آموزش انگلیسی

۶ کاربرد اصلی (اهمیت) زبان انگلیسی در زندگی روزمره

گاما

زبان منبع اصلی ارتباطات ما است. اینگونه است که ما ایده های خود را با دیگران به اشتراک می گذاریم. برخی معتقدند زبان چیزی است که ما را از حیوانات جدا می کند و وجه تمایز انسان و حیوان است. بیش از هزاران زبان در جهان وجود دارند. کشورهای مختلف علاوه بر زبان های ملی، انواع مختلفی از زبان های محلی را نیز دارند که در مناطق مختلف بکار برده می شوند. برخی از زبان ها توسط میلیون ها نفر و برخی دیگر توسط چند هزار نفر صحبت می شوند.

انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبانها است و تقریباً ۲۰٪ از جمعیت جهان با آن صحبت می کنند ( معادل ۱٫۵ میلیارد نفر). اما آیا می دانید که بیشتر این افراد انگلیسی زبانان بومی نیستند؟ از این تعداد تنها حدود ۳۶۰ میلیون نفر انگلیسی زبانان بومی هستند. با توجه به محبوبیت این زبان در ارتباطات روزمره، دانشگاه ها، تجارت و سرگرمی، جای تعجب نیست که یادگیری زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی حائز اهمیت است.

شش دلیل مهم بودن زبان انگلیسی

۱- زبان بین المللی است.

۲ – زبان آکادمیک است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۳- این امکان را به شما می دهد تا به تعداد زیادی از رسانه های کتبی، آنلاین و چاپی دسترسی داشته باشید.

۴- در مسافرت بسیار مفید است.

۵- اگر می خواهید در دنیای تجارت بین المللی یا تجارت کار کنید، دانستن این زبان ضروری است.

۶- زبان هالیوود است.

انگلیسی زبان اصلی بسیاری از کشورهاست که تحت سلطه امپریالیسم انگلیس و همچنین بسیاری از حوزه های تجاری و فرهنگی آن کشورها هستند.

۱- انگلیسی زبان بین المللی است

چندین عامل وجود دارد که باعث می شود زبان انگلیسی برای ارتباط در زمان فعلی ضروری باشد. قبل از هر چیز، زبان انگلیسی زبان دوم رایج در فرهنگ های مختلف است. این بدان معنی است که دو نفر که از کشورهای مختلف (مثلاً یک مکزیکی و یک سوئدی) هستند، معمولاً از انگلیسی به عنوان یک زبان مشترک برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

من فکر می کنم برای برقراری ارتباط در سطح بین المللی همه باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند. صحبت کردن به انگلیسی به شما کمک می کند تا با افرادی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید- نه فقط انگلیسی زبانان. این مسئله به مسافرت، شغل یا ارتباط برقرار کردن با دیگران در رسانه های اجتماعی مربوط می شود.

حتما دانلود کنید: بهترین اپلیکیشن ها و نرم افزارهای یادگیری زبان از صفر

بیشتر کسانی که انگلیسی صحبت می کنند، بومی زبان نیستند. انگلیسی زبان اول حدود ۳۶۰ میلیون نفر است، اما تعداد کل کسانیکه انگلیسی صحبت می کنند ۴ برابر این رقم است (حدود ۱٫۵ میلیارد نفر).

دلایل محبوبیت زبان انگلیسی

انگلیسی در ابتدا در انگلیس به عنوان یکی از زبان های هند و اروپایی توسعه یافت، اما با تلاشهای تاریخی امپراتوری انگلیس، به زبان اصلی یا فرعی بسیاری از مستعمرات انگلیس سابق مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا و هند تبدیل شد.

در حال حاضر، انگلیسی علاوه بر کشورهایی که به طورمستقیم تحت تاثیر امپریالیسم انگلیس هستند زبان اصلی بسیاری از حوزه های تجاری و فرهنگی تحت سلطه آن کشورها نیز هست. انگلیسی زبان هالیوود و بانکداری و تجارت بین المللی است. به همین دلیل، درک این زبان مفید و حتی لازم است.

محبوبیت زبان انگلیسی

 

این نقشه درصد انگلیسی زبانان در کشورهای مختلف را نشان می دهد.

لیست کشورها براساس جمعیت انگلیسی زبان

کشور درصد انگلیسی زبانان   تعداد کل انگلیسی زبانان 
ایالات متحده ۹۴٫۲ ۲۹۸,۴۴۴,۱۴۹
هند ۱۰٫۳۵ ۱۲۵,۲۲۶,۴۴۹
پاکستان ۴۹ ۹۲,۳۱۶,۰۴۹
نیجریه ۵۳ ۸۲,۹۴۱,۰۰۰
بریتانیا ۹۷٫۷۴ ۶۳,۹۶۲,۰۰۰
فیلیپین ۵۶٫۶۳ ۵۷,۲۹۲,۸۸۴
آلمان ۶۴ ۵۱,۵۸۴,۰۰۰
بنگلادش ۱۸ ۲۹,۳۹۸,۱۵۸
کانادا ۸۵٫۶۳ ۲۸,۳۶۰,۲۴۰
مصر ۳۵ ۲۸,۱۰۱,۳۲۵
فرانسه ۳۹ ۲۵,۵۰۰,۰۰۰
ایتالیا ۳۴ ۲۰,۳۰۰,۰۰۰
غنا ۶۶٫۶۷ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰
استرالیا ۹۷٫۰۳ ۱۷,۳۵۷,۸۳۳
تایلند ۲۷٫۱۶ ۱۷,۱۲۱,۱۸۷
آفریقای جنوبی ۳۱ ۱۶,۴۲۴,۴۱۷

۲- زبان آکادمیک است

زبان انگلیسی در زمینه آموزش نیز ضروری است. در بسیاری از کشورها، کودکان زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم می آموزند. حتی در کشورهایی که زبان رسمی انگلیسی نیست، مانند هلند یا سوئد، بسیاری از کتاب های درسی در رشته های علوم و مهندسی به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

بعلاوه، زبان انگلیسی زبان آموزش عالی است. بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا انگلیسی زبان هستند. از آنجا که انگلیسی زبان غالب در علوم و تحقیقات بین المللی است، بیشتر تحقیقات پژوهشی که در هر زمینه علمی خاص انجام شده است، به زبان انگلیسی است. در سطح دانشگاهی، دانشجویان در بسیاری از کشورها تقریباً تمام واحدهای خود را به زبان انگلیسی می گذرانند.

طبق تحقیقات مرکز پیو در سال ۲۰۱۰، بیش از ۹۰٪ دانش آموزان دوره متوسطه و ۷۳٪ دانش آموزان مقطع ابتدایی در اروپا در مدرسه به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند.

انگلیسی به عنوان ابزار آموزشی

در حقیقت، انگلیسی به عنوان یک ابزار آموزشی رایج استفاده می شود. مؤسسات آموزشی ممکن است استفاده از زبان انگلیسی را برای تدریس هر درس یا واحدی انتخاب کنند، گاهی اوقات به دلیل اینکه این زبان معمولاً در آن منطقه جغرافیایی صحبت می شود، گاهی اوقات هم به دلیل این که این موسسات به دنبال جذب جمعیتی از دانشجویان هستند که معتقدند تحصیل به زبان انگلیسی باعث تسهیل استخدام آنها در سراسر جهان می شود.

در مورد اینکه آیا EMI (انگلیسی به عنوان ابزار آموزشی) به طور کلی سودمند است بحث هایی وجود دارد. در حالی که تحصیل به زبان انگلیسی می تواند یک مهارت بسیار مورد توجه و قابل استفاده باشد، برخی نگران هستند که استفاده از زبان انگلیسی در دانشگاه ها می تواند زبان های محلی را تهدید کند. علاوه بر این، اگر اساتید و دانشجویان شخصاً به استفاده از EMI علاقه مند نباشند و یا به اندازه کافی تسلط نداشته باشند، از کیفیت یادگیری کاسته خواهد شد.

حتما ببینید: بهترین کتاب های زبان انگلیسی برای شروع از صفر

به طور کلی تصور می شود انگلیسی زبان آموزش عالی است.

۳- زبان مورد علاقه اینترنت و مطبوعات است

در اینترنت، اکثر وب سایت ها از انگلیسی استفاده می کنند. حتی سایت هایی که به زبان های دیگر نوشته شده اند اغلب امکان ترجمه انگلیسی را نیز ارائه می دهند. به جز انگلیسی رایج ترین زبان در اینترنت روسی است که فقط حدود ۶٪ وب سایت ها را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که انگلیسی در اینترنت بیش از ۵۰ درصد مطالب را پوشش می دهد. احتمالاً میزان محتوای آموزشی بیشتری در اینترنت به سمت انگلیسی متمایل خواهد بود، زیرا، همانطور که قبلاً گفتیم، دنیای مدرن تحقیق و دانشگاهی به زبان انگلیسی علاقه مند شده است.

از هر پنج نفر یک نفر حداقل کمی انگلیسی می داند.

انتشارات انگلیسی همه جا هستند

انگلیسی زبان اصلی مطبوعات است: بیشتر روزنامه ها و کتاب ها به زبان انگلیسی نوشته می شوند- در مقایسه با سایر زبان ها. و اساساً مهم نیست کجای دنیا باشید، کتاب ها و روزنامه های انگلیسی زبان در دسترس شما خواهند بود. در حقیقت، اگر بتوانید این زبان را درک کنید، به اطلاعات بیشتری در مورد تقریباً هر موضوع دسترسی خواهید داشت.

دنیای ادبیات

اگر انگلیسی بلد باشید، می توانید بسیاری از آثار عالی ادبیات را در نسخه های اصلی بخوانید. البته آثار بزرگی از ادبیات نیز وجود دارند که به زبا نهای فرانسوی، اسپانیایی، سانسکریت، یونانی، چینی و بی شماری دیگر نوشته شده اند. با این وجود، بخش بزرگی از کانون ادبی کلاسیک از آثاری ساخته شده است که برای اولین بار به زبان انگلیسی نوشته شده اند. و ترجمه ها قادر به انعکاس جادوی نویسندگان و شاعران بزرگی مانند ویلیام شکسپیر و امیلی دیکینسون نیستند.

تسلط بر زبان انگلیسی مسافرت به بسیاری از نقاط جهان را آسان می کند.

دانلود کنید:  این انیمیشن های ساده را با زیرنویس دانلود کنید و از حرف های آنها تقلید کنید

۴- در مسافرتهای بین المللی مفید است

آشنایی با این زبان سفر به اقصی نقاط جهان را آسان تر می کند. از آنجا که این زبان زبان بین المللی است، امکان مسافرت به بسیاری از نقاط جهان رابه شما می دهد. از این گذشته، تقریباً از هر پنج نفر یک نفر کمی انگلیسی می داند – این نکته در مورد هیچ یک از زبان های دیگر دنیا صادق نیست. کافی است در اینترنت چرخی بزنید تمام سایت های رزرواسیون مسافرتی که پیدا می کنید زبان انگلیسی را به عنوان گزینه رزرواسیون ارائه می دهند. در فرودگاه ها و سایر مراکز حمل و نقل نیز باید انگلیسی بدانید.

نه تنها در گردشگری، بلکه در بسیاری از کنفرانس ها، مسابقات و جشن های بین المللی نیز به زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت. المپیک را نیز به این لیست اضافه کنید. تقریباً در هر سفری، چه کاری و چه تفریحی آشنایی با زبان انگلیسی مفید است. حتی اگر نمی خواهید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، آشنایی با چند اصطلاح انگلیسی قبل از سفر پیشنهاد می شود.

۵- برای تجارت بین المللی ضروری است

مهارت های انگلیسی احتمالاً به شما در هر تجارتی که می خواهید دنبال کنید کمک می کنند. این امر به ویژه در صورتی که در بخش بین المللی کار می کنید صادق است. چنانچه می خواهید در آینده شغلتان را در سطح بین المللی دنبال کنید باید انگلیسی بدانید. اگر به دفاتر شرکت های خصوصی، سازمان های دولتی، یا حتی شرکت های مهندسی مختلف مراجعه کنید، متوجه شیوع زبان انگلیسی خواهید شد.

بسیاری از شرکت های بزرگ کارمندان حرفه ای خود را پس از اطمینان از اینکه با زبان انگلیسی آشنایی دارند استخدام می کنند. برای شرکتهایی که می خواهند در سطح بین المللی فعالیت کنند غیر معمول نیست که کارکنان خود را بر اساس میزان تسلط بر زبان انگلیسی، انتخاب کنند.

دانلود کنید: مکالماتی برای عادت کردن به زبان انگلیسی (از صفر)

بیشتر سرگرمی های تجاری دنیا به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

۶- زبان هالیوود است

همه می دانند که هالیوود در ایالات متحده است و بزرگترین صنعت تلویزیونی و موسیقی روی کره زمین محسوب می شود. به گفته یونسکو، “نگاهی به زبانهای به کار رفته در ۲۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۲ نشان می دهد که تسلط زبان انگلیسی انکار ناپذیر و آشکار است.”

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تلویزیون و فیلم ها یک روش عالی برای تمرین انگلیسی پس از شروع یادگیری آن هستند. تسلط بر زبان انگلیسی امکان لذت بردن از هزاران فیلم، نمایش تلویزیونی و بازی ویدئویی را به شما می دهد. و اگر می خواهید روزی در این صنعت کار کنید، آشنایی با انگلیسی برایتان ضروری خواهد بود.

حتما دانلود کنید: ۱۰۰ آهنگ انگلیسی که باید دائما گوش کنید

من معتقدم کسانی که هنوز به اهمیت زبان انگلیسی باور ندارند، باید سریعتر شروع به یادگیری آن کنند، زیرا به نظر می رسد در آینده خیلی نزدیک تقریباً همه چیز به زبان انگلیسی انجام شود.

اگر به یادگیری این زبان علاقه دارید، اولین قدم این است که خود را در معرض آن قرار دهید- بنابراین توصیه می شوند چند فیلم انگلیسی زبان ببینید. انگلیسی زبان بین المللی در دنیای تجارت نیز هست.

آیا انگلیسی باید زبان رسمی جهان باشد؟

آشنایی با زبان انگلیسی مزایای بسیاری دارد. ایده داشتن یک زبان مشترک بین المللی بسیار عالی به نظر می رسد؛ این ایده مسیرهای ارتباطی بیشتری را بین جوامع مختلف باز می کند.

  • زبان با هویت فرهنگی گره خورده است: برخی با این جمله مخالف هستند. زبان و فرهنگ پیوند تنگاتنگی دارند. این ایده که زبان انگلیسی مهمترین زبان دنیا است می تواند هویت فرهنگی زبان های غیر از انگلیسی را از بین ببرد. استفاده روزافزون از زبان انگلیسی همچنین می تواند به کاهش زبان هایی منجر شود که در زندگی بسیاری از افراد نقشی اساسی دارند.
  • آیا انگلیسی زبان رسمی ایالات متحده است؟ خیر. ایالات متحده هیچ زبان رسمی ندارد و از فرهنگ ها و زبان های مختلف تشکیل شده است. با این حال، اکثر ایالت های این کشور انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود تعیین کرده اند.
  • انگلیسی در اصل از طریق امپریالیسم گسترده شد: در اینجا باید به خشونت هایی که در طول تاریخ به تسلط انگلیسی منجر شده است اشاره کنیم. همانطور که گفته شد، این زبان عمدتاً از طریق استعمار انگلیس گسترش یافته است. البته این بدان معنا نیست که باید از استفاده از زبان انگلیسی دست بکشیم، اما برخی معتقدند که جنبه های سرکوبگرانه تاریخ این زبان به ضرر آن است، و گسترش آن همچنان با ادامه تسلط امپریالیسم در ارتباط است.
  • ترجمه به کمک رایانه در حال بهتر شدن است: این امکان وجود دارد که در آینده و با بالا رفتن کیفیت فناوری های ترجمه رایانه ای تسلط بر زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در سطح جهانی ضروری نباشد. در این صورت حتی اگر بیشتر صفحات وب به زبان انگلیسی باشند، بسیاری از آنها قابل ترجمه هستند. بسیاری از فیلم ها دارای زیر نویس چند زبانه هستند و شما می توانید به کمک یک برنامه در تلفن هوشمند خود با کسانی که هیچ زبان مشترکی با شما ندارند مکالمه کنید.

منابع یادگیری زبان انگلیسی

اگرچه بسیاری از افراد فکر می کنند که یادگیری زبان انگلیسی بسیار دشوار و گیج کننده است، اما با توجه به منابع یادگیری گوناگونی که در دسترس هستند این زبان در واقع ساده ترین زبان برای یادگیری است. کافی است تصمیم بگیرید که زبان انگلیسی را بیاموزید، هزاران منبع در اینترنت و کتابفروشی ها در دسترس خواهند بود.

این منابع فقط شامل درس ها و کتاب های گرامر نمی شوند. شما می توانید منابع سنتی یادگیری را با نمایش ها و برنامه های تلویزیونی تکمیل کنید. تماشای هر چه بیشتر برنامه های تلویزیون به زبان انگلیسی با زیرنویس انگلیسی یک روش عالی برای تقویت مهارت speakingاست.

حتما دانلود کنید: ۱۱ رمان انگلیسی برای یادگیری زبان از صفر

نکاتی برای بهبود زبان انگلیسی

  • در یک کلاس آنلاین یا حضوری شرکت کنید.
  • برای ارتباط بیشتر با زبان انگلیسی کتاب بخوانید و فیلم های انگلیسی زبان تماشا کنید .
  • از تماشای برنامه های تلویزیونی یا اخبار انگلیسی غافل نشوید.
  • هر هفته پنج کلمه جدید یاد بگیرید.
  • به آهنگ های انگلیسی گوش دهید و تمام کلمات آنها را بیاموزید.
  • با معلم یا یکی از دوستان خود مکالمه تمرین کنید.
  • هنگام خواندن کتاب های انگلیسی زبان، کلمات را با صدای بلند تکرار کنید.
  • از فرهنگ لغت و مترجمان آنلاین استفاده کنید.
  • فیلم های آموزشی YouTube را تماشا کنید.
  • برای کسب راهنمایی در مورد روند یادگیری خود، یک کتاب آموزشی تهیه کنید.
  • برای بهبود تلفظ خود از اپلیکیشن های Voice to text استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض یک زبان جدید از طریق گوش دادن و خواندن به شما کمک زیادی می کند. اگر می خواهید پیشرفت کنید، با صدای بلند صحبت کنید و از دیگران کمک بخواهید.

حتما بخوانید: بهترین روش یادگیری سریع زبان انگلیسی بصورت اصولی +دانلود رایگان منابع

شرکت در کلاس های انگلیسی و پرداخت هزینه های آن از راه های تمرین مکالمه حضوری هستند. از آنجا که در حال حاضر بسیاری از افراد می خواهند زبان انگلیسی را یاد بگیرند، ممکن است بتوانید برای خود یک شریک مطالعه ای پیدا کنید! یادگیری یک زبان جدید می تواند دلهره آور باشد، اما منابع زیادی وجود دارند که در این راه به شما کمک می کنند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست