یادگیری مکالمه انگلیسی

20 روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در زمان کوتاه+ دانلود منابع

گاما

یکی از مهم ترین بخش های زبان انگلیسی، روش یادگیری و تقویت مکالمه زبان انگلیسی ست. در این مطلب که نتیجه سال ها تجربه شخصی و همچنین مشاوره با اساتید زبان انگلیسی و موسسات آموزش زبان معتبر در سرتاسر دنیاست، شما را با بهترین روش آشنا می کنیم و همچنین منابع را به صورت رایگان می توانید دانلود کنید. با این مطلب نیازی به بسته آموزشی، کلاس یا هیچ چیز دیگری نخواهید داشت. (این مطلب را در مرورگر خود ذخیره کنید تا در موقع نیاز بتوانید استفاده کنید)

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

دنبال هیچ روش جادویی نباشید چون اصلا وجود ندارد! نویسنده این مطلب که خودم باشم نمره کامل مکالمه زبان انگلیسی در ۳ آزمون بین المللی را کسب کرده ام و در کمتر از ۲ماه به طور کامل به مکالمه تسلط پیدا کرده ام. چکیده یادگیری مکالمه زبان انگلیسی این ۳ نکته است:

  • استفاده از منابع باکیفیت
  • تمرین روزانه هر منبع با روش مخصوص به آن
  • برای یادگیری مکالمه، هر چیزی که می خوانید یا می شنوید را با صدای بلند و شمرده تکرار کنید

در این مطلب هم ما بهترین منابع تقویت مکالمه انگلیسی شامل مکالمات پایه، اپلیکیشن، جملات کاربردی (pdf)، فیلم و انیمیشن و … را گلچین کرده ایم و برای دانلود رایگان قرار داده ایم. روش استفاده از هر کدام نیز داخل هر موضوع توضیح داده شده است. با این مطلب نیازی به هیچ منبع/روش دیگری برای یادگیری سریع مکالمه انگلیسی نیاز نخواهید داشت! (تضمینی چرب زبان!)

1-فهرستی از اهدافی که برای یادگیری زبان انگلیسی در سر دارید، تهیه کنید

هنگام یادگیری یک زبان جدید، به این فکر کنید که چرا نیاز دارید یا می خواهید آن زبان را یاد بگیرید و به چه قصدی می خواهید از آن استفاده کنید. آیا برای کار، انگلیسی یاد می گیرید؟ آیا شرکت تان از شما می خواهد که روی زبان انگلیسی مسلط باشید؟ آیا برای قبولی در آزمون تافل جهت ثبت نام در دانشگاه های ایالات متحده یا انگلستان نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارید ؟ آیا قصد سفر دارید؟ رسیدن به برخی اهداف ممکن است چند ماه یا حتی چند سال طول بکشد که البته منابع زیادی برای کمک به زبان آموزان انگلیسی برای دستیابی به اهداف شان وجود دارد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

2- مکالمات پایه ای را روزانه تمرین کنید

نیازی نیست دنبال این عبارات بگردید. از انتهای همین پاراگراف آنها را دانلود کنید و در کامپیوتر و گوشی خود ذخیره کنید. اگر بدانید که چگونه باید سلام و خداحافظی کنید ، و همچنین برخی از سوالات اساسی را بپرسید، می توانید مکالمه ای کوتاه با هر کسی به زبان انگلیسی داشته باشید.

3- این اپلیکیشن را نصب کنید

بهترین اپلیکیشن موجود در دنیا برای تقویت مکالمات زبان انگلیسی! خیلی راحت آن را روی گوشی اندروید یا آیفون خود نصب کنید و از سطح مبتدی شروع کنید. فقط کافی ست که روزانه به ۳-۴ مکالمه آن گوش کنید و بعد از اتمام هر مکالمه سعی کنید آن را تکرار کنید (اگر نتوانستید هم اشکالی ندارد، همان گوش کردن به مکالمات فوق العاده شما را راه می اندازد).

4- این pdf را دانلود کنید و روزانه تمرین کنید

این پی دی اف که توسط دپارتمان آموزش ایالات متحده تدوین شده، شامل عبارات روزمره یا همان Everyday conversation بوده وبسیار بسیار پر کاربرد است. اگر روزانه چندین ساعت هم روی این پی دی اف وقت بگذارید، اشتباه نکرده اید. این پی دی اف به زبان انگلیسی می باشد و اگر معنای واژه ای را نمی دانید، از گوگل ترنسلیت استفاده کنید (به هیچ وجه از جزوه هایی که معنای فارسی را درکنار جملات یا کلمات قرار می دهند استفاده نکنید چون یادگیری شما را تا ۴۰ درصد به تاخیر می اندازند-معنای لغات و جملات را خودتان پیدا کنید)  تا هم مترادف های آن کلمه را بیاموزید و هم تلفظ، همچنین گوگل ترنسلیت آن کلمه را در قالب جمله به شما نشان می دهد که بسیار بسیار به یادگیری شما کمک خواهد کرد.

5- فیلم ها و انیمیشن های انگلیسی را تماشا کنید

فیلم ها و انیمیشن های معرفی شده در انتهای همین پاراگراف را دانلود کنید و در مواقع بیکاری تان آنها را تماشا کنید. روش دقیق تماشای فیلم و انیمیشن برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی هم در داخل مطالب خودشان توضیح داده شده است (هر چند فقط تماشای آنها به شکل معمول هم بسیار مفید است)

6- کتابهای انگلیسی بخوانید (با صدای بلند و شمرده)

از کتاب های کودکان شروع کنید، که با زبان ساده تر نوشته شده اند و برای کمک به کودکان در یادگیری زبان طراحی شده اند. اگر کتاب هایی را بخوانید که قبلاً نسخه انگلیسی یا فارسی آن را خوانده اید و آن کتاب را به خوبی می شناسید، به شما کمک می کند تا سریعتر به این زبان عادت کنید.

7- به کلاس آموزشی بروید (اگر حس می کنید واقعا نیاز است)

دقت کنید که برای یادگیری اصول مکالمه می توانید به کلاس بروید که ما بهترین آموزشگاه های زبان انگلیسی را در اینجا معرفی کرده ایم یا اگر وقت یا هزینه کلاس را ندارید خیلی راحت کلیپ های آموزش مکالمه زبان انگلیسی که توسط تیم ما برای دانلود رایگان در اختیارتان قرار داده شده اند را دانلود کنید و به جای کلاس از آنها استفاده کنید. (اصول پیشرفت سریع در یادگیری مکالمه انگلیسی و بسیاری مکالمات ضروری زبان انگلیسی در آنها توسط اساتید مجرب توضیح داده شده اند):

در حال یادگیری

8- خواندن داستان/رمان به صورت شمرده

کتاب های داستان و رمان یکی از بهترین ابزار سرگرم کننده برای یادگیری مکالمه زبان انلگیسی هستند. همیشه یک کتاب انگلیسی با خود به همراه داشته باشید و بخوانید. همچنین به داستان های کوتاه، درس های تصویری و مقاله های صوتی گوش کنید. اینها درس های قدرتمندی هستند و به شما کمک میکنند که سریعتر یاد بگیرید. باید رمان های انگلیسی آسان بخوانید، میتوانید از رمان های انگلیسی زیر شروع کنید. به طور کامل وقتتان را برای خواندن کتاب های درسی هدر ندهید:

9- به ترکیه یا یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید

اگر شرایط لازم برای این کار را دارید ، سفر به کشور ترکیه (که اکثرا هم فارسی و هم انگلیسی بلد هستند) یا یک کشور انگلیسی زبان می تواند یک تجربه عالی از غرق کردن خودتان در زبان جدید باشد. وقتی همه اطرافیان شما انگلیسی صحبت می کنند، می توانید به جای فکر کردن به زبان فارسی، شروع به تفکر با زبان انگلیسی کنید.

  • اگر این امکان برای تان وجود ندارد خیلی راحت در اینستاگرام یا توییتر دوستان انگلیسی زبان را فالو کنید و با آنها چت کنید. دوست شوید و سپس در اسکایپ شروع به صحبت کنید (هیچ اشکالی ندارد اگر دست و پا شکسته و پر از غلط صحبت می کنید)

10- زبان را با زندگی روزمره تان ترکیب کنید

هنگامی که به یادگیری زبان انگلیسی می پردازید، مهم است که این زبان را به بخشی از زندگی روزمره تان تبدیل کنید. شما می توانید به هر درس یا جلسه تمرینی را که در برنامه تحصیلی خود قرار داده اید، بپردازید، اما اگر همه ی کاری که برای یادگیری زبان انجام می دهید؛ همین باشد، پیشرفت تان به اندازه کافی نخواهد بود.

هنگام یادگیری هر زبان خارجی، تکرار و ثبات مهم است. سعی کنید اغلب به زبان انگلیسی و استفاده از آن فکر کنید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه یا چند ثانیه باشد.

  • لیست خرید خوارو بار خود را به انگلیسی بنویسید.
  • زمانی که تلویزیون می بینید زیر نویس انگلیسی به برنامه ها اضافه کنید.
  • یک دفتر خاطرات انگلیسی تهیه کنید و در آن در مورد آنچه که طی روز انجام می دهید؛ بنویسید.
  • پست های شبکه های اجتماعی تان را علاوه بر زبان مادری تان به زبان انگلیسی نیز بنویسید.
  • هر پوستر یا بیلبوردی که در اطراف می بینید به انگلیسی ترجمه کنید.

11- به موزیک انگلیسی گوش دهید

در مواقع بیکاری یا به عنوان آهنگ پس زمینه، گوش دادن به موسیقی که متن ترانه های آن انگلیسی باشد؛ روش خوبی برای عادت کردن به نحوه تلفظ صداهای انگلیسی است و تکرار متن آهنگ ها به شما در یادگیری سریع مکالمات و کلمات کمک می کند. موسیقی های آهسته تر را انتخاب کنید تا بتوانید راحت تر کلمات را درک کنید.

12- لکچرها (سخنرانی ها)ی TED را تمرین کنید

این گفتگوها فوق العاده هستند زیرا به شما کمک میکنند با مردم طبیعی و راحت صحبت کنید. آنها سخنرانی خود را آماده کرده اند اما آنرا کلمه به کلمه نمیخوانند. پس باید وقفه های معمول و حالت های طبیعی انگلیسی سخن گفتن را بیاموزید. روزانه حداقل یک لکچر ۲۰ دقیقه ای را گوش کنید. ابتدا یک بار با زیرنویس فارسی و بار بعد با زیرنویس انگلیسی. این موضوع خودبخود باعث می شود بعد از گذشت حدود یک ماه، از جملاتی که در این سخنرانی ها استفاده می شود شما نیز در مکالمه های خود استفاده کنید. ( بصورت کاملا ناخودآگاه).

13- از این وبسایت استفاده کنید

اکثر دانشگاه ها، موسسات و آزمون های مختلف، شامل ۷ موضوع عمومی هستند (از موضوعات اجتماعی تا ستاره شناسی و …). کافی ست که وارد این وب سایت شوید (یک وبسایت با زبان بسیار ساده و موضوعات کاملا کاربردی) و روزانه یکی از مطالب آن را با صدای بلند و شمرده بخوانید. (اگر معنای آن را نمی فهمید از مترجم استفاده کنید) بعد از اتمام مرور یک متن، خلاصه آن را در مقابل آینه برای خودتان در حد ۲ دقیقه توضیح دهید.

دستور زبان انگلیسی را یاد بگیرید

حتی اگر هدف شما یادگیری زبان انگلیسی فقط در حد برطرف کردن نیازهای تان در یک سفر باشد، درک گرامر اولیه همیشه لازم است. هیچ میان بری وجود ندارد. دستور زبان انگلیسی می تواند بسیار پیچیده، پر از افعال بی قاعده، املای عجیب و غریب و صرف افعال غیر عادی باشد. از طرفی هم زبان انگلیسی زبان آوایی نیست، بنابراین ظاهر یک کلمه لزوما آن طور که به نظر می رسد، نخواهد بود.

یادگیری گرامر یک بخش ضروری در یادگیری هر زبانی است . منابع آنلاین بی‌شماری وجود دارد که به شما در تسلط بر گرامر کمک می‌ کند. یادتان باشد که اشتباهات گرامری متداول زیادی وجود دارد که باید هنگام تمرین از آن ها آگاه باشید. به زمان ‌های انگلیسی دقت کنید و با حروف اضافه آشنا شوید و در نهایت، زمانی را صرف یادگیری قواعد املایی کنید.

14- یک فرهنگ لغت و اصطلاحات به زبان انگلیسی به انگلیسی بخرید یا دانلود کنید

اگر در یک کلاس زبان ثبت نام و شرکت می کنید؛ داشتن یک فرهنگ لغت پایه برای تان لازم خواهد بود. در حالی که این کتاب می تواند به شما کمک کند سریعاً کلمه یا عبارت مورد نظر خود را برای یک موقعیت خاص پیدا کنید، سعی کنید اگر می خواهید به زبان انگلیسی مکالمه کنید، زیاد به آن وابسته نشوید.

  • اگر در کلاس های زبان شرکت کرده اید، به طور معمول کتاب درسی نیز وجود خواهد داشت که انتظار می رود آن کتاب را بخرید. می توانید این کتابهای درسی را در کتاب فروشی ها پیدا کنید. پیشنهاد می کنم که حتی اگر در یک کلاس ثبت نام نکرده اید، آنها را خریداری کنید.
  • ما این دیکشنری ها را پیشنهاد می کنیم!

15- رادیو گوش کنید

رادیوی زیر را در مرورگر خود ذخیره کنید و هر روز حداقل ۲۰ دقیقه به آن فقط گوش کنید (اگر می خواهید بهتر یاد بگیرید، بعد از شنیدن هر جمله ی ساده، سعی کنید آن را خیلی سریع مثل طوطی تکرار کنید):

  • احتمالا بی بی سی را میشناسید،آنها با دروغ های خود مشهور هستند.بی بی سی پادکست ها (فایل های صوتی) بسیار باکیفیتی را در زمینه آموزش زبان انگلیسی تهیه می کند که میتوانید از آن برای تقویت مهارت مکالمه خود و همچنین از ویدیوهای دارای متن آن استفاده کنید. حتما روزانه حداقل ۱-۴ فایل آن را تمرین کنید. برای ورود به سایت کلیک کنید -نیاز به وی پی ان دارید!

16-یک شریک مکالمه انگلیسی زبان پیدا کنید

وقتی صحبت از یادگیری زبان انگلیسی می شود، تمرین حرف اول را می زند. در حالت ایده‌آل، باید به طور منظم به آن زبان صحبت کنید تا بر تلفظ، درک گفتاری و مهارت‌ های کلی گفتاری تسلط داشته باشید. یکی از بهترین راه‌ ها برای تقویت مکالمه انگلیسی، تمرین با یک شریک گفتگوی صبور است. اگر انگلیسی زبان پیدا نمی کنید، ببینید آیا انجمن ها و دورهمی های تبادل زبان در منطقه شما وجود دارد یا خیر . این انجمن ها به شما این امکان را می دهد که در ازای آموزش زبان مادری تان، از یک انگلیسی زبان آن را یاد بگیرید . به دنبال هر فرصت برای یادگیری در جامعه باشید. یک هم صحبت برای گفتگو پیدا کنید. در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی پر از انگلیسی زبانهایی ست که می توانید با آنها دوست شوید و مکالمه نمایید.

17-کتابی که به زبان انگلیسی نوشته شده است را بخوانید

چه تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده باشید و چه چیزی نمانده باشد که مثل یک نیتیو انگلیسی صحبت کنید، خواندن یک روش عالی برای پی بردن به نکات ظریف و متفاوت جملات انگلیسی است . اگر از رمان ‌ها لذت می‌برید، یک کلاس ادبیات آنلاین شما را با آثار کلاسیک آشنا می‌ کند. اگر به تازگی زبان انگلیسی را شروع کرده اید و هنوز نمی توانید ادبیات پیشرفته را درک کنید ، با یک کتاب کودک شروع کنید. آن ها می توانند به شما در تسلط بر اصول دستور زبان ، ساختار جمله و عناصر داستان گویی مثل علت و معلول کمک کنند.

18-روی بی نقص کردن لهجه تان کار کنید

وقتی صحبت از تسلط روی یک زبان می شود، تلفظ کلیدی ترین چیز است . یادتان باشد که گویش های مختلفی در زبان انگلیسی وجود دارد. انگلیسی در نیوزلند با انگلیسی که در اسکاتلند صحبت می شود، یکسان نیست. یا به طور مثال انگلیسی ایالات متحده با انگلیسی جامائیکایی یکی نیست. به این فکر کنید که در کجا از انگلیسی استفاده خواهید کرد و چه لهجه ای را می خواهید یاد بگیرید. اگر همیشه آرزوی تحصیل در خارج از کشور ، مثلا استرالیا را دارید، لهجه استرالیایی را با یادگیری نحوه تلفظ کلمات به روش استرالیایی ها کامل کنید. شاید برای تان عجیب باشد اما اگر قصد مهاجرت به ایالات متحده را دارید، باید انگلیسی آمریکایی را یاد بگیرید و بر لهجه آمریکایی تسلط پیدا کنید. تعداد زیادی منابع آنلاین مثل ویدیو های یوتیوب ، دوره های آنلاین و حتی آموزش های رایگان وبلاگ ها در دسترس است. منابع و ترفندهای تقویت لهجه در اینجا

19-با گوگل صحبت کنید

بسیار خوب، تمرین در زندگی واقعی عالی است، اما شاید شما فردی باشید که می ‌خواهید در خانه راحت صحبت کنید. اگر چنین است، به این نکته توجه کنید . برای این تمرین تنها چیزی که نیاز دارید گوشی تان است . سعی کنید از فرمان صوتی برنامه Google در گوشی تان استفاده کنید . ابتدا مطمئن شوید که برنامه روی انگلیسی تنظیم شده است. سپس، سعی کنید کلمات یا جملات را در برنامه بگویید . وقتی کارتان تمام شد، بازخورد خودکار دریافت خواهید کرد زیرا برنامه به شما نشان می ‌دهد چیزی که گفته اید را چطور متوجه شده است . اگر دیدید که کلمات دیگری را نشان می دهد (مثلا به جای park شنیده است bark) متوجه خواهید شد که کدام آوا ها و حروف را باید بیشتر تمرین کنید. (بطور پیش فرض روی گوشی های اندروید نصب است اگر نصب نیست از اینجا دانلود و نصب کنید)

20- نکات تکمیلی

  • مقابل آینه با صدای بلند تمرین کنید (یا اینکه صدای خود را ضبط کنید تا به اشکالات خود پی ببرید)
  • اصطلاحات رایج زبان انگلیسی را یاد بگیرید (منظورمان این اصطلاحات است)
  • در شبکه های اجتماعی مثل reddit یا اینستاگرام با انگلیسی زبان ها چت کنید (حتما این مخفف ها که انگلیسی ها در چت هایشان زیاد استفاده می کنند را بلد باشید)
  • سعی کنید هر چیزی را که می بینید به زبان انگلیسی بیان کنید (مثلا این یک پرنده است را به انگلیسی بگویید)
  • در وبسایت blogfa.com یک اکانت ایجاد کنید و یک وبلاگ انگلیسی زبان راه اندازی کنید (مطالب را از خودتان بنویسید-با اشکال یا بدون اشکال فرقی نمی کند)

englishx3-1

در انتها پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید خیلی راحت و بدون نیاز به کلاس یا به عنوان مکمل کلاس های حضوری، مکالمه انگلیسی را به صورتی بی نقص و سریع یاد بگیرید، از نرم افزار جدید X3 استفاده کنید. این نرم افزار مکالمه را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می دهد (کلیک کنید)

 


 

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست