Duolingo

9 بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ژاپنی+ دانلود رایگان

گاما

یادگیری یک زبان جدید هیچ وقت کار خیلی راحت و آسانی نبوده و همیشه سختیهای خودش را داشته است. برای اینکه روی زبان جدید مسلط شوید باید ذهنی باز و انعطاف پذیر و نظم و ممارست داشته باشید. وقتی پای یادگیری زبان جدید می آید این سختی دو چندان هم می شود. اما جای نگرانی نیست! شما دست تنها نیستید و خوشبختانه ابزارهای مفیدی مثل اپلیکیشن های آموزش زبان ژاپنی به کمکتان می آیند. ما در این مطلب لیستی از بهترین برنامه ها برای یادگیری زبان ژاپنی را در اختیارتان می گذاریم.

چند حقیقت جالب درباره زبان ژاپنی

زبان ژاپنی به خانواده زبان‌های ژاپنی یا ژاپنی-ریوکیویی وابستگی دارد. تاریخچه زبان ژاپنی به شش دوره مختلف تقسیم می‌شود و در کل می‌توان به 10 نکته و حقایق جالب در مورد آن اشاره کرد. برای مثال، زبان ژاپنی فقط دارای ۵ حروف صدایی است، اما برای هر حرف صدایی، حدود ۵ تا ۶ نوع تلفظ وجود دارد. همچنین، زبان ژاپنی دارای سه نوع نوشتار است: هیراگانا، کاتاکانا و کانجی.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ژاپنی

دقت کنید بعضی از اپلیکیشن ها ساخته شده در خود کشور هستند و تفاوت شان با بقیه اپلیکیشن های خارجی در این است که اپلیکیشن های فارسی، دارای محیط فارسی و کلمات و جملات معنی فارسی دارند و برای همین یادگیری با آنها خیلی راحت تر است. خارجی ها محیط انگلیسی و ترجمه انگلیسی دارند و فقط اگر به انگلیسی تسلط کامل دارید توصیه می شوند هر چند خیلی از آنها آموزش تصویری دارند و بدون زبان هم می توانید آنها را یاد بگیرید.

 


ژاپنی

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان ژاپنی چرب زبان، ژاپنی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ژاپنی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

1-اپلیکیشن چرب زبان (بهترین اپ فارسی)

اپلیکیشن چرب زبان

اپلیکیشن چرب زبان نتیجه 7 سال کار و تلاش گروه آموزشی چرب زبان و بهترین اپلیکیشن آموزش زبان با محیط کاملا فارسی است. با بررسی کامل، دقیق و همه جانبه اکثر اپلیکیشن های معروف، عیب و ایرادات آنها را رفع کرده ایم و با بهترین متد آموزشی موجود که نه تنها زبان ژاپنی را با کمک کاربردی ترین مکالمات و عبارات روزمره به شما یاد می دهد بلکه همزمان به تقویت حافظه شما نیز کمک می کند.

این اپلیکیشن نیاز به هیچ پیش نیازی ندارد و در حال حاضر به جز زبان ژاپنی برای 8 زبان دیگر و همچنین زبان کودکان کاربرد دارد. نکته جالب توجه اینکه با دانلود و خرید یک اکانت برای خود، نه تنها همه مکالمات کاربردی را به صورت تصویری دریافت می کنید، بلکه همه سایت چرب زبان را نیز یکجا در جیب خود خواهید داشت و هر مطلب جدیدی که درج شود، برای شما نیز نمایش داده خواهد شد! با بازخوردها و نسخه های متعدد آزمایشی، همه ایرادات رفع شده اند و فکر نمی کنم اشکالی در این اپلیکیشن فارسی پیدا کنید.

2- اپلیکیشن renshuu- رنشو

اپلیکیشن renshuu- رنشو

موقع انتخاب بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان ژاپنی باید دنبال برنامه ای باشید که شما را پیگیر و مشتاق به یادگیری نگه دارد. این دقیقا همان کاریست که اپلیکیشن رنشو انجام می دهد. فعالیتهای سرگرم کننده و آزموشهای جالب این برنامه باعث می شوند از یادگیری خسته نشوید و با انگیزه ادامه بدهید.

توضیحات عمقی واژگان ژاپنی، آموزش‌ دستور زبان، و تمرین های موثر اپلیکیشن renshuu جنبه های مختلف یادگیری زبان ژاپنی را پوشش می دهند. از طرف دیگر، آموزشهای این برنامه مطابق با سطح کاربر طراحی شده اند و این یعنی هر درس با توجه به تواناییهای شما ارائه می شود.

اپلیکیشن رنشو در سال 2020 منتشر شد و به طور کلی رایگان است؛ اما نسخه پولی آن قابلیتها و ویژگیهای بیشتری در اختیار شما می گذارد.

3-اپلیکیشن Duolingo- دولینگو

اپلیکیشن Duolingo- دولینگو

دولینگو یکی از معروفترین برنامه های یادگیری زبان در سراسر جهان است و دلیل این شهرت هم قابلیت های خوب، آموزشهای سرگرم کننده، دوره های شخصی و امکان ارسال بازخورد صوتی و نوشتاری در این برنامه است.

دولینگو در سال 2012 منتشر شد و کم کم توسعه بیشتری پیدا کرد و واژگان، دستور زبان و تمرینهای بیشتری به آن اضافه شد. برای دستیابی به تمام قابلیتها و ویژگیهای این اپلیکیشن باید اشتراک ماهانه آن را بخرید، ولی نسخه رایگان هم امکانات خوبی در اختیارتان می گذارد.

در حال حاضر بیشتر از 2.13 میلیون نفر از سراسر جهان در دوره های آموزش زبان ژاپنی دولینگو ثبت نام کرده اند. یکی از ویژگیهای خیلی خوب این اپلیکیشن امکان استفاده راحت و آسان از آن است. اپلیکیشن دولینگو به راحتی می توانید در تاکسی، مترو، سفر، خانه و خلاصه هر کجای این دنیا که باشید با زبان ژاپنی را یاد بگیرید.

4-اپلیکیشن Pimsleur- پیمزلر

اپلیکیشن Pimsleur- پیمزلر

Pimsleur یکی از تخصصی ترین اپلیکیشن های آموزش زبانهای خارجی است که از هوش مصنوعی و فناوری تشخیص صدا استفاده می کند و می تواند کار یادگیری یک زبان جدید را برای شما راحت کند. پیمزلر در حال حاضر 51 زبان را پوشش می دهد ولی یک اپلیکیشن فقط مخصوص آموزش زبان ژاپنی هم دارد. از جمله ویژگیهای پیمزلر می توان به فلش کارتهای تستی، تمرینات مکالمه 30 دقیقه ای، فایلهای صوتی و موارد بسیار اشاره کرد.

سهولت استفاده از پیمزلر به شما امکان می دهد در هر مکانی، از پشت میزتان گرفته تا وقتی که در حال حرکت هستید یا حتی زمانی که کار خاصی نمی کنید به یادگیری زبان ژاپنی مشغول شوید. مطمئن باشید بعد از چند روز کار با این اپلیکیشن از پیشرفت خودتان شگفت زده خواهید شد!

5-اپلیکیشن Human Japanese (قدیمی-توصیه نمی شود)

اپلیکیشن Human Japanese

Human Japanese با رابط کاربری بسیار زیبای خودش طوری طراحی شده که زبان آموزها را از سطح مبتدی به سطح پیشرفته می برد. در سطح مبتدی اصول اولیه زبان ژاپنی مثل تلفظ، دستور زبان، املا و فونتیک کلمات به شما آموزش داده می شود.

طراحی تعاملی این اپلیکیشن به همراه تصاویر، بازیها و آموزش های سرگرم کننده باعث می شود بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن ژاپنی را یاد بگیرید. Human Japanese بیشتر از 100 نمونه فایل صوتی با لهجه بومی در اختیار شما می گذارد تا مهارت مکالمه و تلفظ صحیح شما را هم تقویت کند. علاوه بر این، بیشتر از 500 صفحه محتوای تعاملی و 800 جمله مثال در این برنامه وجود دارد و این یعنی برای یادگیری هیچ چیزی کم نخواهید داشت.

6- اپلیکیشن Tae Kim’s Guide to Learning Japanese (قدیمی-توصیه نمی شود)

اپلیکیشن Tae Kim’s Guide to Learning Japanese

Tae Kim’s Guide to Learning Japanese نام یک اپلیکیشن کامل و جامع با طراحی ساده و استفاده آسان و شبیه یک کتاب مرجع قوی برای یادگیری زبان ژاپنی است. اگر دنبال این هستید که زبان ژاپنی را از پایه یاد بگیرید نباید از این اپلیکیشن غافل شوید.

مجموعه دروس ساختار یافته در این اپلیکیشن مفاهیم دستوری مهم و ضروری مثل صرف افعال، جملات شرطی و غیره را به شیوه ای شهودی و جذاب به شما آموزش می دهند. تفاوت کلیدی بین اپلیکیشن Tae Kim’s Guide to Learning Japanese با سایر برنامه های آموزش زبان در این است که در این اپلیکیشن مقایسه بین زبان انگلیسی و ژاپنی کمتر رخ می دهد و آموزش زبان از همان ابتدا به صورت ژاپنی صورت می گیرد.

7-اپلیکیشن Rocket Languages- راکت لنگوئجز

اپلیکیشن Rocket Languages- راکت لنگوئجز

با اینکه ممکن است Rocket Language بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان ژاپنی در سطح بومی نباشد؛ اما اگر قصد دارید اصول اولیه این زبان را سریع یاد بگیرید این برنامه خیلی به دردتان می خورد. آموزشهای صوتی و تصویری این اپلیکیشن به روش سرگرم کننده ای دستور زبان، علائم نگارشی و ساختار جملات ژاپنی را به شما یاد می دهد. Rocket Language اولین بار در سال 2012 منتشر شد و تا الان بیش از 100 هزار کاربر از سراسر جهان داشته است.

با اینکه برای دسترسی به دوره های سطح یک تا سه باید اشتراک برنامه را بخرید، اما دوره های رایگان این اپلیکیشن هم به قدر کافی مفید هستند. با خرید اشتراک Rocket Languages می توانید در هر سطح 60 ساعت آموزش مفید دریافت کنید.

8-اپلیکیشن Kanji Study- کانجی استادی

اپلیکیشن Kanji Study- کانجی استادی

Kanji Study هم یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ژاپنی است که با رابط کاربر پسند و طیف وسیعی از فعالیتهای آموزشی برای انتخاب، مسیر یادگیری زبان ژاپنی را برای شما هموارتر می کند. این اپلیکیشن با تمرینات مختلف مثل آزمونهای چند گزینه ای، فلش کارت و تمرینات نوشتاری به شما کمک می کند تا آموخته هایتان را ارزیابی کنید. فرهنگ لغت موجود در برنامه هم بسیار مفید است و به شما کمک می کند با اصطلاحات سخت و پیچیده زبان ژاپنی آشنا شوید.

بخش عمده ای از برنامه که شامل فرهنگ لغت و تمرینهای اصلی می شوند رایگان و بدون تبلیغات است. بنابراین می توانید با همین نسخه رایگان کار یادگیری را شروع کنید. برای دسترسی به قابلیت های بیشتر نیز می توانید اشتراک برنامه را خریداری کنید.

9-اپلیکیشن Japanesepod101- جپنیز پاد

اپلیکیشن Japanesepod101

Japanesepod101 با درسهای کوتاه و سریعش به شما کمک می کند تا زبان ژاپنی را راحت و بدون دردسر یاد بگیرید. علاوه بر این، ابزارهای آموزشی این اپلیکیشن مثل اسلایدها، فلش کارتها و فایلهای صوتی به روند یادگیریتان جذابیت و سرعت بیشتری می بخشند. حتی امکان دانلود دروس در گوشی یا تبلت هم برای شما وجود دارد. این اپلیکیشن هم نسخه گوشی و هم نسخه کامپیوتری دارد.

نکات مهم یادگیری زبان ژاپنی

1- روی همه چیز برچسب بچسبانید

برای تمرین کلمات و لغاتی که یاد گرفته اید، روی لوازم و وسایل خانه برچسب بزنید و اسمشان را به ژاپنی بنویسید. اسم همه چیز، از یخچال گرفته تا کنترل تلویزیون، وسایل آشپزخانه و هر چیزی که می بینید را به ژاپنی بنویسید و رویشان بچسبانید. این کار یکی از روشهای ساده برای احاطه کردن خودتان با زبان ژاپنی است. می توانید نحوه تلفظ هر کلمه را هم زیرش بنویسید تا موقع مرورشان روی تلفظتان هم کار کنید.

2- در صورت امکان در ژاپن ادامه تحصیل بدهید

بدون شک بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید تحصیل در کشور مربوطه است. اگر بتوانید در ژاپن به تحصیلتان ادامه بدهید خیلی زود زبان ژاپنی را یاد خواهید گرفت. هر چه که می بینید و می شنوید به تقویت زبان شما کمک می کند و علاوه بر این، فرصت های زیادی هم برای گفتگو با ژاپنی های اصیل پیدا خواهید کرد.

3- اینفلوئنسرها را دنبال کنید

روش مناسب دیگر برای تقویت مهارتهای زبان ژاپنی دنبال کردن اینفلوئنسرهای ژاپنی در شبکه های اجتماعی است. این افراد محتوا و موضوعات مورد علاقه شما را به زبان ژاپنی تولید می کنند که دیدن و شنیدنشان باعث افزایش دایره لغات و توانایی زبانی شما می شود. تیک تاک و اینستاگرام شبکه های اجتماعی خوبی هستند که اگر از آنها درست استفاده کنید خیلی زود زبان ژاپنی را یاد می گیرید و با فرهنگ مردم ژاپن هم آشنا می شوید.

4- زبان ژاپنی را با دوستتان یاد بگیرید

وقتی می توانید ژاپنی را همراه یک نفر دیگر یاد بگیرید چرا تنهایی این کار را بکنید؟ بگردید و کسی را پیدا کنید که مثل خودتان به یادگیری زبان ژاپنی علاقمند است و با هم شروع به تمرین کنید و به ژاپنی حرف بزنید. خوبی این با هم تمرین کردن این است که می توانید در جلسات یادگیری تان مشکلاتی که دارید را با هم در میان بگذارید و حلشان کنید.

5- فیلمهای ژاپنی نگاه کنید

تماشای فیلم به زبان اصلی یکی از بهترین روشها برای یادگیری هر زبان جدیدی است. شما می توانید فیلمهایی در ژانرهای مختلف از کمدی گرفته تا درام و حتی ترسناک را به زبان ژاپنی نگاه کنید. این کار باعث تقویت مهارت شنیداری و تلفظ شما می شود. توصیه می کنیم اولین بار فیلم را با زیرنویس فارسی ببینید و در دفعات بعد از زیرنویس ژاپنی استفاده کنید تا با املا و شکل نوشتاری کلمات هم آشنا شوید.

6- انیمه تماشا کنید

اگر به انیمه علاقمند هستید از این فرصت برای تقویت زبان ژاپنی خودتان استفاده کنید. انیمه های زیادی وجود دارد که می توانید بسته به علاقه خودتان آنها را انتخاب و تماشا کنید. معمولا در انیمه ها از زبان پیچیده تر و واژگان تخصصی تری استفاده می شود؛ برای همین مناسب زبان آموزانیست که کمی اعتماد بنفس و آشنایی بیشتری با زبان ژاپنی دارند.

7- پادکست ژاپنی گوش کنید

مکالماتی که در فیلمها و سریالها می شنوید خیلی شبیه مکالمات ما در دنیای واقعی نیستند؛ برای همین اگر دنبال راهی برای یاد گرفتن مکالمات روزمره به زبان ژاپنی می گردید پادکست بهترین ابزار برای شماست. خوبی پادکست این است که می توانید هر جایی مثل اتوبوس و تاکسی و یا موقع پیاده روی به آن گوش بدهید. علاوه بر این اگر مبتدی هستید می توانید سرعت پخش پادکست را کم کنید تا بیشتر متوجه مفاهیم آن شوید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست