نکاتی مهم درباره سفر به شیراز

گاما

شهر زیبا و تاریخی شیراز که همیشه جزو محبوب‌ترین شهرها میان ایرانیان برای سفر، خصوصا سفرهای نوروزی بوده است، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی دارد که هر علاقمند به سفر و تاریخی را به سمت خود می‌کشاند. حال ما در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را درباره این شهر به شما بگوییم تا هر زمان قصد داشتید با خرید بلیط هواپیما چارتری به این شهر سفر کنید، این نکات را مد نظر داشته باشید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

باغ ارم

از کجاها دیدن کنیم؟

شهر تاریخی و پرجاذبه شیراز که همیشه میان گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی محبوب بوده است، جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد. اگر دوست داشته باشید سری به باغ‌های باصفای این شهر بزنید، پیشنهاد ما به شما بازدید از باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ دلگشا و همچنین باغ نارنجستان قوام است. بهتر است بعد از آن سری به آرامگاه دو شاعر بزرگ ایران زمین، یعنی آرامگاه حضرت حافظ و سعدی بزنید. حال نوبت تاریخ‌گردی رسیده است. اکنون وقت آن است که اندکی پا از شهر شیراز فراتر بگذارید و به بازدید از تخت جمشید و پاسارگاد و نقش رستم روید و در تاریخ این مملکت، سیری کنید.

بهترین زمان سفر به شیراز چه فصلی است؟

شهر شیراز در فصل تابستان معمولا آب و هوای گرمی دارد. دلیل آن هم این است که این شهر در نوار جنوبی کشور قرار گرفته و جزو شهرهای گرم و خشک به حساب می‌آید. برای همین بهتر است در این فصل به شیراز سفر نکنید. البته، همانقدر که تابستان‌های این شهر گرم است، زمستان‌های آن نیز معمولا بسیار سرد است. بهترین زمان سفر به این شهر سرسبز و باصفا، فصل بهار و به خصوص ماه اردیبهشت است. در این فصل، این شهر بسیار سبز و خوش آب و هواست و می‌توانید با خیال راحت هم به گردش در شهر بپردازید و هم دچار گرمازدگی و یا سرماخوردگی نشوید.

چه سوغاتی‌هایی بخریم؟

این شهر سوغاتی‌های فراوانی دارد. اگر دوست داشته باشید از صنایع دستی آن خریداری کنید و به یادگار ببرید، می‌توانید از محصولات مختلف خاتم کاری و منبت کاری این شهر بخرید و به عزیزانتان هدیه کنید. اگر دوست دارید برای دیگران از خوراکی‌های خوشمزه شیراز سوغات ببرید، یا باید سراغ خوراکی‌هایی مانند مسقطی و یوخه بروید و یا از عرقیجاتی مانند عرق بیدمشک و بهارنارنج شیراز خریداری کرده و به هدیه ببرید. خلاصه که این شهر سوغاتی‌های فراوانی برای شما دارد که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

خرید بلیط هواپیما

شما برای سفر به این شهر می‌توانید به راحتی بلیط هواپیما را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ خریداری کرده و از همان ابتدا برای برگشت خود نیز بلیط هواپیما شیراز تهران را خریداری کرده و هزینه هر دو بلیط را بصورت آنلاین پرداخت کنید. البته شما از طریق اسنپ تریپ می‌توانید به مقصد دیگر شهرها مانند اهواز نیز بلیط هواپیما خریداری کنید و برای برگشت از آن شهر نیز می‌توانید بلیط هواپیما اهواز تهران را خریداری کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست