یادگیری عربی

9 بهترین منابع یادگیری زبان عربی (کتاب نرم افزار سایت)

گاما

یکی از سوالاتی که همیشه ذهن زبان آموزان زبان عربی را درگیر می کند، این مبحث مناقشه برانگیز است که بهترین منابع برای یادگیری زبان عربی کدامند؟ بهترین کتاب ها، بهترین نرم افزارها یا اپلیکیشن ها (کامپیوتر و اندروید) و یا بهترین وب سایت های آموزش زبان عربی برای یادگیری سریع تر کدامند؟ در این پست به این سوال شما پاسخ می دهیم. ضمنا قبل از هر چیز توصیه می کنیم که حتما این پست را مطالعه بفرمایید که بهترین روش های یادگیری سریع و راحت تر زبان عربی کدامند؟


بخش اول: بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان عربی

1-کتاب ۱۲۹ داستان کوتاه عربی

کتاب ۱۲۹ داستان کوتاه عربی – فارسی

این کتاب شامل مجموعه 129 داستان کوتاه عربی همراه با ترجمه فارسی است که برای نخستین بار در ایران توسط انتشارات دانشیار به چاپ رسیده است.در امر یادگیری زبان، نقش ادبیات داستانی بی شک بسیار پررنگ است.با خواندن داستانهای کوتاه زبان اموز علاوه بر یادگیری لغات و اصطلاحات زبان نحوه صحیح جمله بندی را نیز فرا می گیرد.همچنین در کلاسهای گروهی می توان از زبان اموزان خواست پس از مطالعه هر داستان خلاصه و مفهوم ان را بیان کنند.این امر باعث تقویت مهارت مکالمه می شود.این مجموعه برای یادگیری تلفظ صحیح و دقیق همراه با cd صوتی عرضه می شود.

2-کتاب آموزش عربی در ۶۰ روز همراه CD

کتاب آموزش عربی در 60 روز همراه CD

کتاب آموزش عربی در ۶۰ روز از کتاب های مفید جهت یادگیری زبان عربی می باشد که علاقمندان به این زبان و همچنین کسانی که قصد سفر به کشورهای عربی زبان را دارند می توانند از کتاب بهره ببرند.ویژگی های کتاب حاضر آن است که مطالب آن به زبان ساده و روشن بیان شده تا برای همه، قابل فهم باشد. نکته دیگر این که در طرح دستور زبان ، نظم وترتیب کتاب های سنتی نحو عربی رعایت نشده، بلکه به شیوه ای نو نگاشته شده و می توان گفت بر اساس ضرورت جمله های مکالمه، تنظیم شده و حالت کاربردی دارد .

3-کتاب عربی در سفر به همراه سی دی

کتاب عربي در سفر به همراه سی دی

یک کتاب بسیار پرطرفدار به همراه سی دی و ارسال رایگان چرب زبان با نام عربی در سفر.کتاب عربی در سفر راهنمایی است برای کلیه مسافران عازم به کشورهای عربی بویژه مسافران خانه خدا عربستان سعودی سوریه لبنان عراق و و که بنحوی قصد مسافرت به یکی از کشورهای عربی زبان را دارند. در این کتاب جدید ترین کلمات اصطلاحات و عبارات روز مره و موقعیتی آورده شده و گاه یک مورد یا موضوع با تکیه بر جدید ترین برنامه آموزشی کار بردی زبان در دو یا سه قسمت با عنوان و مطلب جدید بیان شده است.

 


arabic app

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان عربی چرب زبان، عربی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان عربی فصیح رو مثل بلبل حرف بزن!


 

کتابهای رایگان برای یادگیری زبان عربی (PDF)

این موضوع که بهترین کتاب ها برای آموزش زبان عربی کدام هستند را در این پست بطور کامل توضیح داده ایم: معرفی و دانلود رایگان ۴ کتاب برتر آموزش زبان عربی . اما بطور خلاصه باید بگوییم:

بخش دوم: بهترین وب سایت ها برای یادگیری زبان عربی

قبل از شروع این نکته مهم را باید گفت که وب سایت های آموزش عربی به هیچ وجه بعنوان منبع اصلی نباید مورد استفاده قرار گیرند و تنها در مواقع بیکاری به آنها سری بزنید! این وب سایت ها حاوی یکپارچگی لازم و روند اصولی یادگیری نیستند و دارای اشتباهات مختلفی نیز می باشند که باعث می شود نه تنها یادگیری شما غیر اصولی و کندتر پیش برود بلکه از همان ابتدا اشتباهاتی را در بدن شما جا بیندازند. بهتر است از نرم افزارها و کتاب ها بعنوان منابع اصلی استفاده کنید.

1-سایت Aljazeera Learn Arabic

وب سایت site-aljazeeraبرای یادگیری بهتری عربی

وب سایت معتبر الجزیره در زمینه آموزش زبان عربی یکی از جامع ترین ها در این زمینه است. این وب سایت از تصاویر و فیلم و صوت برای یاددهی بهتر به شما استفاده می کند. در این وب سایت خصوصا با واژگان زبان عربی و مکالمه آشنا خواهید شد و تنوع مطالب در این وب سایت کاملا قابل قبول است. (مبتدی تا پیشرفته)

2-سایت Oxford First Words Pictionary

وب سایت site oxford برای یادگیری بهتر زبان عربی

وب سایتی بسیار دوست داشتنی و کاربردی برای افراد مبتدی تا متوسط که به زبان ساده عربی و خصوصا واژگان را به شما آموزش می دهد. همانگونه که در صفحه اول وب سایت می بینید، یادگیری زبان عربی در موضوعات مختلف دسته بندی شده و کافی است روی موضوع دلخواهتان کلیک کنید (از صحبت در زمینه کاری، آب و هوا، شرایط اضطراری، صحبت های دانشگاهی و …)

3-سایت چرب زبان

وب سایت چرب زبان

همین وب سایت حاضر! در این وب سایت ما بهترین مقالات را از سرتاسر وب در اختیار شما قرار می دهیم. از بهترین روش های یادگیری زبان عربی تا اصول و قواعد اصلی و معرفی کتاب ها و نرم افزارهای برتر. حتما سری به بخش فروشگاهی ما بزنید!

4-سایت Arabic Without Walls

وب سایت site-without-walls

این وب سایت دارای تنوع کمتری نسبت به وب سایت های بالا می باشد ولی در کنار یادگیری زبان عربی، شما را با فرهنگ مردم عرب در شرایط مختلف نیز آشنا می کند. این وب سایت اکثرا به صورت نوشتاری و نکات می باشد و از صوت و تصویر به آن صورت استفاده نمی کند.


بخش سوم: بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزش زبان عربی

نکته مهمی که در این بخش وجود دارد این است که فقط بایستی نسخه اورجینال نرم افزارها را تهیه کنید. نرم افزارهای دانلودی یا برخی شرکت ها، اقدام به حذف بخش هایی از این نرم افزارها کرده اند یا برنامه زمانی آنها را بهم زده اند که باعث اختلال در یادگیری و اشتباهاتی در برنامه تحقیق شده نرم افزار ها خواهد شد! ضمنا با استفاده از این نرم افزارها عمدتا نیازی به کلاس نخواهید داشت!

1-آموزش زبان عربی چرب زبان (جدید-کامل ترین)

Arabic-final

بعد از 8 سال کار در زمینه آموزش زبان عربی و استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای معروف داخلی و خارجی، یک اپلیکیشن ساده، کارآمد و ارزان قیمت که همه مشکلات برنامه های مشابه را رفع کرده است برای فارسی زبانان عزیز فراهم کرده ایم.

این آموزش به طور کامل تصویری ست و همزمان با بیان کاربردی ترین کلمات و عبارات، متن و ترجمه آنها به صورت فارسی و عربی هم نمایش داده میشود. ضمنا همه مطالب همین سایت که اکثرا رایگان هستند (مثل واژگان، اصطلاحات، ترفندها و 100 درس صوتی رایگان) نیز در همین اپلیکیشن درج شده اند.

2-آموزش زبان عربی رزتا استون

رزتا استون عربی

البته دیگر توسط اساتید توصیه نمی شود به دلایل مختلف و اشتباهات فراوانی که دارد و شما را از مسیر یادگیری دور می کند. رزتا استون موسسه ای با بیش از 6 سال سابقه تدریس زبان های مختلف می باشد. در زمینه آموزش زبان عربی نیز این نرم افزار حرف های زیادی برای گفتن دارد.

  • استفاده از افراد محلی برای آموزش
  • استفاده از تصاویر فراوان برای یادگیری لغات
  • محیط ساده،جذاب و کاربر پسند
  • بدون نیاز به استاد و کلاس
  • استفاده از تکنیک مقایسه گفتار و لهجه زبان آموز با فرد محلی
  • تضمین آموزش سریع هر زمان توسط خود کمپانی
  • آموزش به صورت تمرین و تست چهارجوابی
  • میانگین ۴۵۰ ساعت آموزش مطابق با نوع یادگیری

3-اپلیکیشن گوشی Arabic Flashcards

اپلیکیشن آموزش زبان عربی app flashcards

این برنامه گوشی موبایل حاوی ۴ بخش اصلی است و تمرین های مختلفی در زمینه یادگیری عربی با تکرار برای شما ارائه می کند. بخش هایی از این اپلیکیشن رایگان هستند و بخش هایی نیز باید هزینه پرداخت کنید.

4-آموزش زبان عربی تل می مور

تل می مور عربی

قطعا بعنوان زبان آموز عربی نام این نرم افزار را شنیده اید.

  • دارا بودن ۸۰۰ ساعت آموزش زبان عربی
  • دارا بودن ۵۰۰۰ تمرین و ۳۷ نوع و زیر شاخه از فعالیت های تمرینی در قالب شش طبقه بندی و کارگاه تمرینی – درسی، فرهنگی، لغات، پرسش و پاسخ شفاهی و نوشتاری
  • ارائه شده در۱۰ سطح آموزشی و تفکیک شده
  • آشنایی با لغات و جملات زبان عربی و یادگیری آن ها
  • آشنایی با گرامر زبان عربی و یادگیری آن
  • تلفظ صحیح لغات و امکان تست لغت قرائت شده
  • آشنا شدن با فرهنگ عربی زبانان

5-اپلیکیشن گوشی Free Arabic Phrases by Nemo

اپلیکیشن آموزش عربی app free phrases

این اپلیکیشن گوشی موبایل حاوی فلش کارت هایی برای یادگیری لغات و عبارات پرکاربرد در زبان عربی می باشد. هر دسته از کلمات و عبارات در یک بخش دسته بندی شده اند یعنی دسته بندی موضوعی کلمات. هر کدام که به کارتان می آید انتخاب کنید و شروع به یادگیری کنید!

7 ترفند عالی برای یادگیری سریع تر زبان عربی

یادگیری زبان عربی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با به کار بردن ترفندهای مناسب، این فرایند می‌تواند کارآمدتر و لذت‌بخش‌تر شود. در اینجا 7 روش موثر برای یادگیری بهتر زبان عربی ارائه شده است:

  1. یادگیری اصول اولیه نوشتاری و تلفظ: شروع با یادگیری حروف الفبای عربی و تمرین تلفظ آن‌ها اهمیت دارد. همچنین، آشنایی با سیستم نوشتاری مانند نقاط و تشکیل حروف می‌تواند بسیار مفید باشد.
  2. استفاده از فلش کارت‌ها برای یادگیری واژگان: استفاده از فلش کارت‌ها یکی از روش‌های مؤثر برای یادگیری و تقویت واژگان جدید است.
  3. گوش دادن به موسیقی، پادکست‌ها و دیدن فیلم‌های عربی: این روش به شما کمک می‌کند تا با زبان و لهجه‌های مختلف عربی آشنا شوید.
  4. مکالمه با بومی‌زبانان: صحبت کردن با افرادی که زبان عربی زبان مادری‌شان است، یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت‌های گفتاری و شنیداری است.
  5. شرکت در کلاس‌های زبان عربی: کلاس‌های زبان می‌توانند ساختار و انگیزه لازم برای یادگیری زبان را فراهم کنند.
  6. خواندن متون و کتاب‌های عربی: شروع با متون ساده و به تدریج افزایش سطح دشواری مطالب خواندنی، می‌تواند در بهبود مهارت‌های خواندن مؤثر باشد.
  7. نوشتن به زبان عربی: تمرین نوشتن به زبان عربی، از نوشتن جملات ساده گرفته تا نگارش متن‌های طولانی‌تر، به تقویت مهارت‌های نوشتاری کمک می‌کند.
زبانمهر

حتما بخوانید!

16 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام ممنون ازشما. اپلیکیشن چرب زبان واقعا نسبت به برنامه های مشابه که تست کردم عالی بود. اما به نظرم بهتره در کنارش کتاب ۱۲۹ داستان کوتاه عربی – فارسی که توی همین سایت هم موجوده تهیه کنید. توی 60 روز معجزه می کنه این ترکیب !

    پاسخ
  • ممنونم. وقت گذاشتید زحمت کشیدید. به دردم خورد.

    پاسخ
  • آرش خرسند
    اسفند 17, 1398 6:24 ق.ظ

    اره با این وضعیت کرونا واقعا همه چی سخته منم مبتدی بودم. به توصیه دوستان با اپلیکیشن چرب زبان و لینگافن عربی شروع کردم بعد از سه ماه میشه گفت کاملا مکالمه میتونم انجام بدم و مکالمات رو کاملا می فهمم اما برای زیرنویس فیلم عربی نیاز دارم هنوز بعضی اصطلاحات متوجه نمیشم

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر . بابت زحمتتون خیلی مچکرم
    یه خواهشی دارم . یه برنامه ای هست به اسم export خیلی عالیه در جهت یادگیری زبان انگلیسیه مهارت اصلیش شامل چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی مهارت خواندن ، صحبت و شنیداری و نوشتن . و حتی کمک آموزشی هم داره که مربوط به فیلم و موسیقی و خیلی چیزای….. خیلی خیلی عالیه خدا ازشون راضی باشه
    امامن برای عربی میخوام کاملا مبتدی هستم و عربی فصیح برای تجارت و در عین حال فهم مفاهیم دینی میخوام اگه شما هم همچین برنامه ای را تهیه کنید یه دنیا ازتون ممنون میشم .
    لطفا لطفا

    پاسخ
    • اگر مبتدی هستید خیلی راحت برنامه چرب زبان رو تهیه کنید و لینگافن هم همزمان یا بعدش. معجزه میکنن این دو باهم. نیاز به منبع دیگه ای هم نیست موید باشید

      پاسخ
  • عالی.واقعا مفید بود…دستتون دردنکنه

    پاسخ
  • محمد رضا حمدی
    فروردین 15, 1400 11:00 ق.ظ

    تیم محترم چرب زبان سلام و وقت بخیر با توجه به تخصص شما کدامیک از نرم افزارهای tell me more و rosseta stone برای یادگیری زبان عربی از مبتدی تا پیشرفته بهتر است ؟
    چنانچه راهنمایی بفرمائید ممنون میشوم .
    با تشکر حمدی

    پاسخ
    • این نرم افزارها ترجمه فارسی ندارن! و فقط برای افرادی مناسب هستند که زبان انگلیسی کاملا مسلط می باشند چون معنای عبارات فقط به انگلیسی داخلشون هست. بهترین منبع فارسی در حال حاضر (بدون اشتباه معنایی و نگارشی و با متد موثر) اپلیکیشن چرب زبان هست که سالها کار کردیم و رفع نقص و در قالب یک برنامه ارزان قیمت و موثر، کاربردی ترین مکالمات عربی رو یادتون میده در کوتاه ترین زمان ممکن. بعد اگه نیاز داشتین که پیشرفته تر کار کنید لینگافن هم تهیه کنید.

      پاسخ
  • احمد احمدیان
    شهریور 31, 1400 9:16 ق.ظ

    سلام
    برای یادگیری زبان عربی عراقی از مبتدی تاپیشرفته چه پیشنهادی دارید
    متشکرم

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من سعی میکنم با خودم عربی حرف بزنم ولی خیلی وقتا نمیدونم از نظر نحوی درست میگم یا نه
    و اینکه دروس نحوی زیادی خواندم ولی عملی کم کار کردم
    حالا یه وقتایی برام سوال پیش میاد باید از کجا بپرسم؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    پاسخ
  • باسلام وخسته نباشید به شما من راننده تاکسی هستم ونیاز دارم تا حدودی یاد بگیرم که طرف اگه سوالی داره دنبال ادرسی میگرده بتونم ارتباط برقرار کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید باید ازکجا شروع کنن

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    من میخواستم زبان عربی رو یاد بگیرم بطوری که بتونم خوب صحبت کنم و بنویسم چه کتابی پیشنهاد میکنید؟
    بعد یک سوال دیگه من با خوندن یک کتاب پر محتوا میتونم واقعا عربی یاد بگیرم؟

    پاسخ
    • سلام پیشنهاد میکنم که برید کلاس زبان عربی و خودشون معرفی میکنن واگر کمک خواستین من در خدمتم چون من مدرس زبان عربی هستم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست