تافل--آیتلس

مدت اعتبار تافل چقدر است؟ مدت اعتبار آیلتس چقدر است؟

گاما

آزمون آیلتس و تافل دو آزمون سرنوشت سازی هستند که تاکنون خیلی ها آنرا تجربه کرده اند. این دو آزمون برای شناسایی میزان مهارت و سطح یادگیری زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی هرساله یا بهتر است بگوییم چند بار در سال برگزار میگردد و مدرک این آزمونها برای افراد علاقمند به تحصیل در دانشگاه های معتبر انگلیسی زبان جهان، کار و یا مهاجرت دارای مزایای فراوانی میباشد.

مدت اعتبار مدرک آیلتس چقدر است؟ 4 نکته خیلی جالب

1-نتیجه و جواب آزمون ielts شما دو روز بعد از آزمون گزارش می شود . مدت زمان اعتبار مدرک آیلتس برای سازمانها تا دو سال می باشد و این مدرک بعد از گذشت دو سال از درجه اعتبار ساقط می شود، مگر اینکه شما اسنادی را ارائه دهید که دال بر فعالیت مستمر شما بعد از آزمون باشد (که توی این 15 سال تجربه هیچکسی رو ندیدم ازش بپذیرن پس روی همون دو سال حساب کنید!)

2-توجه داشته باشید که مسئولین و شرکای آیلتس اعتبار این آزمون را تا دو سال تایید می کنند و بیشتر از این مدت مورد تایید آنها نیست. اینکه اعتبار مدرک آیلتس دو سال است این است که سازمان های برگزار کننده این آزمون British Council , IDP Australia , Cambridge university معتقدند که بعد از این دو سال ممکن است شخص دچار فراموشی شود و از آنجا که ماهیت زبان فرار است نیاز به اثبات سطح زبان آموز وجود دارد.

3-جالبه بدونید طبق تجربه شخصی و دوستانم که برای پذیرش دانشگاه ها اقدام کردیم (و موفق هم شدیم!) بعضی دوستان بودن که مثلا یک سال و نه ماه از تاریخ دریافت مدرک ایلتس شون گذشته بود، وقتی درخواست میدادن به دانشگاه مدنظرشون، بعضی دانشگاه ها میگفتن باید دوباره ازمون بدی چون خیلی وقته گذشته ازش! و بعضی ها همونو قبول می کردن وجالبتر اینکه حتی بعضی دانشگاه ها چون رزومه دوستمون خوب بود میگفتن اصلا ایلتس نمیخاد بیا اینور بخون و مدرکش رو بگیر!!

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

4-ینی همه چیز بستگی به موسسه/دانشگاه مدنظر شما داره که برای فهمیدنش هم خیلی راحت می تونید از سایت دانشگاه یا دانشکده شون شرایط رو ببینید یا از استادی که باهاش مکاتبه می کنید یا از موسسه بپرسید براحتی!

مدت اعتبار مدرک تافل چقدر است ؟

با اینکه آیتلس نسبت به تافل موفقیت و پذیرش جهانی بیشتری دارد ، اما همچنان اعتبار مدرک تافل بسیار زیاد است و بسیاری از کشور ها (بخصوص کانادا و امریکا) از آزمون تافل برای معیار استفاده می کنند. مدت اعتبار مدرک تافل همانند مدرک آیلتس ۲ سال است. به طور سنتی دانشگاه های آمریکا (و کانادا) از آزمون تافل بیشتر از آزمون آیلتس استقبال می کنند و به همین دلیل اعتبار مدرک تافل در کشور آمریکا بیشتر از آیلتس است.

اگر چه برگزار کنندگان آیلتس سعی کرده اند که دانشگاه های بیشتری را در آمریکا راضی کنند که آزمون آیلتس را هم قبول کنند اما همچنان اعتبار مدرک تافل اینترنتی در آمریکا و کانادا بیشتر از آیلتس است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دو آزمون خواندن این مطلب مرتبط را از دست ندهید : آموزش تافل و آیلتس

سوالات رایج کاربران درباره این دو ازمون

به عوامل زیادی بستگی دارد اما دقت کنید سختی دو ازمون در یک حد است هر چند بعضی تافل را سخت تر معرفی میکنند، بطور کلی برای یک زبان آموز معمولی و مشتاق مبتدی بین 4-6 ماه برای نمره عالی زمان نیاز است (ایلتس نمره حداکثر 9 است و نمره بالای 7 نمره عالی محسوب میشه و تافل حداکثر 120 هست و نمره بالای 85 عالیه)

با ثبت نظرات و پیشنهادات خود در بخش نظرات ما را همراهی نمایید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

26 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام برای منی که میخوام تازه زبان رو شروع کنم چقدر طول میکشه ب مرحله ایلتس با تافل برسم…؟
    اینکه میتونم خودم بخونم بصورت خوداموزی؟

    پاسخ
  • سلام اگه بعد دو سال اعتبار مدرک تافل یا آیلتس تموم بشه برای اینکه دوباره معتبر بشه فقط باید مجدد آزمون شون رو بدیم یا اینکه کلاساش رو هم شرکت کنیم؟

    پاسخ
    • برای آزمون تافل یا آیلتس کلاس ها فقط اختیاری هستند

      پاسخ
    • سلام
      این مسئله ارتباطی به شرکت در کلاس نداره
      میتونید به صورت خودخوان مطالعه کنید و شرکت کنید.

      پاسخ
      • حاجی پک اموزش جامع ایلتس صفر تا صد تون خییییلی خفن بود . اینقد به زبان ساده توضیح داد و صفر تا صد ترفندهای ایلتس رو باورم نمیشه تونستم با بار اول ایلتس 7.5 بگیرم با اینکه دانشگاه استرالیا ازم 6.5 خواسته بود. منتها دو تا انتقاد دارم اولا پشتیبانی تون اصلا نمیشناسه دوره های زبان تون رو بعدم این موزشای رایگانتون پیش پک تون خیلی داغونن :/ ملتو گذاشتین سرکار چی ن اینا؟؟؟؟؟

        پاسخ
        • جسارتا این اسنادی که ثابت کنت شما مدادم در حال فعالیت بودید به چه صورت باید ارائه بشه من سال سوم مدرکم لازمم میشه و دیگه تو ایران نیستم بتونم اینجا آزمون بدم برم.پ خب سختیای خودشو داره آزمون توی یه کشور دیگه درسته؟

          پاسخ
          • درنا جان شما تو تایپ فارسی موندی. ۴ خط نوشتی بیستا کلمه رو اشتباهی تایپ کردی. تافل پیشکش

  • سلام بعد از دو سال چی میشه مدرک دسته خودمون میمونه یا نه اونا خودشون مدرکارو پیش خودشون نگه میدارن و به هر دانشگاهی بخوای ارسال میکنن؟ (منظورم اینه یه مدرکی میدن به ما که اره شما تافل داری با نمره فلان هرچند سال هم بگذره باز داریش؟؟)؟؟؟؟

    پاسخ
    • سلام. مدرک تافل نزد شما می ماند اما برای اینکه برای یک دانشگاه یا موسسه ارسال کنید، خود ETS باید نمره شما را به آن موسسه یا دانشگاه ریپورت کند. اگر قبل از اینکه آزمون تافل بدهید، نام موسسه/دانشگاه تان نهایی شده، میتوانید روز آزمون ۳ موسسه/دانشگاه را انتخاب کنید تا ETS به صورت رایگان نمره شما را برای آنها ریپورت کند ولی اگر بخواهید بعد از روز آزمون تصمیم بگیرید باید به ازای هر ریپورت مبلغی پرداخت کنید

      پاسخ
  • سلام واقعا شرم آوره مردم کل دنیا دچار جنون و توهم و سردرگمی هستند این هذیان ها چیه آزمون را قوی تر برگزار کنید و مدرک همیشه معتبر باشه خیلی ها دوست دارند تمام مدارک زبان را بگیرند اما به دلیل همین دوسال معتبر بودنش این کار را نمی کنند نفرین بر این سیاستگذارها البته حق هم دارند مدرک پزشکی من تو دانشگاه گم شده پیدا نمیشه من نمی خوام برای دکتری زبان شرکت کنم فقط به خاطر لذت از یادگیری و اینکه ذوق مدرک هام را بکنم به این کار علاقه دارم که مدرک هنری و علمی جمع کنم۴۴ سالمه از خدا گله دارم که منو تو چنین دوره عقب مانده ای به دنیا آورد و انقدر از زمانه عقب مانده سیلی خوردم و البته علتش این نیست که طرف بعد از دو سال یادش میره میخواهندهی پول بگیرند اما همین تنگ نظری ها دنیای عقب مانده امروز را فلج و فقیر کرده چون الان من مدرک دو ساله زبان را نمی گیرم خودم می خونم بدون مدرک مسلط میشم مگه مخ خر خوردم دوسال یک بار بیام پول بدم تمدید کنم و استرس امتحان مجدد را به خودم تحمیل کنید نترسید یادشون نمیره مگه آلزایمر دارندو مثل من ضربه مغزی هستندکه یادشون بره همه چی ممکنه از یاد مردم بره پس بروند از نو مدرک دکترا بگیرند چون برخی چیزها را یادشون رفته الهی این سیاستگذارهای عقب مانده روز به روز فقیر تربشوند و نیازی هم به نفرین نیست با این افکار عقب مانده حتما فقیر میشوند

    پاسخ
  • تمنا علیزاده
    بهمن 6, 1399 6:43 ب.ظ

    خیلی بد شد که فقط دوسال؟؟ حداقل یکم بیشتر میشد .. هر چی ذوق داشتم رفت اصلا نمی خواد که بدم چیکار دارم ۱۶ سالمه دیپلم زبان گرفتم و فکر میکردم آیلتس هم مثل دیپلم زبان هست ولی حیف شد حالا باید صبر کنم تا برا دانشگاه آزمون بدم …ای خدا ای کاش اینجوری نمی شد .. واقعا علاقه خیلی زیادی دارم برای گرفتن مدرک های بیشتر ..‌😔😔 هر دوسال که بخوای آزمون بدی که از استرس میمیری شرایطش سخته .. ولی اگه بعد از دو سال که مدرک رو گرفتی بیشتر تمرین کنی می تونی نمره بهتر و بهتری بگیری هر دو سال که بگذره بیشتر پیشرفت می کنی تنها خوبی که داره همینه !! ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتید ❤❤

    پاسخ
  • وااای این اپلیکیشن تون عااالیه. من زبانم خیلی ضعیف بود و صفر صفر هستم. یک ماهه پیش خریدم اپلیکیشن تون رو نه تنها مکالمه های روزمره رو میتونم انجام بدم بلکه دیالوگ های فیلم ها رو که خیلی از استادای زبان هم نمیفهمن دارم درک میکنم!! نمیدونین چه حالی میده. البته برای مهاجرت نمیخوام بیشتر برای دیالوگ فیلم ها و تولید زیرنویس هست.

    پاسخ
  • سلام
    آخه این چه وضعشه که ۲ سال مدرک اونم مدرک آیلتس اعتبار داشته باشه آدم اینهمه هزینه کنه ،کاش حداقل مثل گواهینامه رانندگی ۱۰ سال اعتبار داشت،بابا الان توی این زمونه اونقدر بچه های با استعداد با وضع مالی بد داریم که به خاطر همچین هزینه های هنگفتی عقب موندن از پیشرفت،اه واقعا ناامید و سرخورده شدم🤦‍♀️🤦‍♀️

    پاسخ
  • من اپلیکیشن چرب زبان میخوانم حدود 2 ماهه.بنظرتون کافیه؟

    پاسخ
    • خیر. اپلیکیشن چرب زبان رو ما برای افراد مبتدی یا کسانی که مکالمه و شنیداری ضعیفی دارن تولید کردیم. این اپلیکیشن شما رو به سطح متوسط میرسونه و لازم هست اما حتما باید برای ایلتس این کتاب یا اگه میتونین هزینه کنید و نمره عالی نیاز دارین، این پکیج رو خریداری کنید. تقریبا کاربر ناراضی از این سه منبع نداشتیم!

      پاسخ
  • سلام.هزینه تمدید مدرک تافل چقدره؟ آیا کم تر میشه

    پاسخ
  • سلام من در سطح teen 2 teen isjl کی سطح سوادم به تافل میرسد؟

    پاسخ
  • سلام من شنیده بودم که تافل رو بالای ۱۱۶ یا ۱۱۸ بشی دائمی هست مدرک ت و نیاز به تمدید نداری این خبر درسته ؟

    پاسخ
  • چرا اینقدر هزینه اش زیادههههههههه😑😱

    پاسخ
    • سلام ببخشید .
      هزینه ی تافل امسال چنده ؟
      من هر جا میرم یه قیمت متفاوتی هست .
      گفتم از شما بپرسم مطمئن شم از بابت قیمت…

      پاسخ
      • ببینید شما همیشه روی 335 دلار حساب کنید به پول ایران ببینید چقدر میشه. این تغییر قیمت ها بخاطر افت ارزش ریال هست وگرنه همیشه 335 دلار بوده ازمون

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست