دریافت پاسپورت

چرا نباید مهاجرت کنیم؟ 14 دلیل قانع کننده

گاما

مسافرت به یک کشور دیگر برای کار کردن، اتفاق خوب و سرگرم کننده ای به نظر می رسد. در عین حال که می توانید با افراد جدیدی ملاقات کنید و آشنا شوید، راه های جدید هم برای کار و معاشرت یاد می گیرید و بی نهایت از این مساله سود خواهید برد. به علاوه، وقتی دوستانتان درباره علاقه شان به سفر کاری به کشورهای دیگر صحبت می کنند و به شما می گویند که قرار است در کنار کار، از جاهای دیدنی و جذابی هم بازدید کنند برای شما هم جالب و جذاب بنظر می رسد.

حقیقت این است که مهاجرت کردن امتیازات زیادی برای شما دارد. مطمئنا با مهاجرت به یک کشور خارجی مزایای زیادی به دست می آورید. ولی نکته غم انگیز ماجرا آنجاست که این مزایا آنقدرها هم که شما دوست دارید و به آن فکر می کنید نیستند. در کنار این مزایا، مهاجرت کردن معایبی هم به همراه دارد. ما در این مطلب، برخی از مهم ترین دلایلی که به شما می گوید نباید مهاجرت کنید را در اختیارتان می گذاریم.

خوبی مهاجرت چیست؟

همه کشورهای صنعتی و پیشرفته بخصوص آنهایی که مقصد عمده ایرانی ها هستند مثل آلمان، کانادا، آمریکا و… به این خاطر که از نظر صنعتی و اقتصادی پیشرفت چشم گیری دارند هر ساله با کمبود نیروی متخصص کاری مواجه می شوند و از کشور های دیگر نیروی کار درخواست می دهند. درآمد و حقوق یک کارگر در این کشور ها تقریبا 2500 تا 3000 هزار دلار است و هزینه زندگی در این کشور ها برای یک خانواده 4 نفره به طور متوسط 800 تا 1400 دلار می باشد. پس اگر به خاطر مشکلات اقتصادی قصد مهاجرت دارید، کار خوبی می کنید! حتی برای ادامه تحصیلات هم اگر مهاجرت موقت دارید، یک کار بسیار پسندیده است.

قبل از مهاجرت بهتر است یک سرچ کنید مثلا خاطرات یک مهاجر یا موارد مشابه! با همه مشکلات مهاجرت آشنا می شوید. اما دلایلی که می توانند مانع از مهاجرت شما به یک کشور دیگر شوند:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

1- عشق و علاقه

مهاجرت به یک کشور دیگر قرار نیست حتما زندگی عاشقانه یا روابط شما را بهبود ببخشد. خیلی ها به خاطر اینکه شکست عشقی خورده اند یا در روابط عاطفی شان موفق نبوده اند به کشور دیگری مهاجرت می کنند. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، ترک محل زندگی کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

ممکن است به کشور دیگری بروید اما مشکلاتتان ذره ای تغییر نکنند. اگر در کشور خودتان احساس می کنید که عشق و علاقه تان آسیب دیده اند، کمی تامل کنید و پیش خودتان فکر کنید که واقعا دنبال چه چیزی هستید؟ در این صورت قطعا می توانید راه حل خوبی پیدا کنید.

2- ماجراجویی

همه ما در برهه ای از زندگی دلمان می خواهد طعم ماجراجویی را بچشیم. هر از چندی گذراندن زندگی به شکلی یکنواخت، خسته کننده به نظر می رسد و برای اینکه این حس و حال دور شویم به کمی هیجان نیاز داریم.

شاید بعضی ها فکر کنند که راه حل این مشکل تغییر کشور محل زندگی شان است. اما به ما اعتماد کنید… شاید همیشه این مورد درست نباشد. یادتان باشد که همیشه ماجراجویی به مکانی که در آن هستید مرتبط نیست. ماجراجویی در درون شما نهفته است. مهاجرت به خارج از کشور سرگرم کننده و جالب به نظر می رسد ولی این کار را برای چیزی مثل “ماجراجویی” انجام ندهید.

مهاجرت

3- یادگیری یک زبان جدید سخت است

یکی از ناراحت کننده ترین نکاتی که موقع مهاجرت به یک کشور جدید ممکن است پیش بیایید ندانستن زبان مردم آن کشور است. یادگیری یک زبان جدید کار دشواریست. پس اگر فکر می کنید این کار راحت است و خیلی زود آن را یاد می گیرید بهتر است دوباره فکر کنید! یادگیری زبانی که برای شما بیگانه است نه تنها زمان زیادی از شما می گیرد، بلکه باید به این هم فکر کنید که تا آن زمان چطور می خواهید با دیگران ارتباط برقرار کنید؟ البته ما رازهای یادگیری سریع یک زبان جدید را در اینجا توضیح داده ایم

4- همه چیز در ابتدا خوشایند به نظر نمی رسد

قرار نیست در لحظه ورودتان به کشور جدید از همه چیز لذت ببرید و خوشتان بیاید. اولا، آنجا کشور جدیدی است و قوانینیش قرار نیست شبیه کشور شما باشد. علاوه بر این مردم و فرهنگ این کشور هم متفاوت است. برای همین ممکن است تلاش برای سازگار شدن با محیط جدید برایتان سخت باشد.

حتی ممکن است با برخی انتظارات آنها از شما کنار نیایید. ممکن است هفته ها از یک شوک فرهنگی رنج ببرید. بنابراین اگر به فکر عزیمت به خارج از کشور هستید حتما دوباره روی تصمیتان فکر کنید.

5- دلتان برای چیزهایی که هیچ وقت مهم نبودند هم تنگ می شود

وقتی در کشور و خانه خودتان هستید خیلی چیزها وجود دارد که آنها را دوست دارید اما چون به وجودشان عادت کرده اید خیلی برایتان مهم نیستند و به چشمتان نمی آیند. اما بدیهی است که موقع نقل مکان به یک کشور دیگر اوضاع تغییر می کند و گاهی اوقات احساس می کنید برای کوچکترین چیزهایی که قبلا اهمیتی نداشته اند هم دلتان تنگ می شود. این اتفاق به این دلیل می افتد که محیط اطراف شما جدید است و برای اینکه بتوانید به همه چیز عادت کنید و راحت باشید به زمان نیاز دارید. این مورد تقریبا برای همه اتفاق می افتد؛ بنابراین قبل از تصمیم گیری خوب فکر کنید.

6- ممکن است شما بیش از حد وطن دوست باشید

حتما این مورد را بین اکثر افراد اهل کشورهای دیگر مشاهده کرده اید. در واقع این یکی از بزرگترین عوارض جانبی مهاجرت به خارج از کشور است. افرادی که مهاجرت می کنند درباره کشورشان بسیار احساساتی می شوند و سعی می کنند در هر مکالمه ای درباره کشورشان حرف بزنند. این اتفاق باعث می شود احساس بدی در دیگران ایجاد کنید.

منتظر بودن در فرودگاه

7- عزیزان شما احساس بسیار بدی خواهند داشت

خانواده و دوستان شما بعد از مهاجرتتان بسیار ناراحت خواهند شد. حتی اگر آنها به شما و زندگی حرفه ای تان افتخار کنند، باز هم از این وضعیت ناراضی خواهند بود چون از شما دورند و این مساله برای هر کسی ناراحت کننده است!

کدام کشورها برای ایرانیها ویزا نمی خواهند (آپدیت ۲۰۲۱)

8- همه دوستانتان را از دست خواهید داد

دوستان شما از جمله مواردی هستند که وقتی به کشور دیگری می روید قطعاً آنها را از دست خواهید داد. چون شما باید روی پیدا کردن افراد جدیدی که متناسب با شخصیتتان هستند و در مواقع لزوم به کمکتان می آیند تمرکز کنید.

اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که پیدا کردن دوستان جدید به نوعی کار سختی محسوب می شود. به علاوه شما حتی نمی دانید که در ابتدا می توانید با کسی کنار بیایید یا نه. علاوه بر این زندگی در کشور جدید متفاوت است. تحقیقات نشان می دهند که افراد مهاجر زود عصبی می شوند و برای همین قادر به برقراری ارتباط با دیگران نیستند.

9-جا افتادن کار سختی است

نکته غم انگیز دیگری که وجود دارد جا افتادن شماست. بدیهی است که این مساله هم به نوبه خود سخت است. وقتی به کشوری سفر می کنید که مال خودتان نیست، زمان هایی پیش می آید که احساس می کنید واقعا اینجا چکار می کنید؟

بعضی ها همه به شما نگاه مشکوکی دارند. مخصوصا اینکه چون شما از فرهنگ آن کشور مطلع نیستید، تلاش برای جا افتادن کار سختی خواهد بود.

10- شما باید زندگی جدیدی را آغاز کنید

شروع جدید در ابتدا جالب به نظر می رسد؛ ولی یادتان باشد که این شروع جدید یعنی شما باید زندگی را از ابتدا شروع کنید و این مساله می تواند واقعا دردناک باشد. شما باید با نکات، ترفندها و تاکتیک های جدید آشنا شوید تا زندگی را برای خودتان راحت تر کنید.

شما نه تنها باید قوانین اساسی را در ذهن داشته باشید بلکه باید این را هم به خاطر داشته باشید که یک خارجی هستید و قرار نیست همه چیز به راحت سراغتان بیاید. شما باید چیزهای اساسی در مورد نانوایی، سوپر مارکت و مکان های دیگر یاد بگیرید تا گم نشوید.

11- ممکن است از کسی که عاشقش هستید دور شوید

اگر مدت هاست که با معشوقتان در ارتباط هستید، مهاجرت واقعا برایتان سخت خواهد بود مجبورید به کشور دیگری بروید و از او دور شوید. در چنین شرایطی ارتباط شما اسکایپ، تماس ها و پیامک محدود می شود.

علاوه بر این ممکن است به اندازه قبل وقت کافی برای او نداشته باشید. در این صورت مجبورید هر دو ماه یکبار به کشورتان برگردید یا حتی به فکر پیدا کردن یک عشق جدید بیفتید.

۱۰ تا از رایج ترین مشکلات مهاجرت و پناهندگی که پناهندگان تجربه می کنند

12- مهاجرت کردن هزینه زیادی دارد

زندگی در یک کشور دیگر گرانقیمت است. شما باید هزینه زیادی صرف سفر و رفتن به مسافت های دور کنید. ممکن است مجبور شوید آپارتمان گران قیمتی اجاره کنید و کلی هزینه کنید تا زندگی تان در کشور جدید شکل بگیرد. این کار برای چند ماه و تا زمانی که زندگی تان کاملا تنظیم شود ادامه خواهد داشت.

بعلاوه شما به شخصی احتیاج دارید که بتواند در مواردی از این قبیل به شما کمک کند که در نهایت مجبور به خرید چیزهای گرانقیمت نشوید. به عنوان مثال هزینه مهاجرت به استرالیا را در اینجا ببینید

13- شما همیشه خارجی خواهید بود (بخصوص ما ایرانی ها)

حتی اگر تابعیت هم بگیرید، هیچ وقت به مردم آن کشور تبدیل نخواهید شد. همه به شما به چشم یک خارجی نگاه می کنند. علاوه بر این شما باید با یادگیری مهارت های جدید، رزومه تان را هم گسترش بدهید. ممکن است مردم آن کشور همیشه به نحو عجیبی با شما رفتار و به شما نگاه کنند که انگار از یک سیاره دیگر آمده اید!

بعلاوه بعضی اوقات احساس خواهید کرد که شکاف فرهنگی بزرگی بین شما و مردم آن کشور وجود دارد و نمی توانید درک کنید که چرا مردم اینجا کارهایی متفاوت با فرهنگ شما انجام می دهند. همه اینها سخت اما طبیعی هستند.

14- ارتباط شما با نزدیکانتان تا حدی قطع خواهد شد

بدترین قسمت این است که شما نمی توانید مثل قبل با دوستان و عزیزانتان ارتباط برقرار کنید. فرقی نمی کند این افراد دوستان، خانواده یا حتی همکارانتان باشند، به هر حال هیچ کس قرار نیست مثل گذشته با شما ارتباطی مشابه با گذشته داشته باشد.

در واقع بیشتر از چیزی که فکرش را کنید و انتظارش را دارید ارتباطاتتان را از دست می دهید. اگر به رسانه های اجتماعی دسترسی نداشته باشید یا امکان مکالمه برایتان فراهم نباشد این مساله بدتر هم می شود.

۸ تا از راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

جمع بندی

خب، به انتهای این مطلب رسیدیم. کار کردن در خارج از کشور مزایای مختلفی دارد؛ اما با معایبی هم این میان وجود دارد. مطمئناً رفتن به کشور دیگری فکر بدی نیست! اما اگر روی این تصمیم فکر نکرده اید وقت آن است که برایش زمان صرف کنید و به خوبی فکر کنید.

اگر از چیزی که می خواهید کاملا مطمئن نباشید، اوضاع بهم می ریزد و خلاف میل شما پیش می رود. به علاوه شما باید یاد بگیرید که چگونه خودتان را با شرایط وفق بدهید. پس اگر از عهده این کار بر می آیید دنبالش بروید؛ اگر نه، بمانید و روی خودتان کار کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست