نمایی زیبا و دیدنی از سئول

راهنمای سفر به کره جنوبی (دیدنی ها، هزینه، غذاها و جشن ها)

گاما

کره‌جنوبی (کشوری شگفت انگیز) به دلیل قدمت تاریخی، سنت‌های متنوعی دارد که با وجود گذشت قرن‌ها آنها را حفظ کرده‌اند. این کشور از شمال با کره شمالی، از غرب و از طریق دریای زرد با چین و از جنوب شرقی از طریق تنگه کره با ژاپن همسایه است. کره جنوبی کشور نیمه کوهستانی است که ارتفاعات آن عمدتا در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده است. جلگه ها و جنگل ها در این منطقه وسعت زیادی دارند و جاذبه های طبیعی زیادی را در خود جا داده است. کره جنوبی با وجود توسعه زیادی که در سال های اخیر داشته است، اما هنوز به سنت ها و تاریخ خود پایبند است به همین دلیل شما میتوانید تلفیق سنت گرایانه و مدرینیته را در این کشور ببینید. در این مقاله به بررسی جاذبه های این کشور خواهیم پرداخت و شما را با هزینه سفر، فرهنگ و آداب این کشور آشنا خواهیم کرد.

word image 403

بهترین فصل سفر به کره جنوبی

با توجه به شرایط جغرافیایی که کشو کره جنوبی دارا هست آب و هوای آن نیمه کوهستانی بوده و تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سردی را نیز دارا هست. فصل های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به کره جنوبی هستند.

word image 404

جاذبه های گردشگری کره جنوبی

۱- کاخ گیونگ‌بوک (Gyeongbok Place)

word image 405

کاخ گیونگ بوک کاخ سلطنتی سلسله چِسون، درشمال سئول قرار گرفته و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده لقب “کاخ شمالی” را به آن بدهند. وقتی وارد محوطه می‌شوید می‌توانید از روی پل‌های سنگی روی دریاچه، به این کاخ زیبا برسید؛ این کاخ مانند یک نگین در وسط دریاچه می‌درخشد. این کاخ در سال ۱۵۹۵ به دست ژاپنی‌ها به آتش کشیده شده و حدود ۳۰۰ سال بعد توانسته باشد به این خوبی بازسازی شود و به یکی از بناهای مهم و تاریخی کره تبدیل شود.

 


korean

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان کره ای چرب زبان، کره ای رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان کره ای مثل بلبل حرف بزن!


 

۲- جوگیه-سا (Jogye-sa)

word image 406

بزرگترین مجتمع عبادت بودائی سئول جوگیه-سا است. محوطه خارجی این معبد با صحنه‌هایی از زندگی بودا و گیاهان گلدار تزئین شده، سه مجسمه بزرگ از بودا وجود دارد. این معبد مقر فرمانده بودا در کره بوده و دری بزرگ دارد که به معنای جدا کردن دنیای فانی از دنیای بودا است. دقیقا روبروی بنای معبد یک درخت بزرگ و قدیمی با ۲۶ متر ارتفاع و ۴ متر عرض وجود دارد که با فانوس‌های رنگی تزئین شده است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۳- پارک المپیک (Olympic Park)

word image 407

این پارک بزرگ و دلپذیر، تاریخچه مختصری از المپیک را نشان می‌دهد که در آن ۱۵۹ کشور شرکت کرده بودند. وقتی در مسیر پیاده‌روی قدم می‌گذارید اطراف‌تان پر از فضای سبز و حوضچه‌های مختلف است. در مسیر سبز پارک به اطراف خود دقت کنید، در اطراف آن بیش از ۲۰۰ تندیس بزرگ از هنرمندان مختلف وجود دارد.

۴- جزیره جیجو (JEJU PROVINCE)

word image 408

جزیره جیجو جزیره‌ای آتشفشانی در جنوب غربی کشور کره جنوبی است. در گذشته از این جزیره برای تبعید مجرمان و خیانتکاران استفاده می کردند چراکه این ناحیه فاصله به نسبت زیادی با کره یا چوسان داشت و دسترسی به جزیره صرفا از طریق قایق امکان پذیر بود؛ اما امروزه دیگر از آن جزیره دور افتاده خبری نیست و ججو به یکی از جاهای دیدنی کره جنوبی برای گردشگران خارجی و داخلی تبدیل شده است

۵- پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan)

word image 409

پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan) به تنوع طبیعی آن معروف است، زیرا در این پارک بیش از ۱۵۰۰ گونه‌ جانوری و بیش از هزار گونه‌ متفاوت گیاهی وجود دارد. درون پارک ملی سئوراکسان دو معبد بودائی نیز وجود دارد. یکی از این معابد به «معبد یک‌صد حوضچه» معروف است، زیرا در اطراف آن حوضچه‌های فراوانی وجود دارد که از جویبارهای کوهستانی تغذیه می‌شوند.

۶- دهکده هانوک (Hanok)

word image 410

دهکده‌های هانوک از دیدنی های کره جنوبی است که تقریبا در سرتاسر این کشور دیده می‌شود و در واقع موزه‌های زنده و محله‌های باستانی حفاظت‌ و بازسازی‌شده هستند. این دهکده‌ها به بازدیدکنندگان فرصت مشاهده‌ی حال و هوای زندگی در یک خانه‌ باستانی و همچنین چگونگی زندگی در ۶۰۰ سال پیش کره را می‌دهند. می‌توان در این دهکده خیابان‌های باریک و کوچک را تجربه کرد و به کاوش فرهنگ کره‌ای رفت.

۷- بوسان (Busan)

word image 411

بوسان دومین شهر بزرگ کره‌ جنوبی است و مناطق ساحلی آن پر از سواحل و اقامتگاه‌های زیباست. در اینجا فرهنگ و تاریخ موج می‌زند. به هنگام سفر به شهر بوسان، حتما از معبد بئومئوسا و دهکده‌ گامِچئون (Gamecheon) دیدن کنید. گامچئون یک دهکده با معماری اروپایی بر فراز صخره‌ای مشرف به دریاست. عاشقان غذاهای دریایی باید حتما به بازار جاگالچی، بزرگ‌ترین بازار تجاری غذاهای دریایی کره، سر بزنند.

۸- خیابان اینسا دونگ (Insa dong)

word image 412

اینسا دونگ خیابانی پر از زیبایی است و یکی از خاطره انگیز ترین جاذبه های گردشگری در شهر سئول است و پر از مغازه هایی که اجناس آن فقط و فقط در کره خرید و فروش می شود؛ از جمله لوازمی نظیر هَنبوک (لباس سنتی)، هَنجی (کاغذ سنتی)، چای سنتی، ظروف سفالی و صنایع دستی محلی. این خیابان یادآور زمان قدیم است. خیابان اینسا دونگ (Insa dong) در زمان حکومت چوسان، مکانی برای نقاشان با طول ۷۰۰ متر بوده است و اکنون نیز خیابانی مختص به هنر است.

۹- دیوار شهر سئول (Seoul City Wall)

word image 413

در پایتخت کره جنوبی دیواری قدیمی وجود دارد که به آن دیوار شهر سئول می گویند و از جاذبه های مشهور و پر بازدید این کشور محسوب می شود و یکی از قدیمی ترین مجموعه های تاریخی این شهر به حساب می آید. این دیوار قدیمی در دوران حکومت قبیله جویان ساخته شده است و هدف از طراحی و ساخت آن دفاع از این شهر است البته با گسترش شهر و گذر زمان قسمت هایی از این دیوار تخریب شده است اما همچنان ۱۸٫۶ کیلومتر از این دیوار باقی مانده است.

۱۰- نهر چئونگی چئون (Cheonggyecheon)

word image 414

یکی از جاذبه های گردشگری مدرن کره جنوبی، رودخانه نهر چئونگی چئون است که تقریبا وسعت آن به ۱۱ کیلومتر می رسد. این رودخانه زیبا از مرکز شهر سئول (پایتخت کره جنوبی) می گذرد. رودخانه چئونگی چئون در سال ۲۰۰۲ بخشی از پروژه بازسازی شهر بوده است که هزینه این بازسازی چیزی حدود ۳۸۰ میلیون دلار بوده است.

حتما دانلود کنید: کتابچه pdf انگلیسی در سفر

غذاهای معروف کره جنوبی

‏ ۱- کیمچی (Kimchi)

word image 415

‏یکی از قدیمی ترین و ضروری ترین الزامات در آشپزی کره ای که احتمالا راجع به آن شنیده اید، کیمچی می باشد. کیمچی در واقع گونه ای تند و ترش از سبزیجات تخمیر شده است و با استفاده از مواد اولیه های متفاوتی که مهم ترین آنها کاهو می باشد، آماده می شود. علت علاقه ی خارجی ها به کیمچی عطر و طعم خاص، ارزش غذایی بالا، محتوای پر فیبر و کالری اندک آن است. هرچند، کیمچی برای کره ای ها ارزش فرهنگی شاخصی داشته و بدون آن غذا کامل نمی شود. ‏

۲- بیبیمباپ (Bibimbap )

word image 416

بیبیمباپ کاسه ای از محتویات مخلوط شده می باشد و محتویات آن شامل برنج، نامول namul (سبزیجات سرخ شده و مزه دار شده)، قارچ، گوشت، سس سویا، گوچوجانگ gochujang (رب فلفل قرمز) و یک نیمرو می باشد. البته محتویات بیبیمباپ در مناطق مختلف، متفاوت است. معروف ترین مدل های این غذا را می توان درجئونجو، تونگیئونگ و جینجو پیدا نمود.

۳- بولگوگی (Bulgogi)

word image 417

‏‏‏بولگوگی بشقاب خوش طعم و آبداری از گوشت خوابانده ی گریل شده و یکی از پرطرفدارترین غذاهای کره ای در سراسر جهان محسوب می شود. بر طبق نظرسنجی CNN از خوانندگان بخش سفر خود در سال ۲۰۱۱، بولگوگی ۲۳ امین غذای خوشمزه ی جهان بوده است. گوشت مزه دار شده معمولا با سیر و پیاز خرد شده گریل می شود تا در نهایت مزه ی بهتری داشته باشد. این غذا به صورت سنتی در کاهو پیچیده شده و با سامجانگ ssamjang (رب تند قرمز غلیظ) خورده می شود.

‏ ۴- هوئه دوک (Hoeddeok)

word image 418

هوئه دوک یا هوتوک Hotteok که به عنوان ورژن شیرین تر پنکیک های غربی شناخته می شود، یک غذای خیابانی محبوب کره ای خصوصا در فصل زمستان می باشد. هوتوک خمیری دایره ای شکل و مسطح است که با ترکیبی از دارچین، عسل، شکر قهوه ای و تکه های کوچک بادام زمینی پر شده و در تابه پخته می شود. تنها با یک گاز، تجربیات متفاوتی از سطح بیرونی ترد، بخش داخلی نرم و طعم های بی نظیر شیرین به سراغ شما می آیند.

‏ ۵- دوکبوکی (Ddukbokkie)

word image 419

دوکبوکی یا توکبوکی Tteokbokki یک غذای تند رایج کره ای است که از کیک های استوانه ای برنج، کیک های ماهی مثلثی، سبزیجات و سس چیلی قرمز شیرین تشکیل شده است. کسانی که دوکبوکی را مزه می کنند، از طعم خاص تند و شیرین آن لذت می برند. هرچند کیک برنج نقش چندانی در طعم این غذا ندارد اما ماهیت جویدنی آن به تجربه ی بهتری از این غذا می انجامد.

۶- سون دوبو جیگائه (Soondubu Jiggae)

word image 420

«سون دوبو جیگائه» یک خورش داغ و تند کره ای است که از توفو، قارچ، غذاهای دریایی، گوشت گاو یا خوک و گوچوجانگ (سس چیلی) تشکیل شده و معمولا در کاسه های بزرگ سنگی سرو می شود. بسته به منطقه و سرآشپز، بعضی از مواد اولیه حذف، جایگزین یا به مخلوط اضافه می شوند.

۷- نائنگ میون (Naengmyeon)

word image 421

«نائنگ میون» نوعی غذای متداول از نودل سرد کره ای است که از رشته های باریک و بلند نودل، خیار، برش های گلابی کره ای و گوشت گاو و همچنین تخم مرغ سفت آب پز تشکیل می شود. نودل ها معمولا از گندم سیاه، سیب زمینی معمولی و شیرین درست می شوند،این غذای محبوب، به طور خاص در تابستان ها برای خنک شدن زیر آفتاب سوزان و هوای به شدت مرطوب کره، سرو می شود.

بهترین ترفندهای یادگیری مکالمه زبان کره ای در زمان کوتاه

فستیوال ها وجشن ها در کره جنوبی

۱- فستیوال یخ هواچون سانچونیو (Hwacheon Sancheoneo)

word image 422

این فستیوال در یک رودخانه‌ی یخ‌زده در استان گانگوون (Gangwon) برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان قلاب ماهیگیری خود را به داخل یک سوراخ حفرشده در یخ انداخته و منتظر می‌مانند تا ماهی به قلاب‌شان گیر کند. آن‌ها شادی خود از صید ماهی را با به دندان گرفتن آن از قسمت سر قزل‌آلا جشن می‌گیرند. این شرکت‌کنندگان شجاع همچنین می‌توانند گرفتن ماهی با دست خالی را هم امتحان کنند.

۲- جشنواره فانوس سئول (Seol Lantern Festival)

word image 423

همه ساله در ماه نوامبر جشن بسیار با شکوهی تحت عنوان جشنواره فانوس سئول بر پا می شود،که جلوه ی بسیار زیبایی به آسمان آبی سئول می بخشد فرستادن فانوس های آرزوها به بالا، آسمان را سراسر رنگ و زیبایی می کند.فانوس های سنتی در طرحهای زیبا و رنگارنگ آنچنان جلوه ای به آسمان می بخشد که چشم هر بیننده را می نوازد، امروزه در کنار فانوس هایی که به سبک های سنتی تزیین شده اند. این جشنواره در طول عمر برگزاری خود موفق شده به نماد شهر سئول تبدیل گردد.

۳- فستیوال رز جونگنانگ (Jungnang Rose Festival)

word image 424

یکی دیگر از فستیوال های سئول جشن رز جونگنانگ است. چه چیزی رمانتیک تر از این است که در سفرتان به سئول از این فستیوال دیدن کنید؟ در این جشن نه تنها می توانید انواع و اقسام رزها را ببینید، بلکه یک تخت عظیم از رز را خواهید دید که به طول ۵.۱ کیلومتر ادامه دارد و توسط مردم محلی ساخته شده است. اگر شما در زمان برگزاری این فستیوال به سئول بروید، همچنین یک رژه با رز خواهید دید که همراه با آن موسیقی و لباس های سنتی دیده می شود. در این جشن هر شخصی با هر سنی که دارد شرکت می کند و برای همه خاطره ای بسیار جالب خواهد بود.

۴- فستیوال آتش بازی بین المللی سئول (Seoul International Fireworks Festival)

word image 425

یکی دیگر از فستیوال های سئول جشن آتش بازی است که هر ساله برگزار می شود. در طول این جشن مردم سئول در مقابل ساختمان شهر ۶۳ در پارک هانگانگ جمع شده و آتش بازی های فوق العاده ای را تماشا می کنند. تیم های حرفه ای آشت بازی مسئولیت این کار را بر عهده دارند که از سئول و از سراسر جهان در این جشن شرکت می کنند.

۵- فستیوال تولید و اشتراک کیمچی (Seoul Kimchi Making & Sharing Festival)

word image 426

روند تهیه کیمچی در زمستان به گیمجانگ معروف است که بخش مهمی از فرهنگ کره ای هاست و تماشای آن بسیار جذاب است. در ابتدای ماه نوامبر، جشنواره تولید و اشتراک سئول کیمچی در سئول پلازا و در مقابل میدان گوانگامون برگزار می شود. با شرکت در این جشن، شما یاد خواهید گرفت که چگونه کیمچی را تهیه کنید و حتی بیش از ۲۰۰ نوع از این غذای معمولی کره ای را می توانید امتحان کنید.

شرایط تحصیل در کره جنوبی (هزینه ها، دانشگاه ها و همه نکات کاربردی)

فرهنگ مردم کره جنوبی

  • برای کره‌ای‌ها داشتن ظاهری آراسته و مرتب بسیار مهم است و به همین دلیل در بین آن‌ها افراد چاق و شلخته خیلی کم دیده می‌شود. مردم این دیار برای داشتن ظاهری مرتب مدام از کرم‌های دست و صورت استفاده می‌کنند و لباس‌های اتو کرده و تمیز به تن می‌کنند.
  • یکی از رفتارهایی که در ساعت‌های ابتدایی ورودتان به کره جنوبی نظرتان را جلب می‌کند، تعظیم کره‌ای‌ها به همدیگر است. مردم کره معذرت‌خواهی، موافقت، تشکر و خداحافظی را با تعظیم کردن نشان می‌دهند.
  • یکی از مواردی که در فرهنگ کره‌ای‌ها نهادینه شده، خوردن شام در ساعات اولیه غروب آفتاب است. کره‌ای‌ها حدود ۵ ساعت فاصله بین صرف شام و خواب می‌گذارند و این امر خیلی به حفظ سلامت آن‌ها کمک می‌کند.
  • کره‌ای‌ها هم مانند ما ایرانی‌ها هنگام ورود به خانه خود را ملزم می‌دانند که کفش‌هایشان را در بیاورند.
  • به سئول که سفر می‌کنید در خیابان‌ها به‌ندرت پلیس پیدا می‌کنید. چراکه همه خود را ملزم به رعایت قوانین رانندگی می‌دانند و هر کس برای خودش نقش پلیس را ایفا می‌کند.
  • کره‌ای‌ها بسیار قانونمند هستند و در همه حال خود را ملزم به رعایت آن می‌دانند حتی اگر به سختی بیافتند. آن‌ها همچنین سعی می‌کنند تا چند دقیقه قبل از قرارهای کاری، ساعت شروع کلاس، شروع ساعت کاری در صبح هنگام و حتی تماشای فیلم‌های سینمایی خود را به محل مورد نظر برسانند.

هزینه سفر به کره جنوبی

۱- هزینه حمل و نقل

  • هزینه بلیط تک سفره: ۱۲۵۰ وون
  • هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل: ۵۵۰۰۰ وون
  • هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳۰۰۰ وون و به ازای هر یک کیلومتر ۷۴۲ وون به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۰۰۰۰ وون باید پرداخت نمایید.
  • هزینه یک لیتر بنزین :۱۵۰۰ وون

۲- هزینه غذا و رستوران

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۸۰۰۰ وون را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۵۰۰۰ وون پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در کره جنوبی ۶۰۰۰ وون می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۸۸۰ وون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴۸۰۰ وون بپردازید.

۳- هزینه هتل و اقامت

  • هزینه یک شب اقامت در هتل ۳ ستاره: حدودا ۶۰ دلار
  • هزینه یک شب اقامت در هتل ۴ ستاره: حدودا ۱۰۰ دلار
  • هزینه یک شب اقامت در هتل ۵ ستاره: حدودا ۲۵۰ دلار
  • هزینه اجاره آپارتمان: ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار

سیم کارت در کره جنوبی

کره از سیستم شبکه WCDMA 2100 مگاهرتز استفاده می‌کند. اگر گوشی شما (Unlock) شده و به اینترنت دسترسی دارید کشور کره بسته‌ای را برای توریست‌ها در نظر گرفته که شامل ۱‍‌گیگابایت اینترنت به مبلغ ۳۰٫۰۰۰ وون است که می‌توانید از فروشگاه‌ها و مناطق توریستی خریداری کنید.

در کشور کره فروش سیم‌کارت به خارجی‌ها ممنوع است اما شما می‌توانید سیم کارت اجاره کنید. دو شرکتی که سیم‌کارت اجاره می‌دهند (Wifi egg) و یا (Pocket Wifi) هستند.از قبل مطمئن شوید که گوشی شما قابلیت اتصال به پوشش شبکه مقصد را داشته باشد.

دریافت ویزای توریستی کره جنوبی

ویزای توریستی کره جنوبی به منظور  بازدید و برای مقاصد گردشگری و یا دیدار خانواده و یا شرکت در همایش ها در کره جنوبی صادر می گردد. انواع ویزای توریستی کره جنوبی که می تواند به صورت یک، دو و یا چند بار ورود باشد شامل موارد زیر می باشد:

  • شرکت در همایش ها، سمینار و یا نمایشگاه علمی
  • دیدار از خانواده دعوت شده توسط یک کره ای
  • دیدار از خانواده و دعوت شده از سوی یک ایرانی
  • ویزای توریستی جهت گردشگری

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی

پاسپورت و کپی آن با امضا شخص و پاسپورت های قبلی در صورت وجود نیز باید ارائه گردد و همچنین باید بیشتر از ۷ ماه اعتبار داشته باشد. گواهی اشتغال به کار
تکمیل فرم ویزای توریستی یک پاکت تمبر
ارائه ویزاهای قبلی به طور مثال اگر شنگن داشته اید بهتر است آن را ارائه دهید بیانیه بانکی یا نامه تمکن مالی
عکس رنگی دو قطعه در سایز ۳*۴ برگه رزرو هتل
شناسنامه و کارت ملی که به انگلیسی ترجمه شده باشد نامه تعهد بازگشت به ایران

نکات تکمیلی

  • با وجود اینکه کره جنوبی فقط چند ده کیلومتر با مرز کره شمالی فاصله دارد اما سئول از امن‌ترین شهرهای بزرگ جهان است.
  • واکسیناسیون خاصی برای سفر به کره نیاز ندارید. اما بهتر است واکسن‌های هپاتیت A و B را زده باشید.
  • شیر آب در کره جنوبی نسبت به آمریکا خالص‌تر است با این حال اکثریت مردم از آن استفاده نمی‌کنند و بطری‌های آب در اکثر جاها در دسترس شماست.
  • از صحبت کردن در مورد مسائل سیاسی هر کشوری بپرهیزید و از توهین به پرچم و نماد های ملی کشور مقصد به شدت خودداری کنید چون پیگرد قانونی دارد.

دانلود آموزش رایگان مکالمه زبان کره ای در ۱۰۰ درس (مشابه پیمزلر +pdf)

یک ویدیوی جذاب از سفر به کره جنوبی

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

16 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست