phonelaptop

معرفی ۱۴ کانال یوتیوب برای یادگیری زبان عربی (برای همه سنین)

گاما

عربی سخته،مگه نه؟خب اره تقریبا سخته اما نه با یوتیوب. این روزها تقریبا هرچیزی رو در یوتیوب ما می تونیم پیدا کنیم برنامه های تلویزیونی وکتاب های صوتی و پادکست ها. یادگیری عربی به عنوان یک فرد مبتدی(برای شروع)بدون تماشای فیلم های خودآموز یوتیوب مثل: درست کردن پیتزا بدون پنیره. فقط تصور کنید که یادگیری هجی کردن لغات عربی فقط بوسیله ی خواندن نشانه های اوایی درون متن کتاب ها چه اندازه خسته کننده میباشد.در ادامه سری آموزش های جذاب زبان عربی، در اینجا ۱۴ کانال معروف یوتیوب برای یادگیری زبان عربی را به شما معرفی می کنیم.

گاهی میشنوید در مورد افرادی(مانند من)که (نه در حد استادی) زبانی را تنها از طریق تماشای ویدیو های یوتیوب یاد گرفتند.روزانه کانال های جدید اموزشی عربی در یوتیوب دیده میشوند و واقعا به شناختن انهایی میپردازد که ارزش تماشا دارند هر چند ممکن است این یادگیری اصولی نباشد و بسیار زمانبرتر از یک یادگیری علمی و اصولی باشد.

نکته مهم! یادگیری زبان عربی چقدر طول می کشد؟

چرا یادگیری عربی با ویدیو های یوتیوب؟

book icon   برای افزایش مهارتهای زبانی

از آنجا که محتوای اموزشی زبان عربی در یوتیوب بوسیله ی گویندگان نیتیو (عربی زبان) تولید شده، تماشای این ویدیو ها برای شما شفاف سازی می کند که چگونه کلمات را تلفظ کنید، کلمات را در متن بگذارید و صحیح بخوانید. زمانی که به تماشای ویدیوها عادت کنید متوجه خواهید شد که هرچقدر فیلم های بیشتری می بینید توانایی دانستن یا فهم عربی شما بیشتر می شود. یادتون باشه زمانی که واقعا تمرین صحبت کردن کنید این فیلم ها بیشترین کمک رو می کنند.

یک نکته بسیار مهم! وب سایت های آنلاین یا همین یوتیوب، پیوستگی و مطالعات کافی در زمینه آموزش زبان عربی را ندارند و اگر به عنوان منبع اصلی یادگیری استفاده شوند، باعث افزایش مدت زمان یادگیری و اشتباهات بی شمار می شوند. آنها را فقط بصورت مکمل و در مواقع اوقات فراغت استفاده کنید.

 


arabic app

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان عربی چرب زبان، عربی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان عربی فصیح رو مثل بلبل حرف بزن!


 

book icon  برای افزایش اطلاعات شما از فرهنگ

بسیاری از کانال های یادگیری عربی در یوتیوب فیلم های درباره فرهنگ و وقایع مذهبی عربی دارند. همچنین تعطیلات و سنت ها و لباس های محلی شان. دانستن اینکه عرب ها چه می گویند به دانستن اینکه چه فکری می کنند کمک خواهد کرد. که به نوبه خود شما را به نهایت درک جامد از فرهنگ خود را منجر می کنند. همانطور با یادگیری هر مهارت جدید، بوسیله جمع اوری اطلاعات زیاد درباره آن شما دانسته های فرهنگی بدست می آورید که این شما را به درک و مکالمه زبان عربی در سطح بالاتر می رساند.

book icon   برای لذت بردن از یادگیری

طبق WR Hambrecht، اموزش انلاین حفظ دانش را از ۲۵ درصد به ۶۰ درصد افزایش داده. حدود یک بیلیون کاربر یوتیوب از تماشای صدها میلیون ساعت ویدیوهای روزانه لذت میبرند و ممکنه شما یکی از انها باشید. کانال های یوتیوب میتوانند کمک کنند که شما یک فرهنگ جدید رو کشف کنید و خیلی چیزها درباره ی دنیای عرب یاد بگیرید. همانطور که شروع به تماشای ویدیو ها کنید متوجه میزانی از تفاوت فرهنگی خواهید شد برای مثال، ممکن است شما وقتی بدانید که مراکشی ها جیگر را به عنوان نماد عشق میدانند نه قلب را تعجب کنید.

book icon   برای متنوع کردن تجربه یادگیری

یادگیری یک تجربه ی یکسان برای همگان نیست. بعضی از ما نیاز به اموزش متفاوتی نسبت به دیگران داریم. بدون متنوع کردن تجربه ها و داشتن یک فهم خوب از زبان و فرهنگ عربی غیرممکن است از یادگیری لذت ببریم . یادگیری زبان محدود به متن کتاب ها، فلش کارد ها و اپلیکیشن موبایل نمی باشد در حقیقت روش هایی که شما استفاده می کنید یک قطره در اقیانوسی است که برای شما قابل دستیابی است. بعد از گذر چندسال کم، یوتیوب شاهد افزایش بزرگی از کانال های اموزشی عربی بود.،درنتیجه بسیاری از یادگیرندگان زبان شروع به استفاده از یوتیوب برای یادگیری زبان عربی و بسیاری از زبان ها کردند.یوتیوب باید برای هر یادگیرنده جدی مورد استفاده قرار گیرد.

book icon   برای کمک به خود برای فهم بهتر عربی

اصلی ترین دلیل استفاده از فیلم های یو تیوب برای یادگیری این است که میتوانند به فهم بهتر عربی کمک کنند هرچند که شما یک گوینده ی روان یا مبتدی باشید، تشخیص اینکه مردم چی میگویند برای اطمینان از ارتباط بهتر بحرانی است. وقتی که شروع به دانستن اینکه عرب ها چگونه فکر می کنند و واکنششان نسبت به هرچیزی چگونه است مهارت های درک شما به طور خودکار پیشرفت می کنند. همانطور که این ویدیو را مشاهده میکنید، سعی کنید تا حدی که ممکن است درباره چگونه فکر کردن عرب ها ، احساس شون و واکنش به اشیا و مردم اطرافشان به یاد آورید. آشنا کردن خودتان با فرهنگ عربی یک چالش است اما جالب است چون دنیای جدیدی را کشف می کنید. حالا که متقاعد شدین که ویدیوهای یوتیوب بخش مهمی از جعبه ابزار یادگیری شماست اجازه بدیم که بفهمیم چگونه بیشتر از انها یاد بگیریم.


چگونه به طور موثر از یوتیوب برای مطالعه ی عربی استفاده کنیم

book icon   مشترک شدن در کانال های مورد علاقتون

به وسیله مشترک شدن در کانال های عربی مورد علاقتون یوتیوب ایمیل ها و نوتیفیکیشن هایی جهت خبر دادن از ویدیوهای جدیدی که همین الان در صفحه یوتیوب تون گذاشته شده برایتان ارسال میکند . بدین وسیله یادگیری بیشتر همیشگی خواهد شد. علاوه بر این صاحبان کانال ها قدردان عضویت شما خواهند شد که به آنها انگیزه خواهید داد که انتشارات بهتری و ویدیو های اموزشی بیشتری ارائه دهند که کمک کنند عربی شما بهتر و یادگیری تان جالب تر شود.

book icon   لغت های جدید را یادداشت کنید

این تکنیک بسیار ارزشمند از نظر یادگیری لغات جدید است برای مثال گذاشتن ۱۰ تا ۲۰ لغت جدید روی یخچال یا دیوار اتاق تان هرهفته برای شروع صحبت کردن در حد مکالمه پایه ی روزانه در حد فقط چند ماه کافی است. معنی دقیق هر واژه بوسیله استفاده از ترجمه گوگل یا لغت نامه یا فرهنگ لغت دو زبانه جستجو کنید سپس انها را در اتاقتان بگذارید و هر موقع که می بینید شان شروع به خواندن شان کنید. شما همچنین میتوانید از ابزارهای دیگری مانند نرم افزار spaced repetition”” برای اصلاح لغات جدید استفاده کنید

book icon   تکرار ویدیوها

نویسنده تیم لوکاس کاملا درست گفته :تکرار مانند یه شاه کلید است. میتواند هر دری را که بخواهید باز کند. به عبارت دیگر میتواند به شما هر مهارتی را یاد دهد. بخاطر می آورید که راندن دوچرخه چه کار سختی بود؟ شما ممکن است بیش از چندبار زمین خورده باشید اما هرچقدر که بیشتر تمرین کردید شما در آن بهتر شدید تا جایی که دوچرخه سواری برایتان احساس طبیعت دوم را داشته. این بهترین روش شناخته شده که میتوانید برای یادگیری هر مهارتی به کار ببرید. تکرار ذهن تان را مجبور به بهبود کردن عربی و ناخود اگاه تان بوسیله گوش دادن به جملات مشابه و دیدن حرکت های مشابه دوباره و دوباره می کند. اگر شما واقعا می خواهید مهارت عربیی تان را بالا ببرید تکرار باید در بالاترین قسمت لیست روش های یادگیریی تان قرار گیرد .

book icon   بحث در مورد فیلم ها

بحث کردن درباره فیلم ها در بخش نظرات یا با یک همراه زبان به صورت تکنیکال موثر برای رساندن مهارت زبانتان به یک سطح کامل جدید میباشد .این کار برای شروع سخت است اما ارزش دارد. بسیاری از انستیتو ها و مدارس اخیرا شروع به پیشنهاد کردن و استفاده از این روش به عنوان شیوه اصلی اموزش شان کردند بخصوص حالا که یادگیری صحبت کردن و نوشتن به زبان عربی مهمتر از همیشه شده است. بنابراین حالا که شما می دانید چگونه عربی را با فیلم های یوتیوب یاد بگیرید بیایید به کانالهای شان برویم.


۱۴کانال شگفت انگیز یوتیوب برای یادگیری عربی

website-icon-18    ArabicPod101.com

arabicpod101

این کانال های معروف یوتیوب قابل استفاده برای تمام سطح های اموزشی است (ابتدایی،متوسطه،پیشرفته) برخلاف بسیاری از کانال ها ArabicPod101 ویدیو هایی از گویش های مختلف عربی انتشار می دهد شامل ویدیو های هفتگی در هر دو عربی مراکشی و مصری می باشند. اگر شما خواستار یادگیری فرهنگ عربی باشید احتمالا از ویدیو هایی دربا ره فرهنگ عربی و جشن های محلی لذت خواهید برد. از کانال های پرکار (۲۵۰+ videos)با روش های بینظیر در فراگیری لغات و بهبود مهارت شنیداریی تان، ArabicPod101 قطعا با ارزش برای استفاده است. یکی از ویژگی های برجسته این کانال داشتن زیرنویس دو زبانست.انها یادگیری عربی و ترجمه لغات جدید را اسانتر می کنند.

website-icon-18   یادگیری زبان عربی با ماها

learn-arabic-youtube

یادگیری زبان عربی با ماها، با حدود ۲۷۰٫۰۰۰ نفر شنونده و ۵۰ میلیون بیننده، یکی از بزرگترین کانال ها در یوتیوب است. ماها معلم با تجربه عربی است که به هزاران دانش آموز در پایه های مقدماتی گفتگو، نوشتار و مطالعه زبان عربی کمک می کند. ویدیوهای ارائه شده توسط ماها , محدوده عظیمی از موضوعات از جمله دستور خوراکی ها, لباس های سنتی, عبارات ضروری عربی، گفتگوهای محاوره عربی، عربی در برابر زبان عبری و … همچنین ویدیوهای دانش آموزانش که عربی صحبت می کنند را در برمی گیرد. ویدویوهای چند سطحی شامل توضیحات خیلی واضح از هر کلمه و چگونگی هجا کردن و تلفظ کلمه است. او اغلب در ویدیوهای فرهنگی فقط انگلیسی صحبت می کند.

website-icon-18   عربی آسان

عربی آسان

عربی آسان فهم دقیق و قابل اطمینانی از فرهنگ مصری و عادات آن ها به تو می دهد، که توسط سوال های متفکرانه ای که از مردم مصری ساکن مصر و المان پرسیده شده، بدست می آید. هر داستان یک عنوان به دو زبان عربی و انگلیسی دارد، برای یادگیرنده های زبان عربی مصری، ممکن است که یادگیری از طریق این ویدیوها همانند محاوره صحبت کردن به زبان انگلیسی کاملا چالش باشد. اگر فقط در حال یادگیری فرهنگ مصری هستی، میتوانید از تماشای ویدیوهایی که از انگلیسی رونوشت شده اند، فایده ببرید.( استفاده کنی). احتمالا عربی آسان، کانال مناسبی برای افرادی که در حال یادگیری لهجه عربی یا عربی مدرن هستند, نمی باشد. اما همچنان شما می توانید با اشتراک گذاشتن مطالب کانال به مردمی که بدنبال کمک هستند، دیگر لهجه ها در این پروژه را بفهمانی.

website-icon-18   یادگیری زبان عربی لبنانی با هیبا نجم

learn-arabic-youtube

هیبا نجم، لذت یادگیری زبان عربی لبنانی را از طریق آموزش جنبه های مختلف آموزشی و زبان و فرهنگ مشرقی، فراهم میکند. درس های او اصولا برای مسافران به کشورهای ناحیه شرق (فلسطین, اردن و سوریه) و افرادی که راغب به شروع زبان عربی هستند, مفید هستند. از سال ۲۰۱۱ این کانال شروع به انتشار بیش از ۷۰ ویدیو کرد، که موضوعات مختلف از جمله غذا، کلمات پایه و… را در بر میگرفت.

website-icon-18   راشید ولتز

learn-arabic-youtube

رشید یکی از افراد مشتاقی است که به بچه ها و نوجوانان بومی و غیر بومی که عربی صحبت می کنند، آموزش می دهد. از طریق تکرار تکنیک ها، شما خیلی سریع کلمات پایه و جدید را یاد خواهید گرفت، که به شما کمک خواهد کرد و شما را از سطح اولیه به سطح های بالاتر ارتقا میدهد. مدت زمان این ویدیوها بین ۱ تا ۵دقیقه می باشد, که هرکدام از ویدیوها خواندن کلمه یا جمله ای عربی با ترجمه ی انگلیسی اش و نمایش تصاویر نشان دهنده آن را شامل می شود. ریچارد یک مرد مشتاق می باشد که کلمات پایه عربی را برای کودکان و افراد بالغ چه افراد بومی چه غیر بومی درس می دهد. به وسیله ی روش تکنیک تکرار، شما به سرعت کلمات پایه ی جدید یاد می گیرید که شما شروع سفر یادگیری تون رو بزنید و شما را از سطح اولین بار به سطح شروع کننده می برد. ویدئو ها اغلب بین ۱ تا۵ دقیقه زمان می برند. هر ویدئویی شامل جملات و کلمات عربی است با ترجمه انگلیسی و نشان دادن تصاویر که توسط ریچارد می باشند وجود دارند.

website-icon-18   آموزش عربی کودکان _ ساده و سرگرم کننده

learn-arabic-youtube

از زمانی که بیشتر شبکه ها به آموزش زبان عربی با روشی علمی پرداختند، این شبکه در یادگیری کامل زبان از طریق ساختن کارتون هایی درباره الفبای عربی، موسیقی، شکل ها, رنگ ها، اعداد، حیوانات و … تحولی متفاوت را منجر شد. هدف این شبکه آموزش دانش پایه آکادمی بومی عربی هم در شرق و هم در عربی استاندارد مدرن می باشد. همزمان ویدیوها میتوانند برای مبتدیان غیر بومی مفید واقع شوند. از آنجایی که این سطح بسیار اساسی است و نیز از این روش ها استفاده می کردند تا ویدیوهایی بسیار آسان برای فهمیدن (درک کردن) بسازند. تعهد این شبکه به انتشار دو ویدیو در هر هفته، برجسته ترین موضوع درمورد آن می باشد. علاوه بر این لیست های پخش به خوبی دسته بندی شده ممکن است بار دیگر برای شما بی ارزش باشد.

نکته مهم! معرفی بهترین منابع برای یادگیری زبان عربی (کتاب+نرم افزار+وب سایت)

website-icon-18   شیوه عربی ناساره

learn-arabic-youtube

این شبکه در صدد ساخت ویدیوهایی به منظور کمک به کسانی برآمد که برای اولین دفعه شروع به یادگیری زبان عربی میکنند، با وجود این سطوح دیگر از طریق یک دوره پرداخت در وب سایت قابل دسترسی هستند. از میان تمرین های یادگیری ذاتی، سایت nassra arabic method.com به شما عربی شرقی یاد می دهد. لازم به ذکر است به جای متمرکز شدن روی قواعد گرامری سنگین، شبکه مذکور روی مسائل کاربردی زبان یعنی موضوعات روزانه و سنتی اختصاص یافته به دانشجویان عربی لوانتین متمرکز شده است. آن همچنین داستان های موفقیت استفاده کنندگانش را منتشر کرد که تنها در شش ماه یاد گرفتند، تا زبان لوانتین را به روانی صحبت کنند. علاوه بر این شبکه مذکور ویدیوهایی را برای علاقه مندان به یادگیری زبان منتشر کرد، که در انها چگونگی غلبه بر چالش ها به نمایش گذاشته میشود.

website-icon-18   کانون سیفی برای زبان عربی

learn-arabic-youtube

کانون سیفی برای زبان عربی یک کانال از یک کانون عربی است که در بیروت لبنان پایه گزاری شده. وخیلی جالب است که تمام درس ها روی یک تخته سفید به وسیله مجرب ترین اساتید اموزش داده می شود که یک سری از ویدیوها ی پایه ی عربی را که گرامر و قوانین زبان را پوشش می دهند پیشنهاد می دهند. درس ها حدود ۱۰تا۳۰ دقیقه می باشند و یک برنامه درسی عربی شهری هم به عربی هم انگلیسی درس داده می شود و شما را قادر به اعتصابی در مکالمه عربی لبنانی می سازد. در حقیقت این کانال شامل تمام سطح های درسی عربی شهری میباشد که شما را از سطح صفر به سطح یک قهرمان می اورند.

website-icon-18   آموزش عربی مدینه

learn-arabic-youtube

این یک کانال یوتیوب درحال ترقی برای افراد مبتدی است. اگر شما دنبال شروع یادگیری استاندارد مدرن عربی باشید. هزاران ویدیو مفید و کمک کننده در قوانین عربی پایه در کانال MadinahArabic Tuitio پیدا خواهید کرد. همچنین آموزش عربی مدینه مرتبا ویدیوهایی اموزشی برای اموزش تلفظ، الفبای عربی و لغات ضروری برای مبتدیان منتشر می کند. آنچه که این کانال را ویژه می کند این است که صدای واضح و فیلم های با کیفیت بالا صفحه مجازی دارد.

website-icon-18   آموزش با زکریا

learn-arabic-youtube

زکریا یک نقاش حرفه ای کارتون است که ویدیوهای اموزشی هفته ای پایه ای برای بچه های عربی زبان و همچنین مبتدیان و افراد متوسطه یادگیرنده عربی پوشش می دهند. ویدیوها موضوعات مختلفی مانند رنگ ها، شکل ها، میوه ها، اعداد و حروف الفبا… دارند. این ویدیوها محرک هستند که بیین ۲ تا ۲۰ دقیقه میباشند و بسته به زمانی که دارید قادر به انتخاب انها می باشید. تمام ویدیوها در کانال به صورت استاندارد مدرن عربی می باشند بنابراین مطمین شوید شما ویدیوهای یادگیری با زکریا را بعد از یادگیری کلمات عربی پایه تماشا می کنید.

website-icon-18   عربی برای کودکان-سوپر جمیل

learn-arabic-youtube

این یک کانال جذاب یوتیوب از مجربترین اساتید عربی مصری میباشد که فیلم های اموزشی لغات پایه برای کودکان به زبان عربی را انتشار میدهند. این یک محصول عالی و شامل موضوعات پایه ای بسیاری مانند ریدینگ و الفبای عربی،رنگ ها و حیوانات و… با حجم زیادی از اهنگ ها… میباشد. همه فیلم ها به دانشجویان مدرن استاندارد عربی یا عربی مصری اختصاص داده شده و کارتون های محرک با ماهرانه ترین روشی که یادگیری اصول برای شروع یادگیری عربی را اسان می کند ساخته شدند.

website-icon-18   تلویزیون کودکان MIZO

learn-arabic-youtube

یادگیری الفبای عربی بوسیله تلویزیون کودکان بسیار ساده تر شده است. درس های عربی با حجم کم می توانند یک راهنمای کامل برای الفبای عربی و افراد مبتدی در نظرگرفته شوند.درتمام انها به عربی مصری با مثال ها و تصاویر گویا برای هر واژه کارتون های محرک که به راحتی دیده می شوند و بسیار ساده می باشند وجود دارد.

website-icon-18   کودکان Babyloni

learn-arabic-youtube

کودکان Babyloni یکی از بهترین کانال ها برای مبتدیان استاندارد عربی مدرن می باشد.اگر شما هنوز اولین بارتونه می تونید یادگیری جالبی با این کانال داشته باشید. زمانی که این کانال به شما تمام پایه ای را که برای شروع خواندن به عربی نیاز دارید را می دهد. ویدیوها بین دو تا هشت دقیق ای می باشند اما کیفیت بالای بی همتای آنها و هماهنگی بین کارتون ها و موزیکی که دارند شما را از تکرارشان خسته نمی کند. هر درسی شامل شخصیت ها و شکل هایی است شما در طول تماشا می شنوید کودکان Babyloni کانال کمتر فعالی است تا الان فقط فیلم هایی در مورد الفبای عربی، شکل ها، رنگ ها و اعداد انتشار داده اما هنوز هم کانال خوبی برای عضو شدن می باشد.

website-icon-18   کودکان و نوجوانان تلویزیون عربی

learn-arabic-youtube

شما می توانید از گوش دادن هر آهنگی در عربی به جز“Finger Family”” یا”خانواده انگشتی خسته شوید. این کانال واقعا کار متنوع خوبی در ترجمه اهنگ های کودکانه شناخته شده دارد. از اهنگ “Wheels on the Bus,””(چرخ های اتوبوس) گرفته تا اهنگ های هالووین و “۵ Little Monkeys.””(پنج میمون کوچک). همچنین شامل ویدیوهایی است که اعداد و الفبای عربی و کارتونهای اموزشی سریالی مانند “Bob, the Train.”” را پوشش می دهند. هر کانال اموزش عربی ارزش وقت گذاشتن شما را ندارد اما هر یک از کانال های معرفی شده در بالا از بهترین هایی هستند که میتوانید همین حالا در یوتیوب پیدا کنید.

دانلود منابع مفید زبان عربی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست