دختر و پسر باکره

باکره به انگلیسی، غیرباکره، دوشیزه و همه عبارات مرتبط

گاما

باکره به انگلیسی می شود Virgin (ویرجین) غیر باکره میشه non-virgin و دوشیزه میشه maiden (مِیدِن) یا miss هم بکار میره. در این مطلب نکات جالب، روش کاربرد آن و تعاریف مختلف را آموزش می دهیم.

تعریف اول

  • virgin: باکره
  • نوع کلمه: اسم قابل شمارش (countable noun)
  • تلفظ بریتیش: /ˈvɜː.dʒɪn/
  • تلفظ آمریکایی: /ˈvɝː.dʒɪn/

حتما بخوانید: بهترین جملات انگلیسی برای شروع راحت مکالمه

تعریف کلمه virgin (باکره) در نقش اسم

1- someone who has never had sex   کسی که هیچ وقت رابطه جنسی نداشته است

2-a person with no experience of a particular activity.   کسی که هیچ تجربه ای در یک کار یا فعالیت خاص ندارد (معنای کنایه ای یا طنز آمیز)

مثال:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • She remained a virgin until she was over thirty.   او تا بعد از سی سالگی باکره ماند
  • Do you think he’s still a virgin?   فکر می کنی او هنوز باکره است؟
  • He wants to marry a virgin.   او می خواهد با یک باکره ازدواج کند
  • He is a political virgin.   او یک باکره سیاسی است (هیچ سررشته ای در سیاست ندارد)

بسیار کاربردی: 100 روش تعریف کردن از کسی در انگلیسی

تعریف دوم

  • virgin: باکره
  • نوع کلمه: صفت (adjective)
  • تلفظ بریتیش: /ˈvɜː.dʒɪn/
  • تلفظ آمریکایی: /ˈvɝː.dʒɪn/

تعریف کلمه virgin (باکره) در نقش صفت

1-A virgin forest or area of land has not yet been cultivated (= used to grow crops) or used by people.   یک جنگل یا زمین بکر جاییست که هنوز روی آن چیزی کشت نشده (برای کاشت محصولات از آن استفاده نشده) یا مردم هنوز از آن استفاده نکرده اند

مثال:

  • The railway is being extended into areas of virgin forest.   راه آهن در مناطق جنگلی بکر گسترش می یابد
  • Antarctica is virgin territory.   قطب جنوب سرزمینی بکر است

2- Virgin oil, especially olive oil, is made directly from pressing the fruit, rather than by using heat.   روغن بکر، به خصوص روغن زیتون بکر، به جای استفاده از حرارت، مستقیماً از فشار دادن میوه به دست می آید

 

مثال:

  • extra virgin olive oil   روغن زیتون بکر اضافی

3- pure and not spoiled, especially when describing something white.   خالص و فاسد نشده، به خصوص وقتی در توصیف چیز سفیدی به کار می رود. (در این حالت virgin قبل از اسم و در معنای ادبی به کار می رود)

4-never having had sex   کسی که هرگز رابطه جنسی نداشته است. (برای توصیف فرد و قبل از اسم به کار می رود)

مثال:

  • a virgin bride   یک عروس باکره

اصطلاحات و کلمات مرتبط با virgin

  • virginal (دست نخورده، بکر، خالص)
  • virginity (باکرگی)
  • virgin territory (قلمرو بکر)

15 حقیقت جالب درباره باکرگی

1- در طول قرن هفتم قبل از میلاد، کاهنان رومی باستان که با نام “باکره های وستال” (vestal virgins) شناخته می شدند موظف بودند تا سن 30 سالگی پرده بکارتشان را به عنوان مدرکی برای اثبات بکارتشان حفظ کنند، وگرنه زنده به گور می شدند.

2- ادعا می شد که باکره های وستال می توانند آب را در غربال نگه دارند. در پرتره معروفی که در سال 1597 از ملکه الیزابت (ملکه باکره) کشیده شد، او غربالی را در دست چپ خود نگه داشته تا باکرگی خود را به اطلاع عموم برساند.

3- 4 قبل از میلاد، مریم باکره عیسی را به دنیا آورد. چندین فرقه مسیحی (کاتولیک رومی، ارتدوکس شرقی و ارتدوکس آسیایی) معتقدند که مریم همیشه باکره بوده است. با این حال، اکثر پروتستان ها اعتقاد دارند که مریم فرزندان دیگری هم از راه طبیعی به دنیا آورده بود.

دانلود کنید واسه گوشی: 5 دیکشنری برتر دنیا

4- نماد اصلی باکرگی و پاکی یک زن، مروارید است. از مروارید به خصوص در موضوعات مربوط به ازدواج یا پرتره های مذهبی برای نشان دادن باکرگی خانمها استفاده می شود.

5- به طور معمول، گلها با تمایلات جنسی زنانه مرتبط هستند، چون نشان دهنده رشد و باروری اند و از نظر ظاهری و بصری نیز به اندام جنسی خانمها شبیهند. به خصوص گل زنبق (lily) نماد باکرگی است و ارتباط زیادی با این موضوع دارد. گلبرگهای سفید خالص این گل و پرچم طلایی آن نیز به لحاظ ظاهری تداعی کننده همین مساله است.

Interesting Casanova Fact

6- در طول تاریخ، باکرگی مردان به اندازه باکرگی خانمها اهمیت نداشته است. در عوض، هر چه قدرت جنسی مردان بیشتر بود، مردانگی بیشتری هم برایش قائل می شدند.

7- در دو مورد از نقاشی های گادفرید شالکن (Godfried Schalken) (1643–1706) به نام های «درس از دست رفته در اخلاق» و «معاینه پزشکی» نمادهای باکرگی آن زمان به خوبی برجسته شده اند. در نقاشی اول، زنی مسن را می بینیم که با تکان دادن انگشتش به سمت زن جوان، او را از باز کردن تابوت (نماد باکرگی زن جوان) بر حذر می دارد. نقاشی دوم دختر گریانی را نشان می دهد که پزشک در حال معاینه و بررسی ظرف حاوی ادرار اوست. هر دو نقاشی این نکته را نشان می دهند که دختر عفیف و پاک دختریست که مهر و موم شده و نفوذ ناپذیر است و دختر بی عفت، ناپرهیزکار و پر منفذ است.

از دست ندین: 50 اصطلاح کاربردی در  زبان انگلیسی

8- در کتاب مقدس، لوط دختران باکره خود را مردم سدوم (Sodom) پیشنهاد می کند تا میهمانانش را گرامی بدارد. او معتقد بود که دختران باکره از سایر دختران جذابترند.

9- در هر دو کتاب مقدس خروج (Exodus) و تثنیه (Deuteronomy) به این نکته اشاره شده که مردی که یک دختر باکره را اغوا و یا به او تجاوز می کند باید با او ازدواج کند و بهای عروس را به نرخ دختر باکره که بالاتر از نرخ دختر غیر باکره است بپردازد.

10- کلمه ” virgin” به معنای باکره، در قرن نهم وارد زبان انگلیسی شد، اما در ابتدا فقط برای زنان به کار می رفت.

11- سازمان آمریکای شمالی با نام Born Again Virgins of America! (به طور مخفف BAVAM!) برای کمک به همه کسانی- عمدتا خانمهایی- که بخاطر از دست دادن باکرگی شان قبل از ازدواج پشیمان هستند تشکیل شده است. جوانانی که به این سازمان ملحق می شوند اظهار می کنند نه تنها روابط جنسی قبلی شان را نادیده می گیرند و دیگر به آن فکر نمی کنند، بلکه در این فرایند باکرگی خودشان را هم پس می گیرند.

12- اصطلاح «virgin» از ریشه لاتین virga به معنای «شاخه جوان» و virginem به معنای «دوشیزه، دختر یا زن ازدواج نکرده، تازه، استفاده نشده یا دست نخورده» گرفته شده است.

13- برخی از یهودیان ارتدوکس معتقدند که اعمال یک زن با تجربه جنسی پاک می شود و مراسم عروسی، عروس را از «تجاوزات شهوانی» مصون نگه می دارد.

14-بر خلاف زبان انگلیسی، در زبان آلمانی یک کلمه خاص برای اشاره به مرد باکره وجود دارد و آن هم Jungling است. در زبان فرانسه نیز به مردان باکره puceau می گویند.

15- parthenos در زبان یونانی به معنای “باکره” است. نیایشگاه پارتنون (Parthenon) معروف در یونان در واقع معبد آتنای باکره است.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست