لباس مناسب سفر

هنگام سفرهای خارجی چه لباسی بپوشیم؟ (و چه لباسی نپوشیم؟)

گاما

سفر کردن مانند ورزش کردن است. هدف شما این است که از مرحله یک به مرحله دو، آن هم با بهترین روش ممکن بروید. در واقع با سفر کردن شبیه به یک دوچرخه سوار یا دونده عمل می کنید، زیرا لباس پوشیدن بسیار حائز اهمیت است و به شما راهی برای تنفس بهتر، فعالیت بیشتر و استقامت می دهد.

همچنین می توانید راه‌ حل جذاب‌ تری را برای خود ایجاد کنید. این که بدانید در سفر باید چه لباسی به تن کنید، نه تنها شما را از سردرگمی خلاص می کند ، بلکه باعث می شود رضایت بیشتری هم از لباس خود داشته باشید.

حتما بخوانید: سفر به اروپا: زمان مناسب، وسایل مورد نیاز و نکات مهم دیگر

هنگام سفر کردن چه لباسی بپوشیم؟

راه کارهایی برای لباس پوشیدن مناسب در سفر وجود دارد. در این قسمت از سایت بهترین لباس ها را به شما معرفی می کنیم. همچنین به شما توضیح خواهیم داد که چه لباس هایی را نباید بپوشید:

۱-در هواپیما چه لباسی بپوشیم؟

what to wear while traveling airport looks

بعضی از افراد فکر می کنند که سوییشرت با شلوار یا هودی های قدیمی برای هواپیما و فرودگاه مناسب هستند و ظاهر جذابی را به آن ها می دهد. آن ها عقیده دارند که باید لباس‌ های راحت را در این مکان ها به تن کنند، زیرا اگر در فرودگاه معطل شدند ، با این لباس ها احساس سختی نخواهند داشت‌. ما هم قصد نداریم که عقیده شما را در این مورد عوض کنیم و بخواهیم که تغییر لباس دهید اما می ‌توانید کمی ظاهر خود را بهتر کنید و آراسته تر باشید .

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

مدت زمان پرواز شما چقدر است؟

اولین چیزی که باید به آن نگاه کنید تا تصمیم بگیرید کهه هنگام سفر چه لباسی بپوشید، مدت زمان پرواز است. متاسفانه زمانی که در یک پرواز ۱۳ ساعته هستید، پوشیدن یک سوییشرت قطعاً شما را کلافه می‌ کند. برای پروازهای کوتاه تر، مثلاً پرواز های ۴ ساعته می‌ توانید لباس هایی بپوشید که در پروازهای طولانی محدودیت دارید و برای پرواز های طولانی تر، باید لباس های گشاد تر و راحت تری به تن کنید.

از دست ندهید: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

چند لایه لباس بپوشید؟

what to wear when traveling wear layers

بهتر است که هنگام پرواز چند لایه لباس بپوشید ، زیرا دمای بیرون و داخل هواپیما و بیرون و داخل فرودگاه بسیار متفاوت است. در تمامی شرایط می توانید احساس راحتی کنید و هر زمان که خواستید لباس خود را کم و زیاد کنید. کابین های هواپیما اغلب برای بسیاری از افراد سرد هستند و احساس سرما به آن ها دست می دهد. در نتیجه چند لایه لباس پوشیدن، به شدت به آن ها کمک می‌ کند. البته باید در انتخاب لباس های مختلف، استراتژیک عمل کنید و هر لباسی را روی هم نپوشید‌. هر لایه لباسی که اضافه می کنید، باید به قصد و هدف خاصی باشد که در طول مسیر دارید.

لایه های راحت لباس حین سفر

  • یک زیرپوش نخی معمولی
  • تیشرت
  • سوییشرت یا بافت پشمی
  • ژاکت

احتمالاً در این پروسه مجبور می شوید که لباس روی خود را در بیارید و با یک زیرپوش راحتی باشید. احتمالا ژاکت نیز هنگام سرد شدن کابین به شما کمک می‌ کند.

اگر پرواز شما هنگام شب باشد، ژاکت بسیار کارآمد خواهد بود. البته بهتر است از ژاکت های بیش از حد سنگین استفاده نکنید.

به یاد داشته باشید که ذخیره کردن فضا در این امر بسیار مهم است و نباید کت بسیار بزرگی با خودتان همراه کنید که حمل کردن آن سخت باشد.

حتما بخوانید: چگونه با هواپیما راحت سفر کنیم؟ ۱۸ نکته کاربردی از فرودگاه تا سوار شدن

بافت پشمی یا سوییشرت، شاید بهترین انتخاب باشد. می توانید به راحتی آن را پوشیده و در بیاورید. البته باید مطمئن شوید سوییشرتی که انتخاب کرده اید، به راحتی قابل تعویض است.

جوراب مناسب هنگام سفر

what to wear while traveling mid-calf socks

افراد معمولاً جوراب های شما را می بینند، پس نمی توانیم بدون جوراب باشیم ‌و یخ بزنیم. اگر دلتان می خواهد که جوراب های قدیمی باشگاه را به پا کنید و تصور می کنید که کسی در پرواز به جوراب های شما نگاه نمی کند، اشتباه می کنید. ممکن است زمانی در پرواز باشد که دلتان بخواهد جوراب هایتان را در بیاورید. پس بهتر است یک جفت جوراب زیبا بپوشید که کاملا تمیز باشد تا در صورت پرواز بتواند پای شما را گرم نگه دارد و در عین حال ظاهر خوبی هم داشته باشد.

ترجیحاً جیب‌ های عمیق

تلفن همراه، کارت شناسایی، کارت عابر بانک و غیره لوازم های بسیار زیادی هستند که نمی توانید آن ها را در دست خود نگه دارید. همچنین چندین بار برای اسکن کردن، بررسی کردن، پول پرداخت کردن و غیره باید آن ها را درآورده و دوباره داخل جیبتان بگذارید. پس بهتر است که یک جیب نسبتا عمیق داشته باشید تا به راحتی آن ها را حمل کنید.

از کیف ضربدری استفاده کنید

what to wear while traveling crossbody bag

یک کیف ضربدری گزینه بسیار مناسبی است، زیرا می‌ تواند به طور کامل روی قفسه سینه شما بنشیند و شبیه به کیف پول عمل می کند. می توانید کارت عابر بانک ، کارت شناسایی و غیره را که جیبتان را اشغال کرده است، داخل این کیف قرار دهید. همچنین می توانید موارد ضروری دیگر مثل هندزفری، فندک یا قرص های مورد نیاز را نیز داخل آن قرار دهید. همچنین حمل و نقل آن بسیار آسان می باشد و به راحتی و با امنیت کامل، مدارک را با خود حمل می کنید.

حتما بخوانید: ۸ تا از بهترین و راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان (۲۰۲۰-۲۰۲۵)

کلاه بالشت پشت گردنی

احتمالاً پوزیشن شما روی صندلی فرودگاه و هواپیما به گونه‌ ای باشد که احساس راحتی نکنید، زیرا دوست دارید که سرتان را به یک جا تکیه دهید اما پشت گردن شما خالی باقی می‌ ماند. همچنین موهای شما به هم می‌ ریزد و در طول پرواز چرب می‌ شود.

پس بهتر است کلاه همراه خود داشته باشید. هیچ چیز به اندازه پشت گردنی

نمی ‌تواند به شما احساس راحتی بدهد. پس حتما برای استراحت کردن، آن را همراه خود ببرید.

۲-در قطار و اتوبوس چه بپوشیم؟

what to wear while traveling subway

راهنمایی های زیادی برای لباس پوشیدن در قطار و اتوبوس وجود دارد اما اگر می خواهید به طور موثر لباس‌ های مناسب بپوشید که در آن احساس راحتی کنید، باید سطح رسمی بودن شرایط را بسنجید. آیا دلتان می خواهد تیپ داخل اتوبوس یا قطار به اندازه هواپیما زیبا باشد؟

اما اتوبوس و قطار های عمومی این تیپ‌ رسمی را نمی پذیرند. پس پوشیدن ژاکت می تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین نگران درآوردن کفش هایتان نباشید . پس بهتر است کفش های بدون بند بپوشید تا هر وقت خواستید آن ها را در بیاورید.

سعی کنید که همیشه لباس های گران قیمت خود را برای هواپیما نگه دارید. اگر قرار است با اتوبوس سفر کنید، باید به خودتان توجه کنید و ارزش دارایی‌ های خود را بدانید. همزمان باید تیپ راحت و با شخصیتی داشته باشید.

هنگام سفر چه چیزهایی نباید بپوشیم؟

از پوشیدن پوتین های بند دار خودداری کنید

بندهای زیاد از حد شما را به دردسر می‌ اندازد. به یاد داشته باشید که لباس پوشیدن برای پرواز همیشه وقت شما را می گیرد. زمانی که کفش های مناسب داشته باشید ، احساس راحتی بیشتری می کنید. زیرا می توانید هر زمان که خواستید آن ها را در بیاورید. یک عدد کتونی مناسب کافی است که پای شما بتواند در آن احساس راحتی کند و در طولانی مدت پای تان درد نگیرد. از کتونی هایی که بند دارند، جدا خودداری کنید. زیرا نباید هر دفعه مجبور باشید که بند آن را باز و بسته کنید. اگر می خواهید کمی رسمی تر باشید، می توانید از پوتین استفاده کنید اما قطعا پوتین های بدون‌ بند راحت تر هستند.

از زیورالات فلزی استفاده نکنید

هرگز نباید بیش از حد به خودتان چیز های غیر ضروری آویزان کنید. احساس راحتی کنید. یک حلقه ازدواج و یک ساعت کافی است و بهتر است زیورآلات اضافه را از خودتان دور کنید. پوشیدن زیورآلات فلزی بیش از یک یا دو عدد، شما را کلافه می‌ کند. همچنین آیتم های بسیار گرانقیمت نیز خطر دزدیده شدن یا افتادن و گم شدن را به همراه دارد و یک نوع استرس اضافه است. پس بهتر است سبک سفر کنید.

عطرهای تند نزنید

برای این که بدنتان بو ندهد ، از کمی از عطر ملایم استفاده کنید اما نباید عطر های بیش از حد تند به بدن خود بزنید. شخصی که کنار دست شما نشسته، از این بوی قوی داخل هواپیما کلافه می شود. می توانید یک عدد اسپری معطر و ملایم همراه خود داشته باشید و هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست