نمونه سوالات آیلتس

دانلود نمونه سوالات آزمون آیلتس (و 20 ترفند کاربردی)

گاما

اگر انگلیسی؛ زبان بومی شما نیست و می خواهید آن را به صورت اکادمیک بخوانید، حتماً باید آزمون آیلتس را بدهید. آزمون آیلتس قوانین مخصوص به خودش را دارد و کسانی که خودشان را برای این آزمون بین المللی آماده می‌ کنند، باید راهکار ها و پیشنهاداتی را در نظر بگیرند تا بتوانند به طور کامل برای این آزمون آماده باشند و به نمره مورد نظر خود برسند و اگر نمی‌خواهید در این امتحان نمره کم بیاورید، باید خودتان را برای آن آماده کنید. پس چند دقیقه زمان بگذارید و راهکار های ما را در این باره مطالعه کنید. آیا برای آزمون آیلتس آماده هستید؟

قبل از این که این آزمون را بدهید، راهکار های کمک ‌کننده زیر را مد نظر داشته باشید:

1-نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید

روی نقاط ضعف خود کار کنید تا مطمئن باشید که تاثیر منفی روی نمره کلی شما ندارد. به عنوان مثال اگر در ریدینگ انگلیسی سرعت پایین تری دارید، سعی کنید که بیشتر روی آن تمرکز داشته باشید.

2-یک برنامه مطالعاتی داشته باشید

حتماً قبل از این که شروع به مطالعه این آزمون کنید، برای خودتان برنامه بریزید. برنامه مطالعاتی را طبق نقاط قوت و نقاط ضعفی که دارید؛ پیش ببرید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

3-منابع معتبر را مطالعه کنید

هنگامی که می خواهید در آزمون ایلتس شرکت کنید، اگر برای تان مقدور است، اول در آزمون آمادگی آیلتس شرکت کنید. این آزمون ها باعث می‌ شوند تا شما با مواد آموزشی آیلتس آشنا شوید و راهکار های ما بیشتر برایتان کاربردی باشد. اگر به این آزمون‌ ها دسترسی ندارید، می توانید یک معلم خصوصی بگیرید تا برای شما مدل آزمون را شبیه سازی کند. همچنین یک برنامه مطالعاتی در اختیار شما قرار دهد. بهترین منابع را در اینجا مشاهده کنید

4-تا جایی که احساس اعتماد به نفس داشته باشید؛ تمرین کنید

تمرین کردن اعتماد بنفس را افزایش می دهد. برای سنجش سطح اسپیکینگ و مکالمه، حتماً دوستی را پیدا کنید و با او انگلیسی تمرین کنید. خواندن مجلات انگلیسی و متون مختلف، تماشای فیلم ها به زبان انگلیسی هر شب و قرار دادن خودتان در معرض اخبار زبان انگلیسی و گوش دادن یه آهنگ هی زبان انگلیسی باعث افزایش مهارت شما در لیسنینگ خواهد شد.

5-در فشار های زمانی تمرین کنید

سعی کنید در عرض ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه خودتان را به چالش بکشید و فکر کنید که سر جلسه امتحان هستید. انجام این کار به شما کمک می‌ کند تا با احساس خود حین خواندن ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ آشنا شوید. هر چقدر که بیشتر در این اوقات تحت فشار تمرین کنید ، بهتر می توانید زمان خود را مدیریت کنید.

6-وب سایت رسمی آیلتس را بررسی کنید

وبسایت رسمی آیلتس بهترین منبع برای افرادی است که می‌ خواهند این آزمون را پشت سر بگذارند. شما می توانید قوانین این آزمون را در آن جا مطالعه کنید. با فرمت امتحان آشنا شوید و مواد آموزشی مانند کتاب ، تست ها و ویدئو ها را داخل وبسایت بهتر متوجه شوید.

7- محل آزمون را چک کنید

برای این که در روز امتحان زمان داشته باشید، حتما باید بدانید که محل آزمون دقیقا کجا است و چگونه می توانید به بهترین شکل ممکن در آن جا حاضر شوید تا در روز امتحان سردرگم نباشید.

آزمون آیلتس

اصطلاحات کاربردی آیلتس: 55 اصطلاح رایج برای گرفتن نمره بالای 8

راهکار هایی برای روز امتحان آیلتس

1-شب قبل خوب بخوابید  حما باید اطمینان حاصل کنید که شب قبل از ازمون آیلتس به اندازه کافی خوابیده باشید. خستگی مستقیماً توانایی تمرکز شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

2-صبحانه بخورید  خوردن وعده غذایی مناسب قبل از آزمون اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می‌ شود مغز شما به دلیل این که گرسنه نیستید، بهتر عمل کند.

3-لباس راحت بپوشید  لباس مناسب بپوشید که حواس شما را از تمرکز سر جلسه امتحان پرت نکند. هرگز از لباس هایی که خیلی تنگ هستند استفاده نکنید. همچنین در نظر بگیرید که ممکن است اتاق خیلی سرد یا خیلی گرم باشد. بنابراین چند لایه لباس بپوشید که بتوانید آن را کم و زیاد کنید .

4-بطری نوشیدنی شیرین را فراموش نکنید  به شما اجازه می دهند که بطری آب ، مداد، پاک کن و کارت شناسایی را داخل ببرید. البته شما به جای آب می توانید از نوشیدنی های شیرین هم استفاده کنید تا قند خون تان نیفتد . همچنین می‌ توانید نوشیدنی حاوی کافئین و شکر هم همراه تان داشته باشید .

5-به تلفظ و دیکته کلمات دقت کنید  تلفظ و دیکته کلمات در آزمون‌ های آیلتس سختی بسیار زیادی دارند و اگر به درستی استفاده نشود، از نمره تان کم می ‌شود.

6-به محدودیت کلمات توجه داشته باشید  به یاد داشته باشید که اگر محدوده کلمات بیش از حد زیاد باشد و پا را از آن فراتر بگذارید، از شما نمره کسر می‌ شود. بنابراین به قسمت‌ هایی که به شما می‌ گویند پاسخ بیش از سه کلمه نباشد و یا در رایتینگ که می گویند ۲۵۰ کلمه یا ۱۵۰ کلمه بنویسید؛ دقت کنید.

دانلود بهترین نمونه سوالات آزمون آیلتس (سری اول)

چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟ (17 نکته کلیدی)

دانلود بهترین نمونه سوالات آزمون آیلتس (سری دوم)

ترفندهای پرنمره 4 بخش آزمون

راهکار هایی برای آزمون رایتینگ در آیلتس

  • از انگلیسی محاوره برای رایتینگ استفاده نکنید .
  • اول قسمت دوم را پر کنید که نمره بیشتری را شامل می شود .
  • حتماً باید دست خط واضح، تمیز و مرتب داشته باشید.

راهکار هایی برای اسپیکینگ آزمون آیلتس

  • قبل از پاسخ به سوالات، با دقت فایل صوتی را گوش کنید.
  • اگر مطمئن نیستید که باید چه پاسخی بدهید، به سوال جواب ندهید. می توانید از آزمون گیرنده بخواهید که سوالش را تکرار کند و آن را برای شما شفاف سازی کند.
  • اعتماد به نفس داشته و ریلکس باشید و بهترین خود را ارائه دهید.

راهکار هایی برای ریدینگ آزمون آیلتس

  • زمان خود را صرف سوالاتی نکنید که پاسخش را پیدا نمی کنید. به سراغ سوال بعدی بروید و اگر برای آن زمان باقی مانده بود؛ سوال قبلی را پاسخ دهید.
  • تمام سوالات را بخوانید و زیر کلمات کلیدی قبل از خواندن متن بعدی خط بکشید.

راهبرد هایی برای آزمون لیسنینگ در ایلتس

  • قبل از این که به فایل صوتی گوش بدهید،  روی سوالات یک نگاه کلی داشته باشید.
  • مطمئن شوید که می توانید تاریخ را با فرمت درست بنویسید.
  • اگر در شنیدن صدا مشکل دارید، دست خود را بالا بیاورید و کمک بگیرید.
  • روی تلفظ آمریکایی و بریتانیایی تمرین داشته باشید زیرا بعضی از اعداد و کلمات به شکل متفاوتی تلفظ می شوند.

حتما این واژه های آیلتس را دانلود کنید: 2500 واژه متداول آزمون های آیلتس

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • درود،ممنون از راهنمایی های شما،مممبرنامه مطالعاتی منظور:مثلا:2ساعت گرامر روزانه،1 ساعت ریدینگ…؟

    پاسخ
  • سلام آقای حیدری من مشکلی که داشتم این بود که مطالب واسم فررار بود و اصلا انگلیسی تو مغزم نمیرفت! البته دو دوره کلاس انلاین ایلتس رفته بودم یه پک سه میلیونی اموزش کامل ایلتس هم خریدم که چرت بودن انگار زورشون میاد یاد بدن (دقیقا مثل همین اموزشای رایگان شما!) ماه پیش این پکیج آموزش جامع ایلتس که تبلیغ گذاشتین تو همین صفحه خریدم و البته قبلش اپلیکیشن چرب زبان خریده بدم بعنوان مکمل، توی یک ماه واااقعا زبانم زیر و رو شده هم صحبت می کنم هم براحتی درک و یه ماک ایلتس دادم نمره کامل گرفتم تو همه بخشها بجز رایتینگ!!! ینی هنوز رایتینگم اونطوری که نیاز دارم نشده چیکار کنم منبع خوبی سراغ دارین؟

    پاسخ
    • خوشحالم که مفید بوده. بله هم پکیج اموزش جامع ایلتس هم اپلیکیشن چرب زبان رو سالها کار کردیم، گلچین کردیم و خیلیها ازشون نتیجه معجزه اسا گرفتن در مورد اموزشهای رایگان هم نفرمایید اینطور نیست! خیلی از هموطنان توان خرید همین دوره های ارزان قیمت مون هم ندارن و همین اموزشای رایگان میتونه مفید باشه واسشون.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست