gre test result

چگونه در ۲ ماه برای آزمون gre آماده شویم؟

گاما

جهت آماده شدن برای آزمون GRE آن هم در عرض دو ماه، می‌توانید زمان مطالعه‌تان را به دو بخش تقسیم نمایید. طی یک ماه اول برنامه‌ریزی مطالعاتی برای GRE، روی تسلط بر رویکردهای استراتژیک برای هر نوع سوالی در GRE و همچنین لغات و دانش محتوای ریاضی که برای درست پاسخ دادن به سوالات نیاز دارید، تمرکز کنید. در ماه دوم برنامه‌ریزی مطالعاتی GRE روی سریع‌تر پاسخ دادن به سوالات از طریق تمرین زمان‌بندی متمرکز شوید همچنین خودتان را با سوالات سخت‌تر به چالش بکشید.

قبل از اینکه بفهمید دقیقا چه چیزی بیشتر وقت مطالعه‌تان برای GRE‌را می‌گیرد، لازم است بدانید نقاط قوت و ضعفتان چیست. سپس می‌توانید نقاط ضعفتان را هدف قرار داده و همزمان نقاط قوتتان را هم تکمیل کنید.

گام اول: یک تست تمرینی GRE‌ بدهید

دادن یک تست تمرینی کامل و واقعی برای فهمیدن اینکه نمره آزمون زبان و تحلیل ریاضی‌تان (کمی) در حال حاضر چگونه هستند، به نفع شماست. به طور ایده‌آل، نتایج آزمون فقط شامل نمرات شما نیست بلکه اطلاعاتی در مورد اینکه چه سوالات را به خوبی پاسخ داده‌اید و کدام برایتان دشوار بوده‌اند را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا برنامه مطالعه‌تان را طرح‌ریزی کنید.

یکی دیگر از مزایای دادن تست تمرینی اینست که با قالب آزمون و زمانبندی آشنا خواهید شد. پس وقتی مطالعه می‌کنید، خواهید فهمید دقیقا چطور از چیزهایی که یاد می‌گیرید نمره الف دریافت کنید. این کار بسیار انگیزه‌دهنده است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

همچنین قادر خواهید بود تست را بررسی کنید و با خواندن توضیحات مربوط به هر سوال، اطلاعاتتان درباره آن سوالاتی هم که درست جواب داده‌اید را تقویت کرده و کمک می‌کند به اشتباهاتتان پی ببرید. بررسی‌ها نشان می‌دهد دادن آزمون مبتنی بر مباحث درسی نه تنها عملکرد شما را مورد سنجش قرار می‌دهد، بلکه در واقع به یادگیریتان هم کمک می‌کند.

تست تمرینی تحت شرایطی مشابه افرادی که روز امتحان را تجربه خواهند کرد، گرفته می‌شود یعنی هیچ عامل حواسپرتی و وقفه‌ای وجود نخواهد داشت.

اگر انشاها را بنویسید، ۴ ساعت برای دادن آزمون در نظر گرفته می‌شود و در غیر اینصورت ۳ ساعت. همچنین حداقل ۱٫۵ ساعت انتهایی را صرف بازنگری آزمون در همان روز یا روز بعد یا دو روز دیگر کنید.

طراح آزمون GRE یعنی ETS، دو تست تمرینی رایگان به همراه نرم افزار Powerprep 2 را در وبسایتشان قرار می‌دهد. Kaplan Test Prep تستهای تمرینی آنلاین و رایگان GRE‌ نظارت شده‌ای را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در هر زمان ثبت نام کنید تا نمره اولیه‌تان را به دست آورید. گزارش هوشمند Kaplan نقاط قوت و فرصتهایتان را با جزئیات و به تفکیک در اختیارتان قرار می‌دهد همچنین برای هر جواب، توضیحات جامعی ارائه می‌دهد.

گام دوم: برنامه زمانی برای مطالعه‌تان تنظیم کنید

همیشه وقتی مشغول مطالعه برای GRE هستید، خطر عقب ماندن از کارها وجود دارد و وقتی فقط دو ماه زمان برای مطالعه دارید، این تاخیر حتی به مقدار کم می‌تواند در نحوه مطالعه‌تان تفاوت ایجاد کند. قبل از آشنایی با این روش، به خودتان می‌آمدید و می‌دیدید یک هفته دیگر آزمون دارید. پس اجازه ندهید روز امتحان شما را شگفت‌زده کند.

مطالعه کردن در اکثر روزهای هفته خیلی بیشتر از یک یا دو روز مطالعه در هفته نمره‌تان را بالا خواهد برد. بسیاری از دانشجویان متوجه می‌شوند که مطالعه به مدت ۵ روز در هفته و به مدت ۱٫۵ در روز به آنها کمک می‌کند تا پیشرفت قابل توجهی داشته باشند. به علاوه، اگر لغات آن بخشی است که برای پیشرفت روی‌ آن حساب کرده‌اید، از فلش کارتها (که به صورت فیزیکی یا اپلیکیشنی) وجود دارند استفاده و هر روز روی دایره لغات GRE کار کنید.

۴ ساعت از وقتتان را به تستهای تمرینی کامل اختصاص دهید. تست تمرینی دومتان را یک ماه قبل از GRE‌تان (و پس از تست تشخیصی اولیه) بدهید و سپس هر هفته پس از آن، آخرین تست تمرینی را یک هفته قبل از روز امتحان از خودتان بگیرید. تستهای تمرینی را هم برای سنجش پیشرفتتان انجام می‌دهید، هم با قالب و زمانبندی آزمون بیشتر آشنا می‌شوید و روحیه تان را بالا می‌برید. پس از هر تست، تقریبا ۱٫۵ ساعت را صرف بررسی توضیحات جواب کنید.

برای مطالعه و تستهای تمرینی روی تقویمتان زمان‌بندی کنید و سپس به‌ آن زمانها توجه و عمل کنید. همانطور که سر موقع سر کلاس یا کارتان حاضر می‌شوید، باید جهت مطالعه برای GRE هم سر موقع حاضر شوید.

گام سوم: برنامه مطالعه‌تان را توسعه دهید

سوال اینست که چقدر باید مطالعه کنم؟ یک رویکرد موثر اینگونه است که ابتدا از منبعی مانند یک کتاب GRE یا کلاس آمادگی GRE برای یادگیری برخی محتوا و استراتژی‌های استفاده کنید و سپس با تمرین آنچه قبلا در سوالات مشابه آزمون اصلی یاد گرفته‌اید کار را تکمیل کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد دانشتان را تثبیت و ملکه ذهنتان کنید. کتاب Kaplan’s Prep Plus شامل بانک سوالات امتحانی ۵۰۰ تایی و بانک کامل سوالات امتحانی با بیش از ۲۵۰۰ سوال مشابه تست واقعی جهت تمرین است. شما می‌توانید از آن برای هدف قرار دادن مباحث خاص و سوالات گوناگون با سطح دشواری مناسب‌تان بهره ببرید.

اینکه اجازه دهید برنامه مطالعه‌تان با گذشت زمان تغییر پیدا کند حائز اهمیت است. شما باید بر اساس اینکه چطور روی تستهای تمرینی GRE کار می‌کنید، اصلاحاتی را اعمال کنید. اگر دائما از بخشهای مشخصی خوب نمره می‌گیرید، تلاشتان را روی بخشهایی که قوی‌تر نیستید متمرکز کنید.

در طول یک هفته قبل از آزمون، روی نقاط قوت کار کنید. مثلا اگر در سوالات ژئومتری بیشترین نمره را کسب می‌کنید، پس در این هفته روی سوالات ژئومتری چندین بار تمرین کنید تا اعتماد به نفستان بالا برود و مطمئن شوید می‌توانید روی نمره این مهارت حساب کنید.

نمونه‌هایی از برنامه مطالعاتی دو ماهه GRE

میشل جسیکا زمانبندی
می‌خواهد در رشته اقتصاد دکترا بگیرد. هدف او نمره ۱۶۶ در بخش تحلیل کمی و ۱۵۸ در بخش زبانی است. قصد دارد در رشته پرستاری مدرک کارشناسی ارشد بگیرد. هدف او کسب نمره ۱۵۴ در بخش تحلیل کمی و ۱۵۴ در بخش زبانی است. اهداف:
۱۴۸ : کمی

۱۵۰: زبانی

۱۴۸: کمی

۱۵۰: زبانی

حداقل نمره مورد نیاز:
تست تمرینی + ۶٫۵ ساعت مرور تست، ۲ جلسه کلاس آمادگی  جی آر ای هر جلسه 2.5 ساعت (مجموعا ۵ ساعت)، ۲ روز مطالعه بطور متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۳ ساعت) تست تمرینی + ۶٫۵ ساعت مرور تست، ۴ روز مطالعه*۱٫۵ ساعت در هفته (مجموعا ۶ ساعت) هفته اول
۲ جلسه کلاس آمادگی  جی آر ای هر جلسه 2.5 ساعت (مجموعا ۵ ساعت)، ۳ روز مطالعه بطور متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (مجموعا ۴٫۵ ساعت) ۵ روز مطالعه بطور متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۷٫۵ ساعت) هفته دوم
۲ جلسه کلاس آمادگی جی آر ای هر جلسه 2.5 ساعت (۵ ساعت)، ۳ روز مطالعه هر روز متوسط ۱٫۵ ساعت (۴٫۵ ساعت) ۵ ساعت مطالعه متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۷٫۵ ساعت) هفته سوم
۲ جلسه کلاس آمادگی جی آر ای متوسط 2.5 ساعت (۵ ساعت)، ۳ روز مطالعه بطور متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۴٫۵ ساعت) این هفته سرش شلوغ بوده! ۲ روز مطالعه بطور متوسط ۱ ساعت در روز (۲ ساعت) هفته چهارم
تست تمرینی + ۶٫۵ ساعت مرور، تعطیلات خانوادگی داشته! تست تمرینی + ۶٫۵ ساعت مرور، ۴ روز مطالعه متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۶ ساعت) هفته پنجم
تست تمرینی + ۶٫۵ ساعت مرور، ۴ روز مطالعه بطور متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۶ ساعت) تست تمرینی + ۶٫۵ ساعت مرور، ۴ روز مطالعه متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۶ ساعت) هفته ششم
تست تمرینی + ۶٫۵ ساعت مرور، ۴ روز مطالعه بطور متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۶ ساعت) تست تمرینی + ۶٫۵ ساعت مرور، ۴ روز مطالعه متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۶ ساعت) هفته هفتم
تست تمرینی + ۶٫۵ ساعت مرور، ۴ روز مطالعه بطور متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۶ ساعت) تست تمرینی + ۶٫۵ ساعت مرور، ۴ روز مطالعه متوسط ۱٫۵ ساعت در روز (۶ ساعت) هفته هشتم
هیچی (روز قبل از آزمون کاملا استراحت کنید) هیچی (روز قبل از آزمون کاملا استراحت کنید) روز قبل از آزمون GRE
۸۷ ساعت، ۸ جلسه کلاس آمادگی GRE، ۵ آزمون تمرینی ۷۹٫۵ ساعت، ۵ تست تمرینی زمان کل مطالعه

گام چهارم: منابع ضروری برای مطالعه GRE

قبل از اینکه دست به کار شوید، باید اطلاعات و مطالب مورد مطالعه‌تان را شناسایی و گردآوری کنید. در این بخش چند مورد توصیه می‌شود:

  • ابزار بازنگری آزمون Powerprep

این ابزار نمای کلی از GRE به صورت رایگان است که از طریق حساب کاربری ETS‌تان قابل دسترسی است. به شما اطلاعاتی در مورد ساختار GRE، نوع سوالاتی که با آنها روبرو خواهید شد و ابزاری که در روز امتحان در دسترستان قرار خواهد گرفت، داده خواهد شد.

  • آزمونهای تمرینی کامل

Powerprep آنلاین ETS دو آزمون تمرینی رایگان هستند که GRE واقعی را شبیه‌سازی می‌کنند که شامل محدویتهای زمانی، پیمایش از صفحه‌ای به صفحه دیگر، استفاده از ماشین حساب روی صفحه و تغییر جوابها در یک سوال می‌باشد. Powerprep‌ آنلاین شامل یک آزمون تمرینی بدون محدودیت زمانی رایگان هم هست.

شرکت در یک آزمون تمرینی در ابتدای آمادگی GRE‌تان، روشی عالی برای سنجش اینکه باید روی چه چیزهایی کار کنید، می‌باشد. Kaplan یک آزمون تمرینی ۴ ساعته رایگان GRE دارد که آنالیز نمره و جوابها و توضیحات هر سوال را در خود جای داده است. Manhattan Prep یک آزمون تمرینی GRE‌ کامل رایگان هم دارد.

  • ابزار تمرین نوشتن آنلاین Scoreitnow!

Scoreitnow‌ یک ابزار ETS است که با استفاده از تکنولوژی e-rater‌ نمره‌دهی فوری به انشا را فراهم می‌کند. شما در ابتدا به دو موضوع نوشتاری دسترسی دارید و سپس ۶ مورد دیگر در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

  • GRE Flashcards (شامل اپلیکیشن آنلاین)

Flashcards یک روش فوق‌العاده برای مطالعه در زمانی است فقط چند دقیقه فرصت دارید. شما می‌توانید فلش کارت خودتان را داشته باشید یا از اپلیکیشن فلش کارت قابل دانلود Kaplan استفاده کنید.

  • سوالات تمرینی

Adaptive GRE Qbank با (بیش از ۲۵۰۰) سوال هدفمند در زمانتان صرفه‌جویی کرده و سطح مهارتتان را در حین کار افزایش می‌دهد. با توضیحات دقیق و کامل، از اشتباهاتتان درس می‌گیرید و نمره‌تان را ارتقا خواهید داد.

  • تقویم آنلاین

یک تقویم آنلاین می‌تواند ابزار فوق‌العاده‌ای برای دنبال کردن و دسترسی به برنامه مطالعه شخصی‌تان از هر جایی باشد. علاوه بر این شما تقویمتان را با دیگران به اشتراک خواهید گذاشت تا هم بقیه از زمانبندی‌تان آگاه شوند و همچنین به شما کمک کنند متمرکز بمانید.

  • کتابهای آمادگی

کار با کتاب GRE می‌تواند به مطالعه‌تان ساختار بدهد. GRE Prep Plus 2020 شامل بررسی محتوا، استراتژی‌های آزمون، ۶ تست تمرینی و خلاصه عملکرد فردی است.

Manhattan Prep راهنمای استراتژی زبانی و ریاضی و همچنین کتاب ۵ پوندی منهتن را هم ارائه می‌دهد. این کتاب مسائل تمرینی GRE که ۲۰۰۰ مسئله با توضیحات قابل فهم را ارائه می‌دهد.

  • در یک کلاس ثبت نام کنید

اگر ایده مطالعه و ایجاد برنامه زمانی به طور کامل، آن هم به تنهایی دلهره‌آور به نظر می‌رسد، در یک کلاس ثبت نام کنید. کار با یک برنامه زمانی مشخص و معلمان خبره می‌تواند به شما کمک کند تا متمرکز بمانید و انگیزه‌تان حفظ شود. Kaplan دوره‌های GRE مختلفی را متناسب با برنامه زمانی و سبک یادگیریتان ارائه می‌دهد. جلسات کلاسی زنده آنلاین و حضوری استراتژی‌ها و مهارتهای لازم برای موفقیت در GRE را پوشش می‌دهد و برنامه‌های مطالعه این دوره‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید وقتی تستهای تمرینی انجام می‌دهید، چه چیزی را می‌بایست مطالعه کنید، و چطور همه آنها را برای روز آزمون جمع‌بندی نمایید.

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست