با این اپلیکیشن‌ها، معلم زبان کودکانتان باشید

با این اپلیکیشن‌ها، معلم زبان کودکانتان باشید

گاما

یادگیری زبان خارجی اهمیت زیادی در آینده شغلی و تحصیلی افراد دارد. از این رو لازم است که پروسه یادگیری زبان، از همان دوران کودکی آغاز شود. به خصوص آنکه از نظر روانشناسان نیز بهترین زمان یادگیری زبان، از سنین کودکی است. یادگیری زبان به شکل‌های متفاوتی امکان‌پذیر است. شرکت در کلاس‌های زبان یکی از این راه‌ها است، اما همه کودکان به کلاس‌های آزاد، روی خوش نشان نمی‌دهند. از از طرفی ممکن است هر خانواده‌ای توان پرداخت هزینه‌های کلاس را نداشته باشد. پس در این شرایط چاره کار چیست؟ خوشبختانه دنیای فناوری به این مشکل نیز پاسخ داده و با طراحی اپلیکیشن‌های مختلف که بر اساس نیازهای روانشناختی کودکان ایجاد شده‌اند، به این نیاز پاسخ داده است. تا جایی که انبوهی از اپلیکیش‌های مختلف برای کودکان وجود دارد. البته تنوع زیاد اپلیکیش‌ها، تا حدودی انتخاب بهترین‌ها را سخت کرده است، اما ما در اینجا با شما هستیم تا برخی از بهترین اپلیکیشن‌ها را معرفی کنیم.

حتما بخوانید: روشهای آموزش زبان به کودکان

1. Lingokids

Lingokids یک برنامه محبوب یادگیری انگلیسی برای کودکان 5 تا 12 ساله است تا از طریق بازی‌ها و فعالیت‌ها شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنند. این برنامه دارای تعداد زیادی آهنگ، داستان، فیلم، فعالیت، گرامر و بازی‌های واژگانی است که به کودکان کمک می‌کند مهارت‌های سواد خود را در حین سرگرمی توسعه دهند. در این برنامه یک بخش پشتیبانی نیز برای والدین وجود دارد که در این بخش والدین می‌توانند با گقتگو با یک انجمن مشاوره، ه راه‌های کمک به کودکان خود در مورد یادگیری زبان را بیاموزند. کارشناسان همچنین منبعی از بازی‌ها و تمرینات را برای کودکان ایجاد کرده‌اند تا مهارت‌های انگلیسی آنها را بهبود بخشند. اپلیکیشن Lingokids قابل نصب بر روی اندروید و IOS است و به صورت رایگان است.

2. Speakia

اپلیکیشن Speakia نیز یکی از اپلیکیش‌های خوب و رایگان یادگیری زبان انگلیسی است که قابلیت نصب بر سیستم عامل‌های اندروید، IOS، و Ipad را دارد. این اپلیکیشن تمرین محور است و با تمرین‌های متعدد، امکان یادگیری زبان را فراهم کرده است. Speakiaیک محیط همه‌جانبه ایجاد می‌کند که در آن بچه‌ها می‌توانند به عنوان بخشی از مطالعات خود گوش دهند و صحبت کنند. علاوه بر این Speakia با ایجاد ساختار گسترش واژگان، تلفظ واژگان، ساختار جمله و هر چیزی که زبان‌آموزان جوان انگلیسی باید بدانند و تمرین کنند را نیز آموزش می‌دهد.

3. Learn Languages with Amy

اپلیکیشن Learn Languages with Amy یک پلت فرم یادگیری زبان برای کودکان نوپا و پیش دبستانی است که به آنها کمک می‌کند تا دایره لغات خود را از طریق بازی در ۶ زبان انگلیسی، اسپانیایی، لهستانی، آلمانی، هلندی و اسپرانتو افزایش دهند. این برنامه فرزند شما را از طریق طیف گسترده‌ای از موضوعات مختلف مانند مزرعه، اعداد، الفبا، مدرسه و… هدایت می‌کند. علاوه بر این، اپلیکیشن Learn Languages with Amy مهارت‌های شنیداری و خواندنی را به روش‌های سرگرم کننده، تعاملی و جذاب معرفی کرده، پشتیبانی می‌کند و به چالش می‌کشد. این اپلیکیشن نیز رایگان است و قابل نصب بر روی آیفون، آیپد و سیستم عامل‌های اندروید است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

4. Early Lingo

Early Lingo یکی از اپلیکیشن‌های خوب برای یادگیری زبان فرانسوی است. زبان فرانسوی نیز به مانند زبان انگلیسی، طرفداران زیادی دارد، از این رو والدینی که تمایل دارند کودک آنها زبان فرانسوی را بیاموزمند، می‌توانند از این اپلیکیشن نهایت استفاده را ببرند. نحوه آموزش این اپلیکیشن بر پایه آموزش واژگان، فیلم‌ها، کاربرگ‌های دیجیتال و بازی‌ها و فعالیت‌های تعاملی قرار دارد.

Early Lingo یک برنامه زبانی هوشمندانه برای مجموعه کودکان تولید کرده است که یادگیری زبان های خارجی را هم سرگرم کننده و هم تعاملی می‌کند. این برنامه همچنین دارای فرهنگ لغت قابل توجهی از بیش از 450 کلمه و عبارت (طبق گفته خود توسعه دهندگان) است که آموزش زبان را به بهترین شکل ممکن منتقل می‌کند. Early Lingo نیز به مانند سایر اپلیکیشن‌های معرفی شده قابلیت نصب بر روی آیپد، آیفون و سیستم عامل‌های اندروید را دارد.

Monkey Junior

5. Monkey Junior

این برنامه شامل بیش از 3000 درس با تمرکز بر واژگان و تلفظ انگلیسی است. با Monkey Junior، بچه‌ها می‌توانند انگلیسی و حتی برخی از زبان‌های دیگر را یاد بگیرند. علاوه بر این، والدین به راحتی می‌توانند سطوح مناسب را برای فرزندان خود انتخاب کنند. هر سطح انواع درس‌های جالب را ارائه می‌دهد. آسان: 360 درس متوسط: 310 درس پیشرفته: 310 درس. این برنامه از تصاویر و عکس‌های واقعی نیز برای نشان دادن محتوای درس‌ها استفاده می‌کند و به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا انگلیسی را با اشیایی که معمولاً در زندگی روزمره خود می‌بینند، مانند روزنامه‌ها یا مجلات یاد بگیرند.

6. Fun English

این برنامه تعداد زیادی موضوعات جالب را ارائه می‌دهد که کودکان می‌توانند بر حسب علاقه خود یکی از آنها را انتخاب کنند، از جمله رنگ‌ها، حیوانات، اعداد، غذا، حمل و نقل، بدن انسان، میوه‌ها، لباس‌ها، خانه‌ها، موجودات دریایی، وسایل مدرسه و. . . هر موضوعی بازی‌های طراحی شده خود را دارد. این ویژگی به کودکان کمک می‌کند تا آزادانه بازی‌هایی را که دوست دارند انتخاب کنند. به عنوان نمونه، گزینه چند نفره انگیزه بیشتری را هنگام یادگیری ایجاد می‌کند یا گزینه “بازی امروز” موضوعات تصادفی در بازی‌های مختلف را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد. هدف از این کار جلوگیری از بی‌حوصلگی یادگیرندگان، افزایش کنجکاوی آنها برای آنچه که در شرف کشف هستند و حفظ تمرکز آنها، است.

سخن نهایی

اپلیکیشن‌هایی که به معرفی آنها پرداختیم جز بهترین اپلیکیشن‌های طراحی شده است و اکثرا آنها رایگان هستند. یعنی شما به راحتی می‌توانید با خرید بسته اینترنت 15 روزه و اتصال به دنیای اینترنت، هر یک از اپلیکیش‌های بالا را دانلود و نصب کنید. البته پیشنهاد ما این است که اپلیکیشن را بر روی تبلت نصب کنید و تبلت را به نام کل خانواده بخرید، زیرا روانشناسان معتقدند کودک بر گوشی احساس مالکیت شخصی پیدا می‌کند، اما این حس در مورد تبلت کمتر است. به خصوص اگر به اسم خانواده خریداری شود. از طرفی با این روش همه اعضای خانواده می‌توانند از آن استفاده کنند. گذشته از این در حال حاضر تبلت‌های خوب و متنوعی در بازار موجود است و حتی می‌توانید اقدام به خرید قسطی تبلت دانش آموزی کنید و متحمل سختی‌ها و مشکلاتی همچون پرداخت یکجای هزینه‌ها نشوید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست