Learn-Chinese

12 بهترین منابع یادگیری زبان چینی (کتاب نرم افزار سایت)

گاما

اگر شما هم در زمینه یادگیری زبان چینی، یک مبتدی هستید و در اوایل راه نمی دانید از کجا شروع کنید، در این پست ما با کمک تجربیات موسسات جهانی معتبر و نظرات کاربران حرفه ای داخلی و خارجی، کتاب ها، نرم افزارها، اپلیکیشن های گوشی موبایل و وب سایت های برتر در زمینه آموزش زبان چینی را به شما معرفی می کنیم. این نوشته در واقع چکیده چندین مقاله و مطالب وب سایت های موسسات آموزش معتبر زبان چینی در دنیاست.

به احتمال زیاد با اهمیت یادگیری زبان چینی آشنایی دارید. اینکه به چه دلیلی قصد یادگیری زبان چینی را دارید، تاثیر زیادی در انتخاب منابع مورد استفاده شما خواهد داشت. ولی منابعی که معرفی می شوند همگی نقش مکمل را دارند. در حال حاضر هیچ کلاس معتبر آموزش زبان چینی در ایران وجود ندارد و ممکن است که یادگیری زبان چینی را برای شما مشکل تر کنند و از همان ابتدا اشکالاتی در بدن شما جا بیفتد که روند یادگیری شما را طولانی تر نماید.

در عین حال اپلیکیشن های گوشی هم بصورت علمی و استاندارد و یکپارچه طراحی نشده اند ولی برای استفاده در اوقات فراغت شما مفید هستند. پیشنهاد ما این است که سطح مقدماتی و متوسطه یادگیری زبان چینی را خودتان بصورت خودآموز با کمک کتاب هایی که در زیر معرفی می شوند و نرم افزارهای معتبری که معرفی می کنیم شروع کنید و نهایتا برای تکمیل آموزش تان، چند کلاس حضوری هم بروید (اگر نیاز بود!).

 


chinese1

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان چینی چرب زبان، چینی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان چینی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

بخش اول: بهترین کتابهای آموزش زبان چینی

دقت کنید در اینجا هم کتابهای ترجمه شده به فارسی و هم 3 کتاب ترجمه نشده را معرفی می کنیم که تعدادشان زیاد هم نیست، ضمن اینکه بررسی زیادی کرده ایم که کتابها بعلت تازگی رواج یادگیری چینی، دارای غلط نباشند (خیلی منابع فارسی متاسفانه غلط های ترجمه یا تلفظ دارند) تنها کتاب های معتبر و قابل استناد در حال حاضر همین کتاب ها می باشند.

دو تای از آنها فقط توسط انتشارات ایرانی ترجمه شده اند و بقیه هنوز وارد بازار نشده اند و در اینترنت نیز برای دانلود وجود ندارند. ما نسخه انگلیسی-چینی را برای دانلود شما بصورت رایگان قرار داده ایم. به هیچ وجه به کتاب های نامعتبرو غیر اصولی که برای دانلود رایگان در اینترنت فارسی قرار داده شده اند استناد نکنید چون سرشار از اشتباهات مختلف هستند و فقط یادگیری خود را با مشکل مواجه می کنید. اگر دسترسی به منابع معتبر ندارید، از نرم افزار های آموزشی که در بند ۳ معرفی شده اند استفاده کنید.

1-کتاب آموزش زبان چینی در ۶۰ روز

کتاب آموزش زبان چینی در ۶۰ روز + CD

در بین کتاب های موجود در ایران که زبان چینی را با ترجمه فارسی آموزش می دهند یکی از کامل ترین و مفصل ترین هاست بخصوص با درنظر گرفتن این موضوع که منابع چینی به تازگی در حال ترجمه شدن هستند و اینکه عاری از غلط ترجمه ای و معنی ست. در ابتدای کتاب آموزش زبان چینی در ۶۰ روز هجاها در زبان چینی ماندارین معرفی می گردد سپس به آواهای زبان چینی پرداخته می شود. بسیاری از مکالمات روزمره شامل: سلام و احوالپرسی، کلاس درس، خانواده، معرفی کردن، اعداد و تاریخ، روزهای هفته و زمان، اعداد و تاریخ، خرید کردن، بازار، هتل، آب و هوا و بسیاری از موارد مهم دیگر در قالب ۶۰ درس ارائه گردیده است.

2-سری کتاب کار چینی Integrated Chinese Character Workbook

integrated-chinese

نگارش شده توسط Cheng & Tsui یک سری کتاب درسی چینی ست که اسم آن به فارسی می شود چینی یکپارچه. در حال حاضر پیشرو درسی مقدماتی چینی در کالج ها و دانشگاه های سراسر جهان است منتها کار و یادگیری با آنها نیازمند رفتن به کلاس، وقت گذاشتن زیاد و انرژی می باشد. دارای چندین کتاب سطح بندی شده است و اگر دنبال کتاب های سطح بندی شده و کامل هستین بهترین کتاب همین ها هستند هر چند همانطور که گفتیم سالها به وقت نیاز خواهید داشت تا کاملا به یادگیری چینی مسلط شوید.

3-کتاب چینی در سفر

چینی در سفر

بر خلاف اسمش که برای سفر هست، یکی از بهترین کتابهای آموزش زبان چینی با ترجمه فارسی ست که می توانید پیدا کنید. کاربردی ترین، رایج ترین و ضروری ترین مکالمات، عبارات و واژگان چینی را آنهم بدون غلط (تا جایی که ما بررسی کردیم) به شما در مدت کوتاهی اموزش می دهد. کتاب با پرسش و پاسخ، شما را با موقعیت‌های مختلف و نیازهای زبانی این موقعیت‌ها آشنا می‌کند. دارای واژه‌نامه‌ای برای یافتن سریع واژه‌ها و معانی فارسی آن‌هاست و در ضمن تلفظ هر کلمه چینی با استفاده از الفبای فارسی در زیر یا در مقابل هر واژه آورده شده است. همراه کتاب سی دی هم ارائه می شود تا تلفظها و شنیداری شما هم تقویت شود. یکی از باید ها برای یادگیری چینی همین کتاب است.

4-کتاب چینی در 30 روز

کتاب چینی در 30 روز

پرفروش ترین کتابهای فروشگاه ما و بسیاری فروشگاههای کتاب زبان ایران، سری های آموزش زبان … در 30 روز هستند از همین ناشر. فوق العاده دقیق، کاربردی و با متد موثر می باشند که بخصوص در زمینه یادگیری زبان چینی توصیه می شود. در واقع یک محصول خودآموز آسان و سریع برای یادگیری زبان چینی است. این کتاب با روشی سریع و گام به گام، چینی را به شما می‌آموزد. از جمله ویژگی‌های این کتاب می‌توان به CD فایل‌های صوتی، مکالمات روزمره، توضیحات گرامری مفید و تمرین‌های جذاب با کلید واژگان جداگانه برای هر درس اشاره کرد. برای سنجش میزان یادگیری زبان‌آموزان، آزمون‌های میان‌دوره‌ای و آزمون نهایی نیز در کتاب گنجانده شده است.

5-کتاب آموزش زبان و فرهنگ چینی بارونز Barrons Chinese language and culture

barrons-chinese

موسسه بارونز را حتما می شناسید، برای همه زبانها بهترین کتب را منتشر می کند و متدی که بسیار موثر در یادگیری ست منتها به شکل عجیبی این کتاب هنوز در ایران ترجمه و چاپ نشده است هر چند ما نسخه اصلی آن را برای دانلود بصورت پی دی اف رایگان قرار داده ایم. کتاب همراه با سی دی عرضه می شود و سرشار از واژگان، عبارات و مکالمات کاربردی زبان چینی ست که البته کمی سخت تر از کتاب های دیگر این لیست می باشد اما با یادگیری آن بقیه کتابها بسیار راحت تر از همیشه خواهند بود!

حتما دانلود کنید برای شروع یادگیری:  ۱۰۰ درس آموزش زبان چینی‌

6-کتاب نوشتن و خواندن چینی Reading and Writing Chinese

reading and writing chinese

خواندن و نوشتن زبان چینی با استفاده از شبکه‌های فشرده هوشمندانه، تعاریف، مشتقات، تلفظ‌ها و نمونه‌هایی از استفاده صحیح از 1725 نویسه چینی را در دسترس شما قرار می‌دهد. این راهنما همچنین بر پینیین متمرکز است، که سیستم رسمی برای رونویسی حروف چینی هانزی به خط لاتین است، که اکنون به طور جهانی در سرزمین اصلی چین و سنگاپور استفاده می شود. شخصیت‌های سنتی (هنوز در تایوان و هنگ کنگ استفاده می‌شوند) نیز گنجانده شده‌اند و این یک مرجع کامل است. این کاراکترها که به تازگی به روز شده و اصلاح شده اند، آنهایی هستند که به طور رسمی توسط دولت چین برای آزمون بین المللی به رسمیت شناخته شده مهارت در زبان چینی، Hanyu Shuiping Kaoshi (HSK) تجویز شده اند. توانایی دانش آموز در خواندن و نوشتن چینی در سراسر متن تقویت می شود.

 نکته مهم! با توجه به پیشرفت چشمگیر گوگل ترنسلیت، نیازی به کتاب های دیکشنری وجود ندارد. ترنسلیتور بسیار هوشمند بوده، تلفظ کلمات را بصورت دقیق و آنی پخش می کند، معانی مشابه را ارائه می کند و با مثال در قالب جملات، کلمات را برای شما معنا می کند.

بخش دوم: اپلیکیشن های آموزش زبان چینی

1-اپلیکیشن چرب زبان (بهترین برنامه آموزش زبان چینی با محیط فارسی)

China

این اپلیکیشن که سالها روی آن کار کرده ایم و نتیجه بررسی تجارب اپلیکیشن های مختلف و رفع عیب های آنها و برگرفته از بهترین متد آموزشی در دنیاست، به صورت تصویری، کاربردی ترین مکالمات روزمره زبان چینی و واژگان و ترفندها را به شما آموزش می دهد. با تهیه این اپلیکیشن نیاز به هیچ نرم افزار یا اپ دیگری برای یادگیری ندارید. ضمنا همه مطالب آموزش زبان چینی در سایت چرب زبان را در جیب خود خواهید داشت. در حال حاضر تنها برای نسخه اندروید ارائه می شود.

  • کاربردی ترین عبارات و مکالمات روزمره چینی
  • تلفظ کامل زبان محلی و بومی
  • طراحی کاملا گویا و ساده
  • محیط و معنای کاملا فارسی
  • بهترین قیمت ممکن و بدون رقیب در ایران

2-آموزش زبان چینی ماندارین Learn Chinese Mandarin

learn chinese pro

اپلیکیشن بسیار مفید و البته کاربردی برای آن دسته از افرادی است که می خواهند به کشور چین سفر کنند و با زبان مردمان این کشور آشنایی ندارند . این نرم افزار با آموزش دادن لغات پرکاربرد و البته ضروری در سفر به شما کمک می کند تا بتوانید هنگام مواجهه با چینی زبانان بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید . برای استفاده از این برنامه نیازی به اینترنت نداشته و می تواند در هر زمان و مکان به فراگیری این زبان بپردازید.

  • هزاران کلمه و جمله تماما قابل مشاهده با تصاویر
  • تلفظ کامل زبان محلی و بومی
  • طراحی برنامه به صورت واضح و آسان برای یادگیری
  • سوئیچ بین زبان چینی یا آسان تر برای خواندن خط آوایی (پینیین)

3-اپلیکیشن بائو (The Chairman’s Bao (TCB

Chairmans Bao app

این اپلیکیشن سرشار از مقالات متعدد برای یادگیری زبان چینی است. بخشی از آنها رایگان است و برای بخشی هم باید هزینه پرداخت کنید. حتما این اپلیکیشن را دانلود کنید. The Chairman’s Bao (TCB) دارای بیش از 9500 درس مبتنی بر اخبار برای بهبود خواندن زبان چینی است که روزانه بیشتر منتشر می شود. برای تمرین و بهبود تسلط، زبان چینی را با اخبار سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته می آموزید و امتیاز بالایی توسط کاربران کسب کرده است.

4-اپلیکیشن معروف Memrise

اپ چینی

زبان آموزان زبان های مختلف، قطعا این اپلیکیشن را می شناسند. کاملا سرگرم کننده و با تاکید بر یادگیری لغات بهمراه سرگرمی. این اپلیکیشن محبوب در واقع بر اساس وب سایت خود Memrise ساخته شده است. شما را با جملات و واژه ها در حالت های مختلف آشنا می کند. زبان آموزی با برنامه ممرایز بسیار آسان  است. چرا که نیازی به درس حاضر کردن و حفظ کردن نیست! ممرایز شما را در فضاهای مختلف قرار می‌دهد و هر نکته به شکل‌های مختلف آن قدر تکرار می‌کند تا کاملا آن را یاد بگیرید. با ممرایز می‌توانید در هر زمان از شبانه روز و هر مکانی که هستید (حتی در تاکسی یا موقع خواب) چند نکته‌ی جدید از زبانی که دوست دارید یاد بگیرید.

اگه مکالمه مهمتر هست واستون: ۳ روش صحبت (مکالمه) به زبان چینی در کمتر از ۱ ماه

5-پک آموزش زبان چینی نصرت در ۳ ماه

nosrat

هر چند اشکال و ایراد دارد (اپلیکیشن چرب زبان نسخه اصلاح شده همین برنامه است که بالاتر معرفی کردیم) اما بیش از ۵۰ ساعت آموزش شامل محاوره ، آشنایی با لغات ، آموزش حروف اضافه ، آشنایی با جمله سازی دروس در این سیستم آموزشی به صورت فایلهای صوتی آماده شده است و شما برای یادگیری آنها تنها و تنها نیاز به گوش دادن به این فایلهای صوتی دارید .در این آموزشها با تکرار هوشمندانه و برگشتی ،لهجه شما از ابتدا لهجه درستی شکل گرفته و به طور خودکار قواعد بیشمار زبان را در عمل فرا خواهید گرفت.

 نکته مهم! با کمک این بسته های آموزشی استاندارد و فوق العاده، زبان چینی را بصورت اصولی، سریع و بدون نیاز به کلاس یاد بگیرید! 

بخش سوم: وب سایت های آموزش زبان چینی

1-وب سایت معروف و محبوب Rocket Languages

best-website-to-learn-chinese-2-300x295

تقریبا معروف ترین وب سایت آنلاین در زمینه آموزش زبان های مختلف است. در زمینه یادگیری زبان چینی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد که بسیاری از منابع موجود در این وب سایت بصورت رایگان ارائه شده اند.

2-وب سایت Dongshengnews

best-website-to-learn-chinese-2-150x150

عمدتا شامل پادکست ها یا فایل های صوتی و تصاویر جهت یاد دهی بهتر زبان چینی می باشد. بیشتر  برای آشنایی با دنیای فرهنگ، سیاست و محیط جامعه چینی می باشد که توصیه می کنیم حتما پادکست ها و فایل های صوتی اش را برای آشنایی بیشتر با فرهنگ چینی ها گوش کنید.

3-وب سایت The Chairman’s Bao

best-website-to-learn-chinese-150x150

اپلیکیشن آن را نیز در بالا معرفی کردیم. یکی از بهترین وب سایت ها در زمینه یادگیری زبان چینی می باشد که پر از منابع نوشتاری و صوتی برای یادگیری زبان چینی ست که بسیار هم پرکاربر است. حتما آن را در مرورگر خود ذخیره کنید.

خیلی جالبه برای شناخت مردم چین: مردم چین : شناخت روحیات، فرهنگ، آداب

8 نکته بسیار کاربردی برای یادگیری بهتر زبان چینی

  1. تمرکز بر تن‌ها: زبان چینی یک زبان تنی است و تغییر در تن‌ها می‌تواند معنای کلمات را تغییر دهد. به تمرین دقیق تن‌ها اهمیت دهید.
  2. یادگیری کاراکترهای اصلی: شروع کنید با یادگیری تعداد محدودی از کاراکترهای رایج و سپس به تدریج تعداد آن‌ها را افزایش دهید.
  3. استفاده از ابزارهای یادگیری: از برنامه‌های آموزش زبان، فلش کارت‌ها، و کتاب‌های درسی برای تقویت مهارت‌های خود استفاده کنید.
  4. گوش دادن و تکرار: به مکالمات، داستان‌ها و موسیقی‌های چینی گوش دهید و سعی کنید صداها و کلمات را تکرار کنید.
  5. تمرین مکالمه: سعی کنید با افرادی که زبان چینی صحبت می‌کنند تمرین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا علاوه بر تقویت مهارت‌های شنیداری، توانایی‌های گفتاری خود را نیز بهبود ببخشید.
  6. یادگیری فرهنگ چینی: آشنایی با فرهنگ، تاریخ و ادبیات چین می‌تواند به درک بهتر زبان و استفاده از آن در زمینه‌های مختلف کمک کند.
  7. تنظیم اهداف واقع‌بینانه: تنظیم اهداف واقع‌بینانه و قابل دستیابی برای یادگیری به شما کمک می‌کند تا پیشرفت خود را مشاهده کرده و انگیزه خود را حفظ کنید.
  8. صبر و پشتکار: یادگیری زبان چینی ممکن است زمان‌بر باشد. مهم است که صبور باشید و با پشتکار به یادگیری ادامه دهید.
زبانمهر

حتما بخوانید!

16 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام.
    فایل های صوتی کتاب چینی در 30 روز رو از کجا میشه گیر اورد؟
    هر چی گشتم نبود.
    ممنون/.

    پاسخ
  • عالی، میتونم بگم بهترین منابع رو گلچین کرده بودین. من سالهاست چینی تدریس میکنم اما بسیاری از منابع با ترجمه فارسی ایراد املایی و نگارشی داشتند. انتخاب منبع اولین و مهم ترین گام یادیگری هر زبانی ست موید باشید

    پاسخ
  • سلام
    مرسی از مطالب خوبتون.
    یه اپ اندروید بسیار عالی که من باهاش کار میکردم(دارای ویدیو ،متن،کوویز،نمره دهی ،تست لهجه و …)
    Hello chinnese منتها ترجمه فارسی نداره برای کسانی که انگلیسی بلدن خوبه. اگه هم انگلیسی نمیدونین اپلیکیشن چرب زبان جزو معدود برنامه های فارسی که غلط و اشکال ندارن

    پاسخ
  • سلام برای کسی که از حروف الفبا میخواد شروع کند چه چیزی پیشنهاد میدید….

    پاسخ
    • سیستم الفبایی نیست که شما بخواین الفبا یاد بگیرین. اما برای مبتدی بهترین راه حل دو منبع هست کتاب چینی در 30 روز+ اپلیکیشن چرب زبان همین هیچ منبع دیگه ای نیاز نیست

      پاسخ
      • ببخشید یعنی برای یادگیری زبان چینی اول باید بریم سراغ لغت و گرامر؟ یا اول باید کارکار هارو یاد بگیریم؟

        پاسخ
    • اپلیکیشن های چینی

      پاسخ
  • کتاب دستور زبان چینی ،طاهره حاجبی، انتشارات جنگل منبعی بسیار مناسب برای زبان آموزان چینی است اما توصیه میکنم برای هیچ زبانی گرامر رو جدا کار نکنید، مکالمه رو که یاد بگیرید خودبخود گرامر رو هم یاد گرفتید. برنامه چرب زبان توی دوماه مکالمه رو مسلط میشین اما واژه باید بیشتر کار کنید

    پاسخ
  • لطفا منابع فیلم و سریال برای یادگیری زبان چینی معرفی کنید

    پاسخ
    • فیلم و سریال رو از سایت پروموویز دانلود کنید

      پاسخ
    • ببخشید من الان ۱۵ سالمه و هیچ علاقه ای به زبان انگلیسی ندارم و علاقه ی بسیار زیادی به یادگیری زبان چینی دارم..اما تمام اپ ها از انگلیسی به چینی یا از چینی به انگلیسی هست و من اصلا زبان انگلیسی رو بلدنیستم و الان به مشکل برخوردم میشه راهنماییم کنید😭

      پاسخ
      • خب ببین زبون بین المللی دنیا انگلیسه من ۱۳سالمه انگلیسمم خوبه
        ولی کره ایم خیلی خوبه چینی و ژاپنیمم بد نیست
        اگه میخوای هر زبونی رو یاد بگیری مخصوصا زبون های اسیای شرقی ک سخت ترن از نظر مردم
        بهتره یکم انگلیسی بلد باشی

        پاسخ
  • دستت درد نکنه معرکه هست

    پاسخ
  • مطلب بسیار جامع و در عین حال مختصر و مفید بود ممنون ازتون خیلی کمک کننده بود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست