کشور شگفت انگیز پرتغال

راهنمای سفر به پرتغال (هزینه ها، جاذبه ها، غذاها و جشنها)

گاما

کشور پرتغال یا جمهوری پرتغال از کشورهای اروپای غربی است که در جزیره ایبری قرار دارد. این کشور دارای مرزهای مشترکی از شرق و شمال با کشور پهناور اسپانیا است، کشور پرتغال از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی اروپای نیز قرار دارد. پرتغال از سوی غرب به اقیانوس اطلس محدود شده‌است و دو مجمع‌الجزایر آزور و مادیرا واقع در این اقیانوس نیز جزء خاک پرتغال هستند. پرتغال، جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذابی دارد از سواحل زیبا گرفته تا شهرهای پرزرق‌و‌برق و معماری دیدنی. قیمت‌های ارزان و غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذیذ و آب‌و‌هوای مطبوع و بی‌نظیر، این کشور را به یکی از مقصدهای عالی برای سفر تبدیل کرده است. در این مقاله به معرفی این کشور جذاب پرداختیم، جاذبه های گردشگری، هزینه های سفر و فرهنگ این کشور را بررسی کردیم.

موقعیت جغراقیایی پرتغال

بهترین زمان سفر به پرتغال

کشور پرتغال آب و هوایی مدیترانه ای دارد و گرم ترین کشور قاره اروپا می باشد. در فصل بهار با آب و هوایی کاملا معتدل و مطلوبی همراه است همچنین از گردشگران کمی برخوردار بوده و قیمت ها نیز مناسب و نسبتا گران می باشند، میانگین دما در این فصل حدود ۲۵ درجه بالای صفر می باشد و گاهی اوقات نیز با بارش محدود باران و بادهای بهاری خنک همراه می شود، می توان گفت بهترین زمان سفر به پرتغال می باشد.

ویژگی های پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال

۱- برج تاریخی بلم (Belém Tower)

برج تاریخی بلم (Belém Tower)

این برج تاریخی ۴ طبقه در امتداد رودخانه ی تاگوس واقع شده و با نام برج سنت وینسنت نیز شهرت دارد. احداث این برج به سال ۱۵۱۵ باز می گردد و قدمتی تاریخی دارد. جالب است بدانید که برج بلم به منظور جلوگیری از حملات دشمنان به وجود آمده و جزو استحکامات نظامی شهر لیسبون به شمار می رود.

۲- صومعه Jeronimos

صومعه Jeronimos

کلیسای Jerónimos جایگزین کلیسایی است که قبلا در همان محل بوده و با نام سانتا ماریا شناخته می شود. در سال ۱۴۹۶، پادشاه مانوئل دادخواستی به پاپ تقدیم کرد تا اجازه تشکیل صومعه در این محل را بدهد، به این ترتیب این صومعه بنا شد. این معبد به گونه‌ای طراحی شده که بعدها به عنوان یک سبک معماری مزین به جزئیات پیچیده و با مجسمه‌سازی های پیچیده معرفی شد و امروزه یکی از دیدنی ترین جاذبه های پرتغال است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۳- پارک ملی پنزاگراس (Peneda-Gerês National Park)

پارک ملی پنزاگراس (Peneda-Gerês National Park)

پارک ملی پنزاگراس در شمال غرب پرتغال واقع شده‌ و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری پرتغال است. این پارک در ۸ مه ۱۹۸۱ به علت منافع علمی، ملی و بین‌المللی خود با هدف حفاظت از آب و جانوران موجود در زمین و حفظ ارزش آنها برای منابع طبیعی ایجاد شد. این منطقه بین آتلانتیک و مدیترانه قرار دارد و تحت تاثیر سیستم های مختلف اقلیمی دریای مدیترانه و قاره ای قرار گرفته است که این آب و هوا تا حد زیادی توسط توپوگرافی تحت تأثیر قرار میگیرد.

۴- قلعه مورس (Castelo dos Mouros)

قلعه مورس (Castelo dos Mouros)

این قلعه طی قرون هشتم و نهم در طول دوره ایبریا به عنوان مکان مرکزی در منطقه‌ای ساخته شده‌است که در ابتدا کشاورزی بوده و برای حفاظت از جمعیت آن لازم بود. در۱۳۰۱  پس از از دست دادن کوردوبا، پادشاه تصمیم گرفت با آلفونسو ششم از لیون و کاست یل، چند ناحیه را در شبه‌جزیره ایبری به دست آورد تا اتحادی با پادشاه مسیحی به دست آورد و این انتقال منجر به هیچ امنیتی نشد و قلعه به Almoravid مهاجم واگذار شد.

۵- غار بناگیل (Benagil Cave)

غار بناگیل (Benagil Cave)

کمی بعد از شهر لاگوس دهکده بسیار زیبای ماهیگیری وجود دارد که بنا گیل نام دارد. البته این غار به دلیل شکل گنبدی اش به نام غار کلیسای جامع هم معروف است غواصی و قایقرانی در ساحل زیبای این منطقه بسیار لذت بخش است.

 ۶-سینترا (Sintra)

سینترا (Sintra)

شهر سینترا از لحاظ زمانی فقط ۴۰ دقیقه با شهری لیپسون فاصله دارد و کاملا شبیه به داستان های خیالی جنگلهای انبوه است. کاخ های سلطنتی، قلعه های خارق‌العاده، تپه های افسونگر سر سبز در شهر سینترا به خوبی گویای این واقعیت است، در مرکز این شهر جنبش و هیاهوی خاصی وجود دارد که باعث نشاط و سرزندگی در روحیه تمامی گردشگران می شود.

۷- قلعه اوبیدوس (Obidos Castle)

قلعه اوبیدوس (Obidos Castle)

قلعه اوبیدوس یک ساختار چشمگیر است که بر روی یک تپه در اوبیدوس قرار گرفته است. اوبیدوس یک شهر کوچک است که تاریخ آن به دوران روم باستان در سواحل پرتغال در اقیانوس اطلس می‌رسد. مورها قلعه را در زمانی در قرن هشتم ساختند. این شهر در حدود قرن ۱۴ بازسازی شد و یک دیوار به آن اضافه شد. امروز قلعه خانه‌ی هتل لوکس Pousada است. بازار سنتی قرون وسطی در هر ماه ژوئیه در قلعه برگزار می‌شود.

۸- کاخ ملی پنا (Pena National Palace)

کاخ ملی پنا (Pena National Palace)

کاخ ملی پنا مثل یک قلعه افسانه‌ای به نظر می‌رسد که در روزهای ابری بالاتر از ابرها قرار گرفته است. هنوز هم در بالای یک تپه در سینترا قرار گرفته است، که در یک روز روشن می‌تواند از لیسبون دیده شود. توسط شاه فردیناند دوم ایجاد شد که آن یک مثال قابل توجه از رمانتیسیسم در قرن ۱۹، نه تنها در پرتغال بلکه جهان است، این کاخ ترکیبی از سبک معماری مورها و مانیولین است.

۹- ساحل  Ponta Da Piedade

ساحل  Ponta Da Piedade

این ساحل قابل توجه است و قطعا جز زیباترین سواحل کشور پرتغال است. صخره های ماسه سنگ و تپه ها این مقصد را تعریف می کنند.بازدید کنندگان می توانند از ساحل و حمام در آب کریستالی آن لذت ببرند. قایق سواری یک فعالیت محبوب دیگر است. این قایق کوچک شما را به غار ها، حفره ها می برد . بهار این منطقه در Orchids وحشی شکوفا می شود.

۱۰- ساحل سرمه‌ای (Marinha Beach)

ساحل سرمه‌ای (Marinha Beach)

ساحل سرمه‌ ای یکی از زیباترین ساحل ‌های پرتغال است  و این ساحل که در منطقه ساحلی اقیانوس اطلس در آلگاروه قرار گرفته شده است و از یک طرف توسط آب‌ های آبی زیبا و از طرف دیگر توسط سواحل و صخره‌های بلند احاطه شده که یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی است و اینکه این ساحل ، تصویر یک خلیج کوچک زیبا و آب‌های آبی تیره و سرمه‌ای است که شما را محسور خود می کند و نیز آب‌ های شفاف این مکان آن را به مکانی مناسب برای غواصی تبدیل کرده است.

معروف ترین غذاهای سنتی پرتغال

۱- آلیرا د میراندلا (Alheira de Mirandela)

آلیرا د میراندلا (Alheira de Mirandela)

Alheira نوعی سوسیس مرغ و یکی از ارزان ترین و رایج ترین غذاهای پرتغالی است. زمانی که جماعت یهودی در سال ۱۴۹۸ از پرتغال اخراج شدند، تعداد زیادی از آنها در منطقه ی کوهستانیTrás-os-Montes در شمال شرق پرتغال پنهان گشته و به صورت پنهانی به آداب دین خود مشغول شدند، درحالیکه تظاهر می کردند که به فرقه ی کاتولیک پیوسته اند. یکی از روش های انجام این کار از طریق تظاهر به درست کردن، نمایش دادن و خوردن سوسیس بود تا همه باور کنند که آنها دیگر غذای خود را بر اساس شریعت یهود آماده نمی کنند.

۲- باکالیائو (bacalhau)

باکالیائو (bacalhau)

این غذا حتی با نام مستعار «دوست وفادار» نیز شناخته می شود و به صورت سنتی در شب جشن سال نو در پرتغال مصرف می شود. دستور پخت ها و ورژن های مختلفی از این غذای کلاسیک وجود دارد اما Bacalhau à Brás یکی از بهترین ها است که ترکیبی از پیاز، چیپس، زیتون، جعفری، تخم مرغ و البته ماهی کاد می باشد.

۳- کاتاپلانا (Cataplana de Marisco)

کاتاپلانا (Cataplana de Marisco)

کاتاپلانا نوعی خورش دریایی است که آن را در تابه‌ی مسی می‌پزند و معمولاً همراه برنج و چیپس سرو می شود. بهترین مکان برای امتحان کردن این غذا دهکده‌ی «پورتو براندئو» (Porto Brandão) است که فاصله‌ی اندکی تالیسبون دارد و درست آن طرف رودخانه قرار گرفته‌ است.

دانلود آموزش سریع زبان پرتقالی به شیوه مشابه پیمزلر همراه با کتاب

۴- فرانسزینیا (francesinha)

فرانسزینیا (francesinha)

فرانسزینیا از دو برش نان تشکیل شده و با استیک، سوسیس و «چوریتز» (chorizo) پر می‌شود و روی آن پنیر «ادام» (Edam) آب شده می‌ریزند و در سسی تند که با گوجه‌‌ فرنگی تهیه شده، قرار می‌دهند و همراه سیب زمینی سرو می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید یک عدد تخم مرغ نیمرو روی کل آن داشته باشید.

۵- پورکو پرتو (Porco Preto)

پورکو پرتو (Porco Preto)

پورکو پرتو از گوشت قرمز محلی جزیره‌ی ایبر تهیه شده و بیشتر در مرکز و جنوب پرتغال و اسپانیا یافت می‌شود. ژامبون‌های دودی که با گوشت قرمز تهیه می‌شود و معمولاً آن را با سالاد و چیپس سرو می‌کنند، عطر و طعم بی نظیری دارد. بهترین رستوران‌ها برای لذت بردن از این غذای خوشمزه در اطراف مزارع «آلدنجو» (Alentejo) واقع شده‌اند.

فرهنگ مردم پرتغال

۱- پرتغالی‌ها افرادی صمیمی و خوش برخورد بوده و با آغوش گرم از شما استقبال کرده و سعی می‌کنند احساس غربت نکنید. رک و صریح و البته با رعایت ادب حرف خود را می‌زنند. مراودات افراد در مکان‌های عمومی، رسمی‌تر و بالطبع در جاهای خصوصی، خودمانی‌تر است.

۲- پرتغالی‌ها خیلی تند و تا حدودی با صدای بلند صحبت می‌کنند. این بروز احساسات کاملاً عادی و بخشی از شخصیت یک پرتغالی است پس آن را با خشم یا ناراحتی اشتباه نگیرید.

۳- دستمال‌سفره خود را در حین صرف غذا در سمت چپ بشقاب خود بگذارید و پس از اتمام غذا، آن را به سمت راست بشقاب خود منتقل کنید.

۴- از انتخاب موضوع‌های پرحرف و حدیثی مثل جنگ‌های داخلی، سیاست و مذهب بپرهیزید.

۵- هنگام گفتگو به‌هیچ‌وجه از خود تعریف نکنید و ثروت، مقام و دستاوردهای خود را به رخ دیگران نکشید. مردم پرتغال نیز مانند سایر مردم کشورهای اروپایی، از چنین رفتارهایی انزجار دارند و برای تواضع و فروتنی ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

فستیوال های پرتغال

۱- فستیوال بین المللی مجسمه های ماسه ای (FIESA)

فستیوال بین المللی مجسمه های ماسه ای (FIESA)

فستیوال بین‌المللی مجسمه‌های ماسه‌ای از سال ۲۰۰۳ تاکنون در حال برگزاری در روستای پرا (Pera) در شهر الگاروه است. هنرمندان با استفاده از ۴۰,۰۰۰ تن ماسه در زمینی به مساحت ۱۵,۰۰۰ مترمربع اقدام به ساخت مجسمه‌های ماسه‌ای خود می‌کنند.

۲- فستیوال سمانا سانتا (Semana Santa)

فستیوال سمانا سانتا (Semana Santa)

فستیوال سمانا سانتا (Semana Santa) یا هفته مقدس، جشن‌هایی در سراسر پرتغال برگزار می‌شوند. مجلل‌ترین این فستیوال ‌ها در براگا (Braga) است که مردم محلی مرکز شهر را با گل‌ها و چراغ‌ها تزئین می‌کنند. یکی از بزرگترین فستیوال‌های منظم در پرتغال، Festa da Mãe Soberana در Loule الگارو است. در سراسر شهر تومار (Thomar) نیز صلیب‌های عظیم پوشیده از گل حمل می‌شوند و در پایان مراسم نیز این صلیب‌ها خراب می‌شوند.

۳- زیارت فاطیما (Peregrinação de Fátima)

زیارت فاطیما (Peregrinação de Fátima)

هیچ‌کدام از زیارت‌های ماهانه از مقبره‌ی فاطیما در پرتغال به‌اندازه‌ی زیارت برگزارشده در سالروز ظهور مریم مقدس در این مکان مقدس بزرگ نیستند. هرساله بین روزهای یازدهم تا سیزدهم ماه مه هزاران نفر از زبان‌های مختلف همراه با صلیب و شمع در دست در این مراسم حاضر می‌شوند و به هنگام خداحافظی با مادر مسیح دستمال‌های سفیدی را در دست تکان می‌دهند.

۴- فستیوال جلیقه قرمزرنگ (Festa do Colete Encarnado)

فستیوال جلیقه قرمزرنگ (Festa do Colete Encarnado)

فستیوال جلیقه‌ی قرمزرنگ پاسخ پرتغال به فستیوال گاوبازی شهر پامپلونا (Pamplona) در اسپانیا است. این فستیوال هرساله با یک رژه به‌منظور گرامی‌داشت کامپینو (campino) یا همان گاوچران در میدان‌ها و خیابان‌های شهر ویلا فرانکا د شیرا (Vila Franca de Xira) برگزار می‌شود. گاوهای وحشی سپس در خیابان‌های سراسر شهر رها می‌شوند و مردان شجاع تلاش می‌کنند تا از سر راه آن‌ها کنار بروند.

۵- فستیوال طبق ها (Festa dos Tabuleiros)

فستیوال طبق ها (Festa dos Tabuleiros)

دو هفته‌ی اول ماه جولای شاهد رژه‌ی دخترانی است که در خیابان‌های تومار (Tomar) با طَبَق‌هایی از نان بر روی سر خود در حرکت هستند. مردم در این ایام همراه با دختران طبق به سر در خیابان‌ها قدم می‌زنند. سربند دختران در این فستیوال با نان، هلالی از گل و یک تاج همراه با یک فاخته یا اجرام آسمانی تزئین شده است. در کنار رژه‌ی اصلی این فستیوال، مراسم سنتی دیگری نیز برگزار می‌شود.

حتما دانلود کنید: کتابچه انگلیسی در سفر (PDF)

هزینه های سفر به پرتغال

۱- هزینه غذا و رستوران

یک وعده غذا، در یک رستوران سطح پایین ۸ یورو
یک وعده غذا ، در رستوران متوسط ۱۵ یورو
قیمت یک وعده غذا در رستوران های مک دونالد ۱۰ یورو
قیمت یک فنجان کاپوچینو ۱ یورو
قیمت یک بطری کوچک آب ۰٫۸۲ یورو

۲- هزینه حمل و نقل

قیمت هر عدد بلیط یک طرفه یورو ۱٫۵۰
قیمت مسیر مستقیم تاکسی یورو ۳٫۳۵
قیمت تاکسی برای هر کیلومتر یورو ۰٫۵۰
قیمت تهیه هر لیتر بنزین یورو ۱٫۴۲
هزینه های برق، وسیله گرمایشی، آب، شارژ آپارتمان یورو ۹۰

۳- هزینه اقامت و هتل

  • برای اقامت در یک هاستل معمولی در اتاقی مشترک به ازای هر شب اقامت حدود ۱۵ الی ۴۰ یورو می بایست هزینه نمایید.
  • برای اقامت در هتلی دو ستاره به ازای هر شب اقامت می بایست ۳۵ الی ۴۵ یورو پرداخت نمایید.
  • هتل های سطح متوسط نیز قیمت هایش از شبی ۶۵ الی ۸۰ یورو آغاز می گردد و هتل های سطح بالا نیز به نسبت گرانتر می باشند.

ویزای شینگن پرتغال و انواع آن

ویزای توریستی کشور پرتغال به دو دسته تقسیم می شود. ویزای نوع A  و ویزای نوع C.

۱- ویزای ترانسفر فرودگاهی که از آن با نام ویزای نوع A  یاد می شود. با دریافت این نوع از ویزای شینگن پرتغال فرد می تواند به کشورهای حوزه شینگن بدون خروج از محوطه فرودگاه سفر نماید.

۲- ویزای نوع C که انواع مختلفی دارد. این ویزا برای ترانسفر و اقامت کوتاه مدت یا دو بار ورود صادر می شود. دارندگان ویزای شینگن پرتغال نوع C برای مدت زمان حداکثر ۹۰ روز می توانند در این کشور برای حضور در سمینار، اقامت در این کشور و… استفاده نمایند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن

دو قطعه عکس رنگی مدارک شغلی که با توجه به سمت و محل کار متفاوت می باشد.
فرم آنلاین دریافت ویزا رزرو هتل
تهیه کپی از گذرنامه فعلی کپی بیمه نامه مسافرتی
سند مالکیت به نام فرد متقاضی رزرو بلیط هواپیما برای سفر به این کشور و بلیط بازگشت به ایران
شناسنامه فرد متقاضی وجه درخواست ویزای شینگن پرتغال
برای هر فرد متقاضی دریافت ویزای شینگن پرتغال حداقل موجودی مورد نیاز در حساب فرد ۵۰ میلیون تومان می باشد. تهیه ضمانت بانکی(حداقل مبلغ ۲۵ میلیون تومان)

حتما بخوانید: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

ویدیوی فوق العاده از کشور شگفت انگیز پرتغال

 

نکات تکمیلی

پرتغال در حال حاضر یکی از بهترین مقاصد سفر در اروپا است و به طور کلی بسیار امن است، علی‌رغم کم بودن میزان جرم و جنایت، بعضی از شهرهای بزرگ دارای مناطق خطرناکی هستند که گردشگران باید از رفتن به آن‌جا اجتناب کنند.

سازمان‌های CDC و WHO انجام واکسیناسیون­های زیر را برای پرتغال توصیه می­کنند:

  • واکسن هپاتیت A برای بسیاری از مسافران جهت حفاظت از انتقال بیماری توسط غذا و آب آلوده توصیه می‌شود.
  • هپاتیت B از طریق خون و مایعات آلوده بدن منتقل می­گردد و استعمال واکسن آن مورد نیاز است.
  • جهت حفاظت از خود در برابر بزاق حیوانات آلوده، تزریق واکسن هاری برای مسافران در سفر طولانی مدت و کسانی که ممکن است در تماس با حیوانات باشند، توصیه می­شود.

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست