موفقیت بخش وربال جی آر ای

بهترین روش موفقیت در بخش وربال جی آر ای (۷ نکته کاربردی)

گاما

یکی از متداول ترین سوالاتی که برای خیلی از متقاضیان آزمون GRE ( جی آر ای) پیش می آید این است که چطور خودمان را برای این آزمون آماده کنیم؟ ما در این مطلب انواع مختلف سوالات مربوط به بخش استدلال کلامی (Verbal reasoning) آزمون GRE و بهترین روش ها برای پاسخگویی به آنها را بررسی می کنیم.

قبل از اینکه بگوییم چطور باید برای آزمون GRE آماده شویم بیایید ببینیم بخش استدلال کلامی این آزمون از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

بخش استدلال کلامی GRE، در واقع مهارت نقد کردن و توانایی شما در تجزیه و تحلیل اطلاعات را ارزیابی می کند. نصف بیشتر سوالات این بخش به متنی که به شما داده می شود بستگی دارد؛ اما مابقی سوالات شامل خواندن و پاسخگویی به سوالات مختلف مربوط به پاراگراف های داده شده می باشد.

بهترین روشهای موفقیت در وربال GRE بطور خلاصه

  1. مطالعه فعال: مطالعه فعال به معنای مطالعه‌ی با دقت و تمرکز است. از منابع گوناگونی مانند مقالات علمی، رمان‌ها، مقالات خبری و متون غیرداستانی استفاده کنید تا با ساختار جملات و واژگان متنوع آشنا شوید.
  2. پرسش و پاسخ: بعد از هر بخش از متون، خود را مورد سوال قرار دهید و بپرسید که مفهوم چیست و اطلاعات کلیدی چه هستند. سپس به پاسخ‌ها مراجعه کنید و با مفاهیم و جزئیات آشنا شوید.
  3. تمرین متنوع: انجام تمرین‌های متنوع از جمله خواندن مقالات، حل مسائل و تمرین‌های زبانی با محتوای متنوع به شما کمک می‌کند تا با انواع متون و سوالات مواجه شوید.
  4. افزایش دایره واژگان: با توجه به اهمیت واژگان در بخش وربال، استفاده از لغتنامه‌ها، کارت‌های واژگان و برنامه‌های موبایلی مانند Anki یا Quizlet (برای دانلود روی لینکش کلیک کنید) می‌تواند به شما کمک کند تا دایره واژگان خود را افزایش دهید.
  5. حل تمرین: حل تمرین‌های بیشتر و بررسی روش‌های حل سوالات می‌تواند مهارت شما را در این بخش تقویت کند.
  6. تمرین زمان‌بندی شده: برنامه‌ریزی برای تمرین‌های متنوع و زمان‌بندی شده کمک می‌کند تا به طور موثر‌تر و کارآمدتر آماده شوید.
  7. آشنایی با ساختار سوالات: بررسی نمونه‌های سوالات قبلی و آشنایی با ساختارهای متداول در این بخش می‌تواند به شما کمک کند تا با نحوه‌ی پرسیدن سوالات و جواب‌دهی به آن‌ها آشنا شوید.

توضیحات کامل و نکات بیشتر

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

استدلال کلامی آزمون GRE دو بخش ۳۰ دقیقه ای دارد که هر بخش از ۲۰ سوال تشکیل شده است. علاوه بر اینها یک بخش آزمایشی هم وجود دارد که نمره آن محاسبه نمی شود ولی شما حتما باید به هر سه بخش پاسخ بدهید چون در آزمون مشخص نمی شود کدام بخش بدون نمره خواهد بود.

بخش استدلال کلامی (Verbal reasoning) و استدلال کمی (Quantitative Reasoning) آزمون GRE

بعد از بخش نگارش تحلیلی (Analytical Writing) قرار دارند و نمره هر دوی آنها از ۱۳۰ (کمترین نمره) تا ۱۷۰ (بالاترین نمره) تعیین می شود. میانگین نمره بخش کلامی نیز ۱۵۰ می باشد.

استدلال کلامی آزمون GRE از چه بخش هایی تشکیل می شود؟

سوالات استدلال کلامی GRE در قالب های مختلف و در دو بخش ارائه می شوند. در قسمت اول باید متن را بخوانید و به سوالات آن پاسخ بدهید. بخش دوم هم به همین ترتیب شامل خواندن متن، تفسیر و تکمیل جملات، پاراگراف ها و گروهای مختلف جملات می شود.

در واقع می توان گفت که استدلال کلامی آزمون GRE از سه بخش به شرح زیر تشکیل می شود:

۱-درک مطلب (The Reading Comprehension)

درک مطلب در آزمون استدلال کلامی نقش بسیار مهمی ایفا می کند چون ۲۰ سوال از مجموع سوالات استدلال کلامی مربوط به درک مطلب است. پیچیدگی سوالات این بخش نیز کار شما را دشوارتر می کند و همین مساله باعث می شود در صورت تسلط به سوالات درک مطلب و پاسخ صحیح به آنها نصف راه را طی کنید.

در بخش درک مطلب شما باید عبارات داده شده را بخوانید و آنها را آنالیز کنید تا بتوانید جواب درست ر ا پیدا کنید. این بخش شامل کلمات و واژگان پیچیده ای می باشد؛ بنابراین اگر می خواهید نمره خوبی از درک مطلب بگیرید باید دایره لغات وسیعی داشته باشید.

۲-تکمیل متن (Text Completion)

تکمیل متن مهم ترین قسمت استدلال کلامی آزمون GRE است چون ۳۰% این بخش را به خودش اختصاص می دهد. بخش تکمیل متن برای ارزیابی توانایی درک و تفکیک شما از جملات پیچیده طراحی شده و دایره لغاتتان را به چالش می کشد. در واقع می توان گفت که سخت ترین بخش تکمیل متن دسترسی به طیف وسیعی از لغات و واژگان مختلف و معانی آنهاست. در این بخش شما باید گزینه صحیح را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید.

۳-جمله معادل (Sentence Equivalence)

آخرین بخش آزمون استدلال کلامی یافتن جملات معادل است که ۲۰% از نمره کل این بخش را تشکیل می دهد. هر قسمت شامل چهار سوال است که شما باید با واژگان و جملات مناسب و معنی دار پر کنید.

حالا که با بخش های مختلف آزمون استدلال کلامی GRE آشنا شدید حتما این سوال برایتان پیش می آید که چطور باید خودتان را برای این آزمون آماده کنید؟

یادتان باشد که دایره لغات وسیع، مستقیما با درک بیشتر و بهتر زبان انگلیسی ارتباط دارد. هر چه لغات و واژگان بیشتری بلد باشید بهتر و راحت تر می توانید جنبه های مختلف زبان را بفهمید. علاوه بر این، دایره لغات گسترده و وسیع این امکان را به شما می دهد تا افکار و نظراتتان را به شکل مفصل تر، پیچیده تر و بهتر بیان کنید.

چطور برای بخش درک مطلب استدلال کلامی (Verbal reasoning) آزمون GRE آماده شویم؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، سخت ترین قسمت استدلال کلامی آزمون GRE بخش خواندن و درک مطلب است. در واقع پاسخگویی به این بخش به درک بالایی از زبان انگلیسی، دایره لغات دشوار وسیع و سرعت بالای خواندن نیاز دارد.

با همه اینها نکات و ترفندهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها نمره خوبی از بخش درک مطلب استدلال کلامی بگیرید. این نکات شامل موارد زیر می شوند:

  • کتاب های انگلیسی که به زبان سطح بالا نوشته شده مطالعه کنید.
  • روزنامه، مقاله، وبلاگ، مجله و هر چیز دیگری به زبان انگلیسی مطالعه کنید.
  • با انواع و اقسام سوال هایی که در بخش خواندن و درک مطلب می آیند آشنا شوید. این کار به شما کمک می کند تا سر جلسه آزمون وقت کمتری صرف کنید و هر چه سریعتر جواب صحیح را پیدا کنید.
  • انقدر تمرین کنید تا روی همه مفاهیم تسلط کامل پیدا کنید و بتوانید با اعتماد به نفس کامل سوالات را جواب بدهید.

علاوه بر موارد بالا، نکات زیر هم به شما کمک می کنند تا در بخش خواندن و درک مطلب بخش استدلال کلامی آزمون جی آر ای نمره خوبی بگیرید.

  • فهمیدن متن اولین گامیست که برای پاسخگویی به سوالات این بخش نیاز است.
  • یکی دیگر از عوامل مهم برای کسب نمره خوب در بخش درک مطلب، پر کردن جاهای خالی با استفاده از کمات صحیح است.
  • جمله را کامل بخوانید و بعد پاسخ مناسبی برای آن پیدا کنید. حواستان به عبارات و کلماتی که به شما سیگنال می دهند هم باشد.
  • به مثبت یا منفی بودن کلمات دقت کنید. فرایند حذف کردن را یاد بگیرید و از آن استفاده کنید.
  • متن را به دقت بخوانید و بعد جواب را انتخاب کنید.

چطور برای بخش جمله معادل (Sentence Equivalence) آزمون GRE ( جی آر ای) آماده شویم؟

خوشبختانه این بخش راحت ترین قسمت آزمون استدلال کلامی است و ۲۰% این آزمون را به خودش اختصاص می دهد. برای اینکه در این قسمت هم نمره خوبی کسب کنید نکات زیر را فراموش نکنید:

  • داشتن دایره لغات وسیع در اکثر قسمت های این آزمون به شما کمک می کند.
  • مهم ترین نکته برای موفقیت در این بخش انتخاب کلمات صحیح و مناسب است؛ پس کلمات را با دقت انتخاب کنید.
  • تمرین کنید که سرعت خواندن و درک مطلبتان را افزایش بدهید چون برای هر سوال ۶ گزینه به شما داده می شود. هر چه سرعت خواندن و درک مطلبتان بیشتر باشد صرفه جویی بیشتری در وقتتان می شود.
  • در نهایت اینکه کلمات مترادف را یاد بگیرید چون از میان گزینه ها، دو گزینه مترادف هستند.

برای اینکه بتوانید در بخش استدلال کلامی آزمون GRE ( جی آر ای) نمره خوبی بگیرید باید زیاد تمرین کنید و نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد را هم با دقت پیگیری کنید. به طور کلی ۲ ماه طول می کشد تا بتوانید کاملا روی مباحث مربوط به این آزمون تسلط پیدا کنید و نمره بالای ۱۶۰ بگیرید؛ اما با یک برنامه ریزی صحیح و مناسب می توانید زودتر از اینها هم به هدفتان برسید.

تمرین کردن و پشتکار داشتن فاکتوریست که شما را از بقیه متقاضیان جلو می اندازد. هر چه تسلطتان روی انواع سوالات آزمون GRE بیشتر باشد استرس کمتری سراغتان می آید و با اعتماد به نفس بیشتری به سوالات جواب می دهید. این اتفاق فقط با تمرین کردن بیشتر بدست می آید. آخرین و مهم ترین نکته ای که نباید فراموشش کنید درس گرفتن از اشتباهاتتان است. سعی کنید بیشتر تمرین کنید و نقاط ضعفتان را کاملا متوجه شوید.

روی اشتباهاتتان کار کنید تا دوباره آنها تکرار نکنید. تمرین کردن و یادگیری نکات جدید شما را در مسیر هدفتان قرار می دهد. امیدواریم که مطالب این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

بسیار کاربردی برای GRE

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست