پرستاری

انواع پرستار به انگلیسی، دانشجوی و تخصص های پرستاری

گاما

پرستار به انگلیسی میشه nurse (نِرس) اما ده ها نوع تخصص در زمینه پرستاری داریم و در این مطلب انواع پرستاری یا همون تخصص ها رو با توضیح مختصر هر کدوم توضیح داده میشه. ضمنا دانشجوی پرستاری میشه Student of nursing حالا اگه بخواین دانشگاه تون هم در ادامه ش بگین یه at بعدش میارین و بعدش اسم دانشگاه. مثلا دانشجوی پرستاری دانشگاه زنجان student of nursing at university of Zanjan.

پرستاری، انواع پرستاران و نقش آنها

در حقیقت پرستاری رشته پر تنوعي است و شامل نقش ‌ها و تخصص ‌های زیادی می ‌شود. پرستاران در محیط‌ های مختلف مراقبت ‌های بهداشتی مثل بیمارستان ‌ها، کلینیک‌ ها، خانه ‌های سالمندان يا در خانه بهداشت کار می ‌کنند. آن ها از بیماران مراقبت می ‌کنند، به آن ها و خانواده‌های شان آموزش می‌ دهند و به پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌ های بهداشتی کمک خواهند کرد. ما در این مقاله به انواع مختلف پرستاران و نقش آن ها خواهيم پرداخت.

Registered Nurse (RN): پرستار داراي پروانه رسمي

آن ها متخصصان مراقبت ‌های بهداشتی هستند كه پروانه رسمي دارند و در مراكز بهداشتی مختلف کار می‌ کنند. وظایف مختلفی مثل كنترل دارو ها، نظارت، مراقبت و آموزش بیماران و خانواده‌های شان در زمينه سلامت و دارو ها را بر عهده دارند. پرستاران رسمي اغلب از نزدیک با پزشکان، پرستار هاي متخصص و سایر متخصصان برای ارائه خدمات بهتر به بيمار در حوزه مراقبت ‌‌های بهداشتی همکاری می‌ کنند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

Licensed Practical Nurse (LPN): كمك پرستار دارای مجوز

كمك پرستارانِ داراي مجوز که به آن ها پرستاران فني دارای مجوز (LVN) هم می ‌گویند، تحت نظارت پرستاران و پزشکان رسمي کار می ‌کنند. آن ها به ارائه مراقبت ‌های اولیه از بیمار مثل نظارت بر علائم حیاتی، كنترل دارو ها و کمک در سایر فعالیت ‌های روزانه مثل حمام کردن و لباس پوشیدن مي‌ پردازند. آن ها معمولا در خانه‌ های سالمندان، کلینیک‌ ها و بیمارستان ‌ها کار می ‌کنند.

پرستاری/ پرستار و 62 اصطلاحات پرستاری به انگلیسی

Certified Nursing Assistant (CNA): دستیار پرستار تایید شده

دستیاران پرستاری داراي مجوز تحت نظارت پرستاران یا كمك پرستاران رسمي از بيماران مراقبت می ‌کنند. آن ها همچنین در انجام فعالیت ‌های روزانه مثل حمام کردن، لباس پوشیدن و غذا دادن به بیماران؛ کمک و در خانه سالمندان و بیمارستان ‌ها هم خدمت مي ‌كنند.

Nurse Practitioner (NP): پرستار پزشك

اين افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته پرستاری هستند. آن ها به ارائه خدمات مراقبت ‌های اولیه و تخصصی مثل تشخیص و درمان بیماری‌ ها، تجویز دارو و سفارش و تفسیر آزمایش ‌های تشخیصی مشغول‌اند. پزشک پرستار ها قبلا در محیط ‌های مختلف مراقبت ‌های بهداشتی مثل بیمارستان ‌ها، کلینیک ‌ها و مطب‌ های خصوصی کار كرده ‌اند.

Clinical Nurse Spacialist (CNS): متخصص پرستار بالینی

متخصصان پرستاری بالینی، پرستاران رسمي هستند که در یک حوزه تخصص دارند. آن ها به ارائه مراقبت مستقیم از بیمار، آموزش متخصصان مراقبت ‌های بهداشتی و بیماران و انجام تحقیقات بیشتر برای بهبود نتایج بیمار مي ‌پردازند. پرستاران بالینی در محیط‌ های مختلف مراقبت ‌های بهداشتی از جمله بیمارستان‌ ها، کلینیک ‌ها و دانشگاه ‌ها کار می ‌کنند.

Nurse Anethetist (CRNA): پرستار بیهوشی

پرستاران بیهوشی رسمي پرستاران حرفه‌ای پیشرفته‌اي هستند که قبل از هر عمل جراحی، بیهوشی را برای بیماران انجام می‌دهند. آنها در بخش‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی از جمله بیمارستان‌ ها، مراکز جراحی و مطب ‌های دندانپزشکی کار می ‌کنند.

Post Anesthesia Care Unit Nurse (PACU): پرستار واحد مراقبت پس از بی هوشی

اين پرستاران معمولا بیمارانی که بیهوش شده‌ اند را ويزيت و در صورت لزوم درمان مي ‌كنند. آن ها برای ارائه مراقبت ‌های پس از بیهوشی به بیماران در بيمارستان‌ ها حضور دارند.

پرستار به انگلیسی

بسیار کاربردی برای پرستاری: منظور از یک cv انگلیسی در رشته پزشکی چیست؟ ترفندها

Travel Nurse: پرستار مسافرتی

پرستاران مسافرتی به صورت موقت در محیط ‌های مختلف کار می ‌كنند. آن ها در صورت کمبود پرسنل یا افزايش تعداد بیماران، به بیمارستان ‌ها و سایر مراکز بهداشتی درمانی کمک مي ‌کنند. پرستاران مسافرتی باید دارای گواهینامه معتبر پرستاری و حداقل یک سال سابقه پرستاری باشند. آن ها برای آژانس ‌هاي كاريابي کار می ‌کنند و خدمات مختلف پرستاری را موقتا در سراسر کشور و حتي دنيا ارائه مي‌ دهند. مدت زمان کار معمول برای پرستاران مسافرتی معمولا حداقل 8 هفته است .

Pediatric Name: پرستار اطفال

پرستاران اطفال در ارائه مراقبت ‌های بهداشتی به کودکان و نوجوانی تخصص دارند. آن ها مستقيما از بیمار مراقبت می‌ كنند، به بیماران و خانواده‌های شان در مورد مسائل بهداشتی کودکان آموزش می ‌دهند و به پزشکان اطفال در تشخیص و درمان بیماری‌ ها کمک خواهند کرد . پرستاران اطفال در محیط ‌های مختلف مراقبت ‌های بهداشتی مثل بیمارستان ‌ها، کلینیک ‌ها و مدارس کار می‌ کنند.

Oncology Nurse: پرستار انکولوژی

پرستاران انکولوژی در مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان تخصص دارند. آن ها مستقیما اين بيماران را تحت نظر دارند، به بیماران و خانواده‌های شان در مورد راهكار هاي مختلف درمان سرطان و عوارض جانبی آموزش می ‌دهند و به متخصصان سرطان در انجام شیمی درمانی و سایر درمان ‌های سرطان کمک می ‌کنند. پرستاران انکولوژی در بخش مراقبت‌ های بهداشتی از جمله بیمارستان‌ ها، کلینیک ‌ها و مراکز درمانی سرطان کار می ‌کنند.

Psychiatric-Mental Health Nurse: پرستار روان پزشک

پرستار روانپزشك‌ ها در مراقبت از بیماران مبتلا به سلامت روان و اختلالات رفتاری تخصص دارند. آن ها در مشاوره و كنترل نحوه مصرف دارو خبره هستند، جلسات درمانی با بيمار برگزار مي‌ كنند و با روانپزشکان و سایر متخصصان مراقبت ‌های بهداشتی برای پيشبرد برنامه ‌های درمانی همکاری دارند . پرستار روانپزشک ‌ها در محیط ‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ ها، مراکز روان‌پزشکی و مراکز بهداشت روان اجتماعی کار می ‌کنند. آن ها از بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی مثل دو قطبی، اسکیزوفرنی و سوء مصرف مواد مراقبت می ‌کنند.

Geriatric Nurse: پرستار سالمندان

پرستاران سالمندان در ارائه مراقبت ‌های بهداشتی به بیماران سالمند متخصص هستند. آن ها کارهای مختلفی مثل مراقبت از بیمار، نظارت بر سلامت و ایمنی بیماران، كنترل دارو ها و کمک به فعالیت ‌های روزانه مثل حمام کردن و لباس پوشیدن را انجام می ‌دهند. پرستاران سالمند در محیط ‌های مختلف مراقبت‌ های بهداشتی از جمله خانه ‌های سالمندان، امکانات زندگی کمکی و بیمارستان‌ ها کار می ‌کنند. فردي که تمركز فعالیتش بر افراد سالمند است ، پرستار سالمندان نام دارد.

دانلود برای پرستاران عزیز: بهترین  دیکشنری های پزشکی با تلفظ

Rehabilitation Nurse: پرستار توان بخشی

پرستاران توان بخشی در ارائه مراقبت از بیماران دارای معلولیت یا بیماری ‌های مزمن تخصص دارند. آن ها در فعالیت ‌های روزانه مثل تحرک و برقراري ارتباط به بيماران کمک می ‌کنند و پیشرفت و پاسخ بیمار به درمان را تحت نظر دارند. پرستاران توان بخشی در بخش‌ هاي مختلفي مثل مراکز توانبخشی، آسايشگاه ‌ها و بیمارستا‌ن ‌ها کار می‌ کنند.

Forensic Nurse: پرستار پزشکی قانونی

پرستاران پزشکی قانونی در ارائه مراقبت به بیمارانی که خشونت ، سوء استفاده یا آسيب روحي را تجربه کرده ‌اند، تخصص دارند. آن ها شواهد مربوط به بیماران را جمع ‌آوری و مستند سازي می ‌کنند، مراقبت ‌های پزشکی به آن ها ارائه می ‌دهند، در مشاوره کمک شان می ‌کنند و همچنین با مجریان قانون و سایر متخصصان مراقبت ‌های بهداشتی برای اطمینان از صحت و سلامت بیمار همکاری می ‌کنند. پرستاران پزشکی قانونی در محیط ‌های مختلف مراقبت ‌های بهداشتی از جمله بیمارستان‌ ها، کلینیک ‌ها و آزمایشگاه‌ های پزشکی قانونی کار می‌ کنند.

Critical Care Nurse: پرستار مراقبت‌ های ویژه

پرستاران مراقبت ‌های ویژه از بیمارانی که با بیماری‌ یا جراحات خطرناك دست و پنجه نرم مي ‌كنند، مراقبت خواهند کرد. آن ها بر علائم حیاتی بیماران نظارت دارند و در تجویز دارو و همچنین در ارائه خدمات درماني مثل لوله ‌گذاری و ونتيلاتور به بيمار فعاليت می ‌کنند. پرستاران مراقبت ‌های ویژه در بخش‌ های مختلف مراقبت‌ های بهداشتی از جمله بخش ‌های مراقبت ویژه ICU ، بخش‌های اورژانس و تیم‌ های حمل و نقل پرواز کار می ‌کنند.

Neonatal Nurse: پرستار نوزاد

پرستاران نوزادان در ارائه مراقبت از نوزادان تازه متولد شده ‌ای که نیاز به مراقبت پزشکی دارند، فعاليت می ‌کنند. آن ها علائم حیاتی نوزادان را کنترل می‌ کنند، دارو تجویز می‌ کنند و مراقبت‌های تخصصی برای نوزادان نارس یا بیمار ارائه می ‌دهند. پرستاران نوزادان در بخش‌ های مختلف مراقبت‌ های بهداشتی از جمله بخش ‌های مراقبت ویژه نوزادانNICU ، بیمارستان‌ها و کلینیک ‌های کودکان کار می ‌کنند.

Nurse Educator: مربی پرستار

مربي پرستار ها به دانشجویان پرستاری و متخصصان مراقبت‌ های بهداشتی در مورد مباحث تئوری و فعاليت‌ هاي عمل پرستاری آموزش می‌ دهند. آن ها برنامه ‌های درسی را تدوین می‌ کنند، دوره ‌های مختلف را تدریس و عملکرد دانشجو را ارزیابی می ‌کنند. مربی پرستار ها در محیط ‌های مختلف مراقبت ‌های بهداشتی از جمله کالج ‌ها، دانشگاه ‌ها و بیمارستان ‌ها کار می‌ کنند.

Perioperative Nurse: پرستار قبل از عمل

اين پرستاران از بیماران قبل، حین و بعد از عمل مراقبت می ‌کنند. آن ها با جراحان و متخصصان بیهوشی همکاری کرده تا بیماران را برای جراحی آماده کنند، علائم حیاتی شان را در حین جراحی کنترل کنند و مراقبت‌ های بعد از عمل ارائه مي ‌دهند.

تخصص های پزشکی به انگلیسی، تخصص، فوق، دستیاری و همه اصطلاحات

سایر انواع پرستاران (غیر رایج تر نسبت به انواع بالا)

در ادامه تعریفي کوتاه از ساير انواع پرستاران و نقش شان خواهيم داشت:

پرستاران

Agency Nurse: پرستار آژانسي

یک پرستار آژانسي طي مدت قراردادي كه با يك موسسه كاريابي شخص ثالث دارد، کار می ‌کند. البته اين پرستار مستقیما با این مرکز قرارداد می ‌بندد.

Aids Nurse: پرستار ایدز

دغدغه اين افراد ايدز و رسیدگی به این بیماران مبتلا به اين بيماري است.

Ambulatory Care Nurse: پرستار مراقبت ‌های سرپایی

اين پرستاران به بیمارانی که به دنبال مراقبت‌ های پزشکی برای بیماری‌های حاد یا مزمن هستند، كمك می‌ کنند. معمولا کمک به صورت سرپایی انجام مي ‌شود.

Associate Degree Nurse: کاردانی پرستاری

پرستاری که مجوز فعالیت دارد؛ اما مدرک کاردانی پرستاری دارد و به جاي 4 سال و گرفتن مدرك ليسانس، 2 سال در دانشگاه درس خوانده است.

Bariatric Nurse: پرستار چاقی

پرستاری که از بیماران چاق مراقبت می ‌کند.

Burn Care Nurse: پرستار مراقبت از سوختگی

پرستاری که به درمان بیمارانی می ‌پردازد که در اثر سوختگی‌ هاي ناشي از آتش‌ سوزی، مواد شیمیایی و . . . آسيب ديده است.

Camp Nurse: پرستار کمپ

مهاجرت کاری به کدام کشور آسان است؟ (بعد از کرونا)

Camp Nurse: پرستار کمپ

در شرايطي كه بيمارستان در دسترس نباشد و به يك پرستار نیاز شود، آن فرد پرستار كمپ خواهد بود . معمولا تمركز اين شغل بر کودکان است، اما بزرگسالان را هم شامل مي ‌شود.

Cardiac Care Nurse: پرستار مراقبت از قلب

پرستاری که به بیماران مبتلا به بیماری قلبی مثل نارسایی قلبی (CHF) یا بیماری عروق کرونر قلب (CAD) را رسیدگی می ‌کند. همچنین از بیمارانی که پس از جراحی قلب مثل باي پس قلب ريكاوري مي‌ شوند، مراقبت می ‌کند.

Cardiac Cath Lab Nurse: كاتتريزاسيون قلبي

پرستاری که به بیمارانی که تحت عمل کاتتریزاسیون قلب قرار گرفته ‌اند، كمك می ‌کند.

Certified Nurse Midwife: پرستار ماما خبره

یک پرستار حرفه ‌ای پیشرفته که در زمینه زایمان و بهداشت باروری تخصص دارد.

Clinical Nurse Leader: سر پرستار بالینی

اين پرستار حرفه ‌اي نقش مهمي در بهبود ایمنی و حال جمعیتي از بيماران دارد.

Clinical Nurse Specialist: متخصص پرستاري بالینی

پرستاری که در زمینه یا نوع خاصی از پرستاری تخصص دارد.

پرستاران در حال انجام وظیفه

رشته های تحصیلی به انگلیسی (همه رشته های رایج)

Continence Nurse: پرستار بي اختياري

پرستاری که از بیماران مبتلا به بی‌اختیاری ادرار یا مدفوع مراقبت می‌ کند.

Correctional Facility Nurse: پرستار کانون اصلاح و تربیت

پرستاري كه از بیماران زندان ‌ها و سایر موسسات اصلاحی مراقبت می ‌كند.

Critical Care Nurse: پرستار مراقبت‌ های ویژه

پرستاری که از بیماران بدحال مراقبت می ‌کند. این بیماران معمولا در بخش مراقبت ‌های ویژه یا ICU كار مي ‌كنند.

Dermatology Nurse: پرستار پوست

پرستاری که از بیماران مبتلا به اختلالات یا بیماری‌ های پوستی مراقبت می ‌کند.

Development Disability Nurse: پرستار ناتوانی ‌هاي رشدی

پرستاری که با بیمارانی که ناتوانی ذهنی یا جسمی مثل سندروم داون دارند، کار می ‌کنند.

Diabetes Nurse: پرستار دیابت

پرستاری که از بیماران دیابتی مراقبت می ‌کند.

Domestic Violence Nurse: پرستار خشونت خانگي

پرستاری که از بیمارانی که قربانی خشونت خانگی شده ‌اند، مراقبت می‌ کند.

Emergency Room Nurse: پرستار اورژانس

پرستاری است که در اورژانس کار و از بیمارانی مراقبت می ‌کند که با مشكلاتي مثل ورم و کبودی ‌های جزئی گرفته تا علائم حاد و مرگ‌آفرين سر و کار دارند.

Endocrinology Nurse: پرستار غدد درون ریز

پرستاری که از بیماران مبتلا به اختلالات غدد درون ریز مثل دیابت و اختلالات هیپوفیز مراقبت می ‌کند.

لیسانس به انگلیسی و فوق لیسانس و دیپلم (با ترجمه و مثال)

Family Nurse Practitioner (FNP): پرستار خانواده

پرستاری که در طول عمر يك بيمار از او مراقبت می ‌کند.

Fertility Nurse: پرستار باروری

پرستاری که بیمارانش زن و شوهر ها یا افرادی هستند که مشکلات باروری دارند.

Flight Nurse: پرستار پرواز

به اين پرستار، Transport Nurse هم می‌ گویند. این نوع پرستار از بیماران در مکان ‌های دور از دسترس مراقبت مي‌ كند و آن ها را تا زمانی که بتوانند پس از پرواز هواپیما به نزدیک ترین مرکز اورژانس منتقل شوند، تحت نظر دارد.

Freelance Nurse Writer: پرستار نويسنده فريلنسر

پرستاری که برای نشریات کتاب ، وبلاگ، مقاله، مجلات و . . . مي ‌نويسد.

Gastroenterology Nurse: پرستار گوارش

به آن پرستار آندوسکوپی هم می‌ گویند. اين پرستاران با بیماران مبتلا به بیماری مربوط به دستگاه گوارش کار مي‌ كند.

Genetics Nurse: پرستار ژنتیک

پرستاری که با بیماران مبتلا به بیماری‌ های ارثی مثل آلزایمر سر و كار دارد.

Gerontological Nurse Practitioner: پرستار متخصص سالمندان

یک پرستار حرفه ‌ای که تمرکز اصلی ‌اش روي افراد جمعیت سالمند است.

حتما در کنار این مطلب بخوانید: اسامی کشورها به انگلیسی +مخفف و روش نوشتن ملیت

Health Policy Nurse: پرستار سياست‌ گذاري سلامت

با ارائه اطلاعات در ایجاد سیاست ‌های بهداشت عمومی به روند قانون‌ گذاری کمک می‌ کند.

Hematology Nurse: پرستار هماتولوژی

این پرستار از بیماران مبتلا به اختلالات خونی مثل هموفیلی مراقبت می ‌کند.

Home Health Nurse: پرستار خانه بهداشت

پرستاري كه در خانه بهداشت به بیماران رسيدگي می ‌کند.

Hospice Nurse: پرستار آسایشگاه

پرستاری که از بیماران مبتلا به بیماری ‌هاي لاعلاج مراقبت می ‌کند. این نوع بیماران به مراقبت دلسوزانه زیادی نیاز دارند زیرا هدف این است که درد به حداقل برسد و فرد مبتلا با آرامش بيشتري دوره بيماري را پشت سر بگذارد.

Infection Control Nurse: پرستار کنترل عفونت

Infection Control Nurse: پرستار کنترل عفونت

اين پرستار به پیشگیری از عفونت در محیط بیمارستان یا کلینیک کمک می‌ کند.

Infection Nurse: پرستار تزریق

یک پرستار دارو ها را از داخل ورید ها و به سایر روش ‌ها به بدن بيمار تزريق مي ‌كند.

International Nurse: پرستار بین‌المللی

پرستاری که در سایر نقاط جهان سفر و از بيماران مراقبت می ‌کند. آن ها شبیه پرستاران مسافرتی هستند.

حتما بخوانید: روش نوشتن رزومه به انگلیسی

Labor and Delivery Nurse: پرستار زایمان

پرستاری که از زنان در هنگام زایمان مراقبت و به امور مربوط به مادر و کودک بعد از زايمان رسيدگي مي ‌كند.

Lactation Consultant: مشاور شیردهی

اين پرستار به مادران تازه متولد شده در یادگیری نحوه شیر دادن و برقراري ارتباط با نوزادان شان کمک می ‌کند.

Legal Nurse Consultant: مشاور حقوقی پرستاري

پرستاری که به عنوان کارشناس پزشکی در پرونده ‌های حقوقی با وکلا همکاری می ‌کند. آن ها به عنوان یک متخصص پزشکی به وکلا کمک می ‌کنند تا نکات پزشکی و بهداشتی پرونده را بفهمند.

Long-Term Care Nurse: پرستار مراقبت طولانی مدت

پرستاری که به بیمارانی که به دلیل یک مشكل پزشکی دائمي، ناتوانی یا بیماری برای مدت طولانی به مراقبت پزشکی نیاز دارند، کمک می ‌کند.

Managed Care Nurse: پرستار مراقبت‌ هاي مدیریت شده

پرستاری که با بیماران (جوان تا مسن)، ارائه ‌دهندگان، مراكز درماني، شرکت ‌های بیمه و سازمان ‌های دولتی کار می ‌کند تا ضمن کاهش هزینه‌ ها، مراقبت ‌های بهداشتی باکیفیت ارائه دهد.

Medical-Surging Nurse: پرستار داخلي – جراحی

یک پرستار داخلي- جراحی با بیماران مختلف در بخش جراحي سر و كار دارد. پرستار داخلي- جراحي از قبل تا بعد از عمل همه چيز يك بيمار چه بيماري ‌اش سطحي باشد و چه جدي را تحت نظر خواهند داشت.

Military Nurse: پرستار نظامی

پرستاری که در ارتش کار و از بیماران نظامی مراقبت می‌ کند.

حتما دانلود کنید: آموزش زبان انگلیسی با ۱۰۰ درس رایگان (صفر تا صد+جزوه)

Missionary Nurse: پرستار مبلغ ديني

پرستاری که برای یک سازمان غیر انتفاعی (مذهبی یا غیر مذهبی) کار و از بیمارانی که اغلب در مناطق محروم یا نقاطی از جهان هستند، مراقبت می ‌کند.

Nephrology Nurse: پرستار نفرولوژی

پرستاری که از بیماران مبتلا به مشکلات يا بیماری‌ هاي کلیوی مراقبت می ‌کند.

Neuroscience Nurse: پرستار اعصاب

از بیماران مبتلا به اختلالات سیستم عصبی مرکزی مراقبت می‌ کند.

Nurse Advocate: پرستار حامي بيمار

پرستاری که رابط بین پزشکان و بیماران است. همه پرستاران به نوعي مدافع بیماران خود هستند .

Nurse Attorney: وکیل پرستار

پرستاری که هم پروانه پرستاری و هم مدرك وکالت دارد.

Nurse Executive: پرستار مدیر اجرایی

Nurse Executive: پرستار مدیر اجرایی

پرستاری که در یک بیمارستان سمت مدیریتی سطح بالایی مثل رئیس پرستاری دارد.

Nurse Life Care Planner: پرستار برنامه‌ ریز مراقبت از زندگی

پرستاری که براي مراقبت طولانی مدت از يك بیمار كه تا پایان عمر به توجه پزشکی نیاز دارد، برايش برنامه‌ ريزي مي ‌كند.

Nurse Manager: مدیر پرستار

اين فرد سوپروایزر پرستار یک طبقه یا یک بخش از بيمارستان است. همچنین مدیريت استخدام و اخراج كاركنان را هم بر عهده دارد.

دانلود برای تقویت زبان: دانلود آهنگ انگلیسی با ترجمه (20 تای برتر)

Nurse Midwife: پرستار ماما

Enterpreneur: پرستار کارآفرین

تركيب پرستار و كار آفرين است. این پرستار یک کارآفرین هم هست. آن ها از آموزش ‌هایي كه ديده ‌اند برای راه ‌اندازی يك کسب و کار استفاده می ‌کنند. با اين که معمولا از اين پرستاران به عنوان افرادي که كسب و كار‌ هاي مراقبت‌ بهداشتی یا مشاغل مرتبط با پرستاری راه‌ اندازی می ‌کنند، ياد می ‌شود، اما لزوما اين طور نيست.

Nurse Researcher: محقق پرستار

اين پرستاران تحقيقات لازم براي بهتر كردن عملكرد پرستار ها را به عمل مي ‌آورند و نتایج را آناليز مي ‌كنند.

Obstetrics Nurse: پرستار حاملگي و زایمان

به آن ها پرستار OB هم می‌ گویند. اين پرستار از بیماران زن در طول بارداری، زایمان و پس از آن مراقبت می‌ کند. آن ها تا حدودی شبیه به پرستاران زايمان هستند.

Occuptioanal Health Nurse: پرستار بهداشت حرفه ‌ای

پرستاری که وظیفه‌ اش بررسي و تامين ایمنی و رفاه کارکنان است.

Operating Room Nurse (OR Nurse): پرستار اتاق عمل

اين پرستار در اتاق عمل فعاليت و در طول جراحی به جراحان کمک می‌ کند. يك پرستار OR می ‌تواند قبل، حین یا بعد از جراحی کار کند.

Ophthalmic Nurse: پرستار چشم

پرستاری که از بیماران مبتلا به بیماری‌ هاي چشمي مثل گلوکوم مراقبت می ‌کند.

Orthopedic Nurse: پرستار ارتوپد

پرستاری که از بیمارانی که مشکلات اسکلتی عضلانی مثل شکستگی و پوکی استخوان دارند، مراقبت می ‌کند.

Otorhinolaryngology Nurse: پرستار گوش و حلق و بینی

پرستاری که از بیماران مبتلا به اختلالات گوش، بینی، گلو ، سر و گردن مراقبت می‌ کند.

Pain Management Nurse: پرستار مدیریت درد

یاد بگیرید: آموزش مکالمه تلفنی در زبان انگلیسی

Pain Management Nurse: پرستار مدیریت درد

پرستاری که از بیماران مبتلا به درد های مزمن و گاهی طاقت‌فرسا مراقبت می ‌کند.

Pediatric Nurse Practitioner: پرستار اطفال

یک پرستار حرفه ‌ای که با ارائه خدمات مراقبت ‌های اولیه به کودکان، از آن ها مراقبت می ‌کند.

Per-diem Nurse: پرستار روزانه

پرستاری که برای یک مرکز به صورت موقت یا بر حسب نیاز کار می ‌کند. یعنی یک کارمند تمام وقت معمولی نيست.

Plastic Surgery Nurse: پرستار جراحی پلاستیک

اين پرستار از بیمارانی که تحت عمل‌ های زیبایی و گاهی جراحی مثل لیپوساکشن و لیفت صورت قرار می ‌گیرند، مراقبت می ‌کند.

Public Health Nurse: پرستار بهداشت عمومی

یک پرستار بهداشت عمومی به بیماران يا افراد یک جامعه آموزش می ‌دهد و از آن ها مراقبت می‌ کند.

Pulmonary Care: پرستار مراقبت از ریه

پرستاری که از بیماران مبتلا به اختلالات یا بیماری ‌های تنفسی مراقبت می ‌کند.

Qulity Improvement Nurse: پرستار بهبود کیفیت

پرستاری که حيطه فعاليتش ، بهبود کیفیت امکانات پزشکی است.

Radiology Nurse: پرستار رادیولوژی

از بیمارانی که تحت پرتو درمانی هستند، مراقبت می ‌کند.

Research Nurse: پرستار پژوهشگر

پرستاری که کارآزمایی‌ های بالینی انجام می‌ دهد تا روش ‌های جدید كه با توجه به نياز و موردپسند بيمار هستند را کشف کند.

Rhematology Nurse: پرستار روماتولوژی

پرستاری که با افراد مبتلا به بيماري‌هاي روماتیسمی مثل آرتروز و نقرس سر و کار دارند.

Rural Nurse: پرستار روستا

پرستاری که در مناطق روستایی كه اغلب دسترسی محدودی به مراقبت‌ های بهداشتی دارند، کار می ‌کند.

School Nurse: پرستار مدرسه

دانلود کنید: دانلود داستان های کوتاه  با ترجمه

School Nurse: پرستار مدرسه

پرستاری که در مدرسه از بچه ‌ها مراقبت می ‌کند. معمولا تصور مي ‌شود كه اين افراد به امور بچه‌ هاي مقطع راهنمایی تا پیش دانشگاهی رسيدگي مي‌ كنند اما مي ‌توانند از دانش‌آموزان دبیرستانی و کالج هم مراقبت کنند.

Subacute Nurse: پرستار بيماري‌ هاي نيمه حاد

وظیفه اين پرستار مراقبت از بیمارانی است که نیاز به مراقبت شبانه ‌روزی دارند. تفاوت بین این پرستار با یک پرستار مراقبت در طولانی مدت اين است که بیمار تحت نظر اولي معمولا فقط براي مدت كوتاهي به مراقبت نياز دارد.

Substance Abuse Nurse: پرستار سوء مصرف مواد

اين پرستار روانپرستاري است كه به طور خاص با بیماران مبتلا به سوء مصرف مواد سر و کار دارد.

Telemetry Nurse: پرستار تله ‌متري

اين پرستار بیماران را با تجهیزاتي مثل الكتروكارديوگرام كه براي بازگرداندن يا ادامه فعاليت حياتي بدن لازم‌اند، تحت نظر دارد.

Telephone Triage Nurse: پرستار تریاژ تلفنی

با ارزیابی نیاز های بیماران و ارجاع آن ها به مراکز درمانی مناسب از طریق تلفن به آن ها کمک می‌ کند.

Toxicology Nurse: پرستار سم‌ شناسی

پرستاری که از بیمارانی که سم بلعیده‌اند یا با مواد شیمیایی سمی یا حیوانات سمی در تماس بوده ‌اند، مراقبت می ‌کند.

Transcultural Nurse: پرستار فرا فرهنگی

اين پرستار مراقبت ‌هایي كه از نظر فرهنگي حساس و همه ‌جانبه‌ هستند را ارائه می ‌دهد.

Urology Nurse: پرستار اورولوژی

پرستار اورولوژی از بیماران مبتلا به بیماری ‌ها یا مشكلات مرتبط با سیستم ادراری مراقبت می ‌کند.

Veterans Affairs Affairs: پرستار امور ایثارگران

در اداره بهداشت از سربازان بازنشسته ايالات متحده کار و از جانبازان مراقبت مي ‌كند.

Wound Care Nurse: پرستار مراقبت از زخم

یک پرستار مراقبت از زخم معمولا به مراقبت از بیماراني كه يا از طریق اعمال پزشکی یا آسیب و بیماری دچار زخم شده ‌اند، کمک می ‌کند.

کاربردی: ماه های سال به انگلیسی و 10 نکته کاربردی 

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست