قوانین استفاده از میس و میز و ...

خانم به انگلیسی در حالت های مختلف: تفاوت Ms، Miss و Mrs

گاما

Miss (مِیس)  Ms (میز) و Mrs (میسیز) سه کلمه ای هستند که بیش از هر عنوان دیگری در زبان انگلیسی با هم اشتباه گرفته شوند. ظاهرا هیچ کس دقیقا نمی داند که تفاوت بین این ها واقعا چیست.

اگر خانمی را با عنوان اشتباه خطاب می‌کنید، ممکن است ناخواسته به او توهین کنید . خیلی مهم است که قبل از تعامل با یک خانم و هر نوع توهین احتمالی حتما این عناوین را کاملا درک کنیم.

Miss برای اشاره به یک دختر یا یک زن مجرد استفاده می شود. Mrs. عنوان مناسبی برای احترام گذاشتن به یک زن متاهل یا بیوه است. Ms. هم با دو نوع اول فرق دارد زیرا به وضعیت تاهل اشاره نمی کند . اگر نمی دانید طرف مقابل متاهل است یا مجرد، Ms. یک گزینه عالی است که می توانید به کار ببرید.

آیا باید از Miss استفاده کنیم یا Ms.؟

Miss برای خطاب به زنان جوان و مجرد استفاده می شود. این عنوان معمولا برای زنان و دختران زیر سی سال مناسب است زیرا خانم های بزرگتر را ترجیحا با Ms. صدا می زنند . اگر از وضعیت تاهل فعلی خانمی مطمئن نیستید، بهتر است از Ms. استفاده کنید . این بهترین راه برای پیشگیری از توهین ناخواسته به یک خانم است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

تفاوتهای Miss و Mrs.

Miss و Mrs. متضاد هم هستند. Miss برای زن جوانی استفاده می شود که هنوز ازدواج نکرده است. Mrs. برای اشاره به زن متاهل به کار می رود . این تفاوت ممکن است شما را به اشتباه بیندازد زیرا خانم هایی هستند که بعد از ازدواج نام خانوادگی پدری شان را حفظ می کنند، اما هنوز به عنوان Mrs. شناخته می شوند.

برای اشاره به زنی که بیوه شده است هم از Mrs. استفاده می شود. برخی از زنان مطلقه هم ترجیح می‌دهند با Mrs. خطاب شوند. این انتخاب به سن و ترجیح شخصی بستگی دارد، بنابراین اگر مطمئن نیستید که یک خانم ترجیح می‌دهد چه عنوانی در موردش به کار گرفته شود، می‌توانید از او بپرسید.

حتما بخوانید: مکالمات عمومی زبان انگلیسی (دانلود رایگان ۱۰۰ درس مبتدی)

آیا استفاده از Ms. به جای Mrs. اشکالی ندارد؟

Ms. عنوان خوبی برای خطاب به هر زنی، بدون در نظر گرفتن وضعیت تأهل اوست. این اصطلاح خنثی است و از اوایل دهه 1950 برای زنانی که می‌خواستند با عنوانی غیر از چیزی که بعد ازدواج شان شناخته شوند، استفاده می‌شد. Ms. در اصل در دهه 1970 در جریان جنبش حقوق زنان باب شد.

تفاوت miss & ms. & mrs.

Ms. ظاهرا مثل Miss تلفظ می شود، اما با آن متفاوت است. Ms. به صورت mizz هم تلفظ می شود و معادل مونث خوبی برای Mr. مذکر به حساب می آید . در محل و شرایط کاری زن مجرد و متاهل با Ms. خطاب می شوند زیرا وضعیت تاهل مهم نیست.

آیا صدا زدن یک خانم با عنوان Miss بی ادبانه است؟

اگر ندانید که خانمی متاهل است یا مجرد و به طور تصادفی او را Miss خطاب کنید ممکن است باعث ناراحتی اش شوید.

البته یادتان باشد که هر فردی متفاوت است و ممکن است یک زن از این که Miss خطاب شود، ناراحت نشود ولی دیگری این رفتار را نامناسب بداند. برای این که کسی را ناراحت و یا عصبانی نکنید، همیشه باید از Ms. استفاده کنید، مگر این که مطمئن باشید آن زن دختر جوانی است و ازدواج نکرده است.

به زنی که طلاق گرفته چه می گویند؟

پاسخ به این سوال بسیار دشوار است. از قدیم Mrs. فقط برای زنان با توجه به وضعیت تاهل شان استفاده می شده است. مثلا زن متاهل این صورت خطاب می شود: ” نام خانوادگی شوهرMrs+ “.

در حال حاضر که جامعه تغییر کرده است، هم زنان متاهل و مطلقه با Mrs خطاب می شوند. از آن جایی که زنان مطلقه دیگر متاهل نیستند، Mrs به طور کلی فقط در صورتی استفاده می شود که زن پس از طلاق نام خانوادگی شوهرش را حفظ کرده باشد.

حتما بخوانید: اصطلاحات و جملات مربوط به آدرس دادن در انگلیسی + نکات مهم

اگر زنی طلاق گرفته و به جای حفظ نام خانوادگی همسرش، نام خانوادگی خودش را پس بگیرد ، به جای Mrs، Ms نامیده می شود، مثلا به جای ترکیب “نام خانوادگی شوهرMrs+ ” از “نام خانوادگی زنMs+” استفاده می شود.

چرا یک زن مطلقه نام خانوادگی شوهرش را حفظ می کند؟

چند نکته وجود دارد که یک زن باید در مورد نام خودش در هنگام طلاق در نظر بگیرد . معمولا دیده می شود که زنان پس از طلاق نام همسری که با او ازدواج کرده اند را حفظ می کنند، اما واقعا چرا این کار را می کنند؟

شغل  اگر همه همکاران یک زن او را با نام دوران تاهلش می شناسند، تغییر دادن آن ممکن است آن ها را گیج کند. حفظ نام شوهر اگر بخشی از نام او در محیط کارش باشد، بسیار مهم است.

بچه ها  دلیل اصلی این که زنان پس از طلاق تصمیم می گیرند نام خانوادگی شوهر شان را حفظ کنند، داشتن فرزند است. داشتن نام خانوادگی مشابه با فرزندان باعث حفظ رابطه با آن ها می شود و به بچه های کوچک تر که نمی توانند متفاوت بودن نام خانوادگی مادرشان با خودشان را درک کنند، دلگرمی و ثبات می دهد.

حتما بخوانید: ۴۰ تا از مهمترین قواعد رفتاری در فرهنگ انگلیسی زبان ها که باید بدانید!

سابقه و مدت تاهل زن  زنان همچنین می توانند بر اساس مدت زمان تاهلشان انتخاب کنند که آیا نام خانوادگی شوهر سابقشان را داشته باشند یا نام زمان مجردی شان را پس بگیرند. اگر مدت ازدواج کوتاه بود، به احتمال زیاد دیگران به نام پدری زن بیشتر از نام خانوادگی دوران ازدواج او عادت دارند. اگر سابقه ازدواج ده ها سال باشد، این احتمال وجود دارد که اکثر افراد زن را با نام متاهلی اش بشناسند. در این صورت، تغییر نام او باعث گیج شدن دیگران می شود که منطقی نیست.

دلایل عاطفی  برخی از زنان به دلیل خاطرات بسیار خوبی که با نام دوران متاهلی شان داشته اند، از نظر عاطفی با آن خود گره خوردند. اگر زنی واقعا نام متاهلی اش را دوست دارد ، احتمالا نمی خواهد آن را تغییر دهد.

پیچیدگی های فرآیند تغییر نام  تغییر نام به صورت قانونی برای یک زن دردسر بزرگی است. او باید به تمام بانک های کارت اعتباری، وام خودرو، وام مسکن، بانک و هر شرکت دیگری که لازم است مراجعه کند تا تغییر نامش را به آن ها اطلاع دهد. این بدان معناست که کارت ‌های بانکی جدیدی صادر می ‌شوند که این اتفاق می ‌تواند ناراحت کننده باشد. این روند طولانی و دشوار است، پس حفظ نام متاهلی آسان تر است.

هانده ارچل

حتما دانلود کنید: همه جملات کاربردی انگلیسی در زندگی روزمره با ترجمه و تلفظ +PDF

آیا می توان نام خانوادگی دوران مجردی را پس گرفت؟

اگر می خواهید از نام خانوادگی تان در جامعه استفاده کنید، می توانید. این بدان معناست که می توانید از همه دوستانتان بخواهید که با نام خانوادگی تان با شما تماس بگیرند و نامتان در رسانه های اجتماعی و امضای ایمیل شخصی تان را تغییر دهید.

اگر می‌ خواهید از نام خانوادگی تان به صورت قانونی استفاده کنید، باید نام همسرتان را به طور قانونی به نام خانوادگی پدری تان تغییر دهید.

اگر متاهل نیستید می توانید خودتان را Mrs. بنامید؟

اگر هم در یک رابطه متعهد هستید و می خواهید خودتان را “Mrs” بنامید طبق عرف این اجازه را دارید. همچنین می ‌توانید از دیگران بخواهید که اگر می خواهند شما را به عنوان Mrs خطاب کنند.

Mr، Mrs، Ms، Miss چه عناوینی هستند؟

Mr، Mrs، Ms و Miss عناوینی هستند که برای اشاره به یک آقا و خانم استفاده می شوند. شما از آن ها در مقابل نام کامل یا نام خانوادگی یک شخص ، به نشانه احترام استفاده می کنید. اگر از عنوان اشتباهی برای شخصی استفاده کنید، به احتمال زیاد او به شما خواهد گفت که از عنوان اشتباهی استفاده کرده اید و دوست دارد او را چطور خطاب کنید.

چگونه افراد مختلف را در زبان انگلیسی صدا بزنیم؟ (راهنمای کامل)

نمونه هایی از عناوین رسمی که برای مرد و زن مشترک هستند

1-Mx که مثل Mix تلفظ می شود، اصطلاحی است که برای خطاب به یک شخص به طور رسمی استفاده می شود، اما به جنسیت خاصی اشاره نمی کند. اگر چه این اصطلاح از اواخر دهه 70 رایج شده است، اما اخیرا محبوبیتش افزایش یافته است. این عنوان همچنان در زبان آمریکایی – انگلیسی کاربرد دارد و معمولا در کشور هایی مثل انگلستان استفاده می شود.

2-Ind مخفف کلمه “Individual” یا ” فرد ” است که برای هر دو جنسیت استفاده می شود. این هم یکی دیگر از گزینه‌ های محترمانه ای است که می توانید با آن به طور حرفه ‌ای با کسی به صورت نوشتاری یا گفتاری صحبت کنید، بدون این که به جنسیت خاصی اشاره کنید.

3-M* هم مشابه Mx. از نظر جنسیت خنثی است و اشاره محترمانه و رسمی به شخص است.

حتما بخوانید: بهترین جملات انگلیسی برای شروع راحت مکالمه +معنی فارسی

ویدیوی آموزشی کوتاه اما کامل

 

کلام آخر

Ms.، Miss و Mrs اغلب گیج کننده هستند، زیرا مردم نمی دانند چه طور از آن ها استفاده کنند. اگر مطمئن نیستید که خانمی Mrs است یا Miss، استفاده از Ms بسیار مناسب است. این بهترین راه برای پیشگیری از توهین به یک شخص است!

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست