داستان کوتاه

روش یادگیری زبان انگلیسی با داستان کوتاه و رمان +معرفی ۴ تای برتر

گاما

ممکن است تا به حال شنیده باشید که خواندن، یک راه عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است. در این قسمت از سایت در این باره اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد.قطعاً به جای درستی مراجعه کرده‌ اید. خواندن، یکی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی است و می تواند هر چیزی از جمله یادگیری لغات جدید و گرامر درس ها را همراه با فرهنگ و داستان در اختیار شما قرار دهد .

خواندن آنلاین وبلاگ ها و مقاله ها یک راه عالی برای شروع است و بعد از آن ممکن است بخواهید کتاب های معروف و محبوب را به زبان انگلیسی بخوانید. اما اگر هنوز آمادگی خواندن کتاب های طولانی به زبان انگلیسی را نداشته باشید، چطور؟ احتمالاً دوست دارید یک راه سریع تر و آسان تر را انتخاب کنید.

زمانی که به دنبال یک نوشته کوتاه با ساختار نوشتاری درست و سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، می ‌توانید به سراغ داستان های کوتاه بروید.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن: دانلود ۸ انیمیشن سریالی برتر

داستان های کوتاه در هر سایز و هر نوعی وجود دارند و کار شما را برای پیدا کردن داستان هایی که به آن ها علاقمند هستید، آسان می کنند. اکثر داستان‌های کوتاه بیش تر از ۳۰ صفحه نیستند. گاهی اوقات نیز بسیار کوتاه تر از این حرف ها هستند و فقط در ۲ الی ۳ صفحه می توانید تا حد زیادی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید و به مرور پیشرفت کنید!

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

اما چگونه؟ در ادامه مقاله نیز با ما همراه باشید تا راهکارش را به شما نشان دهیم!

چرا داستان های کوتاه یک ابزار عالی برای یادگیری هستند؟

همان طور که بالا تر هم توضیح دادیم، انواع مختلفی از داستان‌ های کوتاه وجود دارند. می ‌توانید داستان کوتاه هایی را پیدا کنید که پاراگراف های طولانی تر دارند و مثلاً حدود ۵۰ صفحه هستند. در انتهای این مقاله لیستی از مجموعه‌ های داستان کوتاه را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اگر چه شما نیز می توانید داستان کوتاه های مختلف را روی وبسایت یا داخل مجلات هم پیدا کنید .

همچنین می توانید برای راحتی بیشتر داستان کوتاه ها را به صورت آنلاین یا در فرم های دیجیتالی مطالعه کنید. بسیاری از وب سایت های فروشگاهی برای کتاب، مانند آمازون یا بارنس و نوبل دارای کتاب های الکترونیکی در نسخه های مختلف داستانی در دسترس هستند که می توانید آن ها را روی گوشی موبایل یا تبلت خود به راحتی مطالعه کنید. بعضی از مجموعه‌ های داستان کوتاه به عنوان کتاب های صوتی نیز در دسترس می باشند. بنابراین می‌ توانید به داستان گوش دهید.

 ۱۵ وب سایت هوشمند برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم‌ و سریال

زمانی که یک داستان کوتاه یا مجموعه ای از داستان کوتاه ها را برای مطالعه انتخاب می کنید،  باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • ژانر یا نوع ( مثلاً فانتزی – علمی – تخیلی – رمانتیک )، و محتوا:  قطعاً دلتان می‌ خواهد داستانی را انتخاب کنید که واقعاً از خواندن آن لذت ببرید. آیا معمولا از داستان های مرموز بیشتر لذت می برید؟ داستان های ترسناک یا داستان های رمانتیک چطور؟ چیزی را انتخاب کنید که فکر می کنید تا آخر به خواندن آن ادامه می دهید.
  • طول داستان:  قرار است چقدر زمان برای خواندن اختصاص دهید؟ آیا داستانی را می‌ خواهید که بتواند پایان مشخصی داشته باشد؟ یا از داستان‌ هایی لذت می برید که شما را یاد چیز هایی در گذشته بیندازد که قبلا خوانده بودید؟
  • سطح انگلیسی: حتماً داستانی را می خواهید که بتوانید آن را بفهمید و کمی هم شما را به چالش بکشد.

اگر همه این موارد را در نظر بگیرید، مطمئن باشید که می توانید داستان کوتاه بسیار عالی پیدا کنید اما چگونه می توان از داستان کوتاه زبان انگلیسی را یاد گرفت؟

چگونه زبان انگلیسی را از طریق خواندن داستان های کوتاه یاد بگیریم ؟

داستان های کوتاه داستان های جذاب و کوتاه هستند. یعنی می توانید زمان بیشتری را روی آن ها صرف کنید و از زمان اضافه خود برای آمادگی بیشتر و قدرتمندی یادگیری زبان انگلیسی و غیره استفاده کنید. خبر خوب این که همه روش های مطالعه ای که در طول خواندن داستان کوتاه انجام می دهید، می تواند تاثیر زیادی روی مهارت های خواندن زبان انگلیسی شما داشته باشد.

در این قسمت نیز راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید ( و باید ) قبل از شروع خواندن داستان کوتاه آن ها را انجام دهید و به کار ببرید:

  • نگاه مختصر به متن: نگاه مختصر به متن یا به اصطلاح skim کردن به معنای نگاه سطحی به متن نوشته شده، بدون خواندن هر کلمه به صورت مجزا است. سعی کنید یک ایده عمومی از اینکه داستان در مورد چه چیزی است، پیدا کنید. ایده‌ های اصلی، نام ها و چیدمان کل داستان را بیرون بکشید ( داستان کجا اتفاق افتاده است ) کمی هم اطلاعات جزئی به دست بیاورید. انجام این کار به شما کمک می کند زمانی که در حین خواندن داستان هستید، فهم بهتری از آن پیدا کنید و ایده خوبی در مورد داستان به دست بیاورید.
  • اسکن لغات ناآشنا:  به دنبال لغاتی بگردید که در طول داستان با آن ها آشنایی ندارید. سپس معنی آن ها را بررسی کنید. زمانی که در طول خواندن متن به یک لغت بر می خورید، نباید داستان را نگه دارید. بلکه باید از قبل تعریف و معنی آن را بدانید.
  • نگاه کردن به شکل داستان: آیا این داستان دارای پاراگراف های کوتاه یا بلند است؟ آیا دیالوگ، مکالمه یا هر کدام از اینها در داستان وجود دارد؟ شکل متن می تواند چیزهای زیادی در مورد داستان قبل از شروع به خواندن به شما بگوید.‌مثلاً داستانی که پاراگراف‌های طولانی داشته باشد، احتمالاً به معنای این است که این داستان یک روند کند و یا توضیحی دارد. در حالیکه داستانی که پاراگراف های کوتاه زیادی دارد، احتمالاً سرعت بیشتری در طول داستان دارد.

عالیه، اکنون آماده خواندن داستان هستید. در این قسمت چیز هایی را به شما معرفی می کنیم که هنگام خواندن داستان باید آن ها را به یاد بسپارید:

  • بیش از حد متوقف نشوید. زمانی که در حال خواندن داستان هستید، ممکن است کلمه ای را پیدا کنید که از قبل معنی آن را بررسی نکرده بودید یا این که کل داستان را به طور کامل متوجه نشده اید. در طول این زمان دوست دارید متوقف شوید و به دنبال آن بگردید اما این کار را نکنید. هرچه قدر در وسط خواندن داستان بیشتر متوقف شوید، داستان را به طور کلی سخت‌ تر می فهمید ( دقیقا مانند زمانی که در ترافیک گیر کرده اید، هر چقدر بیشتر ماشین را متوقف کنید و استارت بزنید، رانندگی سخت تر می شود ). تنها کاری که باید انجام دهید، این است که چیز هایی که متوجه نشدید را علامت گذاری کنید و بعد از این که داستان را به اتمام برسانید، مجددا به سراغ آن ها بروید.
  • به دنبال لحظات و اطلاعات مهم باشید. داستان های کوتاه معمولاً زمان زیادی را صرف گفتن اطلاعات غیر ضروری نمی کنند. آن ها معمولاً فضای کافی برای هدر دادن ندارند و در نتیجه پیدا کردن ایده اصلی، تم ( معنی یا پیام کلی ) یا چیدمان داستان برای پیدا کردن آسان تر می شود. همان طور که در حال خواندن داستان هستید، در مورد نکات مهم و لحظات حائز اهمیت آگاه باشید. همچنین می توانید با یک عدد خودکار یا ماژیک این قسمت ها را علامت گذاری کنید و بعد دوباره به سراغ آن ها بروید. انجام این کار به شما کمک می کند که کل داستان را بهتر بفهمید.

۱۳ تا از بهترین فیلم های تاریخ برای تقویت زبان انگلیسی (مبتدی-متوسط)

کامل کردن یک داستان به معنای این نیست که سریعا باید به سراغ داستان بعدی بروید. باید زمانی را به مرور کردن آنچه که قبلاً خوانده اید اختصاص دهید. این زمان اضافه به شما کمک می‌ کند که فهم بهتری پیدا کنید و چیزهایی را که خوانده بودید به یاد بسپارید. از این راهکار ها بعد از اتمام داستان خوانی استفاده کنید:

  • چیزی که خواندید را خلاصه کنید. سعی کنید چیزی که در داستان مطالعه کردید را با چند جمله کوتاه خلاصه کنید و توضیح دهید. مجبور نیستید هر چیزی را بنویسید یا حتی با صدای بلند صحبت کنید ( که البته هر دو کمک کننده هستند! ). تصور کنید که در حال تعریف کردن داستان برای دوستتان هستید و قرار است که فقط در مسیر یک آسانسور بین طبقات صحبت کنید. به نظر شما مهم ترین نکات در مورد این داستان چه چیزهایی است؟ این داستان در مورد چه چیزی صحبت می کند؟ همان ها را به مخاطبتان هم بگویید.
  • در مورد تم داستان فکر کنید. بسیاری از داستان‌ های کوتاه ، سرگرم کننده هستند اما بسیاری از آن ها هم درس و یا ایده‌ ای را به ما آموزش می دهند که فردی که آن را می خواند، باید یاد بگیرد. احتمالاً یک مکان، یک کلمه یا چیزی را در داستان در حال تکرار، مشاهده کنید. مثلاً باید به لحظه ای در داستان فکر کنید که یک اتفاق خاصی رخ داده است اما به نظر شما معنای این اتفاق خاص در داستان چیست؟ در مورد معانی عمیق تر و پنهانی پشت کلمات نوشته شده فکر کنید که می‌ تواند کار شما را برای فهم چیز ها و افراد مختلف در داستان هنگام صحبت کردن آسان تر کند.
  • دوباره و مجددا داستان را بخوانید. هم اکنون شما یک بار داستان را خوانده اید و موارد پایه ای آن را یاد گرفته اید . می دانید که داستان در مورد چیست و راجع به چه چیزی صحبت می کند. با عبارت ها و کلمات به کار گرفته شده در آن آشنایی پیدا کرده اید. حال یک بار دیگر داستان را بخوانید و متوجه خواهید شد که بار دوم فهم بهتر از داستان پیدا می‌ کنید. احتمالاً چیزهایی را تشخیص می دهید که بار اول متوجه آن ها نبودید.

اکنون که با راهکارهای قدرتمندانه خواندن داستان آشنا شدید، آماده هستید که یک یا دو داستان کوتاه را مطالعه کنید. در این قسمت  مجموعه ای از داستان های کوتاه جذاب را به شما معرفی می کنیم که می توانید بر اساس سطح مهارت و علاقه مندی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید!

۴ رمان کوتاه که برای یاد گرفتن زبان انگلیسی عالی است:

۱- “مرد زیر شلواری ” اثر دیوپیلکی

مرد زیر شلواری ” اثر دیوپیلکی

اگر داستان های ساده و زیرکانه را می پسندید ، کاپیتان زیرشلواری همان کتابی است که در جستجوی آن هستید.داستان در مورد دو پسربچه به نام های جورج و هارولد است که علاقمند به رسم کتاب های کمیک هستند و در مدرسه شان بخاطر مزه پرانی و شوخی های زننده معروفند. روزی مدیرشان آنها را با اعمال زور و تهدید گیر انداخت.برای مدتی آنها را به انجام کار سختی مجبور کرد . اما خیلی زود پسر ها راه فرار را پیدا کردند. مدیر را هیپنوتیزم کردند و او را به ابرقهرمانی که در کتابشان کشیده بودند (کاپیتان زیر شلواری) تبدیل کردند.

داستان چیزهای زیادی راجع به روابط غالب بین بزرگسالان و کودکان بیان می کند . منبع مرکزی شوخی از استراتژی زیرکانه ی شخصیت های اصلی ،برای دگرگون کردن این رابطه و خوش گذرانی با آن می آید.این کتاب پر از تصاویر کارتونی و جوک های بامزه است که گاهی منزجر کننده است اما همیشه مفرح است.

word image  دانلود پی دی اف این رمان

۲- شکار بوقلمون مکار، اثر مارک تواین

مارک تواین یکی از شخصیت های افسانه ای در ادبیات امریکاست. بخاطرخلق آثار “ماجراجویی های تام سایر” و “ماجراجویی های هاکل برفین” بسیار معروف است.اینگونه مظرح شده است که در جذاب ترین داستان بوقلمون در ادبیات امریکا، تواین اتفاق واقعی را بازنویسی می کند؛ که تلاش می کند بوقلمون را برای شام شب شکرگزاری شکار کند. این داستان یک حکایت طنزآمیز از بدشانسی اوست و همچنین به سنت آمریکایی و آداب و رسوم بزرگ شدن اشاره دارد. شکرگزاری یک روزتعطیلی مذهبی است ، معمولا در ایالات متحده و کانادا جشن گرفته می شود.که در این شب تمام افراد خانواده در کنار هم شام می خورند تا نشان دهند شکرگزار غذا و تمام چیزهایی که دارند هستند .

عموما غذای اصلی در جشن، بوقلمون است و این برای امریکایی ها ، معنای ویژه ای دارد. چون این داستان در سال ۱۹۰۶نوشته شده است ، ممکن است در آن برخی کلمات که امروزه رایج نیستند به چشم بیایند.برای مثال کلمه ی swindler می تواند با کلماتی مثل فریبکار و یا متقلب جایگزین بشود.به همین ترتیب کلمه ی ostensibly به معنای ظاهرا برای اشاره به شئ یا شخصی که به نظر می رسد چیزی باشد که به احتمال قوی اینطور نیست.beguiled به معنای وسوسه کردن یا هدایت کردن به راهی نادرست است.و shabby معنای دیگری برای پست می باشد.

word image 1  دانلود پی دی اف این رمان

۳- وانمود کنیم اتفاقی نیفتاده است،اثر جنی لاسان

وانمود کنیم اتفاقی نیفتاده است،اثر جنی لاسان

تا به حال شده احساس کنید که هیچ جا شما را نمی پذیرند ؟ احساس کردید که عجیب غریب و ناکارآمد هستید و به سادگی گیج می شوید؟ نویسنده ی این کتاب چنین حسی در طول زندگی اش داشته . او داستانی روایت می کند که هم بامزه و هم روشنگر است(چیزی که شمارا آگاه می سازد) و در جستجوی چیزی است که به معنای هویت ما است. پیام اصلی این است که ما دستپاچه می شویم و وانمود می کنیم که هیچ اتفاقی نیفتاده ، چیزی است که مارا تعریف می کند. زمانی که اتفاقاتی را روایت می کند که خواهرش با لباس پرنده وارد مدرسه ی او شد؛ گربه اش که بیشترشبیه به تابلوی اعلانات بود ، که برای او و وابستگی اش هم ژرف بود و هم مضحک؛ در حال مدیریت بیان چیزهای جدی بود که برای همه ی ما مهم هستند.

word image 2  دانلود پی دی اف این رمان

۴- زنی که برای یک سال به رختخواب رفت (اثر سو تونسند)

زنی که برای یک سال به رختخواب رفت (اثر سو تونسند)

اوا ، شخصیت اصلی ، از خانواده اش ناامید شده است . وقتی که فرزندانش خانه را ترک می کردند ، به تخت خوابش می رفت و همانجا می ماند.دیگر برای همسر بی تفاوتش زن وظیفه شناسی نبود . همینطور برای فرزندان بی خیالش مادرایده آلی نبود.خیلی زود اتفاقات نامنتظره ای شروع می شود وهرکسی چهره ی واقعی خود را در کارهای خانه داری نشان می دهد. این رمان کمدی است اما در عین حال در جستجوی نقش افراد خانواده های سنتی است.برای مرور جزئیات بیشتر نوشته ی گاردین را بخوانید.

word image 3  دانلود پی دی اف این رمان

۱۰۰ داستان کوتاه که برای یادگیری زبان عالی هستند:

دانلود ۱۰۰ داستان کوتاه با ترجمه فارسی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست