آلمان

راهنمای سفر به آلمان: دیدنی ها، هزینه، زمان سفر و نکات مهم

گاما

آلمان سرزمینی بزرگ در غرب و مرکز اروپا، پر جمعیت ترین کشور عضو اتحادیه اروپا است، این کشور زیبا ترکیبی از دشت ، جنگل ،کوه ،ساحل و تعدادی جزیره است. آلمان از کوههای آلپ در جنوب ، در سراسر دشت شمال اروپا و از شمال با دریای شمال، دانمارک و بالتیک و از شرق با لهستان و جمهوری چک ، و از غرب با فرانسه، بلژیک و لوکزامبورگ و هلند و از جنوب با اتریش و سوئیس هم مرز است. آلمان کشوری مستقل و دارای فرهنگ و هنری غنی به همراه اقتصادی پیشرفته و قانونمند است. این کشور یک از مقاصد گردشگری در جهان است که بر خلاف گران بودن آن، هرساله مقصد گردشگران زیادی از سراسر جهان است.

بهترین زمان سفر به آلمان

  • فصل تابستان زمان اوج سفر در آلمان است. روزها طولانی ‌تر و آب ‌وهوا گرم است. ضمنا اواسط تابستان، بارندگی هم وجود دارد. فستیوال‌های تابستانی در فضای باز، شنا در استخرهای روباز و سواحل و جاذبه‌های طبیعی مختلف در این فصل برای لذت بردن وجود دارد.
  • در زمستان هزینه‌ی پرواز و اقامت هم کاهش پیدا می‌کند. اگر فستیوال خاصی را در نظر دارید، زمان سفر را با زمان برگزاری آن فستیوال تنظیم کنید.
  • بهار، هوای فوق‌العاده‌ای برای سفر به‌ آلمان دارد. در این فصل می‌توانید در جشن‌های ایستر شرکت کنید. ماه مه بهترین زمان برای لذت‌ بردن از هوای مطبوع و شرکت در فستیوال‌هایی چون می‌دی و Karneval der Kulturen (کارناوال فرهنگ ها) است.
  • فصل پاییز هم فرصت بسیار مناسبی برای سفر به‌ آلمان است. آب‌و‌هوا کم کم رو به خنکی می‌رود و به دنبال آن، قیمت هتل‌ها و پروازها کاهش پیدا می‌کند. ماه سپتامبر و اوایل اکتبر زمان خوبی برای سفر در پاییز است.

ویژگی های آلمان

بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی برای زبان آموزان ایرانی

جاذبه های گردشگری آلمان

۱- پارک المپیک مونیخ

پارک المپیک مونیخ

این مجموعه بزرگ که در شمال شهر مونیخ واقع شده، از ابتدا برای برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۱۹۷۲ ساخته شد و امروزه یکی از جاذبه های آلمان است. از فضاهای ورزشی و ساختمان های جانبی موجود در پارک المپیک مونیخ برای برگزاری تورنومنت های ورزشی، بازی های اروپایی، جام دیویس، جشنواره های فصلی و بسیاری مراسمات دیگر استفاده می شود.

۲- باغ وحش تایرپارک هاگن بک

باغ وحش تایرپارک هاگن بک

در این باغ وحش هامبورگ بیش از ۱۸۵۰ گونه حیوانی، که از سراسر دنیا گردآوری شده اند، نگهداری می شود. این باغ وحش امروزه توسط خانواده هاگن بک مدیریت شده و بدون کمک های دولتی و صرفاً با منابع مالی این خانواده و کمک های خیرین اداره می شود.

۳- دروازه براندنبورگ

دروازه براندنبورگ

دروازه براندنبورگاولین ساختمان با معماری یونانی در برلین بود که امروزه یکی از مشهورترین جاذبه های آلمان است. این دروازه توسط معمار دربار پروس طراحی شد و از دروازه عظیم در ورودی آکروپولیس آتن الهام‌ گرفته شده است. دروازه براندنبورگ ۲۶ متر ارتفاع، ۶۵.۵ متر طول و ۱۱ متر عمق دارد و توسط دو ردیف ستون‌ به سبک معماری قدیم یونان احاطه شده‌ است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۱۰ تا از بهترین وب سایت های پادکست برای تقویت یادگیری زبان آلمانی

۴- قلعه هایدلبرگ

قلعه هایدلبرگ

این قلعه بر روی یک تپه ۳۰۰ فوت بالاتر از شهر هایدلبرگ قرار گرفته است. قلعه هایدلبرگ ترکیبی از چندین ساختمان است که هر ساختمان دوره ای متفاوت از معماری آلمان را نشان می ‌دهد. این قلعه تاریخی تقریباً قدمتی به تاریخ شهر هایدلبرگ دارد. نخستین قسمت این کاخ در حدود سال ۱۳۰۰ میلادی ساخته شد. همچنین “تراس بزرگ” یا “باغ”، دید خوبی به منظره شگفت انگیز هایدلبرگ، رودخانه تا دشت راین دارد.

۵- کلیسای سنت میشل

کلیسای سنت میشل

این کلیسا به سبک باروک است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های هامبورگ است. از بالای برج ۱۳۲ متری این کلیسا که از طریق پلکان و بالابر قابل دسترسی است، چشم‌اندازهای زیبایی از شهر و بندر را می‌توان نظاره کرد. در سردابه‌ی این کلیسا، ۲۴۲۵ نفر به خاک سپرده شده‌اند.

۶-راین

راین

راین یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آلمان است که از شهر «بینگن» تا «بُن» جریان دارد. راین میانی از میان منطقه‌ای به نام «راین جرج» جاری می‌شود. این منطقه یک منظره‌ی فوق‌العاده با ۴۰ قلعه‌ی دوران قرون وسطی‌ست که از خاص‌ترین ساختمان‌های تاریخی آلمان هستند. همین‌طور یک چشم‌انداز از دهکده‌ای زیبا در این‌جا پیش‌ روی شماست.

۷- نئوشوانشتاین

نئوشوانشتاین

این عمارت باشکوه در میان زیبایی نفس‌گیر منظره‌ی کوه‌های آلپ در باواریا و در نزدیک‌ی شهر «فوسن» قرار دارد.این قلعه‌ی اعجاب‌انگیز منبع الهام قلعه‌ی زیبای خفته‌ی «والت دیزنی» و حتی نماد این شرکت بوده است. این قلعه در اواخر ۱۸۰۰ ساخته شده و جالب است که هیچ‌گاه به‌منظور استفاده‌های دفاعی مثل دیگر قلعه‌ها نبوده است، بلکه این قلعه جایی برای پادشاه خیال‌باف باواریا، لودویگ دوم، بوده است.

به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

۸- جنگل سیاه آلمان

جنگل سیاه آلمان

جنگل سیاه یا همان بلک فارست را به جرات می‌توان جزء زیباترین و منحصر به فردترین جاهای دیدنی آلمان دانست. این جنگل پوشش گیاهی بسیار انبوهی دارد که حتی اجازه عبور نور خورشید به زمین را نمی‌دهد. از طرفی این جنگل به خاطر آب و هوای خاص خود، همواره مه آلود است و به همین خاطر حالتی رمز آلود به خود گرفته است.

۹- پارک ملی برشتسگادن

پارک ملی برشتسگادن

پارک ملی برشتسگادن قطعا یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آلمان محسوب می‌شود که در همسایگی رشته کوه‌های آلپ قرار دارد. اگر به طبیعت‌گردی علاقه‌مند هستید، باید حتما سری به این پارک ملی بزنید. گفتنی است که این منطقه، یکی از بکر‌ترین مناطق طبیعی تمام اروپا به شمار می‌آید. سکوت پارک ملی برشتسگادن، واقعا مثال زدنی است. بیش از چهار هزار گونه گیاهی و جانوری در این پارک زندگی می‌کنند و همین موضوع باعث خلق این همه زیبایی شده‌ است. این پارک با سوئیس هم مرز است و امکان دارد در مسیر خود با مردم کشور سوئیس نیز رو به رو شوید.

معروف ترین غذاهای آلمان

۱- براتورست

براتورست

براتورست در واقع کالباس سرخ شده است و محبوب ترین غذا در بین غذاهای آلمانی است . براتورست معمولاً همراه با سس گوجه فرنگی رنده شده، سیب زمینی سرخ شده یا سالاد سیب زمینی سرو می شود. در غرفه های خیابانی معمولاً براتوورست با نان، خردل ، کچاپ یا ترب کوهی سرو می شود

۲- اشنزل (Schnitzel)

اشنزل (Schnitzel)

اشنیزل یک غذای سنتی بسیار محبوب در آلمان است که دارای انواع مختلف طبخ است. یکی از محبوب ترین آنها گوشت گوساله (معروف به “وین شنلیزل”) و گوشت خوک شنیتل است.

تمام شنیتلها قطعات گوشت نازکی از قسمت ران حیوان مربوطه هستند. در کنار شنیتل کلاسیک آلمانی، شنبلی هامبورگی نیز وجود دارد که با تخم مرغ سرخ شده و پیاز سرو می شود. اشنزل مانند غذای اسپریوالد است که با نان و با ترب کوهی سرو می شود ، با تکه های خیار ترشی پوشانده شده و سپس با پنیر پخته می شود.

۳- مالتاشن (Maultaschen)

مالتاشن (Maultaschen)

کسانی که به دنبال امتحان کردن غذاهای غیر معمول آلمانی هستند، باید کوفته های غول پیکر مالتاشن را امتحان کنند. آنها را با گوشت خرد شده ، بیکن ، ژامبون ، اسفناج ، جوز هندی ، مرزن جوش و جعفری پر کرده و در مایع گوشت گاو پخته می شوند

۴- فلاشرهاس (Falscher Hase)

فلاشرهاس (Falscher Hase)

معروف ترین غذاهای آلمانی شامل یک ظرف ساده با نام خنده دار است Falscher Hase (“خرگوش تقلبی”)با گوشت خوک ، پیاز و سیب زمینی خرد شده با تخم مرغ های پخته و تهیه می شود.

۵- ریندروولادن (Rinderrouladen)

ریندروولادن (Rinderrouladen)

این وعده غذایی پر کالری، یکی از غذاهای سنتی است. در این غذا، لایه های بلند و نازک تاندون گوشت گاو دور بیکن در خردل، پیاز و خیار شور پیچیده می شوند. ویژگی اصلی ریندروولادن سس تندی است که از آبگوشت ، سرکه قرمز و سبزیجات تهیه شده است که عطر حیرت انگیزی به آن می بخشد.

آشنایی با کشور آلمان: اطلاعات ضروری، علایق مردم و نکات دیگر

۶- برلین آیزبین (Berliner Eisbein)

برلین آیزبین (Berliner Eisbein)

آیزبین برلینی غذای مورد علاقه آلمانی های شرقی است و برای مصرف کنندگان گوشت واقعی، عالی است. ساقه گوشت خوک ابتدا در ماء الشعیر آلمانی پخته می شود و سپس با سیر ، پیاز ، انواع توت ها و ادویه جات پخته می شود. همچنین، این غذای ترد دلپذیر طوری می درخشد که گویی با یک لایه از یخ پوشانده شده است.

۷- لبزکاس (Labskaus)

لبزکاس (Labskaus)

غذاهای سنتی آلمانی بسیار پر کالری هستند. این امر توسط سوپ تند غلیظ با ظاهری ناخوشایند، اما خوشمزه تأیید می شود.این دستور غذای محبوب، در شمال آلمان ظهور پیدا کرده است. اساس این سوپ معروف، گوشت گاو نمک سود جوشانده شده، طعم دار شده با پیاز ، خیارشور ، تکه های شاه ماهی، چغندر و سیب زمینی بود. این غذا با نیمرو و خیار شور سرو می شود.

۸- عینتاپف (Eintopf)

عینتاپف (Eintopf)

عینتاپف در بین سوپ های آلمانی جایگاه بسیار ویژه ای دارد. این غذای غلیظ، چیزی بین سوپ و خورش است. معطر ، غلیظ و بسیار مغذی است. می توان این غذا را از هر چیزی که در آشپزخانه پیدا می شود تهیه کرد: از گوشت گاو، مرغ ، ماهی یا سوسیس.می توانید هر چیزی را که دلتان می خواهد به سوپ اضافه کنید.

هزینه های سفر به آلمان

۱- هزینه سیم کارت و اینترنت

تلکام، ودافون و تلفونیکا، سه اپراتور اصلی تلفن همراه در آلمان هستند. پوشش اپراتور تلکام از بقیه اپراتورها کامل‌تر است. برای خرید سیم‌کارت اعتباری این اپراتور با ۱٫۵ گیگابایت اینترنت و ۱۰۰ دقیقه مکالمه، باید ۱۵ یورو بپردازید.

۲- هزینه اسکان و هتل

اقامت در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای منطقه یورو بسیار ارزان است. مسافرخانه های بسیاری وجود دارد و هزینه یک اتاق گروهی در حدود ۱۰ تا ۲۲ یورو (۱۱ تا ۲۵ دلار) برای هر شب می باشد. برای یک اتاق خصوصی، در ازای هر شب حدود ۴۰-۵۰ یورو (۴۵-۵۷ دلار) باید بپردازید. استفاده از وای فای رایگان است و بسیاری از مسافرخانه ها صبحانه رایگان ارائه می دهند. قیمت هتل های ارزان قیمت نیز از همین محدوده قیمت شروع می شود، برای مثال برای یک اتاق دو نفره کوچک با حمام اختصاصی، کمد و شاید یک میز بین ۴۵ تا ۶۵ یورو (۵۱ تا ۷۱ دلار) باید بپردازید.

Airbnb (وب سایت اجاره اقامتگاه) یکی دیگر از گزینه های عالی است (من اغلب از آن استفاده می کنم) که در آن باید برای یک اتاق مشترک حداقل ۳۰ یورو (۳۴ دلار) بابت هر شب و برای یک آپارتمان یا خانه کامل حداقل ۵۰ یورو (۵۷ دلار) بپردازید. اگرچه کمپینگ در حیات وحش غیرقانونی است، اما اردوگاه های بسیاری در سراسر کشور وجود دارند. برای یک جای خواب در این اردوگاه ها باید ۵-۲۰ یورو (۶-۲۳ دلار) بابت هر شب پرداخت کنید.

۳- هزینه غذا و رستوران

مواد غذایی در آلمان بسیار ارزان است. شما می توانید با قیمتی بین ۲ تا ۴ یورو / ۲٫۵۰-۵ دلار سوسیس و سوسیس bratwurst عالی از اغذیه فروشان دوره گرد بخرید. ساندویچ های آماده حدود ۵ یورو (۶ دلار) هستند. فست فود (مانند مک دونالد) حدود ۷ یورو (۸ دلار) هزینه دارد.

غذای ترکی، خاورمیانه ای و آسیایی با قیمت ۵ یورو (۶ دلار) قابل تهیه است، در حالی که یک وعده غذای خوب در یک رستوران معمولی بیش از ۲۰ یورو (۲۳ دلار) هزینه دارد. اگر قصد دارید خودتان آشپزی کنید، برای تهیه مواد غذایی لازم برای یک هفته باید در حدود ۳۵ تا ۶۵ یورو (۴۰ تا ۷۴ دلار) بپردازید.

مهاجرت به آلمان، از ویزا تا دریافت اقامت یا تابعیت آلمان

۴- هزینه حمل و نقل

هزینه قطارهای پر سرعت که در آلمان محبوب هستند بالا است- برلین به مونیخ می تواند بیش از ۱۸۰ یورو (۲۰۵ دلار) تمام شود! بلیط های درجه دو بیشتر قطارهای بین شهری (آهسته تر) بین ۴۰ تا ۷۰ یورو (۴۶-۸۰ دلار) هستند.

قطارهای منطقه ای آهسته یا اتوبوس های شبانه ارزان تر هستند. بیشتر بلیط های اتوبوس بین شهری بین ۱۵ تا ۳۰ یورو (۱۷ تا ۳۴ دلار) هزینه دارند. در آلمان، هرچه زودتر بلیط خود را تهیه کنید، ارزان تر خواهد بود اگر تاریخ سفرتان را تعیین کرده اید، معطل نکنید! سیستم های حمل و نقل شهری قابل اعتماد هستند و هر بلیط تنها ۱-۳ یورو هزینه دارد. اگر می خواهید با دوچرخه سفر کنید، در اکثر شهرها می توانید با پرداخت حدود ۱۸ یورو (۲۱ دلار) دوچرخه کرایه کنید (برای یک روز).

۵- هزینه تفریحات

هزینه بازدید از موزه ها بین ۱ تا ۱۵ یورو (۱٫۱۵-۱۷ دلار آمریکا) است. تورهای دوچرخه سواری و سفرهای رودخانه ای ۲۴-۴۰ یورو (۲۷-۴۶ دلار) و بیشتر تورهای شهری بین ۱۲-۲۵ یورو (۱۴ تا ۲۹ دلار) هستند. هزینه اجاره روزانه دوچرخه حدود ۱۸ یورو (۲۱ دلار) می باشد، هرچند قیمت ها در هر شهر ممکن است متفاوت باشند.

نکاتی برای صرفه جویی در پول

به طور کلی، آلمان از نظر گردشگری کشوری گرانقیمت نیست. بله، سفرهای رودخانه ای گران هستند. غذاهای گرانقیت بسیاری در سراسر کشور وجود دارند. فرانکفورت، پایتخت مالی، برای شما پرهزینه خواهد بد. اما این موارد استثناء هستند. آلمان یکی از ارزانترین کشورهای منطقه یورو است و شما می توانید تخفیف های باورنکردنی را در سراسر کشور پیدا کنید.

اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید، راهکارهای زیر را بکار ببرید:

۱- غذاهای خیابانی بخورید – در سراسر آلمان، سوسیس فروشی های ارزان در خیابان ها وجود دارند. این غذای سریع فقط دو یورو هزینه دارد.

۲- غذای محلی ارزان بخورید – برخی از بهترین و ارزانترین غذاهای آلمان غذاهای ترکی و خاورمیانه ای هستند. می توانید با قیمتی کمتر از ۵ یورو (۶ دلار) غذای زیادی دریافت کنید. خوشمزه، فراوان و ارزان -چیزی که من عمدتا در آلمان می خورم.

۳- تورهای رایگان را امتحان کنید- شهرهای بزرگ آلمان دارای تورهای پیاده روی رایگان هستند. یک روش خوب و رایگان برای دیدن شهر، یادگیری در مورد تاریخ و سرگرمی. Sandeman بهترین تورهای پیاده روی رایگان را دارد. فراموش نکنید که باید به راهنمای خود انعام بدهید!

۴- قطار خود را زودتر رزرو کنید – قطارها در آلمان گران هستند، اما اگر حداقل از یک هفته قبل رزرو کنید، می توانید در حدود ۴۰-۵۰ درصد تخفیف (از کرایه استاندارد) دریافت کنید. این بلیط ها محدود هستند.

۵- از خودروی مشترک استفاده کنید (Rideshare)- اگر برنامه سفرتان انعطاف پذیر است، از سرویس خودروی مشترک BlaBlaCar استفاده کرده و با افراد محلی همسفر شوید. به این ترتیب هم پس انداز می کنید و هم وقت خود را با افراد محلی می گذرانید. رانندگان نیز مطمئن و تائید شده هستند (این خودروها همیشه در دسترس نیستند).

ویزای آلمان

قطعا ویزای آلمان سخت‌ترین ویزای حوزه شینگن به دلیل دارا بودن شرایط پذیرش و حمایت از پناهندگان می‌باشد. برای دریافت ویزا اقدامات زیر لازم است:

  • تمکن مالی ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانی برای هر نفر، گردش حساب ۳ ماهه (فعال بودن حساب) و داشتن تاریخچه سفری از ارکان اصلی اخذ ویزای آلمان می‌باشند.
  • وقت سفارت آلمان توسط کارگزاری ویزامتریک انجام می‌شود و نیازی به مصاحبه برای اخذ ویزای آلمان نیست.
  • ۴۵ روز پس از اقدام به تعیین وقت سفارت، می‌توانید در دفتر ویزامتریک برای تحویل مدارک و انگشت‌نگاری حاضر شوید. مدارک ویزای آلمان نیازی به ترجمه ندارند و باید اصل مدارک را در زمان انگشت نگاری همراه داشته باشید.

با سفر در قالب تور گروهی و اقدام به اخذ ویزای توریستی گروهی آلمان بخش بزرگی از مشکلات از سر راه شما برداشته می‌شود و قادرید با داشتن شرایط ویزای خود را اخذ کنید. اقدام برای اخذ ویزای توریستی گروهی آلمان به شکل فردی ممکن نیست و باید از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام نمائید.

آموزش زبان آلمانی با ۱۰۰ درس رایگان (صفر تا صد+جزوه)

در آلمان کجا بمانیم

در اینجا فهرستی از مکان های مورد علاقه ام برای اقامت در آلمان را ذکر کرده ام:

چیزهایی که باید به همراه داشته باشید

اگر قصد عزیمت به آلمان را دارید، در اینجا در مورد آنچه باید به همراه داشته باشید پیشنهادهایی را مطرح خواهم کرد.

لباس

۱ عدد شلوار جین (شلوار جین سنگین است و به راحتی خشک نمی شود، اما من آن را دوست دارم؛ یک جایگزین مناسب برای آن شلوار نخی است)

  • ا عدد شلوارک
  • ۱ حوله حمام
  • ۵ تی شرت
  • ۱ تی شرت آستین بلند
  • ۱ جفت دمپای لاانگشتی
  • ۱ جفت کفش ورزشی
  • ۶ جفت جوراب (همیشه چند جفت گم می کنم)
  • ۵ جفت شلوارک ورزشی
  • ۱ مسواک
  • ۱ خمیر دندان
  • ۱ تیغ صورت
  • ۱ بسته نخ دندان
  • ۱ شامپو کوچک
  • ۱ بطری کوچک شامپو بدن
  • ۱ حوله
  • دئودورانت

کیت پزشکی کوچک (ایمنی مهم است!)

  • چسب زخم
  • کرم هیدروکورتیزون
  • کرم ضد باکتری
  • گوش گیر
  • مسکن
  • ضدعفونی کننده دست (میکروب = بیماری = تعطیلات بد)

وسایل متفرقه

  • قفل رمزدار
  • زیپ کیپ (جلوگیری از نشت وسایل)
  • کیسه های پلاستیکی (مناسب برای لباس)
  • شارژر / آداپتور جهانی
  • نی تصفیه آب لایف استراو (یک بطری آب با یک دستگاه تصفیه آب. آب شیر قابل نوشیدن است. و این فقط برای کاهش مصرف بطری های پلاستیکی است!)

۵ تا از بهترین نرم افزار و اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی (کامپیوتر+موبایل)

لیست پیشنهادی برای زنان

من یک زن نیستم، بنابراین نمی دانم زنها چه می پوشند، اما کریستین آدیس، مسافر تنهای (سولو) ما، این لیست را پیشنهاد می کند:

لباس

  • ۱ مایو
  • ۱ سارونگ (لنگی که دور کمر می بندند)
  • ۱ شلوار جین کشی (به راحتی شسته و خشک می شود)
  • ۱ شلوار لگ (اگر سرد باشد، می توانید زیر شلوار جین بپوشید، در غیر این صورت با یک لباس یا پیراهن)
  • ۲-۳ بلوز آستین بلند
  • ۲-۳ تی شرت
  • ۳-۴ رکابی
  • ۱ ژاکت سبک

لوازم آرایش

  • ۱ پودر شامپو خشک و پودر تالک (موها را خشک نگه می دارد)
  • ۱ برس مو
  • لوازم آرایشی که استفاده می کنید
  • کش و گیره های مو
  • محصولات بهداشتی زنانه (می توانید در آنجا خرید کنید، اما من ترجیح می دهم روی آن حساب نکنم و علاوه بر این بیشتر ما از محصولات خاصی استفاده می کنیم که ممکن است همه جا در دسترس نباشد)

نکات تکمیلی

  • همیشه پول نقد همراه داشته باشید. بیشتر فروشگاه ها و رستوران ها، کارت اعتباری قبول نمی کنند.
  • انعام دادن تا ۱۰ درصد مبلغ سفارش در رستوران ها و کافه ها مرسوم است.
  • در مواقع اورژانسی می توانید با شماره ھای فوری استاندارد اروپا، ١١٢ تماس بگیرید.
  • در هامبورگ روزهای یکشنبه به روز ساکت معروف اند و ایجاد هرگونه سر و صدای آزار دهنده ای در این روز برایتان عواقب جدی خواهد داشت.
  • تهیه یک بیمه نامه مسافرتی خوب ضروری است. بیمه مسافرتی شما را در مقابل بیماری، آسیب، سرقت و لغو محافظت می کند. این محافظت جامع در صورت وقوع هر نوع اشتباه شما را مورد حمایت قرار می دهد.
  • یکی از بارزترین ویژگی های مردم آلمان، پایبندی سفت و سختشان به قوانین است تا جایی که یکی از قانونمندترین مردم جهان به شمار می روند؛ به همین جهت شاید پیش از ورود به کشورشان به اندکی تمرین و ممارست نیاز داشته باشید.

راهنمایی کلی برای کار کردن در برلین: همه نکات مهم

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مهدی مرادی
    دی 16, 1401 8:54 ب.ظ

    سلام من از کارتون خیلی خوشم اومد آلملنی را با شما شروع کرد م به همه هم سایت شما را پیشنهاد میدم عالیه عالی.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست