کتاب های تاچ استون

بررسی کتاب های تاچ استون و دانلود جدیدترین ویرایش آن

گاما

اگر برای آموزش زبان انگلیسی، به دنبال کتاب های درسی و آموزشی هستید، مجموعه کتاب های تاچ استون کمبریج (Cambridge Touchstone) را باید حتما تهیه کنید. در این مقاله به کتاب های انگلیسی تاچ استون و تمام جزئیاتی که باید در موردشان بدانید، می پردازیم.

بررسی کتاب های انگلیسی تاچ استون

تاچ استون یک کتاب درسی برای تقویت 4 مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است که توسط کمبریج برای بزرگسالان منتشر شده است. تاچ استون چهار سطح دارد که از 1 تا 4 متغیر است. سطح 1 آن نسبتا آسان است و به طور کلی برای کلاس های انگلیسی پایه نهم کره که مبتدی هستند، مناسب است.

تاچ استون سطح 4 خیلی سخت تر است و حتی دانشجویان رشته های انگلیسی سال سوم یا چهارم کره هم احتمالا در یادگیری آن با مشکل مواجه می شوند. البته این کتاب برای اروپایی ها یا سایر دانش آموزانی که در زبان انگلیسی سطح بالاتری نسبت به دانش آموزان کره ای دارند، راحت تر است.

حتما دانلود کنید: 100 درس رایگان آموزش مکالمات ضروری زبان انگلیسی (رایگان)

چاپ جدید کتاب تاچ استون، بهتر از نسخه اول آن است

من سال ‌ها پیش زمانی که در کره جنوبی تدریس می‌کردم از نسخه قدیمی تاچ استون استفاده کردم و کاملا یادم هست. واقعا از آن متنفر بودم. مثلا یکی از بخش های مضحکی که داشت “speak like a native speaker” بود که اصطلاحات مخصوص انگلیسی زبانان بومی را آموزش می داد و من اساسا با آن مخالفم بودم. واقعا استفاده از gonna و wanna برای یک زبان آموز مبتدی ضرورتی ندارد! حتی من هم به عنوان یک انگلیسی زبان این طوری حرف نمی زنم. علاوه بر این ها محتوای برخی از صفحات بسیار زیاد بود و حتی من را هم خسته می کرد!

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

اساسا این نسخه از تاچ استون را هیچ وقت دوست نداشتم و تا جایی که ممکن بود از تدریس آن اجتناب می کردم.

نسخه های چاپ دوم کتاب های تاچ استون

وقتی من به دپارتمان انگلیسی دانشگاه فعلی ام در کره نقل مکان کردم، برای تدریس در کلاس های مکالمه کتاب های تاچ استون به من داده شد. الان که تاچ استون های قدیمی را به یاد می آورم، تمام خاطرات بدی که در آن سال های تدریسم داشتم در ذهنم مرور می شوند.

اما خوشبختانه کمبریج نسخه های جدید را جایگزین کرد و نتیجه اش شد سری کتاب های 4 مهارتی تاچ استون! شاید این کتاب بهترین کتابی نباشد که تا به حال تدریس کرده ام، اما در کل خوب است. حداقل دیگر من از آن متنفر نیستم. در این مجموعه بیشتر مواردی که من در نسخه های قبلی دوست نداشتم مثل بخش “speak like a native” و محتوای بیش از حد در برخی صفحات، حذف شده اند.

گرامر را یک بار برای همیشه یاد بگیرید: 4 جزوه PDF یادگیری گرامر زبان

چیز هایی که من در مورد مجموعه کتاب های تاچ استون دوست دارم عبارتند از:

1-فعالیت های تعاملی پشت کتاب مناسب و قابل قبول است. من خیلی از آن ها استفاده کردم، اما مطمئنا می توانستند جالب تر باشند. مثلا می توانستند در جا های مختلف بازی تخته ای یا چیزی شبیه آن بگذارند.

2-بخش های مرور مطالب در پایان هر سه فصل عالی هستند.

3-من بخش فعالیت های شنیداری شان را دوست دارم. آن ها مثل بیشتر کتاب های آموزشی زبان کاملا با لهجه آمریکای شمالی یا مثل انگلیسی زبان نیتیو ساخته نشده اند.

4-بخش های مربوط به واژگان هم بسیار خوب است. معمولا تعداد زیادی لغت قدیمی و آشنا با چند لغت جدید ترکیب شده است. واژگان را باید این طور یاد گرفت یعنی چند لغت قدیمی در کنار چند لغت جدید. این به دانش‌آموزان کمک می ‌کند تا خیلی راحت‌تر کلمات را پردازش کنند و لازم نباشد لیست بلند بالایی از کلمات جدید را حفظ کنند.

5-کتاب کار تاچ استون. البته با اینکه من آن را به عنوان تکلیف زبان آموزان تعیین نکردم، اما همین یک روش عالی برای امتحانات میان ترم و پایان ترم بود.

6-بخش ‌های تمرین گرامر و واژگان واقعا خوب هستند و از تمرینات بسیار کنترل‌ شده تا آزاد را در بر می گیرد. این تمرینات معمولا با سوالات خیلی آسان شروع و به موارد دشوارتر ختم می شوند. برای درک بهتر استثنائات گرامری فوق العاده هستند.

5 تا از بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی

چیز هایی که در مورد کتاب های تاچ استون دوست ندارم:

1-بخش های دستور زبان گیج کننده هستند. من اغلب مجبور بودم هر چه گفته شده بود را بپذیرم و خودم برای دانش‌آموزانم به صورت جدول توضیح بدهم. گرامر این کتاب بسیار پیچیده است. مثلا تمام انواع زمان های آینده با هم آموزش داده شده است. در صورتی که می توان به صورت یک جدول بهتر آن ها را به ذهن سپرد.

2-برخی از موضوعات کتاب تاچ استون بسیار ضعیف بودند. احساس می‌کردم که باید چند تا از آن ها را در هر کتاب نادیده بگیرم، زیرا دانشجویان دانشگاه من در کره به این مباحث علاقه‌ای نداشتند.

word image 136

نکاتی در مورد کتاب تاچ استون

به طور کلی، من به سری کتابهای تاچ استون امتیاز 3 از 5 می دهم و قطعا اگر دست من بود ، هیچ یک از آنها را برای هیچ یک از کلاس هایم انتخاب نمی کردم. من قطعا با کتابهای 4 Corners، World Link یا حتی Smart Choice موافق تر بودم تا تاچ استون. همه این کتاب ها بخش های دستور زبان قوی دارند که گیج کننده نیستند و در فعالیت های ارتباطی بهترند.

اگر به دنبال کتابی هستید که به برنامه ریزی درسی کمی احتیاج داشته باشد، Four Corners عالی است. اساسا هر چیزی که در این کتاب مفید و کاربردی است. شاید حدود 30 یا 40 درصد تاچ استون به درد بخورد در صورتی که اگر یک کتاب بخواهد مناسب آموزش زبان باشد ، باید این درصد در محدوده 70 تا 80% باشد.

رایگان! دانلود داستان های کوتاه انگلیسی  با ترجمه

لینک های دانلود جدیدترین (بهترین) ویرایش تاچ استون بدون حذفیات!

دقت کنید فرقی نمی کند که از کدام منبع زیر آنها را دانلود کنید:

pdf   دانلود جدیدترین ویرایش (از منبع اول)

pdf   دانلود جدیدترین ویرایش (از منبع دوم)

pdf   دانلود جدیدترین ویرایش (از منبع سوم)

این آهنگ ها را برای تقویت زبان داشته باشید: دانلود 30 آهنگ برتر زبان با ترجمه و زیرنویس

زبانمهر

حتما بخوانید!

5 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مهدی شجاعیان
    مهر 23, 1401 11:58 ق.ظ

    اگر می‌خواین تمرین‌های کتاب تاچ استون رو انجام بدین (کتاب کار)، می‌تونین از برنامه‌ای که ما ساختیم استفاده کنید.
    تا جای ممکن تلاش کردیم کاربردی باشه
    لینک دانلودشم هم :
    از گوگل پلی : play.google.com/store/apps/details?id=com.choiceApp.wordy

    پاسخ
  • با سلام و خسته نباشید . بسیار سایت خوبی دارین و خداوند زکات علم شما رو قبول کنه .

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر.
    ببخشید من یک سوال دارم،
    و پاسخ مصداقی و یکم جزیی براش میخوام 🙏

    فرقِ
    English as a second language
    با
    English as a foreign language

    دقیقا چی هست؟

    و اینکه ایرانِ ما، انگلیسی، کدوم یک از این دو تا محسوب میشه؟
    الان کتابهایی که ما میخونیم، توش زده شده که این کتاب برای second هست یا foreign..؟
    بنده خودم چیزی پیدا نکردم.
    یعنی اصلا نمیدونستم کدوم قسمتش نگاه کنم.

    پاسخ
  • وبینار برنامه ریزی زبان انگلیسی، چی هست که در سایتتون تبلیغ کردید؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست