عاشقانه

تبریک تولد+ تبریک ولنتاین به زبان ترکی استانبولی (با ترجمه)

turkish-gama-min

تولدت مبارک به زبان شیرین ترکی استانبولی می شود: “İyi ki doğdun!” . این اصطلاح، رایج ترین اصطلاح برای تبریک تولد به ترکی استانبولی است، چون جمله استانداردی است و همیشه برای تبریک تولد می توان از آن استفاده کرد. ولی به جز این جمله، عبارت ها و جملات دیگری هم وجود دارند که می توانید آنها را به کار ببرید. این جملات کوتاهتر و مختصر و مفیدتر هستند. ما در این مطلب انواع پیام های تبریک تولد و ولنتاین به زبان ترکی استانبولی را در اختیارتان می گذاریم.

بهترین پیام های تبریک تولد به زبان ترکی استانبولی

  • İyi ki doğdun!   تولدت مبارک
  • Tebrikler!   تبریک میگم
  • Herşey gönlünce olsun!   بهترین آرزوها برای تو
  • Dogum günün kutlu olsun.   تولدت مبارک
  • Dogum gününüz kutlu olsun!   تولدت مبارک
  • İyi şanslar!   موفق باشی

تبریک تولد به ترکی استانبولی

اگر دوست یا آشنایی دارید که به زبان ترکی استانبولی صحبت می کند، بهترین راه برای اینکه تولدش را تبریک بگویید این است که به زبان خودش این کار را بکنید! مطمئنا وقتی بشنود که شما به ترکی استانبولی صحبت می کنید غافلگیر و در عین حال کلی خوشحال می شود!

ترک ها به زبانشان بسیار افتخار می کنند و از اینکه یک غیر ترک تبریک تولدشان را به زبان ترکی استانبولی بیان کند هم خیلی خوششان می آید. فقط یادتان باشد که به احتمال زیاد در جواب تبریک تولدتان خواهید شنید: ”!Teşekkürler“ یا “!Teşekkür ederim “ که یعنی: “متشکرم”، “تشکر می کنم!”

 


Turkish-final

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی چرب زبان، ترکی استانبولی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان استانبولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

عبارات کاملا ضروری زبان استانبولی (خرید، اضطراری، مکان یابی و …)

فرقی نمی کند به چه زبانی صحبت می کنید، در هر صورت یاد گرفتن زبانهای دیگر و تنوع بخشیدن به نحوه بیان، کلام شما را زیباتر می کند. چه بهتر که این تنوع با یادگیری تبریک تولد به زبان شیرینی ترکی استانبولی شروع شود! این به ترتیب یه احتمال زیاد در جواب تبریک تولدتان خواهید شنید: کند هم خیلی خوششان می آید.

خرید هدیه برای تولد در ترکیه

هدیه تولد برای یک ترک

اغلب اوقات انتخاب هدیه مناسب کار سخت و دشواریست. حالا اگر قرار باشد برای کسی که ملیت دیگری هم دارد و اهل یک کشور دیگر است کادوی تولد بخرید کارتان سخت تر هم می شود! با اینکه هدایایی مثل پول نقد، عطر، لباس، بازیهای مختلف و خیلی چیزهای دیگر به عنوان کادوهای استاندارد و نرمال محسوب می شوند، اما ترکها از گرفتن هدیه هایی که محصولات محلی و منطقه ای کشور خودشان باشند خوششان می آید! بهترین ایده این است که شما چیزهایی که مخصوص کشور خودتان است را با محصولات ترکیه ترکیب کنید و یک کادوی عالی به دوستتان بدهید!

 

آموزش صفر تا صد زبان ترکی استانبولی با 60 درس رایگان

ولنتاین در ترکیه

ولنتاین جزو روزهای تازه وارد به تقویم ترکیه محسوب می شود. این روز توسط مجله Erkekçe در دهه 80 میلادی روی زبانها افتاد و رایج شد. در زبان ترکی استانبولی ولنتاین را با نام” Sevgililer Günü” به معنای روز عاشقان می شناسند. با اینکه ریشه ولنتاین در کشورهای غربی به ماجرای یک شهید مسیحی به نام ولنتاین برمی گردد؛ اما در ترکیه این روز صرفا روز عاشقانه ای محسوب می شود.

در کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا، شما می توانید کارت تبریک های وز ولنتاین برای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، بچه ها و هر کسی که دلتان می خواهد را پیدا کنید تا با این کارت ها به او ولنتاین را تبریک بگویید؛ اما در ترکیه چنین رسمی وجود ندارد!

قبل از اینکه به فکر این بیفتید که در ترکیه ولنتاین را به کسی تبریک بگویید بهتر است درباره روابط خودتان با آن فرد فکر کنید! چون در این کشور ولنتاین فقط به عنوان نماد عشق تلقی می شود و همه این روز را به هم تبریک نمی گویند. اگر مخاطبتان یک خانم است، حواستان باشد که تبریک ولنتاین شما به او فقط یک تبریک ساده به حساب نمی آید، بلکه یعنی شما عاشق او شده اید!

20 تا از رایج ترین فعل ها در زبان ترکی استانبولی

یکی دیگر از تغییرات شیرین و جالب درباره ولنتاین در ترکیه، به نحوه تبریک گفتن این روز مربوط می شود. در ترکی استانبولی برای تبریک روز ولنتاین از جمله “Sevgililer Günümüz Kutlu Olsun” به معنای روز عاشقان بر ما مبارک استفاده می شود. یعنی به جای اینکه فقط آرزو کنید شریک عشقی و احساسی تان ولنتاین خوبی داشته باشد، آرزو می کنید که این روز زیبا برای هر دویتان مبارک و شیرین باشد. بقیه کارهایی که برای روز ولنتاین در کشورهای غربی رایج است در این روزه تازه وارد در ترکیه هم انجام می شود.

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست