سفر با هواپیما

چگونه با هواپیما راحت سفر کنیم؟ ۱۸ نکته از فرودگاه تا سوار شدن

گاما

مسافرت با هواپیما همیشه مشکلاتی را به همراه دارد. گاهی اوقات ممکن است حالت تهوع به شما دست دهد، یا از صدای گریه ی بچه ای کلافه شوید، و یا سعی کنید در آن همه سر و صدا کمی بخوابید. وقتی مسافت طولانی را پرواز می کنید دوست دارید استراحت کنید، آرامش داشته باشید و از پرواز لذت ببرید. شما می توانید این شرایط اجتناب ناپذیر را به یک پرواز لذت بخش تبدیل کنید. پرواز یک وضعیت خاص است که در آن می توانید ازهمه ی چیزهایی که دارید برای یک پرواز مطلوب استفاده کنید. شما می توانید یاد بگیرید که چطور این وضعیت را به یک وضعیت لذت بخش تبدیل نمایید.

گام ۱ : اطلاعات زمینه ای

مسافرت با هر چیز دیگری کاملا متفاوت است، بنابراین یک سری اطلاعات زمینه ای درباره من و سفرهایم وجود دارد. من در یک کشور دیگر تحصیل می کنم. سال تحصیلی را در آن کشور هستم و تابستان در کشور خودم. بنابراین سالی حداقل دو پرواز دارم و ۱۲ سال است که این کار را انجام می دهم. علاوه بر این پروازهای مکرر، پروازهای دیگری هم به کشورهای دیگر دارم.

بنابراین پرواز برای من کار سختی نیست و حتی برای آن اشتیاق هم دارم. از این فرصت استفاده کردم تا بهترین توصیه ها و ترفندهای مسافرتی ام را ارائه دهم و امیدوارم که آن ها نظر شما را درباره پرواز با هواپیما تغییر دهند.

گام ۲ : بار سفر

چیزهایی که برای سفر برمی دارید خیلی مهم است، وقتی بار سفر را جمع می کنید باید فکر کنید که چه چیزهایی ضروری اند و چه چیزهایی ضروری نیستند. فرودگاه برای بار سفر محدودیت هایی دارد و اگر می خواهید از جریمه های فرودگاه اجتناب کنید باید مقررات فرودگاه را چک کنید. من همیشه به وب-سایت TSA می روم و نگاهی به لیست مسافرتی می اندازم تا مطمئن شوم که قوانین مسافرتی را زیر پا نمی گذارم.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

اگر فقط چیزهای مورد نیاز را با خود بیاورید در هواپیما جا پای بیشتری خواهید داشت و مجبور نیستید بار اضافی با خود حمل کنید. سعی کنید کمترین چیزها را به داخل هواپیما بیاورید و بیشتر وسایلتان را در انبار چمدان در زیر هواپیما بگذارید.

گام ۳ : لباس های راحت بپوشید

اگر می خواهید در طول پرواز راحت تر بخوابید، سعی کنید تا جایی که می توانید لباس های راحتی بپوشید. من همیشه در پرواز پیراهن، شلوار و ژاکت گشاد می پوشم. از پوشیدن شلوار تنگ مچ پیچ و پیراهن بدن-نما خودداری کنید. جوراب راحت بپوشید. آن ها پاهای شما را گرم و راحت نگه می دارند.

گام ۴ : پارک کردن در فرودگاه

Parking at the Airport

بهترین کار این است که کسی شما را به فرودگاه برساند و یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. این باعث می شود مقدار زیادی در هزینه صرفه جویی کنید چون در فرودگاه جای پارک گران است. البته وب-سایتهایی هستند که به شما کمک می کنند نرخ های بهتر را پیدا کنید. و توصیه ی مهم این که از محلی که ماشینتان را پارک کرده اید و از شماره جا پارکتان عکس بگیرید. این کمک می کند که وقتی برگشتید ماشینتان را راحت تر تحویل بگیرید.

گام ۵ : آشنایی با فرودگاه

برخی وب سایت ها وجود دارند که نمایی از داخل فرودگاه به شما نشان می دهد تا وقتی به فرودگاه رفتید کارهایتان سریع تر انجام شود و استرس کم تری داشته باشید.

حتما دانلود کنید: دانلود رایگان بهترین کتاب PDF انگلیسی در سفر (با ترجمه فارسی)

گام ۶ : در صف ایستادن

در وب سایتی به قسمت جست و جو اطلاعات فرودگاه خود وارد شوید تا بفهمید که به کدام صف باید بروید و کدام صف ها کوتاهتر هستند. این باعث می شود کلی در وقت خود صرفه جویی کنید و استرس کمتری داشته باشید، و اگر به این وب-سایت بروید با کسانی که در یک صف بودید همسفر خواهید شد.

حتی اگر وقت نداشتید به این توصیه عمل کنید، مطالعات نشان داده اند که اکثر افراد راست- دست هستند و بیشتر احتمال دارد که به صف های راست بروند، پس اگر باهوش باشید به صف های چپ می روید.

گام ۷ : از مصرف غذاهای گران قیمت فرودگاه اجتناب کنید

فکر خوب این است که با خودتان غذا به فرودگاه بیاورید، چون وقتی وارد فرودگاه شدید دیگر نمی توانید خارج شوید. می توانید در کیف دستی خود آجیل و شکلات بیاورید تا از گرسنگی و خرج اضافی اجتناب شود. غذا در فرودگاه خیلی گران است و اکثر اوقات کیفیت آن ها خوب نیست. بهترین راه این است که با خود غذا بیاورید ، اما یادتان باشد که غذای تر قوانین خاصی دارد و حتما درباره آن ها مطالعهکافی داشته باشید.

گام ۸ : در انتظار پرواز

وقتی در گیت هستید و منتظرید سوار هواپیما شوید خیلی چیزها هست که می توانید از آن ها حداکثر استفاده را ببرید. اول از همه، وسایل الکتریکی خود را شارژ کنید، چون در هواپیما امکان شارژ وسایل وجود ندارد. همچنین اگر سوغاتی نخریده اید فرودگاه همه نوع سوغاتی دارد، البته گران تر هستند.

حتما بخوانید: ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر پناهندگی/زندگی بی دردسر (از نظر آماری)

گام ۹ : سوار هواپیما شدن

وقتی اعلام می کنند که سوار شدن شروع شده است شما باید سعی کنید جلوی صف بایستید. هرچه زودتر در صف با یستید شانس بیشتری دارید که در هواپیما جای بیشتری برای وسایل خود داشته باشید.

چیزهایی که ممکن است نیاز داشته باشید ؛ عبارتند از:

  • پتو
  • بالشت
  • کامپیوتر
  • کتاب
  • تلفن
  • هد-فن
  • غذا

سعی کنید حداقل چیزهای مورد نیاز را با خود بیاورید. اگر چیزهای زیادی با خود بیاورید جای خود را تنگ خواهید کرد.

گام ۱۰ : صندلی

اگر شانس بیاورید، صندلی ای گیر شما می افتد که یک صندلی خالی کنار آن هست. همچنین اگر شانس بیاورید و جزو نفرات آخر باشید صندلی شما در عقب هواپیما خواهد بود و در آن جا معمولا صندلی های خالی وجود دارد. می توانید از آن ها بپرسید که آیا می توانید از صندلی خالی کنارتان استفاده کنید.

به احتمال زیاد به شما اجازه خواهند داد. محدودیتی برای عوض کردن جا وجود ندارد و می توانید جای خود را با هر کسی که مایل است عوض کنید. توصیه میکنم کنار پنجره بنشینید تا هم بتوانید بیرون را تماشا کنید و هم موقع رفت و آمد دیگران اذیت نشوید. همچنین همه ی صندلی های هواپیما به پشت خم میشوند. فقط دکمه ی روی صندلی را فشار داده و آن را به عقب بکشید.

گام ۱۱ : رهایی از سر و صدا

در پروازهای طولانی هدفون خیلی به کار می آید. وقتی اجازه دادند وسیله ی الکتریکی خود را روشن کنید، هدفون خود را روشن کرده و از آن استفاده کنید تا صدای موتور هواپیما و اطرافیان شما را اذیت نکند. اگر هدفون ندارید می توانید از گوش گیر استفاده کنید.

البته اکثر خطوط هوایی هدفون رایگان در اختیار می گذارند و امروزه اکثر پروازهایی که بیش از شش ساعت و نیم طول می کشند تلویزیون در اختیار می گذارند.

گام ۱۲ : فرار از نور

Evade the Light

اگر می خواهید در طول سفر بخوابید با خود ماسک خواب به همراه داشته باشید . ماسک خواب ذهن شما را آماده ی خواب خواهد کرد.

حتما بخوانید: ۸ تا از بهترین و راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان (۲۰۲۰-۲۰۲۵)

گام ۱۳ : بدن خود را هیدراته نگهدارید

Stay Hydrated

بسیار مهم است که در طول پرواز، بدنتان را هیدراته نگهدارید. از نوشیدن چای یا قهوه خودداری کنید. این نوشیدنی ها کافئین دارند و خواب شما را مختل می کنند. همچنین باعث می شوند تا بدن آب از دست بدهد در حالی که باید عکس این باشد. بنابراین یک بطری آب بگیرید و سعی کنید تا آخر پرواز آن را تمام کنید. ممکن است هوای کابین برای پوست شما مضر باشد. سعی کنید به صورت، لب ها و دست های خود کرم بزنید.

گام ۱۴ : از زمان خود عاقلانه استفاده کنید

اگر به تماشای فیلم علاقه دارید می توانید در طول سفر فیلم ببینید. اما اگر علاقه ندارید باید از قبل برنامه ریزی کنید که در طول پرواز چه کاری می خواهید انجام دهید. اگر در طول پرواز حالت تهوع به شما دست می دهد، سعی نکنید یک فعالیت عملی انجام دهید. به جای آن سعی کنید استراحت کنید یا یک فعالیت آرامش بخش انجام دهید. اگر به فیلم علاقه دارید همیشه چند فیلم جدید با خود داشته باشید.

حتما بخوانید: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

گام ۱۵ : غذای هواپیما

Plane Food

غذای هواپیما ممکن است کمی نامطلوب باشد، پس سعی کنید با آن بسازید و به آن ایراد نگیرید. کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. اول که غذا را می آورند و هنوز گرم است، نان و کره ی خود را روی درب غذا بگذارید تا گرم شود. اگر نمی توانید غذای هواپیما را هضم کنید حتما با خود غذا بیاورید. زیرا پروازها معمولا طولانی اند و خیلی گرسنه خواهید شد.

گام ۱۶ : ذهنیت

به زمانی که در طول سفر از دست می دهید فکر نکنید و از آن برای لذت بردن استفاده کنید. آن را یک زمان بیهوده در نظر نگیرید و آن را با فعالیت هایی که خیلی وقت است در خانه انجام نداده اید پر کنید. کمی اسنک بخورید، مطالعه کنید، عبادت کنید، موزیک گوش دهید، و به مقصد بعدیتان فکر کنید.

گام ۱۷ : موذب بودن

اگر می خواهید در طول سفر بخوابید و دوست ندارید مهماندار برای غذا، نوشیدنی و غیره شما را بیدار کند می توانید او را صدا کنید و از او بخواهید که در طول پرواز شما را بیدار نکند. اگر می خواهید مهماندار برای بستن کمربند مزاحم شما نشود می توانید کمربند خود را از روی پتو ببندید، طوری که روی آن باز باشد و دیده شود. البته بیشتر اوقات مهماندار شما را برای بستن کمربند بیدار نمی کند، مگر این که هواپیما در حال فرود باشد.

حتما بخوانید: سفر به اروپا: زمان مناسب، وسایل مورد نیاز و نکات مهم دیگر

گام ۱۸ : خارج شدن از هواپیما

وقتی هواپیما نشسته است، اگر نامه ای دارید باید قبل از دیگران از هواپیما خارج شوید. هر کس برای پیدا کردن هواپیمای بعدی به زمان نیاز دارد. اگر وقت ندارید باید خونسرد باشید و اجازه دهید اول مردم با عجله خارج شوند و حوصله کنید. وقتی از هواپیما خارج شده و به مقصد رسیدید و خسته اید، نباید تا وقتی شب نشده بخوابید. این می تواند باعث هواپیمازدگی شود. و اگر می خواهید بعد از خارج شدن از هواپیما سرحال باشید، باید در هواپیما استراحت کنید و فعالیت اضافی انجام ندهید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست