آزمون تافل

۱۵ تا از نکات مهم گرامری تافل که بیشترین تکرار را دارند

گاما

آیا تا به حال آرزو داشتید که در دانشگاه‌ های آمریکایی یا در آموزشگاه هایی که سطح بالاتری دارند، تحصیل کنید؟ این رویای شما زمانی محقق می‌ شود که بتوانید نمره بالایی در آزمون تافل بگیرید. تافل مخفف امتحان زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است و یک نیاز پایه برای پذیرفته شدن در دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان است. برای ثبت نام در آموزشگاه های این چنینی، باید نمره تافل بالا باشد. همچنین افراد باید بتوانند مهارت های نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن خود را به زبان انگلیسی به سطح بالایی برسانند. این امتحان باعث می‌ شود که دانشگاه‌ های آمریکا از سطح بالای شما در این زبان مطمئن شوند.

قوانین گرامری تافل

اگر در گرامر انگلیسی مهارت کافی نداشته باشید، نمی توانید در یادگیری زبان پیشرفت کنید. باید روی بهبود فهم گرامری خود تمرکز کنید اما اگر فهم و درک شما از گرامر معمولی باشد، نمی توانید به نمره عالی در تافل دست یابید.

در این قسمت باید این نکته را به خاطر داشته باشید که یادگیری گرامر در یک الی دو روز امکان پذیر نیست. بلکه باید کل ۲۴ ساعت روز خود را برای افزایش دانش گرامر اختصاص دهید. باید روی گرامر کار کنید تا بتوانید به مهارت بالایی در آن دست پیدا کنید. در این قسمت قوانین پایه اما بسیار مهم قوانین گرامر را برای شما لیست کرده ایم که به کیفیت بهتر امتحان تافل کمک خواهد کرد.

۱-استفاده از حرف تعریف

استفاده از حرف تعریف “The” برای افرادی که انگلیسی زبان نیستند، بسیار گیج کننده است. همچنین زمانی که نتوانید یک حرف چنین ساده ای را در یک جمله به درستی هنگام صحبت کردن یا نوشتن به کار ببرید، خجالت می کشید. این وضعیت زمانی بدتر می‌ شود که حین صحبت کردن در مورد استفاده صحیح از “The” شک کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

کلمه ای که هم اکنون یک بار در جمله استفاده کرده اید، نباید قبل از آن حرف The آمده باشد اما بعد از آن هر چند بار که این کلمه را تکرار کردید، باید دوباره از این حرف ها قبل از آن لغت استفاده کنید. مثلاً به جمله زیر دقت کنید:

“I saw a beggar asking for money. It was surprising for me to see people were shouting at the beggar who was looking shabby and dirty.”

این یک مثال کاملاً واضح است که در آن حرف “The” زمانی استفاده شد که کلمه “beggar” در جمله تکرار شده است.

حرف “The” همچنین قبل از این چنین کلماتی (اسم ها) استفاده می شود که هم اکنون آن ها را می شناسیم. مثلاً زمانی که در مورد یک شخص، مکان یا چیزی که در موردش صحبت می کنیم، آگاهی داشته باشیم، بهترین حالت این است که قبل از آن از “The” استفاده کنیم.

به این مثال توجه کنید:

“The man we saw in the market yesterday is my neighbor.”

در این مثال این گونه به نظر می رسد که این شخص برای فردی که در موردش صحبت می کند، کاملاً شناخته شده است و شنونده هم او را می شناسند. به همین دلیل حرف تعریف “The” قبل از کلمه man استفاده شده است.

۲-استفاده از ضمایر انعکاسی

باید از ضمایر انعکاسی مثل myself, yourself, themeselves, herself, himself و itself به شکل صحیح استفاده کنید و حتماً این ضمایر را در تافل به خاطر بسپارید. استفاده از ضمایر انعکاسی برای تاکید روی کلمه است. باید از این ضمایر برای نشان دادن نتیجه یک فعالیت انجام شده در مورد یک موضوع که فاعل و انجام دهنده یک کار است، استفاده کنید.

مثلاً به این جمله دقت کنید:

“I myself went to The New York to meet him.”

در این جمله ضمیر “myself” برای تاکید کردن روی عبارت مورد نظر آورده شده است.

در جمله “You don’t underestimate yourself.”، ضمیر yourself مفعول فاعل است و you فاعل دریافت کننده اقدام است.

۳-استفاده از شکل صحیح فعل

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که هنگام آزمون تافل انجام می شود، استفاده نامناسب از فعل ها در یک جمله است. فعل مهم ترین بخش یک جمله است زیرا در مورد اقدام انجام شده در جمله صحبت می‌ کند. یک اشتباه در استفاده از فعل می تواند روی نمره شما تاثیر گذار باشد و شانس نمره بالا را از شما بگیرد. پس حتما مطمئن شوید که به اندازه کافی توانایی استفاده از شکل صحیح فعل ها در یک جمله هنگام صحبت کردن یا نوشتن را دارید.

مثلا در جمله”I have had tea.” ، استفاده از Had، شکل سوم فعل است که از شکل اول have به دست آمده است. ‘Have’ در این جمله به شکل ‘زمان حال کامل ‘ آمده است.

در جمله”I took tea.” ، کلمه ‘Took’ شکل دوم فعل take است. شکل دوم فعل به معنای فعالیتی است که در گذشته انجام شده است. اگر فعل took را با take جایگزین کنیم، معنی به طور کامل تغییر می‌ کند.

استفاده از take در “I take tea” به معنای عملی است که به دفعات منظم رخ می دهد. در حالی که فعل take در “I am taking tea” به معنای عملی است که در زمان حال اتفاق می‌ افتد و ادامه دار است.

اگر از شکل های صحیح فعل استفاده نکنید احتمالاً اشتباهات زیادی را مرتکب می شوید که باعث نمره منفی شما می شود پس حتما از استفاده صحیح از فعل اطمینان حاصل کنید.

۴-استفاده صحیح از قید ها

قید کلمه‌ ای است که اطلاعات بیشتری در مورد فعل، صفت یا دیگر قیدها در اختیار شما قرار می دهد. همان طور که باید فعل را به شکل صحیح هنگام صحبت و نوشتن استفاده کنید، درمورد قید هم باید همین موضوع را رعایت کنید. مثلاً در جمله”He is a very intelligent boy.”، کلمه very صفت intelligent را پررنگ و مهم تر نشان می دهد و در این جا یک قید محسوب می شود.

در جمله”He read the chapter quickly.”، کلمه quickly در مورد فعل read اطلاعاتی را می دهد و به شما می گوید که چگونه باید این فعل را بخوانید. استفاده صحیح از قید ها در یک جمله باعث نمره خوب در امتحان تافل می شود، زیرا این امتحان در مورد استفاده صحیح از گرامر هم هست . پس باید سوالات گرامری را تا جایی که می توانید تمرین کنید و مهارت خود را افزایش دهید.

۵-استفاده از صفت ها

صفت ها جزء ضروری در یک جمله هستند. استفاده صحیح از آن ها به نمره بالاتر از حد استاندارد تافل کمک می کند. اگر هنگام استفاده از صفت دچار سردرگمی شدید و اشتباهات زیادی کردید، باید تمرین خود را افزایش دهید. باید در استفاده از صفت های مثبت و مقایسه ای و تفضیلی در یک جمله اطلاعات خوبی داشته باشید. مثلاً در جمله”I am a smart man”-، کلمه smart یک صفت با درجه مثبت است.

در جمله “I am smarter than you.” کلمه smarter صفتی است که برای مقایسه به کار می رود و استفاده از than این موضوع را تایید می کند. صفت های مقایسه ای برای مقایسه بین دو فرد، مکان یا دو چیز به کار می روند.

در جمله”I am the smartest of all people present in the meeting.”، کلمه smartest یک صفت تفضیلی است.

البته مجبور نیستید که همه قوانین را به یاد بسپارید. مهم ترین نکته این است که در مورد جمله بندی ها و چگونگی و استفاده ی کاربردی از آن ها اطلاعات داشته باشید .

۶-هماهنگی در یک جمله

هنگامی که حین صحبت کردن یا نوشتن، یک جمله می‌ سازید، باید در استفاده از زمان های مختلف کاملا هماهنگ عمل کنید. باید در ساختاربندی جمله مهارت داشته باشید. یاد بگیرید که چگونه در خواننده یا شنونده تاثیر خوبی ایجاد کنید. با یادگیری ایجاد هماهنگی در استفاده از زمان های مختلف در یک جمله طولانی، تاثیر گذاری خود را افزایش می دهید .

مثلا جمله”I never knew that I will not be able to achieve this target” هماهنگی کم تری از “I never knew” در زمان گذشته دارد، در حالی که “I will not be able to achieve this target” به زمان حال است. این جمله اشتباه است، زیرا قوانین گرامر به طور صحیح در آن به کار نرفته است.

جمله “I never knew that I would not be able to achieve this target” صحیح است و ساختار و هماهنگی صحیح در کل جمله به کار رفته است .

۷-از will یا shall در عبارت های شرطی استفاده نکنید

از زمان های آینده در جمله های شرطی استفاده نکنید. جمله های شرطی زمانی صحیح هستند که هنگام شروع جمله از if, when, before, after و as long as و while در آن ها استفاده شود و جمله حال ساده باشد.

مثلا جمله  ‘If you will not invite me, I will not come to the party.غلط است.

جمله ‘If you do not invite me, I will not come to the party.’ صحیح است.

‘As long as I will be with you, you needn’t worry.’ غلط است.

جمله ‘As long as I am with you, you needn’t worry.’-. صحیح است .

۸-استفاده از حال کامل استمراری در صورت ارتباط گذشته با زمان حال

معمولاً افراد هنگام استفاده از زمان حال کامل استمراری با زمان حال استمراری دچار سردرگمی می شود. آن ها هنگام جمله بندی اشتباهاتی را مرتکب می شوند. پس باید بدانید که چگونه و کجا از زمان حال کامل استمراری استفاده کنید. این اتفاق زمانی می‌ افتد که گذشته ادامه پیدا کرده است و بر روی زمان حال تاثیر گذاشته است. مثلاً در جمله.’I have been preparing for the test since 2016.’ فعل جمله نشان می دهد که این اتفاق در گذشته رخ داده اما تأثیر آن تا به امروز باقی مانده است.

نگاهی به جملات زیر داشته باشید که همگی در گذشته اتفاق افتاده اند اما روی زمان حال تاثیر داشته اند:

‘The boys have been dancing since morning.’

‘Lata has been staying with me for 10 years.’

‘I have been walking for 6 hours.’

حال تفاوت جمله های بالا را با جمله هایی که در زیر نوشتیم مقایسه کنید:

‘The boys are dancing.’

‘Lata is staying with me.’

‘I am walking.’

در این جملات اقدام و عمل انجام شده است اما هیچ اشاره ای به مدت زمان انجام آن نشده است.

۹-مکث بعد از عبارت فعلی

همیشه باید بدانید که هنگام خواندن و یا صحبت کردن برای آزمون تافل چگونه و در چه جایی مکث کنید. اگر در نقطه اشتباهی در جمله مکث کنید، قطعاً معنی جمله شما نامناسب و بی معنی خواهد بود. مثلاً اگر در حال گفتن

“After eating the dogs all appeared satisfied”-

هستید، باید بعد از گفتن “After eating” یک مکث کوتاه داشته باشید . سپس ادامه جمله را بیان کنید:”the dogs all appeared satisfied.” .

نگاهی به جملات زیر بیندازید:

“To make more money// you must work harder.”

“Seeing the child playing all alone// I went ahead to play with him.”

باید دقت کنید که دقیقا در کجای جمله مکث کنید. برای مهارت بیشتر باید به اخبار انگلیسی و فیلم های هالیوودی گوش کنید تا فهم بهتری از مکان مورد نیاز برای مکث هنگام بیان جمله پیدا کنید .

۱۰-استفاده صحیح از حروف اضافه

استفاده از حروف اضافه بخش جدایی ناپذیر از زبان انگلیسی است. استفاده غلط از این حروف، نه‌ تنها نوشتار شما را به هم می‌ ریزد، بلکه احتمال دریافت نمره خوب را در امتحان تافل از بین می‌ برد. حروف اضافه زیادی مثل’to’, ‘for’, ‘into’, ‘down’, ‘off’, ‘on’, ‘towards, ‘across’, ‘along’, ‘at’, ‘with’, ‘out’, ‘forward’, ‘after’ ‘before’, و . . . وجود دارد.

باید به طور کامل این حروف اضافه را بشناسید. تا زمانی که مهارت کافی پیدا نکنید، نمی توانید به طور صحیح از آن ها در جمله استفاده کنید و نمره خوب از امتحان تافل سخت خواهد شد.

نگاهی به اشتباهات رایج در استفاده از حروف اضافه در جملات زیر بیندازید:

‘I live in Chandigarh in India.’-  غلط.

‘I live at Chandigarh in India.’-  صحیح.

‘I will meet you in Monday on 7 PM.’ – غلط.

‘I will meet you on Monday at 7 PM.’ –  صحیح.

همیشه حروف اضافه صحیح را در نوشتار و گفتار در امتحان تافل استفاده کنید؛ مخصوصا اگر قصد دارید در بهترین دانشگاه های آمریکایی پذیرفته شوید .

۱۱-استفاده از شکل مخفف هنگام نوشتار

مثل’Don’t’, ‘Didn’t’, ‘Isn’t’, ‘It’s’, ‘You’re’, ‘You’ve’, ‘can’t’, ‘should’ve’, ‘would’ve’, ‘Hasn’t’, ‘Haven’t’, etc که نمونه مخفف شده کلمات هستند. باید در استفاده از آن ها دقت زیادی داشته باشید. استفاده نادرست از این کلمات قطعاً معنی جمله را به هم می ریزد. مثلاً اگر اشتباها به جای It’s از Its استفاده کنید، جمله غلط می شود و کاملاً یک اشتباه بزرگ خواهد بود. تفاوت بسیار کمی بین کلماتی مثل.’Your’- ‘You’re,’ ‘There’-‘Their’ و ‘They’re وجود دارد که اشتباه در آن ها یک اشتباه بچه گانه است و روی معنی هم تاثیر می‌ گذارد و احتمال قبولی در آزمون تافل را کاهش می ‌دهد .

۱۲-ارتباط دهی اشتباه جملات

قوانین گرامر در امتحان تافل به گونه‌ ای است که باید هنگام نوشتن از اتصال اشتباه جملات خودداری کنید. ممکن است که این جملات شما را گیج کند. بخش مربوط به گفتار و نوشتار امتحان تافل نیازمند نوشتن مقاله های طولانی تر است. اگر در این جملات دچار اشتباه شوید ، قطعاً در نمره تافل شما تاثیر خواهد گذاشت.

از ویرگول و حروف ربطی مثل’and,’ ‘or,’ ‘but,’ ‘since’ and ‘Because,’ و … برای نوشتن صحیح جملات بر اساس گرامر استفاده کنید. نمونه‌ ای از این جملات که به صورت غلط و صحیح نوشته شده اند را به شما معرفی می کنیم:

ارتباط دهی غلط-“I enjoyed dancing at the party my brother cheered while I danced.”

شکل صحیح- “I enjoyed dancing at the party, and my brother cheered while I danced.”

غلط-“It took many days for me to recover from illness my mother nursed me during my sickness.”

صحیح- “It took many days for me to recover from illness. My mother nursed me during my sickness.”

جملات صحیح و غلط را با یکدیگر مقایسه کنید. سپس متوجه خواهید شد که اشتباهتان کجاست.

۱۳-استفاده صحیح از آپوستروفی

هنگام نوشتن یک جمله حتماً باید استفاده صحیحی از آپوستروفی s داشته باشید. استفاده غلط از آن، یکی از رایج‌ ترین اشتباهات هنگام آزمون است. پس توجه زیادی به استفاده از این آن ها داشته باشید. مثلاً به این جمله ها دقت کنید:

 ‘The boy’s dream was to become an engineer.’

‘The boys’ dream was to be rich in future.’

هر دو جمله بالا صحیح هستند. جمله اول دارای کلمه مفرد boy است و جمله دوم به معنای همه پسران است.

۱۴-مطابقت اسم و ضمیر

باید در استفاده از اسم و ضمیر در یک جمله به هنگام نوشتن و صحبت کردن دقت بسیار زیادی داشته باشید. یک فاعل مفرد باید از یک اسم مفرد و یک فاعل جمع باید از یک اسم جمع یا ضمیر جمع استفاده کنید. اگر از شکل صحیح ضمیر در یک جمله استفاده نکنید، قطعاً اشتباه بزرگی در امتحان تافل محسوب می شود:

در این قسمت توجه شما را به مطابقت صحیح اسم و ضمیر در نمونه جمله های زیر آشنا می کنیم:

‘John and Jack didn’t know where they had lost their belongings.’

‘Do you know where your mother had kept her luggage?’

‘None of the girls was ready to accept her mistake.’

۱۵-استفاده صحیح از حروف ربط

استفاده از حروف ربط هنگام نوشتن و گفتار باید کاملاً صحیح باشد و استفاده غلط از آن ها نشان دهنده این است که شما مهارت و اطلاعات کافی در زبان انگلیسی ندارید . حروف ربط ، کلمات اتصال دهنده ای هستند که کمی جملات را پیچیده تر می کنند.

مثلاً’I know him’ یک جمله ساده است اما. I know him because he lives in my neighborhood’ یک جمله طولانی و پیچیده تر است که از دو جمله ساده تشکیل شده است . کلمه because یک کلمه ربط است که دو جمله را به یکدیگر مرتبط می کند. مثلا ‘I know him’ و ‘he lives in my neighborhood.’.

حروف ربط زیادی در زبان انگلیسی مثل’after’, ‘before’, ‘and’, ‘since’, ‘though’, ‘whether’, ‘whereas’, ‘whenever’, ‘whoever’, وجود دارد.

این یک سطح راحت و ساده از استفاده از حروف ربط است که باعث می شود زبان انگلیسی را بهتر صحبت کنید.

قوانین مهمی از گرامر وجود دارد که باعث می شود نمره امتحان تافل شما بهتر شود. تافل یکی از چالش برانگیزترین امتحانات زبان انگلیسی است که می توان از طریق آن در بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان پذیرفته شد. اگر آگاهی شما از زبان انگلیسی زیاد باشد ، کیفیت امتحان تافل بهتر خواهد شد و می توانید پا به دانشگاهی بگذارید که همیشه رویایش را در سر داشته اید.

نکات تکمیلی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست