راهنمای سفر به فیلیپین

راهنمای سفر به فیلیپین: جاذبه های گردشگری، غذاها و هزینه ها

گاما

فیلیپین (Philippines) یک مجمع الجزایر در جنوب شرقی آسیا است که با بیش از هفت هزار جزیره بین دریای فیلیپین و دریای چین در شرق آسیا قرار دارد. فیلیپین دارای جزایر شگفت انگیزی است وا این رو هرساله گردشگران زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر میکنند. فیلیپین کشوری گرمسیری دریایی است که در بیشتر بخش های آن سطح رطوبت هوا زیاد است.

باران های موسمی در طول سال به همراه طوفان های موسمی در فیلیپین دیده می شود و به خاطر همین باران ها است که این همه جنگل بارانی در این کشور دیده می شوند. هوا نیز در این کشور دمایی بین ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد دارد که در برخی از ماه ها و شهرها متغیر است. در این مقاله جاذبه های گردشگری این کشور را به طور جامع بررسی خواهیم کرد و هزینه های سفر را خواهیم گفت.

ویژگی های فیلیپین (Philippines)

بهترین زمان سفر به فیلیپین

فیلیپین بیشتر به خاطر بودن در خط استوا یک پوشش گیاهی استوایی دارد. به همین دلیل همیشه سرسبز و خوش آب و هواست. معمولا آب و هوا ی جزایر فیلیپین گرم بوده، میتوان گفت گرم ترین روزهای سال برای ماه های مارچ و می است. شروع بارندگی ها از ژوئن تا اکتبر بوده و اگر سردترین روزهای فیلیپین را میخواهید، نوامبر تا فوریه را میتوان نام برد. بهترین زمان سفر به فیلیپین با توجه به قرار داشتن این کشور در خط استوا، از نوامبر تا فوریه یعنی از ماه ها آبان تا بهمن بوده که آب و هوایی مناسب و متعادل دارد.

موقعیت جغرافیایی فیلیپین

جاذبه های گردشگری فیلیپین

۱- پالاوان(Palawan)

پالاوان(Palawan)

پالاوان یک شهرستان جزیره ای است که از میندورو تا بورنئو بین چین جنوبی و مناطق سولو امتداد می یابد. پوئرتو پرینسسا که دارای یک رودخانه ی زیرزمینی است، مرکز این جزیره به شمار می رود.کورون ریفز در جزیره ی بوسوآنگا یکی از نقاط محبوب غواصی است که غواصان علاقمند به اکتشاف بقایای کشتی های ژاپنی جنگ جهانی دوم را به این منطقه می کشاند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۲-آبشار زیبای Pagsanjan

آبشار زیبای Pagsanjan

در استان Laguna ابشار زیبایی قرار دارد. این آبشار یک آبشار سه مرحله است و دسترسی به آن از راه قایق (معمولا یک کانو) میسر است. ارتفاع آبشار ۹۱ متر است. یک کانوئیست حرفه ای شما را به مقصد خواهد رساند و اگر از این کار در هراس هستید می توانید از دو پلکان ۵۰۰ تایی برای رسیدن به ارتفاع آبشار استفاده کنید.

۳- پارک ملی Rizal

پارک ملی Rizal

این پارک با ۶۰ هکتار مساحت دارای باغ گلهای تزئینی، مناطق پیاده روی و دریاچه های بسیاری است. تندیس بزرگی از خوزه ریزال در میانه پارک ساخته شده است. تالابی در وسط پارک هم قرار دارد که سر بسیاری از قهرمانان نامی فیلیپیثن را در عمق خود جای داده است. فواره های رنگی زیبایی همزمان با تاریکی شب به رقص می آیند و هنگام صبح محلی ها در پارک هنر های تای چی خود را تمرین می کنند.

۴- بوراکای Boracay

بوراکای Boracay

پرجمعیت ترین منطقه ی بوراکای، بخش مرکزی ساحل سپید است که بیشترین فرصت ها برای غذا، ماجراجویی، خرید و نشاط عمومی در آن وجود دارد. امکان اسکان در منطاق دورتر این جزیره وجود دارد که شامل آلونک های اقتصادی تا اقامتگاه هایی با امکانات کامل می شود. اما به طور کلی سواحل ماسه ای سپید رنگ، آبهای فیروزه ای و جو نشاط بخش این جزیره در دسترس عموم بازدیدکنندگان قرار دارند.

 ۵- بانائوئه Banaue

بانائوئه Banaue

دیواره های گلی تراس های برنج در بانائوئه آنقدر زیبا هستند که برای بازدید از آنها سوار اتوبوس شده و خود را به این شهر بومی منحصر به فرد برسانید. هرچند که دشت های آرام و تاثیرگذار این منطقه به تنهایی دلیل کافی برای بازدید از آن را در اختیار شما قرار می دهند اما بازدید از محافظ های چوبی برنج این تجربه را ارزشمندتر نیز می کند. بنا بر باور عموم، این مجسمه های باستانی و زمخت برای حفاظت از دانه های برنج در مقابل آسیب های مختلف به کار می رفته اند.

۶- میندورو Mindoro

میندورو Mindoro

میندورو جزیره ای است که از دو منطقه ی مختلف به نام های میندورو شرقی و غربی تشکیل شده که با رشته کوه های بلند از هم جدا می شوند. قسمت های شمالی این منطقه دورافتاده بوده و عمدتا خانه ی قبایل بدوی مانگایان می باشد. در میندورو شرقی، مهم ترین مکان گردشگری شهر پوئرتو گالرا است که با داشتن تفرجگاه ها و سواحل ماسه ای سفید، مکانی ایده آل برای دوستداران آب به شمار می رود. جنگل های بارانی مالامال از ارکیده، آبشارها و رودخانه های مناسب برای کایاک سواری به جذابیت میندورو برای طبیعت گردان می افزاید.

۷- سبو Cebu

سبو Cebu

سبو شهرستانی جزیره ای در فیلیپین است که از یک جزیره ی اصلی و ۱۶۷ جزیره ی دیگر در محدوده ی اطراف خود تشکیل شده است. یکی از مزایای سبو، جزیره ی ماکتان است که مکانی برتر برای شیرجه و غواصی به شمار می رود و با طی کردن مسیر سواره ی کوتاهی از یک فرودگاه بین المللی می توان به آن دسترسی پیدا نمود. یکی دیگر از مکان های بینظیر برای غواصی و شیرجه جزیره و تفرجگاه مالاپاسکوآ است که در فاصله ی ۴ ساعت سواره تا شهر بندری مایا قرار گرفته و به همین دلیل دسترسی به آن از طریق قایق صورت می گیرد.

 ۸- ساگادا Sagada

ساگادا Sagada

دهکده ی ساگادا در شمال فیلیپین قرار دارد . این دهکده منبع فرهنگ ایفوگائو است و تا به امروز زنده و سالم باقی مانده است و مقصدی برای گردشگران تورهای فیلیپین شده است. یکی از دلایلی که مسافران به سمت این دهکده جذب می کند تابوت های آویزان شده از روی صخره ها و زمین های برنج کاری شده می باشد.

۹- تاگایتای Tagaytay

تاگایتای Tagaytay

آتشفشان تال که بصورتی جادویی بر بلندای شهر تاگایتای واقع شده در حقیقت ترکیبی از دهانه های فعال و خاموش می باشد که در مجموع یکی از جاذبه های دیدنی فیلیپین به شمار می رود. دریاچه ی تال در دهانه ی قدیمی آتشفشان قرار گرفته و جزیره ی مرکزی این دریاچه دهانه های فعال آتشفشانی را در خود جای داده که در روزهای خاصی بخارات بلند شده از آنها قابل رویت می شود.

۱۰- سیکوئیجورSiquijor

سیکوئیجورSiquijor

در منطقه ی فولکور فیلیپین جزیره کوچکی به نام سیکوئیجور وجود دارد که با سنت های عرفانی و مردم بومی که دارد شهرت بسیاری در بین مردم فیلیپین و همچنین گردشگرانی که به سمت آن سفر می کنند دارا می باشد. این جزیره کوچک زمانی پایگاه مستحکم میسیونری های کاتولیک در منطقه بود و به همین علت در آن کلیساهای ۳۰۰ ساله یافت می شود که گنجینه ملی این مجمع الجزایر محسوب می شوند.

۱۱- جزایر باتنس Batanes Islands

جزایر باتنس Batanes Islands

بنتنس یکی از جاذبه های گردشگری فیلیپین است که سفر به این جزیره زیبا باعث می شود یکی از منحصربفرد ترین منظره های کشور را در آن جا ببینید که شامل مناطق بکری در منطقه می شود و دوستداران طبیعت را شگفت زده خواهد کرد، دام ها آزادانه در بالای تپه های سبز بی پایان، در حال پرسه زدن دیده می شوند. صخره های عظیم با اقیانوس ها زیر آسمان آبی، سواحل سنگی و سواحل شن و ماسه سفید و میراث فرهنگی غنی که از مردم   Ivatansبه یادگار باقی مانده، همه و همه مکانی منحصر به فرد و تماشایی را بوجود آورده است.

۱۲- جزیره کامیگوین Camiguin Island

جزیره کامیگوین Camiguin Island

استان کامیگوین یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فیلیپین ، دارای بیشترین تعداد آتشفشان در هر کیلومتر مربع و بیشتر از هر جزیره ی دیگر در کره ی زمین است. اما بجز آتشفشان ها، استان کامیگوین همچنین دارای جاذبه های طبیعی، از جمله سنگ های خاص در ساحل، چشمه های آب گرم و سرد و آبشارها است.

حتما بخوانید: ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر پناهندگی/زندگی بی دردسر (از نظر آماری)

معروف ترین غذاهای فیلیپینی

۱- چامپورادو (Champorado)

چامپورادو (Champorado)

چامپورادو نوعی پودینگ برنج شیرین است که با پودر کاکائو و یا حتی قهوه طعم دار می شود. برای درست کردن این غذا، برنج پخته را با پودر کاکائو مخلوط می کنند و بعد به آن شیر و شکر اضافه می کنند تا شیرین شود. این غذا را معمولا با ماهی خشک و شور می خورند تا ترکیب شوری و شیرینی طعم فوق العاده ای را به وجود بیاورد.

۲- چیچارون (Chicharon)

چیچارون (Chicharon)

برای درست کردن این غذا پوست مرغ را به شکل های جالب درمی آوردند و آن را کاملا در روغن سرخ می کنند. این غذا تنوع زیادی دارد؛ بعضی وقت ها به آن گوشت اضافه می کنند و گاهی هم به جای پوست مرغ از پوست دیگر حیوان ها استفاده می کنند. فیلیپینی ها این غذا را یا به تنهایی می خوردند و یا با سرکه و ادویه طعم دار می کنند.

۳- آدوبو (Adobo)

آدوبو (Adobo)

آدوبو از محبوب ترین غذاهای فیلیپینی است. این غذا شامل گوشت خوک، انواع گوشت های دریایی (ماهی، میگو، صدف و …)، مرغ یا سبزیجات می باشد که قبل از پخت با سرکه، سویا و سیر مزه دار می شوند، و سپس در روغن پخته می شوند و بعد در سس ماریناد (آب، سرکه، نمک وادویه های فیلیپینی) قرار داده تا چند دقیقه بجوشند.

۴- دسر رنگارنگ هالو هالو (halo-halo)

دسر رنگارنگ هالو هالو (halo-halo)

هالو هالو در زبان محلی به معنای «مخلوط با هم» می باشد. این دسر لذیذ از مواد شیرین که با هم ترکیب شدند تا یک طعم شگفت انگیز ایجاد کنند، تهیه می شود. این دسر رنگارنگ معمولا با شیر غلیط شده و به همراه یخ های تکه تکه شده سرو می شود. روی این مواد پوره یخی سیب زمینی شیرین ارغوانی و همچنین کمی نقل یا میوه های رنگی اضافه می شود.

۵- پنسیت (Pancit)

پنسیت (Pancit)

این غذای فوق العاده اصولا کنار لامپیا (غذایی چینی) سرو میشود. ظرف نودل فیلیپینی از مخلوط مرغ، گوشت خوک و سبزیجات تهیه می شود و برای صبحانه یا عصرانه سرو می شود. این غذا به صورت نیمه آماده در سوپر مارکت ها نیز قابل خرید هستند.

۶-خورش کاره کاره (Kare-Kare)

خورش کاره کاره (Kare-Kare)

خورش کاره کاره از سس بادام زمینی و دم گاو تهیه می‌شود اما می‌توان قسمت‌های دیگر گاو که گوشت بیشتری دارند را نیز به آن اضافه کرد. این غذا به همراه باگونگ (bagoong) سرو می‌شود که از تخمیر سس ماهی و میگو به دست می‌آید و در واقع بیشتر مردم فیلیپین معتقدند خوردن کاره کاره بدون این سس کامل نخواهد بود.

۷- سینیگانگ (Sinigang)

سینیگانگ (Sinigang)

سینیگانگ یکی از غذاهای سنتی فیلیپین به حساب می‌آید. این آبگوشت یا همان سوپ خوشمزه معمولاً طعم ترش خود را از تمبر هندی می‌گیرد و گاهی هم از میوه درخت خیار برای ترش کردن آن استفاده می‌شود. برای پختن سینیگانگ می‌توان از انواع سبزیجات و گوشت از جمله ماهی و میگو کمک گرفت که طرفداران بیشتری دارند.

چگونه با هواپیما راحت سفر کنیم؟ ۱۸ نکته کاربردی از فرودگاه تا سوار شدن

هزینه سفر به فیلیپین

  • اجاره یک تخت در اتاقی مشترک در یک هاستل: میانگین از شبی ۳۰ هزار تومان
  • قیمت هتل های ۳ ستاره: حدودا از شبی ۱۰۰ هزار تومان
  • قیمت هتل های ۴ ستاره: حدودا از شبی ۲۵۰ هزار تومان
  • قیمت هتل های ۵ ستاره: حدودا از شبی ۵۰۰ هزار تومان

هزینه خورد و خوراک در کشور فیلیپین

  • تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا ۱۵۰ پزو برای شما هزینه خواهد داشت.
  • تهیه غذای دو نفره در یکی از رستوران های متوسط ۷۰۰ پزو هزینه به دنبال خواهد داشت.
  • مک دونالد ارزان ترین ساندویچی است که در کشورهای خارجی می توانید میل کنید قیمت هر ساندویچ ۱۵۰ پزو است.
  • قیمت یک بطری آب معدنی ۱۶ پزو بوده و اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه باید مبلغی معادل ۱۰۳ پزو پرداخت بنمایید.

هزینه حمل و نقل

  • اتوبوس‌ها معمولا ارزان‌ترین روش حمل و نقل در فیلیپین هستند. معمولا هزینه اتوبوس ها در جزیره های اصلی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ پزو است.
  • یکی از محبوب ترین روش های حمل و نقل در فیلیپین استفاده از قایق می باشد. قایق اتوبوسی نیز در این جا وجود دارند که قیمت آن ها، ۲۵، ۳۵ و ۴۵ پزو فیلیپیینی می باشند.

دریافت ویزا توریستی فیلیپین

این نوع از ویزا برای افرادی صادر می گردد که قصدشان از سفر به کشور فیلیپین گردشگری و تفریحی می باشد. متقاضیانی که این ویزا را دریافت می نمایند می بایست در طی مدت زمان تایید و اجازه داده شده سفر نمایند و پس ار اتمام مدت زمات اجازه داده شده خاک کشور فیلیپین را ترک نمایند و به کشور مبدا و محل زندگی خود بازگردند. این نوع از ویزا در سفارت کشور فیلیپین در تهران صادر می گردد.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی فیلیپین

  • حضور شخص متقاضی هنگام مصاحبه در سفارت کشور فیلیپین
  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • بلیط رفت و برگشت به فیلیپین
  • رزرواسیون هتل در کشور فیلیپین
  • عکس ۳*۴ با زمینه سفید، کاملا از روبرو و بدون روتوش
  • پرداخت تمامی هزینه های مربوطه برای اخذ ویزای توریستی فیلیپین
  • تکمیل فرم درخواست ویزا و اطلاعات شخصی متقاضی که می بایست به طور دقیق، صحیح و خوانا نوشته و پر شود
  • تمکن ملی و گردش حساب متقاضی به میزان حداقل اعلامی سفارت کشور فیلیپین
  • گواهی اشتغال به کار

حرف آخر

  • هنگام ورود به فیلیپین، در صورتی که مسافر مناطق مشکوک باشید از شما گواهینامه سلامت و واکسیناسیون بیماری‌های ویروس‌های تبخالی، وبا و تب زرد درخواست خواهد شد. بهتر است قبل از سفر به فیلیپین نسب به واکسیناسیون علیه تیفوئید، فلج اطفال، مالاریا، و همچنین هپاتیت A نیز اقدام کنید.
  • در شهرهای بزرگ و پر جمعیت مثل مانیل حتما هنگام تردد عین سفر به هر نقطه‌ای از دنیا مراقب کیف و لوازم خود باشید
  • برقراری ارتباط با مردم در این کشور کار دشواری نیست و در اکثر مواقع، مردم فیلیپین می‌توانند زبان انگلیسی را متوجه شوند.

ویدیوی جاذبه های فیلیپین

 

حتما دانلود کنید: دانلود کتاب PDF آموزش انگلیسی در سفر

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست