آمادگی آیلتس

نکات مهم آماده شدن برای آزمون آیلتس (۷ مرحله بسیار مهم)

گاما

چطور باید برای آزمون آیلتس آماده شد؟ این سوالیست که برای خیلی ها پیش می آید. آمادگی برای آزمون آیلتس (IELTS) یا همان سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی به ابزار و منابع گران و پر هزینه نیاز ندارد.

گذراندن آزمون آیلتس شما را به تحصیل در ۱۲۰۰ دانشگاه معتبر در بیش از ۱۴۰ کشور مختلف نزدیک می کند. واقعیت این است که بهترین راه برای کسب نمره خوب در این آزمون برنامه ریزی صحیح و تمرین مداوم و مؤثر است.

در این مقاله ما به جواب این سوال متداول که “چطور می توان برای آزمون آیلتس آماده شد؟” پاسخ می دهیم. به این ترتیب می توانید آزمون معتبر و مهم آیلتس را با نمره خوب پشت سر بگذارید.

روشی که ما برای آمادگی برای آزموش آیلتس در این مقاله ارائه می کنیم شامل رویکردی هفت مرحله ای است که اکثر کسانی که در آزمون آیلتس نمره خوبی گرفته اند از آن پیروی کرده اند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

مرحله ۱: با سنجش مهارت های زبان انگلیسی تان شروع کنید

اولین قدم آماده شدن برای آزمون آیلتس ارزیابی و سنجش مهارت های تخصصی در زبان انگلیسی است. این کار به شما کمک می کند تا بفهمید در حال حاضر چه وضعیتی دارید و جایگاهتان کجاست. آزمون آیلتس مهارت های لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ شما را ارزیابی می کند. اگر هدفتان کسب نمره بالاتر از ۷ در این مهارت هاست پس باید در این زمینه ها سطح بالایی داشته باشید.

بعد از ارزیابی سطح فعلی تان، باید روی بهبود و تقویت نقاط ضعفتان کار کنید. اگر اسپیکینگ خوبی ندارید و موقع صحبت کردن از اعتماد بنفس لازم برخوردار نیستید بهتر است از یک مربی یا مدرس متخصص زبان انگلیسی کمک بگیرید. اساتید خوب حتی می توانند به شما در تقویت مهارت های ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ هم کمک کنند و اعتماد بنفس لازم را به شما بدهند.

مرحله ۲: در مورد نوع آیلتس انتخابی تان تصمیم گیری کنید

این مرحله بلافاصله بعد از ارزیابی سطحتان باید انجام شود. آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می شود. شما باید با توجه به اهداف و مقاصدتان، آیلتس مناسب برای خودتان را انتخاب کنید.

باید به این توجه کنید که هدفتان از گرفتن مدرک آیلتس چیست؛ ادامه تحصیل؟ کار؟ و یا مهاجرت؟ هر هدفی که در ذهن دارید باید موقع انتخاب آزمون آیلتس مد نظر قرار گرفته شود تا در آزمون متناسب با مقاصدتان شرکت کنید.

آزمون آیلتس آکادمیک (IELTS Academic Test)

اگر قصد دارید در خارج از کشور تحصیل کنید و مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا بگیرید باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. گواهینامه و مدرک آیلتس آکادمیک مهارت زبان انگلیسی شما را به اکثر دانشگاه های معتبر دنیا اثبات می کند.

آزمون آیلتس جنرال (IELTS General Training Test)

اگر قصد مهاجرت یا کار کردن در یک کشور انگلیسی زبان را دارید آزمون آیلتس جنرال بهترین گزینه برای شماست. مدرک این آزمون به عنوان معیار درخواست شغل در کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند استفاده می شود.

برای اینکه بدانید کدام آزمون مناسب شماست باید به اهداف و نیازهایتان توجه و بر اساس آنها یکی از آزمون های آکادمیک یا جنرال را انتخاب کنید.

مرحله ۳: از فرمت و قوانین آزمون آیلتس با خبر شوید

بعد از تصمیم گیری در مورد نوع آیلتس مورد نظرتان، نوبت این می رسد که با فرمت و قوانین آزمون آیلتس آشنا شوید.

هر دو نوع آیلتس چهار بخش یکسان دارد:

  • آزمون رایتینگ (Writing): این بخش دو تسک نوشتاری دارد. تسک اول شامل پر کردن جدول، نمودار، چارت یا دیاگرام با حداقل ۱۵۰ کلمه است. در تسک دوم نیز باید مقاله ای حداقل ۲۵۰ کلمه ای بنویسید و درباره یک موضوع توضیحاتی ارائه کنید. ترفندهای بخش رایتینگ
  • آزمون ریدینگ (Reading): بخش ریدینگ آیلتس از سه قسمت بلند و طولانی شامل تسک های مختلف از توصیفی گرفته تا تحلیلی و گفتمانی و مطالب غیر کلامی مثل نمودار، دیاگرام، متن های مصور و متون معتبر و واقعی تشکیل می شود. ترفندهای بخش ریدینگ
  • آزمون لیسنینگ (Listening): این آزمون شامل گوش دادن به چهار مونولوگ و مکالمه ضبط شده می باشد. ترفندهای بخش لیسنینگ
  • آزمون اسپیکینگ (Speaking): بخش اسپیکینگ آیلتس به صورت یک مصاحبه رو در رو، پرسش و پاسخ های کوتاه، صحبت کردن در مورد موضوعات آشنا و بحث درباره یک موضوع خاص انجام می گیرد. ترفندهای بخش اسپیکینگ

بخش های لیسنینگ و اسپیکینگ در آزمون های آیلتس آکادمیک و جنرال یکیست اما بخش ریدینگ و رایتینگ آنها با هم فرق می کند؛ بنابراین خیلی مهم است که در جریان اطلاعات و قوانین ارائه شده توسط مرکز آزمون قرار بگیرید. علاوه بر این شما باید از فرمت و شکل آزمون آیلتس و همینطور معیارهای نمره دهی آن هم مطلع باشید. توضیحات کامل راجب آزمون آیلتس و ساختار آن در اینجا!

مرحله ۴: برنامه مناسب و مفیدی برای خودتان بچینید

همانطور که قبلا هم گفتیم، برای کسب نتیجه خوب و رضایت بخش در آزمون آیلتس حتما باید برنامه موثر و درستی داشته باشید. با داشتن برنامه ریزی مناسب پنجاه درصد مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس را طی می کنید.

برنامه مطالعه شما باید متعادل باشد و همه نقاط قوت و ضعفتان را پوشش بدهد. علاوه بر این باید در برنامه تان تمام بخش های آزمون را بگنجانید و روی هر چهار مهارت ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ کار کنید و هیچ کدام را از قلم نیندازید.

فرقی نمی کند در کلاس های آمادگی برای آیلتس آنلاین شرکت کنید یا خودتان در خانه تمرین کنید؛ به هر حال برنامه ریزی مناسب کمک زیادی به موفقیتتان می کند.

یادتان باشد که برنامه ریزی مفید و موثر برای هر کسی فرق می کند. در واقع برنامه درسی هر کسی به نقاط ضعف و قوت خود فرد بستگی دارد. بهترین برنامه ریزی آزمون آیلتس را در اینجا توضیح داده ایم!

مرحله ۵: تمرین کنید، تمرین کنید و باز هم تمرین کنید

یکی از مهم ترین مراحل آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس تمرین کردن است. در واقع تمرین کردن در دستیابی شما به نمره بالای آیلتس نقش اصلی را ایفا می کند. در دورانی که خودتان را برای آزمون آماده می کنید باید از منابع رسمی که تست های تمرینی آیلتس را در اختیارتان قرار می دهند استفاده کنید.

این منابع عبارتند از:

تمرین هایتان را طبق مطالب درسی ارائه شده توسط استادتان پیگیری کنید.

علاوه بر موارد گفته شده، تمرین کردن به شما کمک می کند تا با تسک های مختلفی که در آزمون آیلتس گنجانده می شوند (مثل نوشتن یک مقاله یا نامه کوتاه) آشنا شوید و آنها را تمرین کنید.

مرحله ۶: در آزمون های ماک آیلتس (Mock Test) شرکت کنید و نتایج آن را ارزیابی کنید

شرکت در آزمون های ماک آیلتس یکی از بهترین راه ها برای محک زدن میزان آمادگی تان است و به شما در آزمون اصلی آیلتس کمک می کند.

آزمون ماک فرصت مناسبیست که شما را با سوالات واقعی و شرایط واقعی آزمون آیلتس آشنا می کند. بر اساس نتایج بدست آمده در این آزمون ها می توانید نقاط ضعفتان را شناسایی و آنها را تقویت کنید.

مرحله ۷: از اساتید خبره و کار بلد کمک بگیرید

اگر نتایج آزمون ماک چنگی به دل نمی زد ناامید نشوید! هنوز هم می توانید به سمت آمادگی برای آزمون پیش بروید. تنها چیزی که لازم دارید آموزش دیدن تحت نظر اساتید و مربیان برجسته آیلتس است. آنها به شما کمک می کنند تا مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگتان را افزایش بدهید.

علاوه بر این شرکت در کلاس های آیلتس اعتماد به نفس شما را هم بالا می برد و ترستان را کم می کند. مدرسان آیلتس می توانند به سوالات شما در این زمینه پاسخ بدهند و تمرین ها و برنامه ریزی مناسبی در اختیارتان بگذارند. به این ترتیب می توانید با اراده ای قوی و مطمئن به سمت موفقیت جلو بروید. بهترین اساتید آیلتس را در اینجا معرفی کرده ایم!

نتیجه گیری

در نهایت اینکه اگر فرصت کافی برای مطالعه یا شرکت در کلاس های آنلاین آیلتس ندارید می توانید از طرح های یک ماهه آیلتس استفاده کنید. این طرح ها به شما آموزش می دهند چطور طی ۳۰ روز برنامه ریزی کنید و به نمره ایده آلتان در آیلتس دست پیدا کنید. ثبت نام در چنین طرح هایی هم می تواند به بهترین نحو شما را برای آزمون آیلتس آماده کند.

 

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • میلاد جان واقعا خدا قوت و احسنت به این همه اطلاعات، هرجا میرم هستی ماشاالله ✨😂

    پاسخ
  • سعید رسیما76
    دی 4, 1402 8:53 ق.ظ

    ایلس هیچ ترفند و راز و نکته اماده شدن نداره فقط منبع مهم و تلاش خودتون. منبع مهم فقط این پکیج اموزش صفر تا صد ایلتس که تبلیغشو همین صفحه گذاشتین من 7.5 ایلتس گرفتم البته پارسال بود. الان ارشد ملبورن هستم فول فاند همه شم بخاطر نمره خوب ایلتس بود خدا قسمت همه کنه

    پاسخ
    • درسته. این پک رو از بین ده ها پک و دوره مشابه گلچین کردیم و معجزه میکنه برای ایلتس واقعا یک باید هست. جسارتا یه ایمیل زدم ممنون میشم چک کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست