یادگیری انگلیسی

چگونه انگلیسی را روان بخوانیم؟ (حتی بدون بلد بودن لغات!)

گاما

آن دسته از زبان آموزان خارجی که اهل مطالعه هستند، اما هنوز خواندن متون انگلیسی را شروع نکرده اند و تصور می کنند تسلط بر مهارت خواندن به زبان انگلیسی به داشتن دایره واژگان گسترده نیاز دارد- باید بدانند که اشتباه می کنند!

چگونه انگلیسی را روان بخوانیم؟ بطور خلاصه

همه ما میدانیم که روان خواندن انگلیسی نیازمند تمرین و استفاده مداوم است. اما برای اینکه به این هدف برسید، می‌توانید از روش‌ها و تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

  1. تمرین مداوم: همانطور که می‌گویند، تمرین باعث می‌شود بهتر شوید. بنابراین، هر روز به مدت معقولی زمان برای خواندن متون انگلیسی اختصاص دهید. تجربه شخصی می گوید روزانه از نیم ساعت تا 2 ساعت حد ایده ال است.
  2. انتخاب متون مناسب: انتخاب متونی که سطح شما را چالش برانگیز می‌کند اما همزمان قابل فهم است، به شما کمک می‌کند تا مهارت خواندنتان را تقویت کنید. ما این سایت و این کتابها و این متون را توصیه می کنیم (روی هر کدام کلیک کنید)
  3. تمرکز بر تلفظ: تمرکز بر تلفظ صحیح و روان کلمات به شما کمک می‌کند تا خواندنتان روان‌تر شود. می‌توانید با گوش دادن به صداهای انگلیسی و تکرار آن‌ها، تلفظ را بهبود بخشید.
  4. سرعت خواندن: به تدریج سرعت خواندن خود را افزایش دهید. در ابتدا، به خواندن با سرعت کمتر تمرکز کنید و سپس به تدریج سرعت خواندنتان را افزایش دهید.
  5. استفاده از روش‌های خواندن فعال: مطالعه فعال به معنای پرسش و پاسخ در مورد متن، خلاصه کردن محتوا، و تفسیر ایده‌ها است. این کار باعث می‌شود مطالب بهتر در ذهنتان جا بیفتد و خواندنتان روان‌تر شود.
  6. تمرین‌های مکرر: از تکنیک‌های مختلف تمرین مانند تکرار، خواندن صوتی، نوشتن، و مکالمه بهره بگیرید. این تمرین‌ها باعث می‌شود تا با قواعد و واژگان بیشتری آشنا شوید و خواندنتان بهبود پیدا کند.
  7. متن های این سایت را با صدای بلند بخوانید: اینجا کلیک کنید تا وارد سایت Dummies شوید، سایت پر از موضوعات ساده و متنوع است که پیشنهاد میکنیم اول با صدای بلند، شمرده و با سرعت کم بخوانید بعد از مدتی راه می افتید و سرعت خود را بالا ببرید.
  8. خلاصه کردن مفاهیم: هر فصل یا بخش از متن از هر کتاب/روزنامه یا سایت مثل سایت بالا را پس از خواندن خلاصه کنید. این به شما کمک می‌کند تا مفاهیم اصلی را بهتر درک کنید. مثلا یک صفحه درباره آلودگی هوا را در یک کتاب می خوانید، هر چیزی از آن صفحه فهمیدید را در قالب یک پاراگراف 4 خطی خلاصه کنید. فوق العاده مفید است.
  9. استفاده از لغتنامه و فرهنگ لغت: هنگامی که با لغت جدیدی روبه‌رو شدید، آن را در لغتنامه یا فرهنگ لغت جستجو کنید و معنی و کاربرد آن را بیاموزید. بهترین دیکشنری ها را اینجا معرفی کردیم

با تمرین مداوم و استفاده از روش‌های متنوع، به مرور زمان می‌توانید خواندنتان را روان‌تر و بهتر کنید اما این موضوع قطعا کمی زمان و تمرین نیاز دارد.

حالا توضیحات و تجربیات شخصی بطور کامل

اگرچه من در وبلاگ شخصی ام تاکنون درباره مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی به تفصیل صحبت کرده ام، اما به مهارت خواندن هم علاقه مند هستم.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

تعداد زیادی کتاب در زمینه ادبیات انگلیسی در کتاب خانه ام وجود دارد. این کتاب ها پیرامون موضوعات مختلف از یوگا و آرام سازی تا متون سیاسی و اقتصادی هستند. اما بیشتر کتاب های من را داستان های تخیلی و تاریخی تشکیل می دهند زیرا به این ژانرها علاقه زیادی دارم.

بهترین روش یادگیری و تقویت لهجه بریتیش انگلیسی +دانلود رایگان منابع

در ابتدا من به منظور ارتقای دانش زبانی ام به طور کلی ، شروع به خواندن به زبان انگلیسی کردم. اشتباه من این بود که برای خودم مشخص نکردم که می خواهم روی کدام جنبه زبان انگلیسی تمرکز کنم. چیزی که من به آن بی توجه بودم این واقعیت بود که جنبه های مختلف زبان انگلیسی مانند خواندن، درک مطلب، نوشتن و صحبت کردن از یکدیگر متمایز هستند. در نهایت من در مهارت خواندن به تسلط چشمگیری رسیدم، اما مهارت صحبت کردن من پیشرفت چندانی نکرد و این مسئله باعث ناراحتی من شده بود.

من به هیچ وجه از اینکه روی مهارت خواندن انگلیسی تمرکز کردم پشیمان نیستم. در طی سالهای گذشته، حتی یک کتاب به زبان مادری ام نخوانده ام. یکی از مهمترین دلایل آن هم این است که عاشق داستان های تخیلی دیوید گیمل شده ام و همه کتاب های او را بیش از یکبار خوانده ام. و با توجه به اینکه من در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنم، درک این موضوع که چرا کتاب های انگلیسی زبان را انتخاب می کنم، دشوار نیست.

در حال خواندن کتاب به زبان انگلیسی

نکته ای که می خواهم در این پست به آن بپردازم، عبارت است از:

با تمرکز بیشتر روی خواندن متون انگلیسی قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی نخواهید شد. برای تسلط به انجام مکالمه به زبان انگلیسی ، باید روی مهارت صحبت کردن متمرکز شوید.

خواندن می تواند به شما در درک زبان کمک کند که خود یکی از جنبه های مهم زبان انگلیسی است. علاوه بر تاثیر مستقیمی که روی درک انگلیسی شما می گذارد، به شما کمک می کند خود را در انگلیسی غوطه ور کنید. اگر تمرکز خود را صرفا روی خواندن و نوشتن بگذارید، در مکالمات ساده روزمره انگلیسی ناامید و خجالت زده خواهید شد، اما اگر این کار را همزمان با جلسات مکالمه به زبان انگلیسی انجام دهید، سطح انگلیسی شما را متحول خواهد کرد!

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ (بهترین راهها+ دانلود منابع)

یکی از مشکلات اصلی که افراد علاقه مند به مطالعه به زبان انگلیسی با آن روبرو می شوند کلمات ناآشنایی هستند که در هر کتاب یا نوشته انگلیسی وجود دارند!

اگر بیشتر دانش زبان انگلیسی خود را از رسانه ها و مطالعه متن های سنتی انگلیسی یاد گرفته اید، باید بدانید که طیف وسیعی از واژگان انگلیسی وجود دارند که هنوز آنها را کشف نکرده اید! پیشنهاد می کنیم این داستان های کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی را دانلود کنید!

اکنون سوال مهم این است:

چطور می توانیم شروع به خواندن متون دشوار انگلیسی که قبلا هرگز مطالعه نکرده ایم کنیم؟

همانطور که می دانید، وقتی کتابی را به زبان مادری خود می خوانید، لازم نیست برای درک مطالب آن تلاش کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک خط را اسکن کرده و آن را در ذهن خود بخوانید. این فرآیند به طور خودکار اتفاق می افتد.

آیا می خواهید در زبان انگلیسی هم به چنین سطحی برسید؟ آیا می خواهید بدون یادگیری تمام واژگان جدید موجود در یک متن در خواندن انگلیسی پیشرفت کنید؟

انجام این کار ممکن است – من این کار را انجام دادم- و مطمئن هستم که شما هم می توانید!

اگر از نظر درک مطلب در سطح متوسط ​​هستید می توانید خواندن داستان های انگلیسی ساده را در یک زمان نسبتاً کوتاه شروع کنید!

اشتباه نکنید – منظور من این نیست که قرار است معجزه ای اتفاق بیفتد. به احتمال زیاد شما باید کلمات جدید زیادی را که در ۲ – ۳ کتاب اول خود می بینید ترجمه کنید. اولین کتابی که در ایرلند خریدم را به یاد می آورم – تاریخچه ایرلند. من در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی مشکل داشتم، بنابراین تصمیم گرفتم انگلیسی خود را با خواندن، به خاطر سپردن لغات جدید و مطالعه گرامر بهتر کنم.

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در زمان کوتاه+ دانلود رایگان منابع

البته، این کار مهارت گفتاری زبان انگلیسی من را ارتقا نداد، اما من در آن زمان نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم. بنابراین شروع به خواندن کتاب کردم و مجبور شدم تقریباً تمام وقت خود را صرف پیدا کردن معنی کلمات جدید در فرهنگ لغت کنم. تجربه خوبی نبود اما واژه های بسیاری را به من آموخت.

قبل از اینکه به جنبه های فنی تر خواندن انگلیسی بپردازیم، باید چند نکته را بدانید.

در حال مطالعه

در ابتدا، به ویژه در کتاب های اول، خواندن با خواندن به زبان مادری تفاوت خواهد داشت. کلمات جدید زیادی وجود دارند که باید در فرهنگ لغت جستجو کنید و در نتیجه سرعت مطالعه شما را بطور چشمگیری کاهش خواهند داد. مهمترین نکته در اینجا این است که ناامید نشوید و کتاب را دور نیندازید. سرانجام موفق خواهید شد.

بدنبال درک ۱۰۰٪ نباشید! اجازه دهید یک جمله نمونه را در نظر بگیریم:

One of the novices, reported for the second time for a nocturnal excursion, received two hundred lashes with a scourge (Viking – Odinn’s Child by Tim Severin)

نکته اصلی در مورد مهارت خواندن این است که معنی کل جمله را بدون دانستن معنی تک تک کلمات درک کنید!

در این مثال واژگان کلیدی novice ، nocturnal excursion، lashes و scourge هستند. در نگاه اول ممکن است همه آنها برای شما عجیب به نظر برسند. اما به نظر من فقط دو مورد آخر ارزش جستجو در فرهنگ لغت را دارند. البته این به پیشینه زبان مادری شما بستگی دارد، اما این احتمال وجود دارد که کلمات novice و nocturnal را قبلا شنیده باشید. Novice از لغت لاتین novus به معنای جدید سرچشمه می گیرد و در چندین زبان متفاوت معنی مشابهی دارد. اگر به متن جمله توجه کنید درک اینکه novice شخصی است که اخیراً به کاری ملحق شده سخت نخواهد بود.

چگونه انگلیسی را کاملا روان صحبت کنیم؟ (به همراه دانلود رایگان منابع)

کلمه nocturnal به طور مشخص ارتباطی با کلمه شب در زبان انگلیسی دارد. فقط کافی است کلمه lash را در یک فرهنگ لغت جستجو کنید و درک کنید که جمله در مورد مجازات تازه کاران برای بیرون رفتن در شب است. لزوماً نیازی به دانستن معنای دقیق کلمه scourge ندارید، زیرا به احتمال زیاد وسیله ای است که برای مجازات استفاده می شود و بجز شلاق که برای شلاق زدن به کسی استفاده می شود چه چیز دیگری می تواند باشد؟ بنابراین، اگر چندین بار دیگر با این کلمه مواجه شوید، از متن متوجه می شوید که مترادف کلمه شلاق است.

شما باید صبور باشید و به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر بخوانید، این کار برایتان آسان تر می شود. با ممارست در مطالعه می توانید متون انگلیسی را به طور طبیعی درک کنید و به مرحله ای برسید که دیگر نیازی به استفاده از فرهنگ لغت نداشته باشید. با دانستن ترجمه های مستقیم ۷۰ تا ۸۰٪ واژگان استفاده شده در یک کتاب خاص، می توانید در خواندن به زبان انگلیسی مسلط شوید.

توجه !

اگر اعتقاد دارید که خواندن به زبان انگلیسی با دانستن ۱۰۰٪ واژگان انگلیسی قابل دستیابی است، مطالعه این پست را ادامه ندهید.

در این صورت شما باید سال های زیادی از زندگی خود را صرف تلاش برای یادگیری واژگان انگلیسی قبل از شروع سفر هیجان انگیز خواندن کنید.

اما اگر می خواهید وارد دنیای ناشناخته ها شوید، خود را در انگلیسی غوطه ور کنید و افق های دید خود را گسترش دهید – من به شما پیشنهاد می کنم از همین حالا شروع به خواندن داستان های انگلیسی زبان کنید!

من شخصاً بدون دانستن معنی دقیق و ترجمه تک تک کلماتی که با آنها روبرو می شوم می توانم به راحتی متون انگلیسی را مطالعه کنم. این مسئله مانع درک کامل متنی که می خوانم، نمی شود.

این را هم بخاطر بسپارید که اگر چندین بار با یک کلمه خاص انگلیسی روبرو شوید، معنای آن از متن برایتان مشخص می شود و کم کم با کلمه آشنا خواهید شد.

توجه!

شناخت و توانایی استفاده از کلمات انگلیسی دو چیز کاملاً متفاوت هستند! اگر مهارت خوبی در صحبت کردن به زبان انگلیسی با ۲۰۰۰ واژه فعال داشته باشید. وقتی انگلیسی می خوانید، باید بتوانید معنی ۸۰۰۰- ۱۰۰۰۰ واژه را تشخیص دهید و این خبر خوبی است!

باید بدانید که بیشتر واژگان بکار رفته شده در داستان های انگلیسی برای برقراری ارتباط در زندگی واقعی با افراد واقعی استفاده نمی شوند، بنابراین فایده اضافه کردن هزاران هزار کلمه به دایره واژگان فعال خود چیست؟ شما به هیچ وجه قادر به استفاده از آنها نخواهید بود!

برنامه گام به گام برای تسلط بر مهارت خواندن به زبان انگلیسی

۱-اگر قبلاً در زندگی تان مطالعه زیادی انجام نداده اید – با خواندن کتاب های ویژه کودکان شروع کنید. من به شما پیشنهاد می کنم یک کتاب ساده درباره یک موضوع عمومی مانند یک دانشنامه درباره جهان پیرامون خود تهیه کنید. هر روز چند صفحه بخوانید و کلمات جدید را در یک دفترچه یادداشت کنید. سعی کنید تا حد امکان از ترجمه مستقیم به زبان مادری خود خودداری کنید – کلمات جدید را با استفاده از کلمات انگلیسی ساده تر توضیح دهید. در عرض چند هفته سطح درک مطلب شما بهبود پیدا خواهد کرد و می توانید به سطح بالاتر بروید!

نکته: همچنین می توانید وب سایت های ساده ای مانند ویکی پدیا که مطالب را با استفاده از کلمات متداول و ساده توضیح می دهد را بخوانید. به این ترتیب در درک موضوعات پیچیده مشکل چندانی نخواهید داشت و می توانید واژگان خود به تدریج و بی دردسر گسترش دهید!

۲- مرحله بعدی رفتن به یک کتاب فروشی و خرید یک کتاب داستان انگلیسی سطح شش است. درباره موضوع رمان ها و داستان ها نگران نباشید – کتاب ها معمولا بسیار جالب هستند و موضوعات متنوعی را پوشش می دهند. زبان مورد استفاده در چنین کتاب هایی بسیار ساده تر از کتاب های بزرگسالان استو شما باید تمرین خواندن خود را با متون ساده تر انجام دهید تا به درک غریزی متون برسید. کلمات جدید را در دفترچه یادداشت خود بنویسید اما فقط در صورت لزوم و فقط در قالب متن. اگر می توانید معنی کلمات جدید را حدس بزنید و فرهنگ لغت درستی حدس شما را تایید می کند- لازم نیست زحمت یادداشت کردن لغات را به خود بدهید. سعی کنید خود را به حدس زدن معنای کلمات جدید و عدم استفاده از فرهنگ لغت عادت دهید.

۳- اکنون زمان آن رسیده که اولین کتاب داستانی انگلیسی خود را بخرید. البته اگر چیز دیگری دوست دارید، لازم نیست حتما داستانی باشد. فقط چیزی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید زیرا این یک عامل مهم برای حفظ علاقه و انگیزه شما هنگام خواندن است. اگر ورزش می کنید – می توانید کتابی درباره تغذیه ورزشی یا نوع خاصی از ورزش بخرید. اگر نگران مسائل جهانی هستید – کتابی در مورد حفظ جنگل های استوایی یا گرم شدن کره زمین بخرید و اگر به تماشای فیلم های جنایتی علاقه دارید، داستانی را پیدا کنید که با سلیقه شما هماهنگ باشد و سطح آدرنالین خونتان را بالا ببرد. این فیلم ها را از دست ندهید!

چند نکته برای انتخاب اولین کتاب!

همیشه چند صفحه تصادفی از کتاب را بخوانید. به این ترتیب می توانید ایده خوبی درباره سطح دشواری کتاب بدست آورید. اگر واژگان به کار رفته در کتاب بیش از حد خاص باشند، خواندن آن سخت خواهد بود و ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید. بنابراین توصیه می کنم به دنبال چیز ساده تری باشید!

کتابی را انتخاب کنید که بخشی از یک مجموعه باشد. اگر اینطور نیست، به سراغ نویسنده ای بروید که تعداد زیادی کتاب در قفسه دارد. دلیل این امر این است – که واژگان مورد استفاده در کتاب های یک نویسنده با یکدیگر سازگار هستند و شما با خواندن چند کتاب از همان نویسنده یکی پس از دیگری، می توانید مهارت خواندن انگلیسی خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

۴- خواندن کتاب اول. صادقانه بگویم – بعضی از نویسندگان با روش کم هیجان تری نسبت به دیگران می نویسند. به همین دلیل من خواندن چند کتاب را متوقف کردم زیرا به نظرم خسته کننده یا نا مناسب می آمدند. این واقعیت که یک کتاب در یک کتابفروشی به فروش می رسد به این معنی نیست که نویسنده آن یک حرفه ای واقعی است. نویسنده ممکن است استاد باستان شناسی باشد، اما به این معنی نیست که رمان تاریخی که توسط او نوشته شده بسیار هیجان انگیز است! بنابراین اگر نتوانستید کتاب خاصی که انتخاب کرده اید را بخوانید، احساس نا امیدی نکنید. کتاب را به کتابفروشی برگردانید و کتاب دیگری را انتخاب کنید!

به یاد داشته باشید – خواندن داستان های انگلیسی یا هر کتاب دیگری که به آن علاقه مند هستید قرار است برای شما هیجان انگیز و جالب باشد!

فقط به این دلیل که احساس می کنید مجبورهستید به سراغ خواندن نروید! اگر نمی خواهید – دلیلی برای ادامه این کار وجود ندارد! اگر در برقراری ارتباط با افراد انگلیسی زبان مشکلی ندارید و درک مطلبتان به اندازه ای است که بتوانید فیلم تماشا کنید و روزنامه بخوانید، می توانید در یک کشور انگلیسی زبان از زندگی لذت ببرید!

اگر کتابی پیدا کردید که شما را جذب خود کرده است و باعث می شود در حین خواندن آن همه چیز را فراموش کنید – در مسیر درستی برای ارتقای مهارت خواندن هستید!

نکات بیشتر در مورد خواندن:

همانطور که قبلاً در این پست گفتم- نکته مهم درک کلیت یک متن است نه معنی تک تک واژگان به کار رفته شده در آن!

البته برای تسلط بر مهارت خواندن به زبان انگلیسی ، باید دایره واژگان خود را گسترش دهید. بعد از طی مراحل ۱ – ۲ ، واژگان جدید مناسب و معقولی را یاد گرفته اید، هنگام خواندن اولین داستان واقعی انگلیسی یا هر کتاب دیگری که انتخاب کرده اید، کلمات جدید را در دفترچه خود یادداشت می کنید. اما وقتی اولین کتاب های خود را تمام می کنید، دیگر به آن نیازی نخواهید داشت.

واژگان جدیدی که می شنوید را به همان روشی که کلمات جدید یک متن را یاد می گیرید می آموزید.

اجازه دهید یک مثال ساده برای شما بزنم- oil gushing out from the broken pipe. آیا واقعاً برای درک مفهوم این جمله نیاز دارید که ترجمه دقیق کلمه gush را به زبان خود بدانید؟ البته که اینطور نیست! این جمله تصویری را جلوی چشمان شما نمایش می دهد که در آن روغن از لوله خارج می شود بنابراین نیازی به ترجمه دقیق آن ندارید زیرا معنای آن کاملا مشخص است!

بهترین راه برای گسترش دایره واژگان انگلیسی از طریق متن و حدس زدن است، و اینگونه است که می توانید در یک زمان نسبتاً کوتاه مهارت خواندن خود را ارتقا دهید. فقط با مطالعه چند کتاب در سطح شش می توانید به سطح بزرگسالان برسید.

هرکسی که شما را در قطار در حال خواندن این کتاب ها ببیند، قطعاً فکر می کند که یک انگلیسی زبان بومی هستید! 😆 خوب، این فقط یک شوخی بود- اما این کار به اعتماد به نفس شما کمک می کند اگر بتوانید مانند یک انگلیسی زبان بخوانید و مهارت صحبت کردن خود را تقویت کنید در زبان انگلیسی پیشرفت قابل توجهی خواهید داشت!

یک جمله نمونه دیگر از کتابی که من چند بار خوانده ام – The Legend Of Deathwalker از David Gemmell.

He staggered on, rounding a bend in the black cavern. Ahead of them an awesome bridge arced across a chasm. Druss stepped on to it, and glanced over the edge.

صادقانه بگویم- من هرگز کلمات stagger، a cavern و a chasm را در فرهنگ لغت جستجو نکرده ام. من معنای آنها را می دانم زیرا نویسنده بارها و بارها آنها را در کتابهای خود تکرار کرده است .

البته، اگر کلمات نا آشنا کلمات کلیدی جمله باشند باید آنها را در یک فرهنگ لغت جستجو کنید. اما همانطور که قبلاً گفتم – پس از اتمام چند کتاب، یک فرهنگ لغت اساسی در ذهن خود خواهید داشت.

از همان لحظه به بعد می توانید به برداشت های خود تکیه کنید و ذهن شما به طور ناگهانی شروع به، به تصویر کشیدن وقایع و موقعیت ها در مقابل چشمان شما خواهد کرد به همان روشی که هنگام خواندن به زبان مادری شما اتفاق می افتد!

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • Excellent!

    بسیار عالی / متشکرم

    پاسخ
  • شما معنی لغاتی chasm رو میدونید چون وارد subconscious شما شده. ممکنه هر چه هم سعی کنید موفق نشید که کلمه معادل فارسی ان را پیدا کنید ولی معنی اش رو میدانید.
    من گاهی کلماتی را حین نگارش یا مکالمه استفاده میکنم که اصلا نمیدانم در معنی درستی استفاده کرده ام یا نه! بعد از کنترل کردن در فرهنگ لغت اغلب حیرت میکنم که اصلا معنی کلمه رو نمیدانم اما دقیقا در معنی درستی استفاده کرده ام. اما !!! گاهی هم افتضاح ببیار میاد! گاهی کلمه هایی از این دست را در معنی اشتباه در محاوره استفاده میکنم و فاجعه ببار میاره. بنابر این در نگارش حتما معنی رو کنترل میکنم.
    و اعتقاد من اینست که ما معنی این کلمات رو دست کم یکبار در فرهنگ لغات نگاه کرده ایم! بعد فراموش کرده ایم اما دفعات بعدی که با ان روبرو شدیم توان حدس زدنش رو داشتیم.
    بدون حتی یکبار دیدن کلمه در دیکشنری من هیچ وقت نمیفهمم chasm برکه است یا نهر یا باتلاق. فقط میدونم یک چیزی لست که باید برای عبور از ان از روی پل رد شد.

    پاسخ
  • مهدی دراگون
    آبان 28, 1400 6:09 ب.ظ

    سلام این مطالب خوبه اما میشه مقطع مبتدی هم بزارید من ۱۳ سالمه و تازه رفتم کلاس هفتم و می خوام انگلیسی رو به خوبی یاد بگیرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست