انگلستان

راهنمای کامل ویزای توریستی انگلستان برای سال 2023

گاما

ویزای توریستی به افراد ساکن کشورهای غیر عضو منطقه اقتصادی اروپا اجازه می دهد که از انگلستان بازدید کنند. ویزاهای بازدید کننده در انگلستان به عنوان ویزای توریستی انگلستان شناخته می‌شوند. این ویزا در صورت اعطا معمولاً ۶ ماه اعتبار دارد؛ اما در برخی موارد مدت اعتبار آن می‌تواند طولانی تر هم باشد.

در حال حاضر چهار نوع ویزای توریستی وجود دارد:

  • ویزای توریستی استاندارد انگلستان
  • ویزای توریستی ازدواج مشارکت مدنی
  • ویزای توریستی ترانزیت
  • ویزای توریستی مشاغل مجاز

در این مقاله نحوه دریافت ویزاهای بازدید کننده یا توریستی استاندارد انگلستان را باهم مرور می کنیم.

ویزای توریستی انگلستان معمولاً چه مدت معتبر است؟

ویزای توریستی استاندارد انگلستان معمولاً برای مدت ۶ ماه صادر می‌شود. با این حال ممکن است شما بتوانید ویزای توریستی طولانی مدت چند ساله با اعتبار دو، پنج یا حتی ده ساله را تضمین کنید – به ویژه اگر سابقه مهاجرتی خوبی در انگلستان داشته باشید و قبلاً ویزای توریستی انگلستان را دریافت کرده باشید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

هزینه ویزای توریستی انگلستان چقدر است؟

هزینه دریافت ویزای توریستی انگلستان به موارد زیر بستگی دارد:

  • مدت اعتبار ویزای توریستی انگلستان که برای آن درخواست می‌کنید
  • نوع ویزای توریستی انگلستان

ویزای توریستی ۶ ماهه استاندارد انگلستان ۹۵ پوند هزینه دارد. از طرف دیگر ویزای استاندارد توریستی طولانی مدت به طول آن بستگی دارد و بر همین اساس قیمت گذاری شده است:

  • ویزای ۲ ساله ۳۶۱ پوند
  • ویزای ۵ ساله ۶۵۵ پوند
  • ویزای ۱۰ ساله ۸۲۲ پوند

با ویزای توریستی انگلستان چه کاری می توانم انجام دهم؟

قوانین مهاجرت که در ضمیمه ۳، ۴ و ۵ آمده اند شامل فهرستی از فعالیتهای مجاز و غیر مجازی می شوند که می توانید با استفاده از ویزای انگلستان انجام بدهید.

از آنجا که اخیرا ویزای استاندارد توریستی انگلستان چندین نوع ویزای قدیمی (از جمله ویزای ملاقات از خانواده، ویزای توریستی معمولی، ویزای ملاقات با فرزند، ویزای توریستی تجاری، ویزای بازدیدکننده معالجه خصوصی و ویزای وضعیت مقصد تأیید شده ADS))) را گردآوری کرده است، این موضوع ممکن است برای برخی گیج کننده باشد.

در ادامه مروری مختصری داریم روی کارهایی که می توانید با ویزای استاندارد توریستی انگلستان انجام بدهید.

۱-گردشگری

از شنیدن این متعجب نخواهید شد زیرا این رایج ترین هدف ویزای بازدید کننده در انگلستان است.

این قطعا برای درخواست ویزای توریستی انگلستان در ملاقات با دوستان و خانواده و بازدید همه لذتهایی که انگلستان ارائه کرده خوب است

۲- فعالیت های داوطلبانه

داوطلب بودن تا زمانی مجاز است که فعالیت برای یک موسسه خیریه ثبت شده باشد. همچنین مهم است بدانید که در کل فقط می توانید ۳۰ روز داوطلب انجام فعالیت های مختلف شوید.

۳-انجام فعالیتهای تجاری

شما مجاز به انجام برخی فعالیتهای تجاری عمومی مانند حضور در جلسات، مصاحبه ها، سمینارها و کنفرانس ها هستید.

علاوه بر این مجاز به مذاکره در مورد قراردادها، بحث در مورد معاملات یا رفتن به نمایشگاه های تجاری برای فعالیت های تبلیغاتی نیز خواهید بود.

۴-شرکت در برخی فعالیتهای مشارکتی

فعالیتهای مشارکتی مثل ارائه مشاوره و آموزش مجاز هستند و می توانید با ویزایتان به آنها مشغول شوید.

۵-مباحث مبتنی بر کسب و کار

شما به عنوان یک شخص تجاری آینده نگر مجاز به بازدید از انگلستان هستید تا در مورد تجارت با دولت انگلستان، شرکت های مستقر در انگلستان یا سایر شرکت هایی که به نوعی به تجارت پیشنهادی شما متصل هستند، بحث کنید.

الزامات و شرایطی که برای دریافت ویزای انگلستان باید برآورده کنید

در این بخش چهار شرط اصلی ویزای توریستی انگلستان در سال ۲۰۲۰ را مورد بحث قرار خواهیم کرد که باید برآورده شوند.

شرط اول: شما باید یک بازدید کننده “واقعی” و “معتبر” باشید

کارکنان وزارت کشور انگلستان انگلستان افراد بسیار شکاکی هستند! وقتی شما درخواست ویزای انگلستان می کنید آنها وظیفه دارند مطمئن شوند که شما یک بازدید کننده واقعی و معتبر هستید. سپس بر اساس مشاهدات و یافته هایشان تصمیم می گیرند که به شما ویزا اعطا کنند یا نه.

برای همین شما باید از این موارد مطلع باشید. این کار به شما امکان می دهد نگرانی های احتمالی خود را رفع کرده و در نتیجه شانس خود برای درخواست موفق ویزای بازدید کننده و توریستی در انگلستان افزایش دهید.

سابقه مهاجرت قبلی شما

کارکنان وزارت کشور انگلستان انگلستان سابقه مهاجرت شما را در نظر می‌گیرند تا مشخص کنند آیا ویزای توریستی انگلستان را به شما بدهند یا خیر. اگر قبلاً ویزاهای انگلستان برای شما صادر شده و شرایط ویزا را رعایت کرده اید (به عنوان مثال، شما قبل از اتمام ویزا به کشور خود بازگشتید و هیچ فعالیتی که ویزا اجازه نداده انجام نداده اید)، شانس خوبی برای دریافت ویزای انگلستان دارید. علت آن هم این است که شما قبلاً نشان داده اید مطابق شرایط ویزا عمل کرده اید و به همین دلیل احتمالاً قبل از انقضای ویزای بعدی به کشور خود باز خواهید گشت.

از طرف دیگر، اگر قبلاً ویزای انگلستان برای شما صادر شده اما بیشتر از مدت مجاز در این کشور اقامت داشته اید یا شرایط ویزایتان را نقض کرده اید، پس باید منتظر عواقبش هم باشید! هر نوع نقض شرایط و مقررات ویزاهای قبلی روی درخواست ویزاهای بعدی تان تاثیر منفی می گذارد. در این مورد می توانید هنگام نوشتن اسناد حمایتی ویزای توریستی انگلستان این موضوع را هم مطرح و درباره آن صحبت کنید.

اگر قبلاً ویزای کشور دیگری غیر از انگلستان به شما داده شده و می توانید نشان دهید که به سایر کشورها سفر کرده و شرایط ویزای آن کشور را رعایت کرده اید باز هم شانستان را برای دریافت ویزای کشور انگلستان بالا می برید. این مورد به خصوص زمانی اهمیت بیشتری دارد که از کشورهای عضو شنگن مثل کانادا، ایالات متحده آمریکا، نیوزلند، استرالیا یا ایرلند بازدید کرده باشید.

اگر سابقه مهاجرت ندارید (اگر هرگز از کشورتان خارج نشده اید) درخواستتان با توجه به موقعیت های شخصی تان – از جمله ملیت و کشور محل اقامت شما بررسی می شود.

تابعیت و کشور محل اقامت شما

متاسفانه کارمندان وزارت کشور انگلستان انگلستان شما را بر اساس تابعیت و کشور محل اقامتتان مورد قضاوت قرار خواهند دادو در واقع خیلی زیاد تحت تأثیر اطلاعات مربوط به منطقه جغرافیایی شما هستند. تجربه نشان داده است که وزارت کشور انگلستان انگلستان از الگوریتم خاصی برای طبقه بندی درخواست های متقاضیان از کشورهای پرخطر یا کم خطر استفاده می‌کند.

وزارت این کشور برخی کشورها را پر خطر قلمداد می کنند و متقاضیان آنها را در لیست سیاه قرار می دهند؛ بنابراین اگر از کشوری مثل نیجریه یا سوریه تقاضای دریافت ویزا می دهید باید بدانید که به احتمال زیاد درخواست شما از همان ابتدا رد خواهد شد مگر اینکه در هنگام ارسال اسناد حمایتی و نامه های پشتیبانی ویزا بسیار تلاش کنید.

روابط شما با کشورتان

اگر روابط قوی و محکمی با کشورتان داشته باشید این استدلال به وجود می آید که به احتمال قوی بعد از گذشت مدت ویزا به کشور خودتان بر می گردید. در واقع بزرگترین نگرانی کارمندان وزارت کشور انگلستان انگلستان عدم بازگشت مجدد افراد به کشور خودشان است.

انواع مختلفی از روابط وجود دارد که وزارت کشور انگلستان انگلستان آنها را در نظر خواهد گرفت:

۱- روابط شخصی

اگر با کشور خود روابط شخصی نداشته یا این روابط کم باشد احتمالاً درخواست شما ناموفق خواهد بود. علت آن هم این است که در این صورت احتمال اینکه بعد از صدور ویزا بیش از حد مجاز در انگلستان اقامت کنید بیشتر می شود.

اگر جوان هستید، این احتمال وجود دارد که در کشور خود روابط شخصی زیادی نداشته باشید (در مقایسه با اینکه اگر مسن تر بودید). به همین دلیل شما به عنوان فردی با قابلیت جابجایی بیشتر تلقی خواهید شد و تهدیدی بیشتری برای اقامت طولانی محسوب می‌شوید. از طرف دیگراگر بتوانید نشان دهید که روابط شخصی دارید مثلا درحال تحصیل هستید، قطعاً چنین مواردی به درخواستتان کمک می کنند و بنابراین باید روی آنها متمرکز شوید.

۲-روابط اقتصادی و مالی

اگر با کشور روابط اقتصادی یا مالی نداشته یا این روابط کم باشد احتمالاً درخواست شما ناموفق خواهد بود. چون در این حالت مسولان کشور انگلستان تصور می کنند که بیشتر از مدت مجاز ویزایتان در انگلیس خواهید ماند. همانطور که گفتیم کارمندان وزارت کشور انگلستان انگلستان خیلی شکاکند! با این حال اگر بتوانید نشان دهید که سطح درآمد شما در کشورتان بالاتر از حد متوسط ​​است قطعاً به نفع درخواستتان خواهد بود. به همین ترتیب اگر در کشور خود شغل موفقی داشته باشید هم باید آن را عنوان کنید.

علت این است که برای اقامت بیشتر کمتر وسوسه انگیز خواهد بود، زیرا نه تنها دلیلی برای بازگشت به کشور خود خواهید داشت بلکه کار غیرقانونی در انگلستان برای شما جذابیت کمتری خواهد داشت چرا که می توانید در کشور خود به اندازه کافی درآمد کسب کنید. اگر شما ملک یا زمین دارید، باید در تقاضا تأکید شود زیرا این نمایش آشکار ثروت است.

۳-روابط خانوادگی

روابط خانوادگی هم در انگلستان و هم در کشور شما قطعا موردی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت. از یک طرف داشتن اعضای خانواده در انگلستان می‌تواند تأثیر مثبتی بر درخواست شما بگذارد، زیرا مطمئناً یک دلیل فوق العاده متداول (و حقیقی) است که چرا مردم در وهله اول متقاضی ویزاهای توریستی در انگلستان هستند. از طرف دیگرباید توضیح دهید که چرا برخلاف اعضای خانواده نمی خواهید در انگلستان مستقر شوید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر اعضای خانواده شما در انگلستان سابقه مهاجرت بد داشته باشند به طور منفی بر درخواست شما اثر خواهد گذاشت و به احتمال زیاد کارکنان وزارت کشور انگلستان اهداف شما را بر اساس چگونگی واکنش اعضای خانواده تان قضاوت می‌کنند. با همه این حرف ها اصلا به این فکر نکنید که بخواهید دروغ بگویید!

وزارت کشور انگلستان اطلاعات غافلگیرکننده ای دارد.

اگر باور نمی‌کنید، می توانید با ارسال یک درخواست دسترسی به موضوع، برای یافتن سوابق خود رد وزارت کشور انگلستان، خودتان متوجه شوید.

اگر ذکر نکنید که در انگلستان خانواده ای دارید، این ممکن است مشکوک به نظر برسد، در نتیجه کارکنان وزارت کشور انگلستان قابلیت اعتبار و اطمینان شما را زیر سوال می‌برند.

اگر در کشور خود روابط خانوادگی دارید باید بدانید که به طور کلی داشتن اعضای خانواده در کشورتان در اعطای ویزای توریستی انگلستان سودمند است. این مورد به خصوص در مورد همسر یا اعضای خانواده که از نظر مالی یا عاطفی به شما وابسته هستند اهمیت دارد.

چرا؟ زیرا اگر شما عزیزانی داشته باشید که به برگشت شما وابسته باشند، نشانه دیگری است که شما به احتمال زیاد به کشور خود بازخواهید گشت.

نکته: اهداف مطرح شده شما در تعیین اینکه آیا یک بازدید کننده “واقعی” و “معتبر” هستید نقش دارند

کارکنان وزارت کشور انگلستان به هدف مطرح شده بازدید شما (به صورتی که در تقاضا و نامه پشتیبانی شما مشخص شده) می‌پردازد. شما در درخواست ویزای توریستی انگلستان، باید بتوانید دلیل اصلی ورود به انگلستان را به روشنی توضیح دهید. همچنین باید هنگام ورود به فرودگاه برای توضیح این موضوع آماده باشید.

اگر روشن نباشید یا متناقض رفتار کنیدممکن است در مورد اعتبار شما به عنوان متقاضی ویزای بازدید کننده و توریستی تردید ایجاد شود.

اهداف مطرح شده شما باید فقط به انجام فعالیتهایی بپردازند که مجاز هستند.

فعالیتهای معمولی که مجاز هستند:

  • بازدید از خانواده و یا دوستان
  • توریسم کلی گشت و گذار

فعالیتهای معمولی که مجاز نیستند:

  • کار کردن
  • راه اندازی کسب و کار
  • ارائه کالاها و خدمات
  • ازدواج یا اعلام خبر ازدواج

ما این موضوع را با جزئیات بیشتر در ادامه مورد بحث قرار می‌دهیم.

اطلاعاتی که شما ارائه می دهید نباید متناقض باشند.

اگر در یک قسمت از تقاضا یک چیز بگویید اما بعد چیز دیگر (چه در تقاضا، چه هنگام مصاحبه)، ممکن است در مورد اعتبار شما به عنوان متقاضی ویزای بازدید کننده در انگلستان شبهه ایجاد کند.

همچنین، اگر شما یک چیز را بگویید اما حامی شما چیز دیگری بگوید ممکن است به نظر سوال برانگیز باشد.

اسناد شما باید از اهداف مطرح شده شما پشتیبانی کنند.

اگر اسناد و مدارک پشتیبانی که شما به عنوان بخشی از تقاضای خود ارائه می دهید از آنچه در مورد اهدافتان می گویید پشتیبانی نکند ممکن است موجب سوء ظن شود.

این به ویژه در صورتی که اسناد ارائه شده با اهداف مطرح شده شما در تناقض باشد اهمیت دارد.

مثال: منور یک تبعه پاکستانی است و دوست دارد به انگلستان سفر کند. او در تقاضای ویزای بازدید کننده انگلستان اظهار داشته که هدف اصلی اش خرید در انگلستان است. بنابراین به منور توصیه می‌شود که ثروت خود را به شکل پس انداز و یا درآمد اثبات کند. اگر هیچ یک از آنها اثبات نشوند و یا اگر مستندات هیچ گونه پس انداز یا درآمد قابل توجهی را نشان ندهند، ممکن است کارمندان وزارت کشور انگلستان در مورد حقیقی بودن اهداف منور تردید کنند.

مدارک شما باید قابل تأیید باشند.

به عبارت دیگر کارمندان وزارت کشور انگلستان باید بتوانند اسناد رار بررسی کرده و بتوانند با صادرکننده سند تماس گرفته تا حقیقی بودن آن را تشخیص دهند.

مثال: به منور توصیه شد که نامه ای از پدرش در حمایت از تقاضای ویزای بازدیدکننده انگلستان ارائه کند. زیرا پدرش است که پول لازم برای سفر خریدش در انگلستان را پرداخت کرده بود.

بنابراین این نامه باید شامل اطلاعات تماس پدر منور نیز باشد.

چرا؟ زیرا اگر اینگونه نباشد، سند قابل اثبات نیست و بنابراین ممکن است در مورد قانونی بودن سند شک و تردید مطرح شود.

شرط دوم: منابع کافی برای اسکان

شما باید نشان دهید که منابع کافی برای حفظ و اسکان مناسب خود را در کل سفر برنامه ریزی شده به انگلستان دارید.

اگر متقاضی ویزای توریستی انگلستان با هر یک از وابستگان هستید، باید نشان دهید که می توانید از آنها نیز پشتیبانی کنید. وزارت کشور انگلستان قوانین مشخصی را برای این مسئله ارائه نمی دهد که مطمئناً امور را آسانتر می‌کند.

در عوض با توجه به همه شرایط شما تصمیم گیری می‌شود.

حداقل چیزی که باید نشان دهید

حداقل باید نشان دهید که می توانید هزینه های زیر را پوشش دهید:

  • بازگشت یا سفر بعدی
  • هزینه فرزندان درصورتی که به همراه آنها به انگلستان می‌روید
  • فعالیت های برنامه ریزی شده در انگلستان (مانند معالجه پزشکی خصوصی)

وزارت کشور انگلستان در نظر خواهد گرفت:

کارکنان وزارت کشور انگلستان که در مورد درخواست شما تصمیم می گیرند ملاحظات اصلی زیر را در نظر خواهند گرفت:

# ۱ هزینه احتمالی اقامت شما.

بدیهی است سفرهای کوتاه تر هزینه های کمتری نسبت به سفرهای طولانی تر دارند.

اهداف مطرح شده شما در اینجا نیز مهم هستند – اگر به قصد انجام خرید به انگلستان می‌روید، احتمالاً هزینه کلی اقامت شما بالاتر از زمانی خواهد بود که هدف مطرح شده شما دیدار با یکی از اعضای خانواده در خانه اش باشد.

مکانی که در ان اقامت خواهید داشت مورد توجه اصلی است.

بدیهی است که هزینه های زندگی در لندن به طور قابل توجهی بالاتر از بسیاری از مناطق است.

همچنین، اگر در طول سفر در محل اقامت خانواده یا دوست خود ساکن نشوید، هزینه های اضافی هتل و غیره را متحمل خواهید شد.

# ۲ درآمد و یا پس انداز نقدی شما.

درآمد و یا پس انداز شما باید برای تأمین هزینه های مورد انتظار مرتبط با سفر به انگلستان کافی باشد.

این امر با توجه به تعهدات مالی مداوم شما که در زیر مورد بحث قرار می‌گیرد، تصمیم گیری می‌شود.

ترجیح داده می‌شود که شما بتوانید شواهدی مبنی بر داشتن این پس انداز یا درآمد برای مدت طولانی ارائه کنید.

اگر اسناد ارائه شده نشان می‌دهند که درآمد یا پس انداز شما نسبتاً جدید است، ممکن است در مورد آنها تردید ایجاد شود.

در واقع، در جایی که اخیراً تزریق درآمد یا پس انداز صورت گرفته، راهنمایی های وزارت کشور انگلستان عنوان می‌کند که کارمند وزارت کشور انگلستان “ممکن است بخواهد بررسی های بیشتری را در مورد منشاء این پول” انجام دهد.

شما همچنین باید بتوانید نشان دهید که این درآمد یا پس انداز به صورت مشروع مال شماست.

اگر قادر به انجام این کار نباشید، در ارزیابی اینکه آیا می توانید در طول سفر به انگلستان به اندازه کافی از خود حمایت کنید درنظر گرفته نمی‌شود.

# ۳ منابع درآمدی که هنگام بازدید از انگلستان همچنان دریافت خواهید کرد.

بدیهی است ترجیح داده می‌شود در صورت بازدید از انگلستان منابع درآمد شما همچنان دریافت شود.

در این صورت، اگر قادر به اثبات پس انداز قابل توجهی پول باشید، این موضوع کم اهمیت تر است.

# ۴ شما و تعهدات مالی دائمی حامی شما

اگر قادر به اثبات پس انداز قابل توجه یا منابع درآمد نیستید اما تعهدات مالی دائمی زیادی دارید، ممکن است این شبهه را ایجاد کند که آیا می توانید در طول سفر به انگلستان به اندازه کافی خود را تامین کنید یا خیر.

نمونه هایی از تعهدات مالی مداوم در اینجا شامل موارد زیر است:

پرداخت های اجاره یا پرداخت رهن در کشور خود

هزینه های مربوط به هر یک از وابستگان، مانند کودکان یا بستگان سالخورده (حتی اگر با شما مسافرت نکنند)

شرط سوم: الزامات مالی شخص ثالث

اگر فکر می‌کنید ممکن است نتوانید به اندازه کافی نشان دهید که می توانید در طول مدت اقامت خود به اندازه کافی تأمین شوید، شاید بخواهید یک اسپانسر داشته باشید.

مثال: زی تبعه چینی و مایل به بازدید از انگلستان است. از آنجا که او تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده است، نه پس انداز زیادی دارد و نه کار ثابتی. به همین دلیل، زی باید یک اسپانسر را در نظر بگیرد که بتواند شواهد و مدارک کافی از بودجه و یا درآمد او در تأمین اعتبار سفر خود به انگلستان ارائه دهد. از آنجا که مادر زی یک تاجر ثروتمند چینی است، موقعیت خوبی برای حمایت از زی دارد.

همانطور که از مثال بالا می توان دید هنگام ارائه درخواست یا هنگام ورود به انگلستان، حامی مالی نباید به طور جدی در انگلستان باشد.

الزامات بسیاری وجود دارد که شما باید برای حمایت از تقاضای خود با توجه به حامی مالی از آن مطلع باشید.

# ۱ حامی باید توسط متقاضی اعلام شود.

شما باید در تقاضای ویزای آنلاین اعلام کنید که حامی مالی دارید و کلیه اطلاعات مربوط به حامی را ارائه دهید.

در حالی که فضایی برای ارائه اطلاعات شخصی در “فرم درخواست ویزای توریستی انگلستان در سال ۲۰۲۰ “وجود دارد، بهترین مکان برای شرح مفصل این اطلاعات، نامه های پشتیبانی است که باید در تقاضا قرار دهید.

اگر در تقاضا اعلام نکنید که حامی مالی دارید، در ارزیابی اینکه آیا می توانید به اندازه کافی خود را در انگلستان تامین کنید، کمک حامی مالی درنظر گرفته نمی‌شود.

# ۲ اگر حامی مالی در انگلستان است، آن ها نباید قوانین مهاجرت را نقض کنند.

در صورتی که حامی مالی شما ویزای معتبر فعلی انگلستان را نداشته باشد (در حالی که در انگلستان است) قوانین مهاجرت را نقض کرده است، که بیشتر آنها ناشی از اقامت بیشتر در انگلستان است.

# ۳ رابطه بین متقاضی و حامی باید حقیقی باشد.

هنگامی که کارکنان وزارت کشور انگلستان ارزیابی می‌کنند که آیا رابطه بین شما و حامی مالی شما حقیقی است، عوامل مختلفی را در نظر می گیرند که شامل موارد زیر هستند:

  • این که آیا حامی شما سابقه قبلی حمایت از دیگران برای ویزاهای انگلستان را دارد یا خیر. اگر چنین است، آیا در رابطه با آن متقاضیان مشکلی پیش آمده بود یا خیر؟
  • مدارک و اطلاعات ارائه شده در تقاضای شما با توجه به رابطه شما و حامی.

در برخی نمونه ها به ویژه در نبود شواهد در مورد رابطه ارائه نشده، کارکنان وزارت کشور انگلستان می توانند از متقاضی یا حامی مالی اطلاعات بیشتری بخواهند، از جمله اینکه اولین بار کجا و چگونه ملاقات کرده اید، و معمولا چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنید.

رابطه بین شما و حامی مالی شما می‌تواند حرفه ای یا شخصی باشد.

# ۴ حامی باید بتواند بودجه کافی برای حمایت از شما در سفر به انگلستان داشته باشد.

اینکه حامی شما فقط بگوید بودجه کافی برای تأمین سفر شما در انگلستان دارد کافی نیست.

بلکه باید مستنداتی را برای نشان دادن این موارد، مانند صورتهای بانکی و شواهد دارایی و یا درآمد ارائه کنند.

# ۵ حامی شما باید قصد حمایت از شما در بازدید از انگلستان داشته باشد.

این الزام با بهترین درخواست با درخواست ارائه نامه پشتیبانی از حامی مالی شما تامین می‌شود. داشتن نامه پشتیبانی بهترین روش برای ارائه مدارکی در مورد قصد روشن حمایت مالی از شما است.

در جایی که در مورد اهداف حامی شما در ارائه پشتیبانی شک و تردید وجود دارد، احتمالاً درخواست شما رد خواهد شد، بنابراین این الزام مهمی است که باید درنظر گرفته شود!

مجددا، تاریخچه قبلی حامی از حمایت مالی از بازدید کنندگان می‌تواند در اینجا مرتبط باشد.

اگر خود آنها ازسابقه خوبی در حمایت مالی از متقلضیلت نداشته باشند، این می‌تواند شک و تردیدهایی را ایجاد کند که شاید غلبه بر آنها دشوار باشد.

در بعضی موارد، ممکن است از حامی مالی شما خواسته شود که مسئولیت تامین و اسکان شما را به صورت کتبی بر عهده بگیرد. اگر آنها این درخواست را نپذیرند، معمولاً تقاضای شما رد می‌شود.

شرط چهارم: الزام بازدیدهای مکرر و پی در پی

همانطور که در بند v4.2 (b) “ضمیمه قوانین مهاجرت V: قوانین بازدید کننده “، بیان شده، شما نمی توانید از طریق بازدیدهای مکرر و پی در پی برای مدت طولانی در انگلستان زندگی کنید، یا انگلستان را خانه اصلی خود بسازید.

به عبارت دیگر، از آنجا که ویزای بازدید کننده در انگلستان برای کسانی است که فقط در حال بازدید از انگلستان هستند، برای زندگی دائم در انگلستان نمی توانید به این نوع ویزا تکیه کنید.

بلکه، از شما انتظار می رود که برای ویزای دیگری، مانند ویزای همسر انگلیسی یا ویزای کار (تایر) درجه ۲ (عمومی) اقدام کنید.

بنابراین، اگر در گذشته سفرهای مکرر و طولانی به انگلستان داشته اید، ممکن است در مورد اهداف واقعی شما درباره سفر آینده شما به انگلستان شک و تردید ایجاد کند.

به همین دلیل، باید هر زمان که به فرودگاه انگلستان می‌روید خود را برای مصاحبه آماده کنید (یا در صورت رسیدن به بندر).

در چنین حالتی، شما باید آماده ارائه شواهدی باشید که نشان می‌دهند واقعاً در خارج از انگلستان مستقر شده اید و انگلستان خانه اصلی شما نیست.

بنابراین این سؤال مطرح می‌شود، چه وقت سفرها خیلی مکرر و طولانی می شوند؟

همانطور که در راهنمایی رسمی گفته شده، “حداکثر مدت مشخصی که فرد بتواند در انگلستان در هر دوره ای مانند ۶ ماه در ۱۲ ماه بگذراند، وجود ندارد.”

بنابراین، درست مانند بسیاری از مناطق دیگر، وزارت کشور انگلستان نیز در این مورد چندان واضح نیست!

با این حال، آنها برخی از عوامل مورد بررسی را در اختیار ما قرار می‌دهند، که عبارتند از:

  • هدف بازدید شما و طول مدتی که قصد اقامت در انگلستان را دارید.
  • تعداد دفعات بازدید شما از انگلستان طی ۱۲ ماه گذشته؛
  • میزان مدت زمان بازدیدهای شما از انگلستان در ۱۲ ماه گذشته و مدت زمانی که بین هر یک از بازدیدها سپری شده
  • این که آیا مدت زمانی که در کشور خود گذرانده اید کمتر از زمانی است که در ۱۲ ماه گذشته در انگلستان گذرانده اید.
  • دلیل بازگشت به کشور خود و اینکه آیا فقط این کار را انجام دادید تا بتوانید دوباره وارد انگلستان شوید
  • روابط شما با کشور خود و جایی که برای اهداف مالیاتی ثبت نام کرده اید

شواهدی که نشان می دهد شما انگلستان را محل زندگی اصلی خود کرده اید(مانند ثبت پزشک عمومی یا فرستادن فرزندان خود به مدارس انگلستان ).

“الزامات مناسب بودن”

“الزامات مناسب بودن ” موقعیت هایی را فهرست می‌کند ویزای بازدید کننده شما در انگلستان رد خواهد شد (یا ممکن است)، در بخش V3 ی ضمیمه قوانین مهاجرت ضمیمه V: قوانین بازدید کننده، یافت شده اند

به طور خلاصه، الزامات مناسب بودن برای متقاضیان ویزای بازدید کننده در انگلستان که از خارج از انگلستان ساخته می شوند موارد زیر است:

# ۱ اگر دولت انگلستان متقاضی را از انگلستان بیرون کند کرده یا حکم اخراج آنها را دهد، متقاضی رد می‌شود.

# ۲ اگر وزارت کشور انگلستان فکر کند اجازه ورود به انگلستان به نفع عموم نخواهد بود متقاضی رد می‌شود.

# ۳ اگر متهم به ارتکاب جرمی شوید که برای آنها به حبس محکوم شوید، تقاضا رد می‌شود.

برای رد درخواست شما، حکم حبس شما باید:

  1. حداقل ۴ سال باشد؛ یا
  2. بین ۱۲ ماه تا ۴ سال باشد (مگر اینکه حداقل ۱۰ سال از پایان حکم گذشته باشد)؛ یا
  3. کمتر از ۱۲ ماه باشد (مگر اینکه حداقل ۵ سال از پایان حکم نذشته باشد).

# ۴ اگر متقاضی با قانون مشکل داشته باشد، درخواست ممکن است رد شود.

# ۵ متقاضی در صورت ارائه اطلاعات یا اسناد نادرست در تقاضا رد می‌شود.

هر زمان که اطلاعات و اسناد نادرستی را به صورت بین المللی ارائه کنید این مسئله اهمیت می‌یابد

همچنین از نظر وزارت کشور انگلستان مهم نیست که آیا اطلاعات یا اسناد برای تقاضا مهم بوده اند – تنها چیزی که مهم است ارائه اطلاعات یا مستندات کذب است.

# ۶ متقاضی در صورت افشای اطلاعات مهم مربوط به تقاضای خود رد می‌شود.

# ۷ اگر قبلاً قوانین مهاجرت انگلستان نقض شده باشد، متقاضی ممکن است رد شود.

درصورتی قوانین مهاجرت انگلستان را نقض خواهید کرد که:

  • قبلاً با ویزای انگلستان بیش از حد اقامت کرده باشید
  • قبلاً شرط ضمیمه ویزای انگلستانی را که قبلاً به شما اعطا شده نقض کرده باشید (مگر اینکه علی رغم نقض وزارت کشور انگلستان با علم به ان به شما ویزا داده باشد)
  • شما غیرقانونی وارد انگلستان شده باشید
  • قبلاً وزارت کشور انگلستان را فریب داده اید

اگر قبلاً قوانین مهاجرت انگلستان را نقض کرده باشید، به احتمال زیاد بسته به شرایط خاص، برای مدت معینی از انگلستان ممنوع اعلام خواهید شد

مدت زمان ممنوعیت ورود مجدد در V 3.10 ضمیمه V قوانین مهاجرت: قوانین بازدید کننده، پوشش داده شده است.

# ۸ متقاضی در صورت عدم ارائه گذرنامه معتبر یا سند مسافرتی رد خواهد شد.

# ۹ متقاضی در صورت عدم شرکت در مصاحبه، امتناع از ارائه اطلاعات، ارائه بیومتریک یا معاینه پزشکی و یا ارائه گزارش پزشکی در صورت درخواست رد خواهد شد..

# ۱۰ اگر بازرس پزشکی گفته باشد که به دلایل پزشکی اعطای ویزای بازدید کننده انگلستان به آنها مطلوب نیست، متقاضی به صورت معمول رد خواهد شد.

# ۱۱ اگر متقاضی حداقل ۵۰۰ پوند به NHS بدهکار باشند، معمولاً رد خواهد شد.

# ۱۲ اگر متقاضی از پرداخت هزینه های دادرسی اعطا شده به وزارت کشور انگلستان امتناع کند، رد خواهد شد.

آماده سازی برای تقاضای ویزای بازدید کننده در انگلستان

مدارک مورد نیاز برای ویزای بازدید کننده در انگلستان کدامند؟

این بخش از این مقاله اسناد مورد نیاز ویزای بازدید کننده انگلستان را مورد بحث قرار می‌گیرد.

قوانین کلی در مورد اسناد

قبل از تهیه لیست چک ویزای بازدید کننده عمومی از انگلستان، توجه به دو قانون بسیار مهم در مورد کلیه اسناد حائز اهمیت است.

قانون ۱ – اسنادی که ارسال می‌کنید باید اصل باشد و نه فتوکپی.

قانون ۲ – اسنادی که ارسال می‌کنید باید به زبان انگلیسی یا زبان ولزی باشد.

اگر اسناد به زبان انگلیسی یا ولزی نباشند، باید توسط مترجمی ترجمه شود که اعتبار آن به طور مستقل توسط وزارت کشور انگلستان تأیید شده باشد.

اسناد ترجمه شده باید شامل موارد زیر باشد:

  • تاریخ ترجمه
  • جزئات تماس مترجم
  • نام کامل و امضای مترجم

تأیید از مترجم مبنی بر اینکه ترجمه، ترجمه دقیق سند اصلی است.

قانون ۳ – اسنادی که ارسال می‌کنید باید قابل اثبات باشند

اگر سند موجود نتواند توسط شخص یا سازمان مستقل دیگر تأیید شود، در مورد اعتبار و صحت اسناد شک و تردید ایجاد می‌شود.

بهترین روش برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه اسنادی باید در نظر گرفته شوند این است که فرض کنید کارکنان وزارت کشور انگلستان فکر می‌کنند که شما با توجه به مدارک ارائه شده دروغ می گویید اما قابل اثبات نیست.

قانون ۴ – که اطمینان از اینکه که بهترین اسناد ارائه می شوند وظیفه شماست، نه مسئولیت وزارت کشور انگلستان

این وظیفه شماست که اطمینان حاصل کنید که شواهد و مدارک مورد رضایت قوانین مهاجرت ارائه می دهید.

به همین دلیل، گنجاندن نوع درست مدارک بسیار مهم است.

اگر شواهد و مدارک کافی در اختیار قرار ندهید، کارکنان وزارت کشور انگلستان احتمالا بیشتر تقاضا را رد می‌کنند تا اینکه با شما تماس بگیرند و و از شما اطلاعات بخواهند.

اسناد اجباری که باید ارسال کنید

# ۱ باید گذرنامه معتبر ارسال کنید.

گذرنامه ای که ارائه می دهید باید هم جدید و هم معتبر باشد.

همچنین باید حداقل یک صفحه خالی بدون مهر داشته باشد (در هر دو طرف صفحه).

اگر گذرنامه معتبر ندارید، باید سندی ارائه دهید که به شما امکان مسافرت بین المللی را می دهد.

ما همچنین به شدت توصیه می کنیم که کپی تمام صفحات گذرنامه را ارائه کنید.

اسناد اختیاری (که احتمالاً باید ارسال کنید)

در حالی که اسناد زیر به عنوان “اختیاری” طبقه بندی شده اند، برای بسیاری از متقاضیان، اکیداً توصیه می‌شود بیشتر اسناد زیر را برای اثبات اینکه آنها یک بازدید کننده حقیقی و معتبر هستند، ارسال کنند.

به یاد داشته باشید، کارمندان وزارت کشور انگلستان که تصمیم می گیرند ویزای بازدید کننده انگلستان به شما داده شود یا خیر افراد شکاکی هستند و باید هر کاری که می توانید برای از بین بردن ظن احتمالی آنها انجام دهید.

اسناد زیر اختیاری است اما به طور کلی توصیه می شوند.

# ۱ اسناد مسافرت قبلی.

این موارد باید برای اثبات سابقه سفر قبلی شما ارائه شود.

بدیهی است، اگر شما شرایط ویزای قبلی خود را رعایت کرده باشید، در آن صورت سابقه خوب مهاجرت انگلستان خواهید داشت که به نوبه خود به تقاضای شما کمک می‌کند.

کپی های این مدارک سفر قبلی نیز باید ارائه شوند.

# ۲ اسناد برای تأیید اقامت قانونی.

اگر در کشوری هستید که تابعیت آن را ندارید و در آن کشور متقاضی می‌شوید، باید نشان دهید که از نظر قانونی مجاز به اقامت در آن کشور هستید.

بدیهی است، اگر در هنگام درخواست ویزای انگلستان از قوانین پیروی نکنید، در این صورت با وظیفه سخت متقاعد کردن کارکنان وزارت کشور انگلستان در این مورد روبرو خواهید شد که در صورت صدور ویزای انگلستان از این قوانین پیروی خواهید کرد!

اگر شما تابعیتی کشوری را داشته باشید که از آن درخواست می‌کنید، پس اقامت قانونی شما با گذرنامه تأیید می‌شود.

# ۳ اگر دانشجو هستید …

… پس شواهد وضعیت شما به عنوان دانشجو کاملاً توصیه می‌شود.

اغلب شواهد معمولی نامه امضا شده کالج یا دانشگاه شما است که ثبت نام و مرخصی شما را تأیید می‌کند.

این نامه باید دارای اطلاعات تماس با موسسه آموزشی باشد، اصل باشد و روی برگه رسمی مؤسسه آموزشی چاپ شود.

مانند سایر اسناد، اگر این نامه به زبان انگلیسی یا ولزی نباشد، باید ترجمه شود.

# ۴ اگر زیر ۱۸ سال دارید …

… پس باید مدارکی را ارائه کنید که نشان می دهد با رضایت والدین یا سرپرست قانونی خود به انگلستان سفر می‌کنید.

در مرحله اول، توصیه می‌شود که یک سند قانونی تهیه کنید که اول مشخص شود که سرپرستان قانونی شما چه کسانی هستند.

دوم، توصیه می‌شود نامه اصلی و امضا شده ای از طرف سرپرست قانونی خود مبنی بر این ارائه کنید که آنها از سفر شما رضایت دارند. این نامه همچنین باید حاوی جزئیاتی از نحوه تامین کافی، هم در رابطه با امور مالی و هم اسکان باشد.

همچنین به طور کلی توصیه می‌شود که کپی صفحه اول گذرنامه والدین یا سرپرست (های) قانونی خود را ارائه کنید.

# ۵ اگر برای فعالیتهای مرتبط با کسب و کار به انگلستان می آیید.

اولا، می خواهم فعالیتهای مجاز و ممنوع ویزای بازدید کننده انگلستان را به شما یادآوری کنم.

با فرض اینکه شما از این امر آگاه هستید و برای فعالیتهای تجاری به انگلستان می آیید، نوع مستندات به شرایط شما بستگی خواهد داشت.

اگر دلیل سفر به آن ها مرتبط باشد، معمولاً نامه ای از کارفرما ارائه می‌شود. در صورت گنجاندن، این نامه باید توضیح دهد که چرا شما به انگلستان سفر می‌کنید و همچنین سایر اطلاعات مرتبط با سفر را نیز شامل باشد.

اگر از طرف یک سازمان به انگلستان دعوت شده اید، خوب است که نامه آنها را به عنوان مدرک در تقاضای ویزای بازدید کننده انگلستان ارائه کنید.

# ۶ اسناد مالی باید ارائه شوند تا نشان دهند که شما می توانید خود و تمام وابستگان را برای بازدید کلی از انگلستان تامین کنید.

همانطور که بحث کردیم، اسناد مالی هنگام تلاش برای متقاعد کردن کارکنان وزارت کشور انگلستان مبنی بر اینکه می توانید خود را از نظر مالی حمایت کنید، فوق العاده مهم هستند.

مستندات خاصی که باید ارائه کنید وجود ندارد، اما موارد زیر معمول هستند:

۱- نامه ای از کارفرمای خود در صورت اشتغال.

این نامه باید جزئیات مهم اشتغال مانند حقوق و دستمزد، تاریخ شروع کار، سِمت و مشخصات شرکت را ذکر کند.

این نامه باید روی کاغذ با سربرگ شرکت چاپ شود، اصل و امضا شده باشد.

مانند سایر اسناد، اگر به انگلیسی یا ولزی نباشد، باید ترجمه شود.

۲- صورتهای بانکی شخصی

این یک سند مالی فوق العاده مهم است زیرا می‌تواند در یک دوره زمانی طولانی تصویری از امور مالی شما را در اختیار کارکنان وزارت کشور انگلستان قرار دهد.

این صورت های بانکی باید شواهدی مبنی بر این نشان دهند که چگونه می توانید در طول سفر به انگلستان ، خواه با پس انداز، با درآمد ثابت یا ترکیبی از هردو، خود را تامین کنید.

صورتهای بانکی به ارزش ۶ ماه تا ۱ سال توصیه می‌شود.

اگر از شما حمایت مالی می‌شود، پس صورت های بانکی حامی مالی شما باید ارائه شود.

به یاد داشته باشید، اسنادی که ارائه می‌کنید باید قابل اثبات باشند.

به همین دلیل، صورتهای بانکی باید توسط بانک صادر شوند (روی کاغذ رسمی بانک چاپ شوند) یا در غیر اینصورت می توانند آنلاین باشد و در هر صفحه مهر یا تأیید بانک صادر شده را داشته باشد.

۳-سایر اسناد مالی

البته اسناد مالی مختص شرایط شماست (و شرایط مالی حامی مالی شما در صورت داشتن حامی مالی).

اگر شما یا حامی مالی شما شرکت خود را دارید، باید مدارکی برای اثبات این موضوع ارائه کنید(مانند حساب های شرکت و صورت حساب بانکی کسب و کار).

از طرف دیگر، اگر شما یا حامی مالی شما خود اشتغالی داشته باشید، باید اسنادی که معمولاً شامل اظهارنامه مالیاتی و شواهد تجارت هستند ارائه کنید

# ۷بلیتهای پرواز

این چیزی است که ما توصیه می کنیم ارائه کنید، اگرچه راهنمای وزارت کشور انگلستان چنین پیشنهادی نمی‌کند.

این بر اساس تجربه چندین ساله ما است و ما در واقع اطمینان داریم که خرید پرواز برگشت احتمال ویزای موفق را بهبود می بخشد.

نامه پوششی ویزا بازدید کننده انگلستان بنویسید

نوشتن یک نامه پشتیبانی خوب برای ویزای بازدید کننده در انگلستان بسیار مهم است.

علت این است که در اینجا شما می توانید به بهترین وجه منتقل شوید:

  1. اینکه شما یک بازدید کننده حقیقی هستید
  2. اینکه شما یک بازدید کننده معتبر هستید
  3. اینکه هرگونه شک و تردید از پیش متصور نباید برای شما صدق کند

این نامه پشتیبان باید به روشی واضح و منطقی نوشته شود.

از نامه نمونه نوشته شده حرفه ای ما برای درخواست ویزای توریستی انگلستان به عنوان الگو استفاده کنید

هدف این نامه باید متقاعد کردن کارکنان وزارت کشور انگلستان در این زمینه باشد که شما با ویزای انگلستان بیش از اندازه اقامت نخواهید داشت و قبل از انقضای ویزا به کشور خود باز خواهید گشت.

نامه پشتیبانی ویزای بازدید کننده انگلستان باید به طور واضح درباره موارد زیر بحث کند:

# ۱ اهداف شما به عنوان بازدید کننده.

قصد دارید در انگلستان چه کنید؟ قصد دارید با چه کسی ملاقات کنید و با آنها بمانید؟

اینکه به وضوح بگوییم که فعالیتهایی که قصد انجام آن در انگلستان را دارید مجاز هستند و نه فعالیتهای ممنوع حائز اهمیت است.

آنچه در مورد اهداف خود در اینجا ارائه می‌کنید باید با سایر اسناد حمایتی پشتیبانی شود.

به عنوان مثال، اگر می گویید قصد دارید برای فارغ التحصیلی دانشگاه خواهرزاده خود به مدت ۳ هفته به بریتانیا سفر کنید، باید از این اظهار با شواهد مربوط به این موضوع (نامه دانشگاه، نامه خواهرزاده و غیره) حمایت کنید.

# ۲ روابط اقتصادی شما با کشور خود.

با داشتن روابط اقتصادی با کشور خود به کارکنان وزارت کشور انگلستان می گویید که احتمال بازگشت به کشورتان بالا است.

شما باید جنبه های مربوط به این روابط را، مانند ارزش دارایی و میزان درآمد خود مورد بحث قرار دهید.

با توجه به درآمد، این مسئله نیز به این موضوع مربوط خواهد بود که آیا درآمد شما به در کشور خود بودن بستگی دارد یا در طول سفر به انگلستان ادامه خواهد یافت.

# ۳ روابط خانوادگی شما با کشور خود.

نامه پشتیبانی مکان مناسبی است که می توانید توضیح دهید چرا اعضای خانواده شما در کشورتان فکر می‌کنند که شما قبل از انقضای ویزای بازدید کننده انگلستان باز خواهید گشت.

به طور خاص شما باید بر هرگونه وابستگی (مثلاً فرزندان وابسته یا بستگان سالخورده) تأکید کنید و چرا این بدان معنی است که شما مجبور به بازگشت به کشور خود هستید.

# ۴ شما باید به سابقه خوب مهاجرت انگلستان اشاره کنید (در صورت داشتن).

اینگونه فرض نکنید که کارکنان وزارت کشور انگلستان می داند که شما سابقه مهاجرتی خوبی در انگلستان دارید – این را روشن کنید!

اگر قبلاً با ویزای بازدید کننده انگلستان از انگلستان دیدن کرده و شرایط آن ویزا را رعایت کرده اید، این موضوع باید در نامه پوشش مشخص شود.

به همین ترتیب، اگر قبلاً ویزای سایر کشورها را دریافت کرده و شرایط این ویزاها رعایت کرده اید، این موضوع به کارکنان وزارت کشور انگلستان نیز مربوط می‌شود زیرا اینگونه تصور می کنن که شما شرایط ویزای بازدید کننده انگلستان را نیز رعایت می‌کنید.

این به ویژه در صورتی که ویزای کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزیلند یا هر یک از کشورهای عضو شنگن را دریافت کرده باشید، سودمند است.

# ۵ شما باید درباره سابقه بد مهاجرت در انگلستان بحث کنید (در صورت داشتن)

معمولاً اشتباه است که فکر کنید بهترین راهکار این است که در مورد موقعیت هایی که منجر به داشتن سابقه مهاجرت بد در انگلستان در گذشته شده اشاره نکنید، و امیدوار باشید که ذکر نکردن آن به معنای این است که کارکنان وزارت کشور انگلستان آن را نادیده می گیرند.

می خواهید به نگرانی های کارکنان وزارت کشور انگلستان بپردازید به همین دلیل، مهم است که شک و تردیدهای بالقوه ای که ممکن است در مورد شما داشته باشند را بشناسید.

اگر در گذشته با ویزای بازدید کننده انگلستان بیش از حد اقامت کرده اید، دلیل و عدم پرداخت هزینه های خود را در آینده توضیح دهید.

اگر از طرف دیگر، فعالیتهایی را که برای ویزای بازدید کننده انگلستان ممنوع است (مانند کار) انجام داده اید، توضیح دهید که چرا دوباره چنین فعالیت های مجازی را انجام نخواهید داد.

رد ویزای قبلی انگلستان تأثیرات مخربی بر ویزاهای بعدی انگلستان دارد.

در واقع، اگر شما یک بار در اخذ ویزای انگلستان رد شده باشید (به ویژه اگر از همین نوع باشد)، بنابراین به احتمال زیاد تقاضای شما با دقت بیشتری نسبت به زمانی که قبلا رد نشده اید روبرو می‌شود.

اگر قبلاً ویزای بازدیدکننده انگلستان شما رد شده باشد، این مسئله را نه تنها با بحث در مورد آن بلکه با ارائه کپی نامه رد شدن در صورتی که هنوز دارید، روشن کنید.

در نامه پوششی خود، به دلایل رد شدن خود بپردازید و بیان کنید چرا شما را تائید نکردند

# ۶ هرگونه اظهار نظر از پیش تعیین شده ای که احتمالاً کارکنان وزارت کشور انگلستان می‌تواند داشته باشد، بپردازید.

جای تاسف دارد که وزارت کشور انگلستان کشورهای خاصی را در لیست سیاه دارد و در نتیجه متقاضیان آن کشورها از همان ابتدا از این مزیت محروم می شوند.

اگر فکر می‌کنید این شانس وجود دارد که کشور شما “پرخطر” تلقی شود، مطمئناً خوب است که به آنچه شما را متفاوت از متوسط متقاضی ویزای بازدید کننده انگلستان دیگری از کشورتان می سازد بپردازید.

به عنوان مثال، اگر به طور قابل توجهی بیشتر از افراد متوسط ​​در کشور خود درآمد کسب می‌کنید، این نکته را برجسته کنید.

اگر دارایی بیشتری نسبت به متوسط افراد کشور خود دارید، این موضوع را برجسته کنید.

# ۷ اگر قبلاً با ویزای بازدید کننده انگلستان به آنجا سفر کرده اید، باید این مسئله را روشن کنید که قصد ندارید انگلستان را به خانه اصلی خود تبدیل کنید.

همانطور که در فوق بحث شد، شما مجاز به استفاده از ویزاهای بازدید کننده انگلستان نیستید تا بتوانید مسافرت های مکرر به انگلستان انجام داده و انگلستان را به خانه اصلی خود تبدیل کنید.

اگرچه در تعداد دفعات بازدید از انگلستان یا حتی زمان مشخصی که باید بین بازدیدهای پی در پی باشد محدودیتی وجود ندارد. باید توضیح دهید که چرا در انگلستان زندگی نخواهید کرد یا انگلستان را به عنوان خانه اصلی خود تبدیل می‌کنید.

# ۸ شرح دهید که چگونه هم از نظر مالی و هم با توجه به مسئله اسکان در انگلستان خود (و همچنین وابستگان) را تامین می‌کنید.

ما همچنین الزامات فوق در رابطه با چگونگی تامین خود و هر یک از وابستگانتان را در طول سفر به انگلستان مورد بحث قرار دادیم.

سایر اطلاعات ویزای بازدید کننده در انگلستان

تمدید اقامت به عنوان بازدید کننده

ممکن است ندانید که آیا می توانید ویزای بازدید کننده انگلستان خود را در حالی که در انگلستان هستید تمدید کنید.

پاسخ این است که می توان ویزای بازدید کننده خود را در انگلستان تمدید کرد، اما فقط در شرایط بسیار محدود.

شما می توانید در شرایط زیر اقامت خود را به عنوان ویزای بازدید کننده از انگلستان تمدید کنید:

# ۱ به منظور دریافت معالجه پزشکی خصوصی، به شما ویزای استاندارد بازدیدکننده اعطا شده و به دنبال تمدید ویزا برای ادامه اقدامات پزشکی خصوصی هستید.

در چنین شرایطی ممکن است ویزا به مدت ۶ ماه دیگر تمدید شود.

# ۲ به شما ویزای استاندارد بازدید کننده اعطا شده و شما یک دانشگاهی هستید که برای گذراندن فرصت مطالعاتی و در حال انجام تحقیقات خود را در انگلستان حضور دارید.

در چنین شرایطی ممکن است تمدید انجام شود به طوری که مدت زمان کلی که می توانید در انگلستان بمانید از ۱۲ ماه تجاوز نکند (شامل اقلمت اصلی و تمدید آن).

# ۳ به شما یا ویزای استاندارد بازدید کننده یا ویزای بازدید کننده ازدواج داده شده و ویزای داده شده به شما کمتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

در چنین شرایطی، ممکن است ویزای بازدید کننده انگلستان شما تمدید شود تا کل مدت زمانی که می توانید در انگلستان بگذرانید از ۶ ماه تجاوز نکند (شامل ویزای اصلی وتمدید ویزا).

# ۴ به شما ویزای استاندارد بازدید کننده اعطا شده و شما می خواهید اقامت خود را به عنوان بازدید کننده تمدید کنید تا بتوانید مجدداً در آزمون هیئت ارزیابی حرفه ای و زبانی (PLAB ) شرکت کنید .

در چنین شرایطی، ممکن است ویزای بازدید کننده انگلستان شما تا زمان تحقق الزامات مندرج در ضمیمه ۳، بند ۲۲(b)(i) قوانین مهاجرت، حداکثر ۶ ماه تمدید شود.

# ۵ به شما ویزای استاندارد بازدید کننده اعطا شده و در آزمون PLAB موفق بوده اید اما می خواهید پیوست بالینی را انجام دهید.

در چنین شرایطی، ممکن است ویزای بازدید کننده انگلستان شما تا زمانی که کل مدت اقامت در انگلستان (شامل ویزای اصلی وتمدید ویزا)از ۱۸ ماه تجاوز نکند و تا زمان تحقق الزامات مندرج در ضمیمه ۳ بند ۲۲(a) قوانین مهاجرت تمدید شود.

اگر در یکی از دسته های فوق قرار گرفتید، سوال بعدی که باید بپرسید این است که آیا الزامات تمدید را برآورده می‌کنید یا خیر.

الزامات تمدید ویزای بازدید کننده انگلستان

موارد زیر الزاماتی هستند که شما در صورت تمدید ویزای بازدید کننده انگلستان خود در حالی که در انگلستان هستید تامین می‌کنید.

# ۱ شما باید برای تمدید اقامت به عنوان بازدید کننده، تقاضا ارائه دهید.

# ۲ در این تقاضا، شما باید کارکنان وزارت کشور انگلستان را متقاعد کنید که همچنان به تامین الزامات ویزای بازدید کننده انگلستان در سال ۲۰۲۰ ادامه می دهید.

# ۳ شما قوانین مهاجرت انگلستان را در صورتی که مدت ۲۸ روز دیگر یا کمتر در آنجا بمانید نقض کرده اید.

# ۴ اگر به منظور دریافت معالجه پزشکی خصوصی متقاضی دریافت برنامه تمدید هستید، یک الزام دیگر نیز وجود دارد که باید:

  1. ثابت کنید که تاکنون هزینه های هر نوع درمان پزشکی را تامین کرده اید ؛ و
  2. یک نامه امضا شده و اصلی از یک پزشک متخصص ثبت شده ارسال کنید که در مورد وضعیت پزشکی شما که به درمان بیشتر نیاز دارد است. این پزشک، تا زمانی که آنها یک پست مشاور NHS در اختیار داشته باشند یا در فهرست تخصصی شورای پزشکی عمومی ظاهر شوند می‌تواند از یک فعالیت خصوصی یا یک بیمارستان NHS باشد.

بخش ۸ مهلت و لغو ویزای بازدید کننده یا توریستی انگلستان

این امکان وجود دارد که ویزای بازدید کننده انگلستان شما قبل یا هنگام ورود به مرز (فرودگاه) لغو شود و خروج شما محدود شود.

محدود شدن خروج در اینجا به معنای این است که تاریخ انقضای ویزای شما کوتاه خواهد شد (ارائه شده)، و به طور موثر تاریخ پایان ویزای جدید به شما می دهد.

شرایط خاصی که در آن اتفاق می افتد در بخش V9 ی ضمیمه ۵ آورده شده است

(https:www.gov.ukguidanceimmigration-rulesimmigration-rules-appendix-v-visitor-rules).

موارد زیر شرایطی هستند که ویزای بازدید کننده انگلستان شما قبل از ورود به آنجا یا هنگام ورود به مرز (فرودگاه) ممکن است لغو شود:

  • از زمان اعطای ویزای بازدید کننده انگلستان، اهداف شما برای بازدید از انگلستان تغییر کرده است.

به عنوان مثال، اگر در تقاضای ویزای بازدید کننده انگلستان، اظهار داشتید که برای شرکت در فارغ التحصیلی دانشگاه برادرزاده خود می خواستید به مدت ۳ هفته به انگلستان سفر کنید، اما بعد وقتی در مرز از شما پرسیدند، می گویید که می خواهید برای معالجه پزشکی خصوصی به انگلستان بروید، اهداف شما تغییر خواهد کرد.

  • شما اطلاعات مهمی را هنگام درخواست ویزای بازدید کننده انگلستان فاش نکردید
  • شما مستندات دروغین را ارائه کرده اید یا اطلاعات غلط داده اید.

در چنین شرایطی فرقی نمی‌کند که بدانید این موارد نادرست بودند. همچنین هنگام تصمیم گیری درمورد اعطای ویزای بازدید کننده انگلستان، مستندات یا اطلاعات نادرست فرقی نمی‌کند.

  • مشخص شده است که به دلایل پزشکی، ورود شما به انگلستان نامطلوب خواهد بود.

این در حالی است که دلایل دلسوزانه قدرتمندی وجود ندارد که شما را برای ورود به انگلستان توجیه کند.

  • مشخص شده است که ورود به انگلستان با توجه به معیارهای خوب عموم خوب نخواهد بود
  • شما خارج از انگلستان هستید و وقتی از شما خواسته شد،اطلاعات، اسناد یا گزارش پزشکی ارائه نداده اید

موارد زیر شرایطی را نشان می دهد که ویزای بازدید کننده انگلستان شما ممکن است در حالی که در انگلستان هستید محدود شود:

  • مشخص شده که شما دیگر الزامات ویزای بازدید کننده را برآورده نمی‌کنید
  • مشخص شده که شما اطلاعات مهمی را فاش نکردید یا اینکه بازنمایی کذب کرده اید
  • شما شرایط ویزای بازدید کننده ما در انگلستان را رعایت نمی‌کنید
  • اتفاقی مانند مشکل در قانون رخ می دهد و این بدان معنی است که ماندن در انگلستان به نفع عموم نخواهد بود.

بخش ۹ نکات ویزای توریستی یا بازدید کننده انگلستان

# ۱ زمان زیادی صرف نوشتن یک نامه پوششی کامل و مفصل کنید.

  • همانطور که در بالا گفته شد، هدف اصلی این نامه پوششی این است که کارکنان وزارت کشور انگلستان را متقاعد کنید که شما قبل از انقضای ویزای انگلستان به کشور خود باز خواهید گشت.
  • همچنین باید جنبه های دیگری را که مورد بحث قرار دادیم در بر گیرد.

# ۲ توجه به جزئیات در کل تقاضا کلیدی است.

  • همانطور که در بالا بحث کردیم، عدم تطابق اطلاعات و اسناد می توانند منجر به ایجاد شک و تردید شود، که به نوبه خود، احتمال اعطا به تقاضا را کاهش می دهد.

به همین دلیل، ما توصیه می کنیم مطالب فرم درخواست آنلاین ویزای بازدید کننده انگلستان و نامه پوششی را دو یا سه بار بررسی کنید تا اطمینان یابید که تمام جزئیات با اسنادی که ارسال می‌کنید مطابقت دارد.

# ۳ داشتن تقاضایی جامع خوب است.

  • به یاد داشته باشید، کارکنان وزارت کشور انگلستان می توانند افراد شکاکی باشند.
  • بخش عمده ای از این شک را می توان در صورت مستقیم و به روش روشن و منطقی برطرف کرد.

# ۴ به تمام سوالات موجود در فرم درخواست آنلاین پاسخ دهید.

# ۵ وسوسه نشوید از دادن اطلاعات خودداری کنید.

  • هر یک از سوالات فرم درخواست باید صادقانه پاسخ داده شوند.

اگر به هر دلیلی وزارت کشور انگلستان فکر کند که آنها را فریب داده اید، این می‌تواند تأثیر مخربی بر تقاضای شما و تقاضاهای بعدی پس از آن داشته باشد.

بخش ۱۰ سوالات متداول

آیا برای اخذ ویزای بازدید کننده انگلستان نیاز به حمایت مالی دارم؟

متقاضیان برای اخذ ویزای بازدید کننده انگلستان به یک اسپانسر نیازی ندارند.

اگر بتوانید نشان دهید که می توانید خود را در مورد امور مالی و مسکن به طور کافی تأمین کنید، می توانید بدون حمایت مالی درخواست دهید.

با این گفته، اگر مطمئن نیستید که تست ویزای بازدید کننده انگلستان را انجام می دهید، داشتن یک اسپانسر ممکن است به افزایش شانس شما برای درخواست موفقیت آمیز کمک کند.

در این شرایط، باید امور مالی خود و همچنین امور مالی حامی مالی خود را اثبات کنید.

آیا حامی من باید در انگلستان باشد؟

یک حامی مالی برای ویزای بازدید کننده انگلستان نیازی به حضور در انگلستان ندارد.

آنها در حقیقت می توانند خارج از انگلستان باشند.

برای حامیان مالی که خارج از انگلستان هستند، الزامات حامی ویزای بازدید کننده عبارتند از:

۱- حامی باید توسط متقاضی اعلام شود

۲- رابطه بین متقاضی و حامی باید حقیقی باشد

۳- حامی باید بتواند بودجه کافی برای حمایت از شما در سفر خود به انگلستان داشته باشد

۴- حامی شما باید قصد حمایت از شما در بازدید از انگلستان داشته باشد

چه مدت را می توانم با استفاده از ویزاهای بازدید کننده انگلستان در انگلستان بگذرانم؟

حداکثر زمان تعیین شده ای برای ویزای بازدید کنندگان انگلستان، مانند ۶ ماه در ۱۲ ماه وجود ندارد.

در مرحله اول، با اعتبار ویزای بازدید کننده انگلستان محدود خواهید شد.

دوم، همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، شما نباید با استفاده از ویزای بازدید کننده انگلستان، آنقدر مرتباً از انگلستان دیدن کنید که اساساً انگلستان را به محل اصلی زندگی خود تبدیل کنید.

آیا باید برنامه سفر (برنامه دقیق آنچه را در طول سفر خود در انگلستان انجام خواهم داد) ارائه کنم؟

خیر. اگر متقاضی ویزای بازدید کننده انگلستان هستید، لازم نیست برنامه سفر تهیه کنید.

با این گفته، شما باید بتوانید قصد خود در طول سفر به انگلستان را بیان کنید و در صورت پرسش نگهبان مرزی در فرودگاه قادر به توضیح آن باشید.

همانطور که در بالا بحث شد، ما همیشه توصیه می کنیم نامه حامی کاملی ایجاد کنید و این نامه باید به طور کلی به برنامه های کلی شما (و در صورت داشتن برنامه های خاص) بپردازد. در اینجا جزئیات بیشتر بهتر است.

آیا در طول سفر به انگلستان می توانم خدمات درمانی ملی رایگان را دریافت کنم؟

خیر اگر ویزای بازدید کننده انگلستان به شما داده شد، برای هر نوع درمان NHS دریافت شده در انگلستان از شما هزینه دریافت می‌شود. شما واجد شرایط درمان رایگان نیستید (مگر اینکه معافیتی برای شما اعمال شود).

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که چندین موافقتنامه درمانی متقابل بین انگلستان با چندین کشور وجود دارد. بسیاری از این موارد خدمات درمانی رایگان را به ساکنان غیر انگلستان ارائه می‌دهند.

با این گفته، این توافق نامه های متقابل احتمالاً به شما اجازه نمی‌دهند که به طور خاص برای مراقبت های پزشکی NHS به انگلستان بیایید.

آیا ویزای من تک ورودی خواهد بود یا به من اجازه می دهد چندین بار در طول اعتبار ویزا وارد انگلستان شوم؟

این به شرایط خاص شما بستگی دارد. ویزاهای بازدید چندگانه برای ورود به انگلستان معمولاً صادر می‌شود.

این ویزا همانطور که از نام آن پیداست، به شما امکان می دهد تا زمانی که ویزا معتبر باشد، چندین بار وارد انگلستان شوید.

با این حال در برخی موارد، ویزاهای بازدیدکننده تک ورودی صادر می شوند. این ویزا فقط برای یک ورود به انگلستان معتبر خواهد بود.

موارد زیر موقعیت هایی هستند که در آن ویزاهای بازدید یک ورود معمولاً برای آنها صادر می‌شود:

  • تقاضا های کودکانی که توسط موسسات خیریه حمایت می شوند.
  • تقاضا هایی که متقاضی قوانین مورد نیاز ویزای بازدیدکننده را رعایت می‌کند، اما کارکنان وزارت کشور انگلستان هنوز شک دارد که یک دلیل کاملاً مشخص، قانع کننده و قابل اثبات برای متقاضی برای بازدید از انگلستان وجود دارد.

بنابراین، نمونه های معمولی که ویزاهای یک بار ورود به طور معمول صادر می شوند عبارتند از:

  • متقاضی می خواهد در یک رویداد یک طرفه خاص که متقاضی به آن دعوت شده حضور یابد، مانند عروسی یکی از اعضای نزدیک خانواده یا یک همایش مذهبی
  • متقاضی می خواهد یکی از اعضای خانواده خود در انگلستان را که به شدت بیمار یا باردار است ببیند
  • متقاضی برای کمک به پلیس یا سازمان دیگری به درخواست آن سازمان در انگلستان حاضر می‌شود
  • متقاضی در دادگاه شاهد غیر متخصص و اصلی است

آیا فرزند من می‌تواند به تنهایی از انگلستان دیدن کند؟

بله. یک کودک می‌تواند با یا بدون همراهی یک بزرگسال به انگلستان سفر کند. با این گفته، برای کودکانی که به تنهایی قصد سفر به انگلستان را دارند، ویزا فقط در صورتی اعطا می‌شود که:

  1. کارکنان وزارت کشور انگلستان قانع شوند که کودک به اندازه کافی در محل زندگی خود خواهد بود و متقاعد شوند که همه تعهدات مراقبت های انجام شده تامین شوند.
  2. توافقات مراقبت و پذیرش برای ورود و در طول مدت اقامت آنها در انگلستان کافی باشد. هویت و محل اقامت میزبان باید مشخص شود.
  3. رضایت والدین باید بدست آید.

در صورت عدم وجود برخی جزئیات در مورد سه نکته فوق، احتمالاً استعلام بیشتری از وزارت کشور انگلستان انجام خواهد شد.

اگر با توجه به همه شرایط، کارکنان وزارت کشور انگلستان در مورد رفاه احتمالی کودک در انگلستان مطمئن نباشند، تقاضا را رد می‌کنند.

درکمال تعجب باید بدانید زمانی که کودکی قصد دارد بدون همراهی بزرگسال خود به انگلستان سفر کند، تقاضا در مورد رفاه کودک با دقت زیادی بررسی خواهد شد. مانند بسیاری از تقاضا های ویزای انگلستان، رفاه کودک از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا رضایت والدین برای ویزای بازدید کودک در انگلستان لازم است؟ اگر چنین است، رضایت والدین چگونه اثبات می‌شود؟

بله. رضایت والدین برای ویزاهای بازدید کننده کودکان در انگلستان لازم است.

در مواردی که درخواست ویزا از طرف کودک انجام شود، در بیشتر موارد، این امر رضایت والدین را تامین می‌کند.

در صورت طلاق والدین کودک، والدینی که حضانت قانونی دارند یا مسئولیت انحصاری دارند، باید رضایت دهند.

در صورت عدم ارائه درخواست توسط سرپرست یا والدین، ​​نامه رضایت از سرپرست یا والدین که تأیید کننده رابطه با کودک است به طور معمول برای توجیه راهنمای رضایت والدین کافی خواهد بود.

در مورد تقاضا هایی که کودک به همراهی بزرگسالی که سرپرست قانونی بوده یا والدینی که حضانت قانونی دارند باشد، باید هم والدین و هم سرپرستان قانونی رضایت خود را ارائه دهند.

آیا می توانم با ویزای بازدید کننده انگلستان داوطلب شوم؟

بله. اگر با ویزای بازدید کننده استاندارد انگلستان در انگلستان هستید، مادامی که هدف اصلی بازدید شما امور داوطلبانه نباشد اعتبار ویزا برای یک موسسه خیریه ثبت شده بیش از ۳۰ روز نخواهد بود.

آیا می توانم با ویزای بازدید کننده انگلستان تحصیل کنم؟

بله. اگر با ویزای بازدید کننده استاندارد انگلستان در انگلستان هستید، مادامی که تحصیلاین هدف اصلی بازدید شما نباشد، می توانید برای حداکثر مدت ۳۰ روز تحصیل کنید.

آیا می توانم با ویزای بازدید کننده انگلستان ازدواج کنم؟

اگر قصد ازدواج در انگلستان را دارید یا قصد دارید قصد ازدواج را در انگلستان اعلام کنید یا مشارکت مدنی تشکیل دهید، این کار فقط با ویزای بازدید کننده ازدواج انگلستان انجام می‌شود.

برای درخواست ویزای بازدید انگلستان چقدر پول نیاز دارم؟

برای اینکه بتوانید در طول سفر خود(و همچنین هر وابسته دیگری که با شما متقاضی است) را هم از نظر مالی و هم با توجه به اسکان خود تامین کنید باید به کارکنان وزارت کشور انگلستان ثابت کنید که از منابع درآمد کافی برخوردار هستید.

از دست ندهید:

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست