سفر به بلژیک

راهنمای سفر به بلژیک (هزینه ها، جاذبه ها، جشن ها و غذاها)

گاما

بلژیک Belgium ، کشوری در غرب اروپا ست و همسایگان آن به ترتیب هلند در شمال، فرانسه در جنوب، آلمان در شرق، لوکزامبورگ در جنوب شرقی است و در شمال غربی با دریای شمال، مرز آبی دارد. این کشور یکی از اولین کشورهای بنیانگذار و از اعضای اتحادیه اروپاست و مقر این اتحادیه در بروکسل، پایتخت کشور بلژیک است. حکومت این کشور پادشاهی است، نخست وزیر، رئیس دولت بوده و نظام حکومتی بر اساس دو پارلمان از سنا و مجلس شورا تشکیل شده‌است. شما در این کشور کاخ ها، طبیعت و سازه های مدرن زیبایی خواهید دید. در این مقاله هزینه سفر به بلژیک، جاذبه های گردشگری آن و قسمتی از فرهنگ آن را شرح خواهیم داد.

word image 51

بهترین زمان سفر به بلژیک

یکی از بهترین زمان‌های سال برای سفر به بروکسل از مارس تا مه است یعنی در فصل بهار. در این فصل دمای هوا برای گشت‌وگذار، مناسب است. از سپتامبر تا اکتبر(ماه های پاییز) قیمت‌ها دوباره کاهش پیدا می‌کند و تعداد گردشگران کمتر می‌شود در حالی که آب‌وهوا تقریبا ملایم است. فصل زمستان آب وهوایی سرد و مرطوب دارد ولی از آنجایی که تعطیلات زمستانی در پیش است، قیمت‌های اقامتگاه‌ها همچنان بالا است و تعداد گردشگران در روزهای تعطیلات، بیشتر می‌شود.

word image 52

حتما بخوانید: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

اخذ ویزای بلژیک

کسانی که قصد سفر به کشور بلژیک را دارند باید ابتدا ویزای شینگن را برای سفر به بلژیک دریافت کنند زیرا بدون داشتن ویزای بلژیک نمی توانند وارد کشور بلژیک شوند و برای ورود به مشکل بر می خورند.

مدارک مورد نیاز برای ویزان شینگن

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

ارائه دو عکس جدید به اندازه ۶ در ۴ ارائه مدارک مالی
ارائه هزینه درخواست ویزا ارائه رسید رزرو هتل به همراه مدت زمان اقامت
ارائه اصل گذرنامه و کپی گذرنامه ارائه بلیط هواپیما به همراه زمان دقیق رفت و برگشت
شناسنامه فرد متقاضی ارائه بیمه نامه مسافرتی
شرح برنامه سفر فرد متقاضی ارائه مدارک وضعیت کار

هزینه های سفر به بلژیک

۱- هزینه اقامت و هتل

  • هزینه‌ی اقامت در هتل ۱ ستاره: شبی ۳۵-۶۰ یورو
  • هزینه‌ی اقامت در هتل ۲ ستاره: شبی ۵۱ تا ۹۷ یورو
  • هزینه‌ی اقامت در هتل ۳ ستاره: شبی ۴۲ تا ۱۷۰ یورو
  • هزینه‌ی اقامت در هتل ۴ ستاره: شبی ۷۱ تا ۲۱۱ یورو
  • هزینه‌ی اقامت در هتل ۵ ستاره: شبی ۱۳۴ تا ۲۵۴ یورو
  • هزینه ای که برای اقامت در هاستل های بلژیک باید پرداخت شود به ازای هرشب مبلغی در حدود ۲۰ یورو است.
  • برای اقامت در اتاق های خصوصی باید مبلغی در حدود ۵۲ یورو از سوی متقاضیان پرداخت شود.

۲- هزینه غذا ورستوران

  • یک وعده غذا در یک رستوران ارزان: هزینه ۱۵ یورو
  • یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط: هزینه ۶۵ یورو
  • قیمت مک دونالد: هزینه ۸ یورو

۳- هزینه حمل و نقل

  • هزینه بلیط تک سفره: ۲ یورو
  • هزینه بلیط ماهانه: ۴۹ یورو
  • هزینه تاکسی: زمانی درون آن می نشینید ۴ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۲ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۰ یورو باید پرداخت نمایید.
  • هزینه یک لیتر بنزین: در این شهر ۱.۳۴ یورو

تحصیل در بلژیک (شرایط، هزینه و نکات دیگر)

جاذبه های گردشگری بلژیک

۱- اتومیوم (Atomium)

word image 53

اتومیوم سازه‌ای مدرن و بی‌نظیر در شهر بروکسل است که نمادی از اقتدار این کشور بعد از جنگ جهانی دوم است. ساخت این شاهکار عظیم با ایده رویایی «آندره واترکین» (André Waterkeyn) در سال ۱۹۵۸ آغاز شد. اتومیوم از ۹ گلوله فولادی با ۲۰ لوله که بهم متصل شده‌اند ساخته شده‌است. الگوی این سازه از ساختار اتم است که ۱۶۵ میلیارد بار بزرگ شده است. ظرفیت کل کره‌ها نزدیک به ۸۰۰ نفر است و در هر یک از گوی‌ها امکانات بسیاری برای بازدیدکنندگان فراهم شده ‌است.

۲- گلخانه سلطنتی لایکن (The Royal Greenhouses of Laeken)

word image 54

عمارتی با معماری «هنر نو» (Art Nouveau) با فضایی سرسبز و اعجاب‌انگیز که با رایحه خوش گل‌ها همراه است همه با هم در گلخانه سلطنتی لایکن جمع شده‌اند. این مجموعه زیبا در قلعه سلطنتی لایکن در شمال بروکسل قرار دارد و تنها در یک دوره دو هفته‌ای در ما‌ه‌های آوریل و مه که تمام گل‌ها باز شده‌اند برای عموم باز است.

۳- اروپای کوچک (Mini Europe)

word image 55

مجموعه اروپای کوچک (پارک مینیاتوری) در کنار بنای اتومیوم قرار دارد و تمام بناهای تاریخی و مشهور اتحادیه‌ی اروپا را در خود جای داده و به نمایش عموم گذاشته است. این پارک مینیاتوری که در سال ۱۹۸۹ ساخته شده که امروزه مساحت آن به حدود ۲۴۰۰۰ متر مربع می‌رسد. این مجموعه شامل ماکت‌های کوچک شده از بناها و آثار باستانی موجود در سراسر اروپا است که از شهرت جهانی برخوردار است. در مجموعه اروپای کوچک شما ۳۵۰۰ ساختمان را می‌بینید که به نسبت یک بیست و پنجم اندازه‌ی واقعیشان کوچک شده‌اند و تقریبا ساختمان‌های هشتاد شهر بروکسل در آن دیده می‌شود.

۴- گرند پلس (Grand Place)

word image 56

گرند پلس یکی از معروفترین و زیباترین میدان های دنیاست که مملو از شاهکارهای معماری سبک‌های گوتیک، رنسانس، و باروک است. این میدان از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بروکسل به شمار می‌آید که هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی در قالب تور بلژیک به این محل زیبا آمده و از آن دیدن کردند. بسیاری از ساختمان ها و بناهای تاریخی شهر مثل تالار شهر دور و بر میدان بزرگ بروکسل قرار دارند. همچنین جالب است که بدانید در ماه آگوست جشنواره زیبای فرش گل در این میدان برگزار می‌شود و فرشی بسیار بزرگ از گل های مختلف و رنگارنگ در آن به چشم می‌خورد که به طرز بسیار زیبایی تزیین شده است.

۵- جنگل هالربوس (Hallerbos)

word image 57

جنگل هالربوس جنگلی زیبا با درختان دیدنی است که در شهر هاله، کشور بلژیک قرار دارد. این جنگل دارای ۵۵۲ هکتار است. برای کسانی که به دنبال دیدن گل‌های زنگوله‌ای آبی در جایی به جز انگلیس هستند، جنگل هالربوس پیشنهاد می‌شود. جنگل هالربوس به جنگل آبی نیز شهرت دارد. این جنگل در فاصله‌ی کمی از بروکسل واقع شده است و شما می‌توانید این مسیر را با ماشین، در عرض یک ساعت طی کنید.

۶- قلعه گراون استین (Gravensteen)

word image 58

قلعه گراون استین در شهر گنت، کشور بلژیک قرار دارد و قدمت آن به قرون وسطا بازمی‌گردد. از نظر لغوی گراون استین در زبان آلمانی، قلعه کنت معنا دارد. در تعدادی از سریال‌ها و فیلم‌ها از جمله سریال ملکه سفید و فیلم امپراطور، از قلعه گراون استین به‌عنوان لوکیشن فیلم استفاده شده است. در موزه قلعه می‌توانید از ابزار شکنجه گوناگون و یک گیوتین که در آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند، دیدن کنید.

۷- کلیسای خون مقدس ‏(Basilica of the Holy Blood‏)

word image 59

قصر خون مقدس نه تنها به دلیل آمیزه ای از معماری روم و گوتیک معاصر، بلکه برای یادگار مقدس که در داخل آن نگه داشته شده نیز چشمگیر است. دعاخانه فوقانی، خانه شیشه کوچک معروفی است، که کلیسا نام خود را از آن الهام گرفته است. گفته می شود که حاوی قطره ای از خون مسیح است که پس از جنگ صلیبی دوم به بلژیک برگردانده شد. فضای داخلی کلیسا یک طغیان خیره کننده از کارهای طلا است که در قرن شانزدهم به پایان رسید و دلایل کافی برای بازدید حتی اگر به یادگارهای مقدس علاقه ای نداشته باشید فراهم می کند.

۸- دوربی (Durbuy)

word image 60

در قلب والونیا، شهری است که به اصطلاح آن را شهر اندازه جعبه شکلات می دانند. این شهر ادعا می کند که کوچکترین شهر جهان است و با معماری جالب و خیابان های سنگ فرشش، زیباترین شهر جهان نیز هست. با پیاده روی در میان این شهر، می توانید روحی که در آن جریان دارد را درک کنید و از مغازه های کوچک آن بازدید نمایید. اگر نگاهی به بالای رودخانه اورته (Ourthe) بیندازید، می توانید قلعه دوربی را که از قرن ۱۷ سرپاست، مشاهده کنید.

۹- موزه دهکده شکلات (Belgian Chocolate Museum)

word image 61

موزه دهکده شکلات بلژیکی در بروکسل، با مساحتی معادل ۹۰۰ متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌هایی است که به شکلات اختصاص دارد. بازدیدکنندگان در موزه با مراحل ساخت شکلات، کاربردها، تاریخچه، فواید، اقتصاد و تنوع آن آشنا می‌‌شوند. همچنین در ورکشاپ موزه می‌توان کار هنرمندان شکلات را از نزدیک تماشا کرد. از مزایای جالب دهکده شکلات بلژیکی، تورهای صوتی به هفت زبان دنیا است.

۱۰- باغ مونت دس آرتس (Mont des Arts)

word image 62

باغ مونت دس آرتس یک مجتمع شهری و تاریخی در مرکز بروکسل بلژیک است. پارک شهری باغ مونت دس آرتس وجودش را به تصمیم ناگهانی پادشاه لئوپولد دوم در اواخر قرن ۱۸ مدیون است. او تصمیم گرفت که این بخش مسطح شود تا مونت دس آرتس در آن ساخته شود. امروزه این باغ یکی از محبوب‌ترین مکان‌های شهر است. پارک مونت دس ارتس دارای فواره‌ها و گل‌های بی‌نظیری در کنار پلکان‌ تاریخی است که یکی از جاذبه‌های مهم پارک است. زمین‌های سرسبز به خودی خود دلیل قانع کننده‌ای برای سر زدن به این پارک است اما علاوه بر این نمای بی‌نظیر پارک نیز از جاذبه‌های دیگر مونت دس ارتس است.

معروف ترین غذاهای بلژیک

۱- کاربناد فلمیند (Carbonade flamande)

word image 63

این غذا انواع مختلفی دارد و هر خانواده از نسلی به نسل دیگر آن را به شکل خاصی تهیه می‌کند؛ در تهیه این غذا باید مدت زمان زیادی مواد آن را در آب نمک نگه ‌دارید و سپس مواد آماده شده را با صبر و حوصله بپزید. کاربناد فلمیند اغلب به‌همراه سیب‌زمینی آب‌پز یا سرخ شده، سبزیجات، سالاد یا سوپ رشته سرو می‌گردد.

۲- سول میونیق (Sole meunière)

word image 64

سول میونیق قدیمی‌ترین خوراک ماهی بلژیکی است. این غذا در گذشته توسط شخصی به‌ نام میونیق با سرخ کردن گوشت ماهی آرد و ادویه زده شده با مقدار کمی کره تهیه شده است به‌همین دلیل پسوند میونیق در کنار نام آن به‌کار برده می‌شود. بلژیکی‌ها در تهیه این غذا از آبلیمو و جعفری خرد شده هم استفاده می‌کنند تا طعم بهتری را در آن ایجاد کنند. این خوراکی نیز به‌همراه سیب‌زمینی سرخ شده، آب‌پز یا له شده سرو می‌شود.

۳- فیله آمریکایی (Filet Americain)

word image 65

این غذا درواقع گوشت ادویه خورده و قیمه شده گاو است که سرد سرو می‌شود. آشپزهای حرفه‌ای بلژیکی در تهیه این خوراکی از ادویه‌ و مواد مختلفی مانند پیاز خام یا ترشی شده، زرده تخم‌مرغ، سس فلفل‌دار، کچاپ، خردل، جعفری، نمک، فلفل و گندم استفاده می‌کنند تا بهترین طعم را در آن ایجاد کنند. این خوراکی اغلب با نان یا به‌ عنوان غذای اصلی با انواع ترشی سرو می‌شود.

۴- استومپ (Stoemp)

word image 66

استوئمپ (اشتومپ) یک غذای تمیز و ساده است که به‌ راحتی تهیه می‌شود. این خوراکی را اغلب با مخلوط کردن پوره سیب‌زمینی با انواع سبزیجات مانند کاسنی فرنگی، کلم پیچ، پیاز، هویج، شلغم، اسفناج و گاهی در ترکیب با خامه یا شیر می‌خورند.

۵- واترزوی (waterzooi)

word image 67

این غذا را در گذشته با گوشت ماهی‌هایی مانند کپور، اردک ماهی، مارماهی و … تهیه می‌کرده‌اند اما امروزه بیشتر در تهیه آن از گوشت مرغ در کنار سبزیجاتی مانند هویج، تره فرنگی، سیب‌زمینی و مواد دیگری مثل تخم‌مرغ، خامه و کره استفاده می‌شود.

۶- کوفته قلقلی بلژیکی (Belgian meatball)

word image 68

کوفته قلقلی بلژیکی یک نوع غذای خانگی است که بلژیکی‌ها آن را در انواع مختلفی می‌پزند و با سیب‌زمینی سرخ شده یا له شده سرو می‌کنند. در «فلاندرز» (Flanders) این غذا را در سس گوجه فرنگی سرخ می‌کنند در حالی که در «بروکسل» (Brussel) آن را در ترکیب با گوشت گاو، ادویه و نوعی شربت که از گلابی و سیب تهیه می‌شود، می‌پزند.

فرهنگ مردم بلژیک

۱- فرهنگ مردم بلژیک در منطقه شمالی این کشور، متاثر از فرهنگ هلندی ها است. فرهنگ مردم بلژیک در منطقه والونی که در جنوب بلژیک واقع شده است، متاثر از فرانسوی ها شده است و در شمال شرق این کشور، مردمی با فرهنگ آلمانی را مشاهده خواهید کرد.

۲- نظافت در فرهنگ بلژیکی ها اهمیت بالایی دارد. حتی بلژیکی ها نظافت خود را نمادی از غرور ملی خود می دانند. در خانه اکثر بلژیکی ها، همه چیز سر جای خود است.

۳- نحوه غذا خوردن بلژیکی ها همانند ایرانی ها است. چنگال در دست چپ و قاشق در دست راست قرار می گیرد. اگر برای خوردن غذا از چاقو باید استفاده می کردید، به جای قاشق، کارد را در دست راست بگیرید.

۴- در این کشور وقتی برای اولین بار با کسی ملاقات می‌کنند، خیلی رسمی رفتار کرده و دست دادن‌شان بسیار کوتاه است، پس ناراحت نشوید زیرا بعد از شناخت شما ممکن است به جای دست دادن، صورت‌تان را نیز ببوسند.

معروف ترین فستیوال های بلژیک

۱- کارناوال بنش (Carnaval De Binche)

word image 69

کارناوال بنش از قرن چهاردهم میلادی تاکنون، به عنوان یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌های سنتی بلژیک شناخته می‌شود. این فستیوال به مدت ۳ روز برگزار می‌شود. مردم با لباس‌های مختلفی مانند دهقانان و دلقک‌ها در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند و به رژه و پایکوبی می‌پردازند. مردانی که در این فستیوال شرکت می‌کنند به سمت جمعیت پرتقال پرتاب می‌کنند. مراسم آتش‌بازی که در انتهای این فستیوال برگزار می‌شود، آسمان شهر را روشن و رنگین می‌سازد. این فستیوال از سوم ماه مارس آغاز می‌شود و تا پنجم این ماه ادامه دارد.

۲- رژه‌ی زینِکا (Zinneka Parade)

word image 70

رژه‌ی زینِکا یکی از فستیوال‌هایی است که در بروکسل برگزار می‌شود و شهر را به مکانی رنگارنگ و پر انرژی تبدیل می‌کند. این فستیوال که در میان مردم محلی به نام بیگ زی دِی (Big Z-Day) هم معروف است، هر سال در ماه مِی برگزار می‌شود. این فستیوال شامل موسیقی زنده، کنسرت، پایکوبی، جشن‌های خیابانی و پوشیدن لباس‌های خاص و جالب است. بارها و کافه‌های شهر هر کدام رویدادهای جداگانه برگزار کرده و ساعاتی مفرح را برای مردم فراهم می‌کنند.

۳- روز ملی بلژیک (Belgian National Day)

word image 71

بزرگ‌ترین رویداد روز ملی بلژیک را می‌توان در بروکسل دید. نمایش آتش‌بازی، نمایش‌های خیابانی و یک رژه‌ی بزرگ نظامی در پارک بروکسل، همگی روز استقلال این کشور را گرامی‌ می‌دارند. بلژیک در سال ۱۸۳۰، پس از انقلاب بلژیک به استقلال رسید.

۴- فستیوال مِی بوم (Meyboom)

word image 72

فتسیوال می بوم یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های سنتیِ بلژیک است و در شهر بروکسل برگزار می‌شود. این فستیوال در ماه آگوست و در فضای باز اتفاق می‌افتد. فستیوال مِی‌ بوم شامل اجرای موسیقی سنتی، نمایش عروسک‌های غول‌پیکر و غذاها و نوشیدنی‌های محلی است.

۵- فستیوال فرش گل (Flower Carpet Festival)

word image 73

فستیوال فرش گل هرسال در ماه اکتبر، در کلیسای قلب مقدس در بروکسل برگزار می‌شود. افرادی که به گل علاقه دارند، باید حتما از این فستیوال زیبا دیدن کنند. در این فستیوال، محوطه‌ی گراند پالاس با میلیون‌ها گل رنگین تزیین می‌شود و بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد. این جشنواره هر سال از ۱۴ آگوست تا ۱۸ آگوست با یک موضوع خاص برگزار می‌شود.

حرف آخر

در تمامی مناطق شلوغ و مناطق مورد بازدید گردشگران در سفر به بلژیک، امکان بروز حوادثی مثل سرقت و جیب بری وجود دارد. از متعلقات، مدارک و گذرنامه خود در تمام ایستگاه‌های قطار در بروکسل مراقبت نمایید. همیشه مراقب چمدانتان باشید.همچنین درباره بیمه های مسافرتی اطلاعات لازم را کسب کنید.

حتما دانلود کنید: کتابچه انگلیسی در سفر (PDF)

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست