Learn-Russian-

بازار کار زبان روسی چگونه است؟ مدت زمان یادگیری زبان روسی

گاما

اگر شهرت و قدرت کشور روسیه شما را تشویق به یادگیری زبان روسی کرده است و تا حدودی هم در این زمینه آگاهی دارید پس حتماً می دانید که یادگیری این زبان آینده شغلی مناسبی خواهد داشت. در ادامه بطور کامل با این موضوع آشنا می شوید که بازار کار زبان روسی چگونه است و همچنین مدت زمان یادگیری آن چقدر می باشد؟

مقدمه:

تنها قدرت سیاسی و نظامی کشور روسیه باعث معروفیت این کشور نشده بلکه این کشور ادبیات غنی و پر مایه ای را دارد. علاقه به یادگیری یک زبان خارجه در تمام افراد وجود دارد و فقط بسته به سلیقه افراد انتخاب این زبان متفاوت است. شاید شما یکی از افرادی باشید که زبان روسی را برای تحصیل یا آموزش انتخاب کرده باشید. یادگیری زبان روسی باعث آشنایی شما با فرهنگ این کشور می شود. بهرحال این زبان برخلاف تصور سخت نیست و مطمئناً شما هم براحتی از عهده یاد گرفتن آن بر می آیید.

دلایلی برای یادگیری زبان روسی(ویدئو):

حتماً بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان روسی در سفر در کمتر از ۳۰ روز!

موقعیت های شغلی رشته زبان روسی در ایران :

آنچه در خصوص وضعیت شغلی رشته‌ های زبان‌های خارجی و مخصوصاً  زبان روسی در ایران حاکم است عبارتند از:

  • ترجمه آثار خارجی
  • تدریس در کلاس‌های خصوصی.
  •  کار در موسسات تحقیقاتی و اطلاعاتی.
  • تدریس در دانشگاه‌ها و امکان دبیری این رشته‌ در مراکز آموزش
  • کار کردن در شرکت های هواپیمایی و مسائل مربوط به هوافضا و انرزی هسته ای
  • کار کردن به عنوان مترجم زبان روسی در مطبوعات، صنعت توریسم یا شرکت‌هایی که نیاز به مترجم یا منشی زبان روسی دارند.
  • وزارت امور خارجه به عنوان اصلی‌ترین مرکز جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشکده‌های زبان سراسر کشور محسوب می‌شود.
  • سفارت و کنسول گری‌های ایران در روسیه و کشورهای مشترک ‌المنافع.
  • در بخش فرهنگ ارتباطات و رفت و آمدهایی که در اثر برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و مانند آن برگزار می‌شود. رونق بازار ترجمه آثار خارجی در اثر حمایت‌های بخش دولتی و خصوصی می‌تواند اشتغال مناسبی باشد برای فارغ التحصیلان این رشته‌باشد.
  • حضور زبان ‌دان در کارخانه‌ها، ادارات و وزارت خانه‌ها برای ارتباط با بخش‌های خصوصی و دولتی کشورهای خارجی عامل مهمی است برای جذب دانش‌آموختگان رشته‌ زبان روسی.
  • استفاده از اینترنت و منابع خارجی در شرکت‌های خصوصی و ارتباط این شرکت‌ها با دنیای خارج بسیار گسترده شده و دانستن زبان خارجی و تسلط بر یک زبان به نحوی که بتوان مخاطب را جذب نمود موقعیت خوبی را فراهم نموده است، موقعیت مناسبی است.

فارغ‌التحصیلان رشته مترجمی زبان روسی می‌توانند پس از اتمام تحصیلات در مؤسسات مختلف تحقیقاتی و اطلاعاتی مشغول به کار شوند تا با توجه به زمینه یا گرایش تخصصی خود، نیاز واحدهای مربوط به زبان روسی را تأمین نمایند.

درآمد رشته زبان روسی در ایران:

فارغ التحصیلان و زبان آموزان رشته زبان روسی اگر از سطح مهارت مطلوبی در چهار بعد زبانی که شامل: سخن گفتن، شنیدن، خواندن و نوشتن است برخوردار باشد به فراخور نوع حوزه کاری که انتخاب می کنند، می توانند درآمد کسب نمایند. آینده شغلی و درآمد رشته زبان روسی با توجه به نوع شغل شما مشخص می شود.

همچنین بخوانید: ۳ تا از بهترین و جدیدترین نرم افزارهای یادگیری سریع زبان روسی (خودآموز)

دانشگاه های پذیرنده رشته زبان روسی:
لازم به ذکر است بدانید که دانشگاه های الزهرای تهران، شهید بهشتی تهران، علامه طباطبایی تهران، فردوسی مشهد، گیلان، رشت، مازندران و بابلسر در مقاطع تحصیلی کارشناسی، در دوره های روزانه، شبانه و همچنین در دانشگاه دولتی در گرایش های زبان روسی و مترجمی زبان روسی، دانشجو می پذیرند.

مدت زمان یادگیری زبان روسی:

مدت زمان یادگیری زبان روسی در مراکز معتبر آموزشی که بصورت فشرده آموزش داده می شود حدود ۶ ماه می باشد. اما برای اینکه این رشته را بصورت تخصصی یاد بگیرید این زمان بیشتر است. الفبای روسی را می توان در طول یک هفته (یا حتی کمتر) مسلط شد. علاوه بر این نظام املای روسی بسیار شفاف تر و ساده تر در مقایسه با انگلیسی ست. در روسی نیز مانند همه زبانهای هند و اروپایی، کلمات بسیاری با ریشه ی لاتین و یونانی وجود دارد که به راحتی از پس نقاب الفبای سریلیک قابل تشخیص است.

در بخش نظرات پاسخگوی سؤالات مرتبط شما هستیم.

زبانمهر

حتما بخوانید!

21 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • امیر محمد
    آذر 25, 1398 12:41 ب.ظ

    سلام . من زبان روسی رو می فهمم و صحبت می کنم . فقط در یک مورد کنجکاو هستم . میدونم که روسی تلفط ثابتی داره اما واقعا برای من جای سوال هست. آیا زبان روسی مثل انگلیسی لهجه های متفاوت داره ؟ مثلا تلفط انگلیسی آمریکایی با تلفظ انگلستان ( مثلا لندن ) فرق داره و غلیط هم هست . آمریکایی که خیلی خسلی غلیظه . یا خیلی از کشور های انگلیسی زبان .
    من فقط میخوام راجع به لهجه های ازبان روسی اطلاعات کسب کنم .
    و خیلی خیلی برای من جالبه که بدونم لهجه روسی یک آدم شهری با یک آدم روستایی چطوریه ؟ یا لهجه مردم شمال با جنوب روسیه فرق می کنه یا نه؟ . فقط همین تفاوت بین لهجه های روسی رو به من بگید
    لطفا به من‌ جواب بدید. واقعا مشتاق هستم همین مورد رو بدونم

    پاسخ
    • من با از برخی روس ها در این باره سوال کردم و پاسخشان این بوده که تفاوت بسیار ناچیزی در لهجه روستایی و شهری وجود دارد و زبان روسی به صورت واحد است و لهجه های متعدد ندارد

      پاسخ
      • بر عکس عربی که تعدد لهجه ش با فصیحش اونقدر زیاده که گویا اصلا دو زبان متفاوتند. هر منطقه ای لهجه ش به قدری فرق میکنه که در وهله اول نمیفهمی.

        پاسخ
    • سلام علی جان. من حدود 2 سال روسیه بودم. در حدود 8 شهر روسیه هم زندگی کردم و حدود 24 سال میشه که با روسها کار و در تماسم و روسی حرف می زنم و …. همانطور که اقا مصطفی گفتند خیلی تفاوت لهجه وجود نداره. ولی باز هم تفاوت های ریزی هست. مثلا بعضیاشون وفتی در یک کلمه بیش از یک О باشه همه را О تلفظ می کنند که بیشتر ناشی از تاثیر زبان اوکراینی و استانهای همجوار اوکراینه. ولی اصطلاحات عامیانه (Жаргон) در برخی مناطق فرق دارند.

      پاسخ
  • امیر محمد
    دی 30, 1398 3:36 ب.ظ

    آه . پس اینطوریه .فرقی به اون صورت نداره . ‌متشکرم از شما

    پاسخ
  • سلام
    من به زبان روسی مسلط نیستم اما علاقه زیادی به تحصیل در این رشته دارم
    آیا الفبای زبان روسی در ترم های اولیه دانشگاه تدریس میشه یا باید از قبل بلد باشیم؟

    پاسخ
  • سلام من یه سوال داشتم و خیلی گیج شدم تو رو خدا جوابم رو بدین.
    من کارمندم والان دارم خودم زبان روسی رو میخونم ،یعنی فکر میکنم در سطح ابتدایی هستم ،خیلی دوس دارم برم مدرک بگیرم ولی فرصت دانشگاه رفتن ندارم خواهشا اگه کسی میدونه بگه چیکار کنم من صب میرم و ساعت 2 میام خونه

    پاسخ
  • مهسا طهماسبی
    مرداد 24, 1400 6:37 ق.ظ

    سلام من امسال کنکور زبان شرکت کردم رتبه ام ۸۰۰ شد. اما فقط انگلیسی انتخاب رشته کردم. عاشق فرانسوی بودم اما خانواده و اطرافیان مانع تصمیم به انتخاب زبان فرانسوی شدند. . .به نظر شما آینده کدام زبان در ایران بهتر است؟و امکان مهاجرت با آن زبان بهتر است؟زبان چینی؟روسی؟فرانسوی؟آلمانی؟انگلیسی؟با کدام از این زبانها می شود مهاجرت کرد؟؟؟؟

    پاسخ
    • سلام من الان بعد چند ماه که از سوال شما میگذره وارد این سایت شدم و نظرات و پرسش هارو مطالعه کردم، و خیلی برام جالبه که بدونم شما به چه نتیجه ای رسیدید چون پرسش من هم مانند سوال شماست. من لیسانس زبان روسی هستم البته 10 سال از فارغ‌التحصیل شدنم میگذره.

      پاسخ
    • علی عباس ابادی
      بهمن 9, 1400 8:00 ب.ظ

      سلام عزیزم من ایلتس هم رو چند وقت پیش گرفتم و الانم تدریس میکنم، خواستم بهت بگم زبان انگلیسی برای خانوما نسبتا بازار کار قوی داره و من خودم عاشق فرانسویم اما دانشگاه ازت وقت زیادی میگیره و خیلی کم بهت یاد میده،فرانسوی و توی کلاس های بیرون هم میتونی یاد بگیری ولی اگر فکرت مهاجرته کانادا به دلیل تعادل فرهنگی اصلا یک برنامه داره برای مهاجرت فرانسوی زبان ها ، اگر بخوام جمع بندی کنم برای موندن داخل ایران و پول خوب درآوردن زبان انگلیسی ، روسی ، چینی و عربی و حتی آلمانی خوبه،ولی برای مهاجرت زبان انگلیسی و فرانسوی،امیدوارم که موفق باشین

      پاسخ
  • محمد جمشیدی
    خرداد 9, 1401 7:35 ق.ظ

    سلام من کارشناس منابع انسانی یک شرکت حمل و نقل بین المللی هستم و نیازمند یک کارشناس و دو کارآموز زبان روسی هستیم. اگر به زبان روسی تسلط دارید، علاقه مند کارهای بازرگانی و بازاریابی هستید و تمایل دارید که در یک شرکت بسیار معتبر بین المللی فعالیت داشته باشید، لطفا رزومه رو به آدرس ایمیل من jamshidi.m@rpseir.com ارسال کنید.
    با تشکر

    پاسخ
  • اگر زبان روسی را به طور فشرده نه خوانیم چقدر وقت خواهد گرفت

    پاسخ
  • سلام اگر من زبان روسی رو تو دانشگاه بخونم و به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشم امکان قبولی به عنوان مهماندار هواپیما هست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست