ترجمه متن

ترجمه آنلاین متن با 5 روش (انگلیسی به فارسی و بر عکس)

گاما

ابزار های ترجمه آنلاین زیادی وجود دارد که می توانیم از آن ها استفاده کنیم، اما وقتی واقعا به آنها نیاز پیدا می کنیم، نمی دانیم از کدام استفاده کنیم. بزرگ ترین مشکلی که معمولا هنگام ترجمه زبان ها با آن روبرو هستیم، دقت و دستور زبان است. به همین دلیل به نفع شماست که مترجمان بسیار دقیقی را شناسایی کنید، زیرا این ابزارها تضمین می کنند هدفتان هر چه که باشد، بتوانید بهتر ارتباط برقرار کرده و زبان یاد بگیرید.

این ابزار؛ مناسب افرادی است که به خاطر شغل شان باید با افراد خارجی که زبان شان را نمی دانند، صحبت کنند یا کسانی که در حال یادگیری یک زبان جدید هستند و به منبعی به عنوان نیروی کمکی نیاز دارند.

ما لیستی از این ابزار ها را آماده کرده ایم که برخی رایگان هستند و برخی پولی. با این ابزار ها می ‌توانید کلمات، عبارات، جملات، اسناد و حتی کل وب‌سایت‌ها را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنید!

بهترین ابزار های ترجمه آنلاین رایگان

قبل از هر چیز این نکته را به شما خاطرنشان کنیم که هییییییچ ابزار دقیقی برای ترجمه متن فارسی به انگلیسی یا برعکس وجود ندارد! از این بابت مطمئن باشید. اما 5 ابزار زیر بهترین های موجود هستند از این بابت شک نکنید. حتما بعد از اینکه جمله مدنظرتان را ترجمه کردید یک بار باید خودتان آن را ویرایش کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

1-مترجم مایکروسافت بینگ

مترجم مایکروسافت بینگ

مترجم بینگ (Bing Translator) محصول مایکروسافت است. این شرکت هم چنان تولید کننده محصولات کارآمد و مفید برای کاربران است. در وب سایت این مترجم آنلاین دو ستون پیدا خواهید کرد. اولی جایی است که عبارتی که می خواهید ترجمه کنید را وارد می کنید و دومی محلی برای نمایش ترجمه است . این پلتفرم می تواند کلمات را تا 5000 کاراکتر و به بیش از 60 زبان ترجمه کند. با این که می توانید زبان کلمه ای که می خواهید ترجمه کنید را انتخاب کنید، این ابزار توانایی تشخیص زبان به صورت خودکار را دارد. مترجم بینگ برای افرادی مفید است که نمی دانند یک کلمه به چه زبانی است و می خواهند آن را ترجمه کنند.

دیکشنری انگلیسی چیست؟ چطور استفاده کنیم؟

علاوه بر این ها؛ این مترجم آنلاین از صدا هم پشتیبانی می کند. به جای تایپ یک کلمه، عبارت یا جمله، می توانید به سادگی آن را با میکروفون تان وارد کنید. در عوض، بینگ ترجمه را برای تان تلفظ می کند. اگر مرورگر پیش ‌فرض شما Edge باشد، مترجم بینگ به‌ طور خودکار وقتی تشخیص دهد شما به یک زبان خارجی صحبت می کنید، فعال می ‌شود. اگر آن را فعال کنید ، کارهای تان در زمینه ترجمه راحت تر پیش می رود.

بهترین چیز در مورد این ابزار ترجمه رایگان بودن آن است و نیازی به دانلود یا نصب ندارد.

2-ترگمان

ترگمان

ترگمان تا جایی که تست کردیم در بین مترجم های آنلاین متن فارسی بالاترین دقت را داشت. کاملا رایگان است و از دو زبان فارسی و از بیش از 6 زبان زنده دنیا و فارسی پشتیبانی می کند.

در حال حاضر سامانه ترگمان سرویس ترجمه‌ی انگلیسی-فارسی را با استفاده از موتور ترجمه نورونی مشترک توسعه داده‌شده توسط دو شرکت پردازش هوشمند ترگمان و ویرا افزار آدان ارایه می‌کند و با استفاده از این موتور ترجمه که به صورت متن‌باز منتشر می‌شود کیفیت ترجمه‌ای بالاتر از تمامی موتورهای ترجمه موجود ارایه می‌نماید. همچنین با همکاری یک شرکت اروپایی امکان ترجمه میان ۹ زبان زنده دنیا را فراهم آورده است. ترجمه‌های میان زبان‌های زیر به صورت دوطرفه مورد پشتیبانی هستند:

3-مترجم آبادیس

مترجم آبادیس

در بسیاری عبارات و جملات بهتر از سایر مترجم ها عمل می کند. کافی ست متن را وارد کنید و روی علامت ذره بین کلیک کنید تا یک ترجمه نسبتا دقیق در اختیارتان قرار دهد.

در کنار ترجمه متن، ابزارهای جالبی مثل دیکشنری دقیق که توسط کاربران ایرانی نیز به روز می شود و برنامه اندروید نیز دارد.

15 تا از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان

نکته جالب درباره این دیکشنری این است که دیکشنری های تخصصی ویژه رشته های عمران، الکترونیک و … را نیز ارائه می کند که می تواند واژه های تخصصی را برای تان به خوبی ترجمه نماید.

4-Yandex Translate

Yandex Translate

Yandex Translateیکی از بزرگ ترین سرویس های ترجمه آنلاین در جهان امروز است. این ابزار رایگان کلمات را تا 10000 کاراکتر و به 100 زبان مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی ، اسپانیایی ، روسی، چینی، آلمانی، ایتالیایی، کره ای و عربی و فارسی ترجمه می کند.

یاندکس ترنسلیت از قابلیت خاصی برخوردار است که آن را از بسیاری از مترجمان آنلاین دیگر متمایز می کند. این ویژگی منحصر به فرد توانایی ترجمه تصاویر، سایت ها و اسناد علاوه بر کلمات است . این سرویس ساده و واضح رابط کاربری آسانی دارد. علاوه بر اینها می توانید از آن برای یادگیری زبان های جدید استفاده کنید.

اگر به دنبال ترجمه یک کلمه یا جمله هستید، می توانید آن را به دو روش نوشتاری یا فرمت صوتی وارد کنید.

۳ تا از بهترین دیکشنری های آنلاین فارسی به انگلیسی و برعکس

Yandex Translate چند ویژگی دیگر هم دارد که به مزیت های آن می افزاید. مثلا یک فرهنگ لغت به منظور کار های مربوط به رونویسی دارد. علاوه بر این، یک فرهنگ لغت با تلفظ و مثال های دقیق برای کاربران دارد تا بتوانند کلمه ترجمه شده را بهتر درک کنند. این ابزار در نهایت قابلیت پیش بینی کلمات تایپ شده برای تکمیل خودکار و سریع جملات را دارد.

اگر می خواهید از آن برای کسب و کارتان استفاده کنید، می توانید هزینه نسخه پریمیوم را بپردازید. این نسخه از قابلیت های بیشتری برخوردار است.

5-گوگل ترنسلیت (بهترین)

گوگل ترنسلیت

کافی ست به جمله مثال بالا که ما در همه سرویس ها درج کردیم دقت کنید، خواهید دید که نه تنها این جمله بلکه هر جمله ای را خیلی بهتر از بقیه مترجم ها ترجمه می کند.

ترنسلیت یکی دیگر از مترجم های آنلاین پیشرو در جهان و آخرین ابزار لیست ما است. از این ابزار چند منظوره می توانید برای ترجمه اسناد فنی و پزشکی چه برای استفاده شخصی و چه تجاری استفاده کنید.

Translate از بیش از 90 زبان پشتیبانی می کند و همین هم آن را به یکی از بزرگ ترین سرویس های ترجمه در جهان تبدیل می کند. ترنسلیت دو نوع ترجمه دارد که می توانید استفاده کنید؛ یکی ترجمه ماشینی و دیگری حرفه ای. ترجمه ماشینی رایگان است، اما ترجمه حرفه ای هزینه دارد و توسط مترجم های انسانی انجام می شود.

حتما دانلود کنید: 100 درس رایگان آموزش مکالمات ضروری زبان انگلیسی

اگر می‌ خواهید ترجمه‌ تان دقیق‌ تر و طبیعی ‌تر و کاملا روان باشد ، ترجمه حرفه ‌ای بهترین گزینه است. البته مهم تر از همه این که، مقرون به صرفه هم هست.

ترنسلیت یک API یا رابط برنامه نویسی اپلیکیشنی دارد که می توانید از آن برای ترجمه خودکار توضیحات محصول، مشتری ، پست های وبلاگ و موارد دیگر استفاده کنید.

این چند ابزار؛ بهترین ابزار های ترجمه آنلاین در جهانند که در حال حاضر رایگان هستند. شاید همه ما استفاده از گوگل ترنسلیت را ساده ترین راه بدانیم اما احساس می کنم موارد ذکر شده در این فهرست قابل اعتمادتر از آن هستند.

یک مطلب مفید: 200 تا از اصطلاحات توریستی زبان انگلیسی گردشگران

علاوه بر این، ترجیح هر فردی بر اساس عوامل مختلفی مثل رابط کاربری ، سرعت، زبان های ارائه شده و غیره می تواند متفاوت باشد. پس خوب تحقیق کنید تا ببینید کدام یک از این ابزار های ترجمه نیاز های شما را برآورده می کند و سپس از آن استفاده کنید. در صورت کار با این ابزار ها می توانید ارتباطات تان به زبان های خارجی را تقویت کنید .

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست