آویشن

آویشن به انگلیسی، پودر، دمنوش و عرق آویشن، آویشن کوهی و حقایق

گاما

آویشن به انگلیسی می شود thyme (تلفظ: ثایم) و نوعی گیاه خوراکی است که در آشپزی کاربرد فراوان دارد. پودر در انگلیسی میشه powder پس پودر آویشن میشه thyme powder. دمنوش میشه tea یا herbal tea و دمنوش آویشن میشه thyme tea. عرق/عرقیجات میشه essence (همان اسانس خودمون) و عرق آویشن میشه thyme essence. آویشن کوهی میشه dittan که البته بعضا mountain thyme هم کاربرد داره.

در این مطلب هم واژه ها و سبزیجات مرتبط با آویشن رو انگلیسی شونو یاد می گیرین هم روش استفاده در جمله هم حقایق جالب درباره گیاه آویشن. از یادگیری لذت ببرید!

تعریف لغت «thyme» در انگلیسی امریکایی

1- گیاهی با گل ‌های سفید و صورتی و قرمز و برگ‌های معطر، که جزو خانواده‌ نعناعیان و از جنس گیاهان درختچه‌ ای یا معطر است.

2- برگ‌های این نوع گیاه که برای طعم‌دادن به غذاها به کار می‌رود.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

نوع کلمه: اسم (noun) گیاهی است جزو تیره‌ نعناعیان با انواع مختلف از جمله آویشن باغی. آویشن باغی، بوته‌ای است کوچک با برگ‌های باریک و معطر که از آن به عنوان چاشنی درآشپزی استفاده می‌شود.

تعریف لغت «thyme» در انگلیسی بریتانیایی

نوع کلمه: اسم (noun) درختچه کوچکی است با برگ‌های کوچک و گل های سفید و صورتی و قرمز، و عطر تندی مشابه نعناع، که از خانواده‌ی نعناعیان است و انواع گوناگونی دارد.

شکل های دیگر این لغت، « thymy » یا « thymey » است، که «صفت» هستند و معنای « با طعم آویشن» و «پر از آویشن» می دهند.

حتما دانلود کنید: 4 تا از بهترین مترجم های انگلیسی به فارسی

مثال هایی از کاربرد «thyme» در جمله

در زیر چند جمله آمده است که در آن‌ها واژه‌ی «thyme» به‌ کار‌ رفته است:

  • Once softened, add the garlic and thyme and cook for a further five minutes.   سیر و آویشن را به محض اینکه خوراک نرم شد، به آن اضافه کنید و اجازه بدهید به مدت پنج دقیقه‌ی دیگر هم بپزد
  • Add the onions and thyme leaves and sauté for about 20 min to soften.   پیاز و برگ‌های آویشن را به آن اضافه کنید و به مدت بیست دقیقه آن را تفت دهید
  • Sprinkle with fresh thyme leaves.   روی آن مقداری برگ آویشنِ تازه بپاشید
  • Serve with chopped thyme and lemon juice.   آن را با آویشن خرد‌شده و آبلیمو سرو کنید
  • Place in a plastic bag with the rosemary or thyme.   آن را همراه با آویشن یا رزماری درون نایلکس قرار دهید
  • Add the peas and finely chopped thyme.   نخود فرنگی ‌ها و برگ ‌های آویشنی را که از قبل به صورت نازک خرد کرده ‌اید به آن بیافزایید
  • Add the celeriac and potato to the pan with some salt and pepper and the thyme leaves.   کرفس کوهی و سیب ‌زمینی را به همراه نمک و فلفل و برگ‌ های آویشن به محتوای ماهیتابه اضافه کنید
  • Use lots of herbs including thyme, parsley and rosemary.   معنی: از سبزی‌های مختلف از جمله آویشن و جعفری و رزماری، زیاد استفاده کنید

آویشن چیست؟

آویشن گیاهی است که خاستگاه اصلی آن کشورهای مدیترانه‌ای است. این گیاه ساقه‌ی بلندی است با برگ‌های کوچک به رنگ سبز تیره. هنگام استفاده از آویشن در آشپزی، می‌توانید آن را به همان شکلی که هست به غذای در حال پختتان اضافه کنید و هنگام سرو، ساقه‌ها را از غذا جدا کنید؛ و یا آن‌ها را ابتدا خرد کنید و سپس به غذا اضافه کنید.

آویشن چیست

رویش آویشن در طبیعت

مکالمه رو یک بار برای همیشه یاد بگیر: دانلود 100 مکالمه رایج روزمره

آویشن چه طعمی دارد؟

آویشن مزه‌ی تند و گل‌مانندی مشابه مرزنجوش و رزماری دارد. آویشنِ لیمویی هم نوع دیگری از آویشن است با طعمی شبیه مرکبات و لیمو.

چگونه از آویشن استفاده کنیم؟

با افزودن آویشن به بسیاری از غذاهای تند یا شور می‌توان ترکیب فوق‌العاده لذیذی را ساخت. این ادویه را می‌توان در حین پخت سوپ و سایر غذاهای آب‌پز استفاده کرد؛ با این عمل، آویشن به همراه غذا دم می‌کشد.

البته هنگام سرو هم می‌توانید برگ‌های خردشده‌ی این سبزی معطر را به غذای‌تان اضافه کنید. افزون بر این، آویشن چاشنی بسیار مناسبی برای طعم‌دادن به استیک و گوشت ماکیان و انواع سبزی‌ها مثل سیب‌زمینی و قارچ است.

آویشن را از کجا بخریم؟

آویشنِ تازه را می‌توان از سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها تهیه کرد که اغلب، آن را به همراه ادویه‌های دیگر در یخچالی در بخش محصولات کشاورزی ذخیره می‌کنند. آویشنِ خشک را هم در همین گونه فروشگاه‌ها، در بخش ادویه‌های خشک می‌توانید پیدا کنید.

در کنار این مطلب بخوانید: چگونه افراد مختلف را در زبان انگلیسی صدا بزنیم؟ 

چگونه از آویشن نگهداری کنیم؟

بهتر است آویشنِ تازه را در یخچال و در همان ظرف پلاستیکی خودش حفظ و نگهداری کنید، و برای نگهداری از آاویشنِ خشک هم می‌توانید از ظروف بدون‌ منفذ استفاده کنید و آن را در گنجه یا پستو قرار دهید.

نکته‌ای جالب درباره‌ی آویشن

آویشن علاوه بر اینکه گیاه خوش‌طعمی است، خواص درمانی هم دارد، مثلاً روغن آویشن که برای تسکین دل‌درد و آرتروز و گلودرد، فراوان به کار می‌رود.

آیا می‌دانستید؟

اگر آویشن به رشد خود ادامه دهد، شروع به شکفتن گل‌های بنفش می‌کند، و به محض اینکه این اتفاق بیافتد، این سبزی، خاصیت و طعم خود را از دست می‌دهد. این ویژگی شامل بسیاری از گیاهان دیگری که گل می‌دهند، مثل ریحان و رزماری و شوید، نیز می‌شود.

شکفتن گل‌های بنفش آویشن

شکفتن گل‌های بنفش آویشن

به کارتان می آید: 100 روش تعریف کردن از کسی به انگلیسی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست