زنان عربی در حال حمل پرچم

درآمدی بر زبان عربی و ضرورت یادگیری این زبان شیرین

گاما

قبل از انتخاب هر زبانی برای یادگیری، باید از خود بپرسیم چرا باید این زبان را یاد بگیرم؟ در واقع انگیزه یادگیری در مواقعی بسیار مهم تر از خود فرایند یادگیری است. اما چرا باید زبان عربی را بیاموزیم؟ عربی چه اهمیتی دارد و این زبان شیرین چه تاثیری بر زندگی ما خواهد داشت؟

کلیت زبان عربی

در اشاره به تاریخچه زبان عربی باید گفت که صدها سال پیش اقوامی صحرانشین در شبه جزیره عربستان زندگی می‌کردند که سامیان نام داشتند و زبان کهنی که میان سامیان رواج داشت، سامی نامیده می‌شد. هر چند برخی سامیان هنوز هم در مناطق دورافتاده عربستان زندگی می‌کنند، در گذشت ایام بسیاری از آن‌ها به تدریج از شبه‌جزیره خارج شدند و به مناطق اطراف کوچ کردند و در زبان و فرهنگ با مردم آن مناطق آمیخته شدند. در طی این مهاجرت‌ها تمدن‌های عظیمی در مناطق اطراف به‌وجود آمد که از آن‌جمله می‌توان به تمدن‌های بابلی، آرامی، سومری، کنعانی و عبری اشاره نمود.

1 1

آموزش زبان عربی

مقاله آشنایی با زبان عربی در ویکی پدیا اطلاعات کامل تری در این زمینه در اختیار شما گذاشته است. زبان‌های باستانی ایجاد شده در هر منطقه با هم تفاوت‌های آشکاری دارند اما همگی جز زبان‌های سامی به شمار می‌آیند. دسته بندی زبان‌های سامی بر حسب نسبت آن با جزیره العرب انجام می‌گیرد: زبان‌های شرقی (مانند بابلی و آشوری)، زبان‌های غربی (مانند کنعانی، عبری و آرامی) و جنوبی (مانند عربی و حبشی). در مورد زبان عربی باید گفت زبان عربی امروزی را می‌توان به دو حالت عربی عامیانه و عربی نوشتاری تقسیم‌بندی کرد:

  • عربی عامیانه در هر منطقه و کشور از دنیای عرب با دیگری تفاوت‌هایی در لهجه و تلفظ کلمات دارد. یک عرب زبان ساکن عراق در فهم سخنان یک مراکشی دچار مشکلات بسیاری خواهد بود.
  • مشهورترین شاخه‌های گفتاری عربی امروزی عبارتند از عربی مصری، مراکشی، بین‌النهرینی، شرقی و عربی نواحی خلیج فارس. با وجود تمامی این چند دستگی‌ها در گفتار زبان عربی امروزی در شکل نوشتاری کاملا یکپارچه‌است. چرا که زبان عربی نوشتاری بر مبنای قرآن استاندارد شده‌است و مسلمانان در تمام کشورهای عربی خود را ملزم می‌دانند که از قواعد مبتنی بر کتاب آسمانی خود پیروی کنند. به این ترتیب است که تمام عرب زبان‌های باسواد می‌توانند از اطلاعات موجود در کتاب‌ها، روزنامه‌ها و مجلاتی که در سراسر دنیای عرب چاپ می‌شوند بدون هیچ اشکالی استفاده کنند.
5

نقشه کشورهای عربی

ضرورت یادگیری عربی

زبان عربی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. این زبان امروز دارای لهجه‌ها و گویش‌های گوناگونی است و زبان عربی مدرن استاندارد به عنوان زبان رسمی نوشتار در همه کشورهای عرب پذیرفته شده است. افزون بر جهان عرب، این زبان در کشورهای چاد، اریتره نیز از میزانی از رسمیت برخوردار است. بر اساس آنچه در ویکی پدیا می خوانیم:

 


arabic app

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان عربی چرب زبان، عربی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان عربی فصیح رو مثل بلبل حرف بزن!


 

شمار کسانی که عربی را همچون زبان مادری به کار می‌برند از ۱۷۴ تا ۴۴۲ میلیون تن گفته شده است. عربی زبان رسمی ۲۵ کشور است که کل جمعیت آن‌ها نیز براساس آمار سیا ۳۲۹ میلیون تن است.

4

یادگیری زبان عربی

  • زبان عربی بر بسیاری از زبان‌های جهان تأثیر گذاشته‌است، این تأثیر بیشتر بر زبان‌هایی بوده‌است که زمانی در چارچوب قلمروی سرزمین‌گشایی‌های عرب‌ها بکار برده می‌شده‌اند، زبان‌های اردو، فارسی و ترکی برخی از واژگان امروزی خود را از زبان عربی گرفته‌اند. زبان‌های امروزی اروپا شماری از واژه‌های علمی و فلسفی خود را از عربی گرفته‌اند؛ برای نمونه، واژه algebra برگرفته از واژه «الجبر» عربی است. این زبان بر دستور زبان و واژگان زبان‌های اسپانیایی و پرتغالی هم تأثیر نهاده‌است.
  • پس باید گفت که همیت زبان عربی زبان مهم ترین وسیله برای برقراری ارتباط بین انسان ها است. و این توانایی تکلم و صحبت کردن از نعمت های بزرگ خداوند متعال است که در قرآن به آن اشاره شده است.

با کمک بهترین بسته های آموزش زبان عربی، این زبان شیرین را در کمتر از ۳ ماه بصورت اصولی یاد بگیرید.

آشنایی اولیه با دستور زبان

یکی از مهم ترین مبناهای یادگیری عربی، آشنایی با دستور زبان و قواعد کاربردی آن است. وبسایت چرب زبان بطور خلاصه و در قالب یک جمع بندی به شما نوآموزان عربی می گوید که کاربری (صرف) فعل در این زبان به دو زمان گذشته (ماضی) و حال (مضارع) است که با کمک صیغه مضارع صیغه‌های آینده (مستقبل) هم ساخته می‌شود؛ و هر کدام از این دسته‌ها چهارده صیغه است. زبان عربی به دلیل قالب‌ها و حالات صرفی و نحوی و داشتن مذکر و مؤنث و سایر قواعد دستوری یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا به ویژه برای سخن گفتن است. ازآنجاکه زبان انگلیسی این پیچیدگی‌ها را ندارد و با دانستن تنها ۵۰۰ واژه می‌توان نیازهای روزانه را با آن صحبت کرد و، در بیشتر کشورهای عربی فرانسه و انگلیسی زبان رایج است. در حوزهٔ کشورهای عربی خلیج فارس عملاً زبان کار زبان انگلیسی است.

زنان عربی در حال حمل پرچم

زنان عربی در حال حمل پرچم

این زبان را «لغه الضاد» نیز می‌نامند، زیرا تنها زبانی است که دارای ضاد می‌باشد و ضاد که حرفی است که سخت‌ترین شیوه کاربرد را دارد؛ به جز زبان آلبانیایی که پس از پذیرش اسلام و ورود زبان عربی، حرف ضاد وارد آن شد. دقت داشته باشید که به همه دلایل گفته شده در بالا، یادگیری زبان عربی یک باید است، دقت کنید یک باید! پس از بخش آموزش زبان عربی، قسمتی که مورد علاقه تان است را انتخاب کنید تا فراگیری این زبان شیرین را شروع کنیم!

ترفندهای یادگیری زبان عربی

دانلود منابع مفید زبان عربی

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • هما تقی زاده
    تیر 29, 1398 1:09 ب.ظ

    سلام …وقتتون بخیر …ممنون بابت محتوای جالبتون ..فقط خواستم یه نکته ای رو تذکر بدم …اونم اینکه تو عکسی که دنیای عرب رو توش مشخص کردین ایران هم هست …هممون میدونیم که بخش هایی از جنوب و غرب ایران ب زبان عربی با گویش های خلیجی و عراقی مسلط هستند …اما زبان همه ی ما فارسی هست و بدون هیچ جانب داری خاصی باید بگم که ایران رو نباید تو قسمت کشورهای عربی باشه …امیدوارم عکس رو ادیت کنید یا جایگزین بهتری رو بجاش بزارید…موفق باشین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست