جزایر قناری

جزایر قناری کجاست؟ جاذبه ها، جشن ها و نکات جالب دیگر

گاما

جزایر قناری (Canary Islands) یا جزایر کاناری یکی از مناطق خودمختار کشور اسپانیا است. این منطقه شامل یک مجمع‌الجزایر در اقیانوس اطلس می‌شود که نزدیک‌ترین آن‌ها حدود ۱۰۸ کیلومتر با خشکی فاصله دارد. ولی جالب است بدانید این فاصله تا کشور اسپانیا نیست، بلکه با خشکی‌های قاره آفریقا است! مرکز این منطقه شهر سانتا کروس تنریف (Santa Cruz de Tenerife) است.جزایر قَناری مجمع‌الجزایری است مرکب از هفت جزیره است. ریشه لاتین قناری (Canary) به معنای سگ است و گران کاناریا که سومین جزیره بزرگ در میان جزایر قناری است، سگ‌های بزرگ (وحشی) معنی می‌دهد. در واقع رومیان این نام را به دلیل وجود تعداد زیادی از این سگ‌ها در این منطقه، به آن داده‌اند. گفتنی است، نام پرنده قناری هم از همین منطقه گرفته شده است. در ادامه این مجمع الجزایر زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد.

موقعیت جغرافیایی جزایر قناری

جغرافیای جزایر قناری

جزایر قناری مجموعه ایی از ۷ جزیره اصلی و تعدادی جزیره آتشفشانی در اقیانوس اطلس است که جز خاک اسپانیا محسوب میشود. این جزایر در غرب مراکش واقع شده و اسامی آنها عبارتند از: تنریف، گرن کاناریا، لانزاروته، لاپالما، لاگومرا، ال هیرو و فوئه رته ونتورا.

بزرگترین جزیره این مجمع الجزایر “تنریف” و پرجمعیت ترین آنها “گرن کاناریا” است. این ۲ جزیره پر توریست ترین مناطق جزایر قناری هستند. درحال حاضر لاس پالماس که شهری در گرن کاناریاست، پایتخت جزایر قناری است.

جغرافیای جزایر قناری

حتما بخوانید: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

آب و هوای جزایر قناری

آب و هوای جزایر قناری همیشه معتدل و بهاری است. هوای خیلی گرم و سرد در این جزایر وجود ندارد و دمای هوا بین ۱۸ تا ۳۰ درجه است و عملا فصل زمستان و تابستان وجود ندارد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

ویژگی های جزایر قناری

جاذبه های گردشگری جزایر قناری

۱- پارک ملی تیده (Teide National Park)

پارک ملی تیده (Teide National Park)

پارک ملی تیده در جزیره تنریف واقع شده است. سومین کوه آتشفشانی مرتفع جهان،‌ با ارتفاعی حدود ۳،۸۱۷ متر در این جزیره واقع شده است. این کوه را می‌توان به یک برج بزرگ تشبیه کرد که از جزیره کوچک تنریف پاسبانی می‌کند. پارک ملی تیده که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، شامل تمام این کوه آتشفشانی و همچنین بخش‌هایی از دهانه آتشفشانی می‌شود. جالب است بدانید همین دهانه آتشفشانی درواقع بخشی از یک کوه بسیار بزرگ‌تر بود که حدود ۳ میلیون سال پیش فوران و بخشی از خود را نیز منفجر کرد.

۲- پارک ملی تیمانفایا (Timanfaya National Park)

پارک ملی تیمانفایا (Timanfaya National Park)

پارک ملی تیمانیفایا منطقه‌ای خشک که سراسر آن توسط ماگمای خشک‌شده احاطه شده است. ماگمای مذاب همچنان زیر بخش‌هایی از آن در حال حرکت است و همین امر باعث ایجاد شکستگی‌هایی در سطح زمین شده است. در بخش‌هایی از مسیر،‌ گرمای زمین را به خوبی زیر پای خود احساس خواهید کرد و این گرما در بخشی از مسیر حتی ممکن است شدید شود!

۳- سواحل گرن کاناریا (Gran Canaria)

سواحل گرن کاناریا (Gran Canaria)

گرن کاناریا یکی از جزیره‌های غربی در مجمع‌الجزایر قناری است. سواحل جنوبی گرن کاناریا را می‌توان یکی از موفق‌ترین و برجسته‌ترین نمونه‌های سواحل طلایی گردشگری دانست. یک خط ساحلی بسیار تمیز و دوست‌داشتنی که بخش‌هایی از آن با چترهای رنگی تزئین شده و رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی فروشگاه‌های متعددی در منطقه قرار گرفته‌اند. از جاذبه‌های جالب دیگر در این منطقه،‌ می‌توان به وجود تپه‌های ماسه‌ای در فاصله کمی از ساحل دریا اشاره کرد. این تپه‌های محافظت‌شده تا نزدیکی خط ساحلی پیشروی کرده و گاهاً با جریان آب و باد جابجا می‌شوند.

۴- سواحل تنریف (The Beaches of Tenerife)

سواحل تنریف (The Beaches of Tenerife)

سواحل جنوبی جزیره تنریف را نیز بدون تردید می‌توانید جزو بهترین گزینه‌های ساحلی خود در جزایر قناری قلمداد کنید. ویلاها، هتل‌ها، رستوران‌ها و یا حتی مجموعه‌های ورزشی بسیار متعددی در این خط ساحلی ساخته شده است که انتخاب هرکدام از آن‌ها می‌تواند جذابیت‌های خاصی به سفر شما اضافه کند.

۲۰ تا از بهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا (نظر توریست ها)

۵- سَن کریستوبال دِ لا لاگونا (San Cristobal de la Laguna)

سَن کریستوبال دِ لا لاگونا (San Cristobal de la Laguna)

این شهر استعماری دل‌فریب به‌خاطر جاذبه‌های فرهنگی بی‌نظیرش در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌ثبت رسیده است. «سَن کریستوبال دِ لا لاگونا» (San Cristobal de la Laguna) که به‌اسم «لا گونا» نیز شناخته می‌شود، در گذشته پایتخت کل جزایر قناری بود. ازجمله بناهای دیدنی این شهر تاریخی عبارتند از کلیساهای رنسانسی و نئوکلاسیکی و عمارت‌های باشکوهی که توسط ثروتمندان قرن‌های هفدهم و هجدهم ساخته شده‌اند.

۶- استخر های آب شور فوئنکالینته (Fuencaliente)

استخر های آب شور فوئنکالینته (Fuencaliente)

استخر های آب شور فوئنکالینته منظره‌‌ای زیبا از تضاد چشمگیر نمک‌های سفید و خاک سیاه آتشفشانی را به نمایش می‌گذارد و آبی دریا و رنگ اخرایی بخار آب، زیبایی این منظره را دوچندان کرده است. بسیاری از پرندگان مهاجر از این منطقه به‌عنوان استراحتگاه خود استفاده می‌کنند. شکل‌گیری این استخرهای آب شور و سفیدرنگ به دلیل گیر افتادن آب میان سنگ‌ها و گل، و تبخیر آب آن‌ها توسط آفتاب است.

۷- پارک لورو (Loro Park)

پارک لورو (Loro Park)

در پارک لورو شما می‌توانید یکی از بزرگ‌ترین مجموعه طوطی‌های جهان را تماشا کنید. نکته جالب دیگر در مورد این پارک، وجود یک تونل شیشه‌ای (آکواریوم) زیرزمینی است که با قدم زدن در آن گویی در وسط دریا قدم می‌زنید و می‌توانید ماهی‌ها و حتی کوسه‌ها را تماشا کنید که در اطرافتان شنا می‌کنند.

۸-  غار وردس (Cueva de los Verdes)

غار وردس (Cueva de los Verdes)

این غار مسیری ۷ کیلومتری در داخل یک کوه آتشفشانی است که از دل کوه آغاز شده و به دریا می‌رسد. این غار زمانی شکل گرفت که سطح جریان گدازه سرد و سفت شد، ولی گدازه‌ی مذاب همچنان در زیر آن حرکت می‌کرد. زمانی که گدازه‌های زیر زمینی وارد اقیانوس شدند، این لوله توخالی در اعماق زمین باقی ماند. در طول مسیر سنگ‌های خاصی را تماشا خواهید کرد که رنگ‌های عجیبی مانند قرمز، نارنجی و سیاه دارند. تمام این رنگ‌ها به‌واسطه‌ی واکنش‌های اکسید آهن و کلسیم کربنات داخل سنگ‌ها ایجاد شده‌اند.

۶۷ عبارت کاملا کاربردی زبان اسپانیایی (ویژه توریست ها)

۹- پارک ملی گاراجونای (Garajonay National Park)

پارک ملی گاراجونای (Garajonay National Park)

پارک ملی گاراجونای در جزیره لا گومرا واقع شده است. شیب این جزیره نسبت به اقیانوس اطلس به‌قدری زیاد است که امکان ساخت جاده در اطراف ساحل وجود ندارد. بیش‌تر مساحت نیمه بالایی این جزیره را جنگل‌ها تشکیل می‌دهند و بخش اعظمی از آن‌ها نیز در محوطه پارک ملی گاراجونای قرار گرفته‌اند. پارک گاراجونای حدود ۹ هزار و ۳۲۵ هکتار مساحت دارد و جالب است بدانید بیش از ۷۰ درصد آن توسط جنگل‌های لورل پوشیده شده است. این جنگل‌های سرسبز همچنین میزبان طیف مختلفی از گیاهان و جانورانی هستند که بعضی از آن‌ها مختص به همین جزیره هستند.

۱۰- پارک ملی کالدرا د تابوریِنته (Caldera de Taburiente National Park)

پارک ملی کالدرا د تابوریِنته (Caldera de Taburiente National Park)

پارک ملی کالدرا د تابوریِنته درواقع سرسبزترین نقطه در کل جزایر قناری است. هدف اولیه از طراحی این پارک ملی، ایجاد یک ذخیره‌گاه طبیعی بود که امروزه با همین عنوان در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. تنوع مناظر و چشم‌اندازهای این پارک یکی از جاذبه‌های آن است. در اینجا می‌توانید تلفیقی از چشم‌اندازهای کوهستانی و ساحلی را پیش روی خود ببینید. مرتفع‌ترین بخش‌های این پارک حدود ۲۴۰۰ متر ارتفاع دارند. این بخش‌ها در واقع قله‌هایی هستند که براثر فوران‌های آتشفشانی ایجاد شده‌اند. جریان گدازه سپس از قله‌ها ادامه پیدا کرده و درنهایت به ساحل می‌رسد.

فسیتوال ها و جشن های جزایر قناری

۱- فستیوال بادبادک‌ها (Fuerteventura)

از سال ۱۹۸۶ تا به حال هر ساله پرواز بادبادک‌ها را در ماه نوامبر در جشنواره بین المللی بادبادک داریم که هزاران بادبادک آسمان را زیبا و رنگارنگ می‌کنند. این جشنواره در پارک طبیعی Dunes of corralejo واقع در Fuerteventura برگزار می‌شود و سرچشمه آن Kite aficionados بود که شروع به گشت و گذار در این مکان زیبا و بازی می‌کرد و از آن زمان تعداد شرکت کنندگان در حال افزایش است تا اینکه سرانجام به یک روادید رسمی تبدیل شد.

۲- رقص جادوگران (Santa Cruz Tenerife)

رقص جادوگران در سانتا کروز تنریف در دوم ماه می برگزار می‌شود به همین مناسبت مردم محلی لباس‌های سنتی خود را می‌پوشند و شب را همراه با موسیقی محلی خود که معمولا در تنریف است به رقص می‌پردازند.

توریستی ترین شهرهای جهان در همه قاره ها (قبل و بعد از کرونا)

۳- Danza Del Diablo یا رقص شیطان

این جشن که به افتخار Candelaria است هر ساله تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب می‌کند. Danza del Diablo یا Dance of devil یکی از معروفترین جشنواره‌های La palma هستند. هر ساله از ۸ سپتامبر در ساعت ۳ صبح در Tirajafe هزاران نفر از مردم محلی و گردشگران بی صبرانه منتظر می‌‌مانند تا شیطان ظاهر شود. در حالی که آنها آهنگ مخصوص را می‌خوانند شیطان ظاهر می‌شود.

۴- کارناوال La palma

هر دوشنبه کارناوال La palma یک جشن منحصر بفرد که پر از طنز و سرگرمی است برگزار می‌کند. این جشنواره مهاجرتی را که بسیاری از قناری‌ها مجبور به انجام آن در دهه‌های اولیه قرن بیستم بودند را نشان می‌دهد. این جشنواره خاص همچنین در لاس پالماس در خیابان معروف تریانا برگزار می‌شود. این مسئله هر سال بحث و جدل را در مورد محل سرچشمه این سنت جلب می‌کند.

نکات تکمیلی

۱- زمان سفر به جزایر قناری تاثیر زیادی در هزینه‌های خواهد داشت. سعی کنید در فصول کم‌گردشگر به این منطقه سفر کنید تا هزینه‌هایتان کاهش یابد.

۲- ورزش اختصاصی این جزیره کشتی قناری یا کشتی لوچا نام دارد که گذشته آن به ساکنین اصلی جزیره باز می گردد. این ورزش ‏از سال ۱۴۲۰ در این منطقه آغاز شد و امروزه فقط چند تکنیک و قانون ۳- از آن زمان در این ورزش باقی مانده است. این ورزش ‏بخشی از رسوم این جزیره به شمار می رود که معمولا در جشن ها یا فستیوال های محلی برگزار می شود. ‏

۴- غذا در فرهنگ مردم قناری نقش بسیار مهمی دارد و بسیاری از غذاهای خوش طعم و مشهور این جزیره تحت نام “موخو” ‏نامگذاری می شوند. یکی دیگر از غذاهای مشهور قناری ” ‏ropa vieja‏ ” است ، غذایی که با نام “لباس کهنه” خوانده می ‏شود ترکیبی از مرغ ، بیف ، سیب زمینی و لوبیا است. ‏

حتما دانلود کنید: کتابچه انگلیسی در سفر (PDF)

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست