کتاب آیلتس

8 بهترین کتاب آزمون آیلتس در سال 2023 (بهترین منابع آیلتس)

گاما

در این مطلب با استناد به منابع معتبر، خود وبسایت بریتیش کنسیل که برگزارکننده آیلتس هست، تجربه سالیان دراز و موفقیت آمیز در آیلتس و پرسش از اساتید حرفه ای ایلتس، یکبار برای همیشه، بهترین کتابهای موفقیت در آزمون آیلتس را معرفی می کنیم. لیستی که اصطلاحا مو لای درزش نمیره و یک هفته تمام از ما وقت گرفته (هرچند نتیجه تجربه 12 ساله هست!).

آیلتس (IELTS) آزمونی برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی داوطلبان است. نمره کلی این آزمون بر اساس نمرات کسب شده در هر چهار بخش آزمون آیلتس تعیین می شود؛ بنابراین خیلی مهم است که شما به عنوان داوطلب شرکت در آیلتس، با الگوی این آزمون آشنا باشید و در طول دروانی که خودتان را برای آن آماده می کنید، روی تقویت هر چهار بخش آزمون تمرکز کنید.

نمرات آیلتس مورد قبول دانشگاه های سراسر جهان از جمله دانشگاه های کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا، انگلیس، کانادا، امارات متحده عربی، آلمان و غیره است. از میان دانشگاه هایی که نمره آیلتس را قبول دارند می توان به دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه دیتون (University of Dayton)، دانشگاه متروپولیتن منچستر (Manchester Metropolitan University)، دانشگاه جورج میسون (George Mason University)، دانشگاه اوبرن (Auburn University)، دانشگاه هاروارد (Harvard University) و … اشاره کرد.

این لیست واژگان رو حتما برای آیلتس بخوانید: ۲۵۰۰ واژه متداول در آزمون آیلتس برای کسب نمره بالا

کتابهای آنلاین و آفلاین مختلفی برای آزمون آیلتس در اختیار شما قرار دارد که با استفاده از آنها و مطالب دیگر می توانید خودتان را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده و حداکثر نمرات را در آزمون نهایی کسب می کنید. با تمرین، صبر و داشتن عزم و اراده راسخ می توانید در این آزمون نتیجه خوبی بگیرید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

ما در این مطلب کتابهای پیشنهادی برای آمادگی در آزمون آیلتس 2023 را به همراه چندین نکته و راهنمایی در اختیارتان می گذاریم.

4 نکته انتخاب کتاب خوب برای ایلتس

همانطور که گفتیم، کتابها و مطالب آفلاین و آنلاین زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند برای آزمون آیلتس آمادگی پیدا کنید. بعضی کتابها ممکن است جذاب و جالب به نظر برسند، ولی یادتان باشد که در نهایت محتوای درون کتابها مهم است. در اینجا به چند نکته اساسی آورده شده که به شما کمک می کنند کتاب و مطالب مناسبی را برای تمرین و آماده سازی آزمون آیلتس انتخاب کنید:

  • خیلی از کتابهای آیلتس به طور خاص یا برای آیلتس آکادمیک (academics IELTS) طراحی شده اند یا برای آیلتس جنرال (General Training IELTS). بنابراین متقاضی باید کتابی که متناسب با نوع آزمون آیلتس مورد نظرش است را انتخاب کند.
  • به محتوای کتاب نگاه کنید. ببینید آیا کتاب مورد نظر مجموعه تمرین های کافی دارد یا نه. همچنین بررسی کنید که آیا کلیدهای پاسخ و دستورالعمل های راهنما برای درست آماده شدن برای آزمون در کتاب وجود دارد یا نه.
  • کتابی بخرید که شامل هر چهار بخش آزمون آیلتس باشد. برای اینکه به خوبی آماده شرکت در بخش های listening و speaking آزمون آیلتس شوید، بهتر است کتابی بخرید که همراهش سی دی باشد.
  • کتاب های معتبر و توصیه شده توسط متخصصان را انتخاب کنید.

بهترین کتابها برای آمادگی در آزمون آیلتس

در این مقاله (که نتیجه چندین سال تجربه هست و حداقل یک هفته پرس و جو از موسسات، اساتید و خود نمایندگان برگزاری آیلتس) ما با استناد به موسسات معتبر آموزش آیلتس همچون Udemy, British Council، اساتید حرفه ای آیلتس در ایران، خود وب سایت رسمی بریتیش کنسیل و… این منابع را معرفی می کنیم. در ضمن تجربیات نگارنده و تنی از دوستان که نمره بالای 8 در آیلتس کسب کرده اند نیز در حد اندکی به مقاله افزوده شده است. به هییییچ منبع دیگه ای به جز اینایی که در همین صفحه معرفی می شن نخواهید داشت از این بابت نگران نباشید!!

بخش ۱: کتاب ها (منابع اصلی)- ابتدا 3 نکته کلیدی

فقط با همین چند کتاب به عنوان منبع اصلی، می توانید نمره بالای 7 آیلتس را کسب کنید آنهم به صورت خودخوان بدون نیاز به حتی یک ساعت کلاس (مثل خود بنده و 3 تا از دوستانم). دقت کنید من خودم با کتاب شماره 1 جلو رفتم. بسیار کامل هست اما کتاب 2 کامل تره ولی وقت بیشتری هم میگیره (دلتا).

به این موضوع دقت کنید، به هیچ وجه فقط کتاب نمیتونه شما رو به موفقیت در آیلتس (منظور از موفقیت نمره بالای 6.5 هست) برسونه و حتما در کنارش باید از منابع تکمیلی مثل پادکست، وبسایت، اپلیکیشن و … هم بهره ببرید اما کتاب منبع اصلی ست. ترفندهایی که در این مطلب رو گفتیم حتما به کار بگیرید که حسابی در یکی دو ماه مانده به ازمون در انگلیسی غرق باشید.

دقت کنید نمره این ازمون مسیر زندگی شما را تغییر  می دهد! نسخه های دانلودی که بصورت پی دی اف در اینترنت بارگزاری شده اند برای دانلود رایگان متاسفانه به دلایل نامشخص یا ناقص هستند یا بعضی جاها اشتباهات عمده دارند یا نسخه های قبلی با حذفیات عجیب و غریب هستند! اکیدا توصیه می کنیم کتاب ها را بصورت نسخه اصلی خریداری کنید و جدیدترین ویرایش ها که ما در اینجا لینک خرید جدیدترین ویرایش را هم درج کرده ایم.

4 کتاب زیر ضروری ترین کتاب های آزمون آیلتس هستند که توسط 90 درصد موسسات معتبر توصیه می شوند:

1-کتاب Official Cambridge Guide to IELTS (دانلودش کنید)

word image 44

این کتاب توسط انتشارات دانشگاه کمبریج برای کمک به آمادگی متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس منتشر شده است و راحت دانلودش کنید نیازی به خرید نیست همه جا هم پی دی اف اورجینالش گیر میاد. این کتاب به طور رسمی توسط شورای بریتانیا (British Council) توصیه شده و یکی از بهترین کتابها برای آماده شدن برای آزمون آیلتس است (جزو باید هاست، یعنی حتما حتما باید بخونیدش).

این کتاب شامل سوالات، نکات و تکنیک های مهمی است که به شما کمک می کنند بالاترین نمره را در آزمون آیلتس بگیرید. برای کمک به یادگیری تلفظ صحیح کلمات و افزایش مهارت speaking و شنیداری شما، یک CD هم ضمیمه این کتاب شده است.

2-کتاب آموزش کامل واژگان ضروری بارونز برای آزمون آیلتس

word image 45

یکی از معروف ترین کتاب های آمادگی لغات برای آزمون آیتلس، لغات ضروری بارونز برای آزمون آیلتس است که در این پست توسط چرب زبان برای استفاده قرار گرفته است و حتما توصیه میشه بخریدش چون چشمتون در میاد برای خوندنش! این کتاب تمرینات گسترده ای را برای زبان آموزان در زمینه لغات و جملات انگلیسی فراهم می کند که در آن بر روی ۶۰۰ لغت پرکاربرد انگلیسی از دسته بندی های مختلف که به صورت دوره ای در آزمون های آیلتس آمده است ، تاکید دارد.

این دسته بندی ها شامل طبیعت ، محیط، اوقاعت فراغت و سرگرمی، هنر و فرهنگ، جابه جایی ، سلامت، توریستم، بازرگانی، تکنولوژی، مسائل اجتماعی و تحصیلات می باشند. نویسنده آن Lin Lougheed بر روی این ۶۰۰ لغت از این دسته بندی ها تمرکز دارد.

3-کتاب Official IELTS Practice Materials

word image 46

این کتاب توسط نویسندگان و آزمونگران ارزیاب زبان انگلیسی کمبریج (Cambridge English Language Assessment examiners and material authors) که سالها در تهیه آزمونهای آیلتس تجربه دارند نوشته شده است. این کتاب توسط شورای بریتانیا، مرکز ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج و IDP آیلتس استرالیا تأیید شده است.

خواندن این کتاب به همه کسانی که می خواهند در آزمون آیلتس نمره خوبی بگیرند توصیه می شود. کتاب Official IELTS Practice Materials شامل مجموعه تمرین هایی برای هر چهار بخش آزمون آیلتس به همراه کلید پاسخ مربوطه است. همچنین یک دی وی دی هم به همراه کتاب به شما داده می شود تا بتوانید به سوالات بخش listening و speaking پاسخ بدهید.

4-کتاب Barron’s IELTS Superpack

word image 47

Barron’s IELTS super pack یک کتاب جامع تمرینی برای آمادگی در آزمون آیلتس 2021 است. این کتاب شامل 10 آزمون آیلتس کامل به همراه پاسخ آزمونها است. این کتاب همچنین منبع خوبی برای یادگیری واژگان زبان انگلیسی و افزایش مهارت های زبانی شماست. Superpack یک کتاب 3 در 1 است که برای تمرین فشرده به منظور آمادگی برای آیلتس تهیه شده است.

علاوه بر این، کتاب های Barron’s IELTS شامل دو سی دی صوتی برای تقویت توانایی هایی گفتاری شما و همینطور تمرین کردن روی بخش listening آزمون آیلتس هم می باشد.

منابع آزمون آیلتس (وبسایت و پک آموزشی)

5-کتاب گرامر زبان آیلتس Cambridge

Cambridge-Grammar-for-IELTS-570x640

گرچه کتاب های بسیاری در سطح های ابتدایی و میانی زبان انگلیسی برای زبان آموزان در دسترس است، برای سطح های بالاتر یکی از بهترین کتاب ها، کتاب گرامر آیلتس انتشارات کمبریج که در اینجا برای دریافت در دسترس داوطلبان آیلتس قرار داده شده است. اگر گرامرتان ضعیف است پیشنهاد ما همین کتاب می باشد.

6- دو کتاب دیگر

این دو کتاب را وقتی خریداری و استفاده کنید که واقعا هنوز با ساختار ایلتس مشکل دارید یا برای تان جا نیفتاده است یا باز هم به یادگیری استراتژیهای بیشتر نیاز دارید یا بخواهید یک ازمون بی نقص با نمره بالا را پشت سر بگذارید، ضمن اینکه توصیه می کنم آنها را در زمان نزدیک تر به ازمون مطالعه بفرمایید یعنی بعد از اینکه حسابی اماده شدین و حالا می خواین همون استراتژی ها رو عملا پیاده کنید. برای دانلود هر عنوان روی لینک ش کلیک کنید:

اگه دنبال استاد خوب برای آیلتس هستین: 8 تا از بهترین اساتید آیلتس در تهران و شهرهای بزرگ

اگر در بخش خاصی از آزمون مشکل دارید بهترین منبع برای تقویت آن به تفکیک در زیر آورده شده است

واژگان

آزمون آیلتس نیاز به دایره واژگان وسیعی دارد. توانایی شما در معنی کردن و پیدا کردن مترادف ها روی نمره تأثیر زیادی می گذارد. املا نیز در آیلتس اهمیت دارد! هنگام یادگیری کلمات جدید، حتماً روی هجی آنها تمرکز کنید. قطعا نمی خواهید بدلیل اشتباهات املایی نمره از دست بدهید.

یک راه عالی برای تقویت واژگان برای آزمون IELTS، خواندن مقالاتی است که از نظر محتوا و لحن مشابه آزمون آیلتس هستند. همانطور که مطالعه می کنید، واژگان جدید را در دفتر یا دستگاه خود یادداشت کنید. در اینجا لیستی از منابع پیشنهادی ما برای مطالعه آیلتس را مشاهده می کنید:

رایتینگ

بخش Writing آزمون آیلتس دشوار است. شما فقط یک ساعت فرصت دارید تا دو تمرین Writing را کامل کنید. این بخش حتی برای بسیاری از افراد بومی نیز چالش برانگیز است! شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید قبل از روز آزمون تست Writing تمرینی انجام دهید. وقت خود را به تمرین اختصاص دهید و (در صورت امکان) از یک انگلیسی زبان بومی در مورد Writing های خود نظرخواهی کنید. اگر کسی را ندارید که به شما کمک کند، پاسخ های خود را با پاسخ های موجود در کلید کتاب آیلتس یا official IELTS responses and examiner comments online مقاسیه کنید. همچنین می توانید از معیارهای نمره دهی آیلتس برای Task 1 و Task 2 استفاده کنید و سطح تقریبی خود را ارزیابی کنید.

لیسنینگ

  • بخش Listening آزمون IELTS شامل لهجه های مختلف مانند… بریتانیایی، آمریکایی، استرالیایی و غیره است. تمرین Listening با منابع متنوع ایده بسیار خوبی است. منابع پیشنهادی ما برای تمرین Listening عبارتند از:
  • Ted Talks
  • This I Believe from NPR
  • BBC Radio
  • ABC News

ریدینگ

هر روز تا حد امکان به زبان انگلیسی بخوانید! به لیست اخبار آنلاین منابع آیلتس در بخش “واژگان” این مقاله (در بالا) مراجعه کنید. این منابع Reading متناسب با سطح و نوع زبانی هستند که می توانید در آزمون IELTS انتظار داشته باشید. همچنین می توانید، مطالبی را مطالعه کنید که به آنها علاقه دارد! کتاب ها، مجلات، مجلات دانشگاهی … . با تمرین روزانه این مهارت می توانید نتیجه بهتری در آزمون بدست آورید.

اسپیکینگ

صحبت کردن با انگلیسی زبانان بومی بهترین راه برای بهبود مهارت Speaking شما است. اگردر محل زندگی خود به انگلیسی زبانان بومی دسترسی دارید، آنها را پیدا کنید! به یک گروه بپیوندید و فرصت هایی برای تعامل با انگلیسی زبانان ایجاد کنید. برای پیدا کردن یک گروه در منطقه خود، از سایت www.meetup.org دیدن کنید. برای کلاس های مکالمه انگلیسی ثبت نام کنید و / یا یک معلم آنلاین پیدا کنید. برای بهبود مهارت Speaking خود باید به طور منظم انگلیسی صحبت کنید.

بخش 2: نرم افزارها و اپلیکیشن های آمادگی ایلتس (اختیاری-تکمیلی)

نرم افزارها و اپلیکیشن ها بهترین راه یادگیری زبان های خارجی هستند. به این علت که حواس بیشتری از شما را درگیر می کنند و با ترکیب فیلم، اشکال و صدا، ماندگاری مطالب را در ذهن شما به شکل چشم گیری افزایش می دهند. با ترکیبی از نرم افزارها و کتاب ها هیچ نیازی به کلاس های حضوری برای آمادگی آزمون آیلتس نخواهید داشت و می توانید براحتی نمره بالایی در این آزمون کسب کنید!

۱-نرم افزار آموزش زبان انگلیسی Ielts Complete آیلتس

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی Ielts Complete آیلتس

این بسته آموزشی ، جزء مجموعه ای جدید جهت آماده سازی داوطلبان آزمون «آیلتس» می باشد‏.‏ به بهترین شکل ممکن، تمرینات کلاسی امروزی را با موضوعات جوان پسند و جذاب ‏(‏مهیج‏)‏ ترکیب می نماید‏.‏ به گونه ای طراحی شده که «تفکر پرسش گر» را برای آزمون «آیلتس» به داوطلبان معرفی می کند‏.‏ راهکارها و مهارت هایی عرضه می کند که دانشجویان را در مسیر کسب بالاترین امتیاز در تمام قسمت های آزمون، راهنمایی خواهد نمود‏.‏

  • قابلیت آپدیت روزانه
  • ایجاد فضای کلاس مجازی
  • نمودار آماری از میزان پیشرفت
  • آموزش از طریق فیلم های مرتبط با دروس

۲- اپلیکیشن گوشی موبایل British Radios (اندروید و ios)

اپلیکیشن گوشی موبایل British Radios

اپلیکیشن های موبایل معمولا فقط زمان یادگیری شما را افزایش می دهند چون تحقیق شده و با دقت طراحی نشده اند ولی این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن هاست که شما را با موضوعات متنوعی که در بخش های ۴ گانه آزمون آیلتس مطرح می شود آشنا می کند. فقط کافی است که به کلیپ های صوتی آن گوش کنید آن هم در زمانی که بیکار هستید !

۳- اپلیکیشن گوشی موبایل IELTS Prep App (اندروید و ios)

اپلیکیشن گوشی موبایل IELTS Prep App

احتمالا این اپلیکیشن را در پلی استور و اپ استور دیده اید که بالاترین امتیاز در میان برنامه های اندروید و آیفون را کسب کرده است. این اپلیکیشن که بطور رسمی توسط British Council ارائه شده است تمرینات مفیدی در زمینه لیسنینگ، اسپیکینگ و … بصورت صوتی و ویدیویی دارد.

سوالات متداول درباره کتاب های آیلتس (حتما بخوانید)

1- بهترین کتاب برای آمادگی در آزمون آیلتس چیست؟

کتابهای زیادی برای آماده شدن برای آزمون آیلتس در بازار وجود دارد. از میان گزینه های موجود، کتابهای Official Cambridge Guide to IELTS، the Official IELTS Practice Materials و همینطور کتاب Barron’s IELTS Superpack بهترین و معتبرترین کتابهای مربوط به آزمون آیلتس هستند.

2- آیا برای آماده شدن در آزمون آیلتس، بهتر است به جای مطالب آنلاین از کتاب استفاده کنیم؟

تمرین ها و آزمون های آزمایشی آنلاین برای آمادگی جهت آزمون آیلتس جزو موارد ضروری هستند؛ ولی برای تقویت دستور زبان انگلیسی و استفاده از جملات صحیح می توانید به کتابها مراجعه کنید. به هر حال هر دو منبع آفلاین و آنلاین در آماده سازی شما برای آزمون مفید خواهد بود.

3- آیا کتاب های آیلتس به صورت آنلاین در دسترس هستند؟

بله. شما می توانید کتاب های آیلتس را از سایت های معتبر مختلف خریداری کنید.

4- آیا کتاب خاصی برای بخش ریدینگ (reading) آیلتس وجود دارد؟

بهترین کتابهای آیلتس کتابهایی اند که شامل آزمون های کامل به همراه تمرین و سی دی باشند و هر چهار بخش آزمون را پوشش بدهند.

5- آیا کتاب Official Cambridge Guide to IELTS منبع خوبی برای آماده سازی آزمون آیلتس است؟

بله. این کتاب یکی از بهترین کتاب ها برای این منظور است که خواندن آن توسط شورای بریتانیا (British Council) به متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس توصیه می شود.

حتما بخوانید: 4 مهارت آیلتس کدامند؟ روش گرفتن نمره ماکسیمم

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • دورود وسپاس از محبت شما که همچین مجموعه ای فراهم کردید. بنده برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در یکی از دانشگاه های معتبر انگلستان نیاز به نمره بالای 7 ایلتس داشتم که کار هر کسی هم نیست. زبانمم خیلی خوب نبود ضمن اینکه اونجا و توی اون محیط شدیدا به درک مکالمات و توانایی خوب صحبت کردن نیاز داشتم. منابعی که اینجا معرفی کردین (بخصوص 3 کتاب اول) و بجز اون دو اپلیکیشن را با دقت 3 ماه تمام کار کردم (البته اپلیکیشن چرب زبان هم قبلا کار کرده بودم) و نتیجه این شد که به نمره 8 ایلتس رسیدم که باورنکردنی هست!!! ماه اینده هم به امید خدا مقصد هستم. خواستم تجربه رو در اختیار بذارم و تشکر کنم که کمک زیادی کردین مدیون شما هستم.

    پاسخ
    • خوشحالم که مفید بوده! واقعیت این هست که هیچ کمکی بهتر از تجربه نیست و نمیدونم چرا این منابع اینقد واسه بقیه هم مفید بوده نمره بالا گرفتن. بهرحال امیدوارم شما و همه هموطنان عزیزم موفق باشید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست