذایی می ‌خورید، شاید ندانید که چه انتظاری می ‌توانید از غذا داشته باشید. در این صورت، می ‌توانید از خدمتکار برای مهمان ‌نوازی خوبی که کرده است؛ تشکر کنید و در جوابش جملات زیر را بگویید :

Thank you  ممنون

یا

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

“looking forward to it”  “که یعنی “بی ‌صبرانه (مشتاقانه) منتظر هستم غذا را بیاورید

بیهوش به انگلیسی (داروی بیهوشی، ازحال رفتن و غش و اصطلاحات)

نوش جان در فرهنگ های مختلف

عبارت “نوش جان” به انگلیسی “Cheers” است که در مترادف های زیر نیز استفاده می‌شود:

1- To your health (تو یُر هِلث-بسلامتی تو)

2- Bottoms up (باتِمز آپ)

3- Here’s to you (هیِرز تو یو)

4- Salut (سَلوت)

5- Prost (به زبان آلمانی)

6- Skål (به زبان سوئدی و نروژی)

7- Sláinte (به زبان ایرلندی)

8- Cin cin (به زبان ایتالیایی)

9- Kanpai (به زبان ژاپنی)

10- Na zdrowie (به زبان لهستانی)

20 اصطلاحات مربوط به غذا و آشپزی در زبان انگلیسی

آداب تعارف کردن غذا و سرمیز را بلد باشید (6 آداب مهم موقع غذا)

در فرهنگ انگلیسی، برخی آداب و رفتارهای مرسوم برای تعارف کردن غذا به مهمان وجود دارد. در زیر به برخی از این آداب اشاره می‌کنم:

1- استفاده از عبارات مودبانه: در حین تعارف غذا، استفاده از عبارات مودبانه مثل “لطفاً بپذیرید” (Please help yourself) یا “لطفاً غذای خوشمزه‌ای برداشت کنید” (Please enjoy the delicious food) مناسب است.

2- انتظار برای مهمان: به عنوان میزبان، باید منتظر شوید تا مهمان‌تان غذا را برداشت کند و بعد از آن شروع به خوردن کنید. این به مهمان اجازه می‌دهد درجایشان را انتخاب کنند و غذای مورد علاقه خود را برداشت کنند.

لاغر/لاغری به انگلیسی، لاغر اندام، کاهش وژن، رژیم غذایی و …

3- عدم شروع به خوردن تنها: در یک میز تعدادی از مهمانان حضور دارند، منتظر باشید تا همه مهمانان اجازه برداشت غذای خود را داشته باشند و سپس شروع به خوردن کنید. این احترام به مهمانان و هماهنگی در هم صدا را نشان می‌دهد.

4- پیشنهاد نوشیدنی: در صورتی که مهمانان برای نوشیدنی نیز در جلسه حضور دارند، معمول است که به آن‌ها نوشیدنی انتخاب کرده و ارائه کنید. می‌توانید از عباراتی مثل “لطفاً آیا میخواهید چیزی بنوشید؟” (?Would you like something to drink) استفاده کنید.

5- قرار دادن لوازم خوراکی: هنگامی که غذا را به مهمانان ارائه می‌دهید، معمول است که لوازم خوراکی مانند قاشق، چنگال، چاقو و آبمیوه‌گیر را در جلوی آن‌ها قرار دهید تا بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

6- قدردانی از غذا: در پایان وعده غذا، بهتر است از میزبان تشکر کرده و قدردانی خود را ابراز کنید. به عنوان مثال، می‌توانید عباراتی مثل “ممنونم بابت غذای خوشمزه” (Thank you for the delicious meal) را بکار ببرید.

حتما دانلود کنید: 100 درس مکالمات رایج زبان انگلیسی

این آداب تعارف کردن غذا مخصوص فرهنگ انگلیسی است و ممکن است در فرهنگ‌های دیگر تفاوت داشته باشد. در هر صورت، مهمترین نکته احترام به مهمانان و قوانین هماهنگی است که در هر فرهنگی ارزشمند می‌باشد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست