میزان تسلط به زبان دوم و سوم

۵ تا از رایج ترین زبان های مردم اروپا (درصد صحبت کننده)

گاما

اروپا مهد بسیاری از زبانهای معروف جهان مثل اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی، روسی و … است. دلیل اصلی این گوناگونی زبان وجود ده‌ها کشور مستقر در این قاره است که هر کدام پیشینه تاریخی متفاوتی دارند.

در اتحادیه اروپا ۲۴ زبان به رسمیت شناخته شده و بیش از ۶۰ زبان اقلیت وجود دارد. در میان این زبانهای رسمی، به نظر می‌رسد انگلیسی، فرانسوی و آلمانی جایگاه بالاتری در مقایسه با سایر زبانها دارند.

این مسئله دلایل زیادی مثل تعداد صحبت‌کنندگان بومی هر زبان، وجود مترجم، استقبال جهانی از زبان و … دارد. به خاطر استقبالی که از چند زبانه بودن می‌شود، از زمان کودکی به بیشتر اروپاییان یاد داده شده که به بیش از یک زبان صحبت کنند.

درصد جمعیتی که می توانند به زبان دوم صحبت کنند

زبان های متداول اروپا

در ادامه اجازه بدهید به سوال امروز بپردازیم که ۵ زبان متداول در اروپا کدامند؟

۵ زبانی که بیشتر در اروپا صحبت می‌شوند

دو پاسخ برای این سوال وجود دارد: زبانی که بیشتر در اروپا صحبت می‌شود تنها بر اساس صحبت‌کنندگان بومی یا ترکیبی از صحبت‌کنندگان بومی و غیر بومی در نظر گرفته شود. برای ساده‌تر شدن مسئله قصد داریم بر اساس تعداد کل، آمار ۵ زبان رایج در اروپا را در اختیارتان قرار دهیم.

۱-انگلیسی (۳۸%)

شاید زبان بومی اکثریت در اروپا انگلیسی نباشد، اما از نظر جهانی قابل توجه است و به طور گسترده صحبت می‌شود. اگر شما به تعداد مهاجران مقیم اروپا و تعداد کسانی که انگلیسی زبان دومشان است توجه کنید، متوجه خواهید شد که انگلیسی چقدر در اروپا رایج است. برای یادگیری کلیک کنید

۲-فرانسوی (۱۲%)

فرانسوی شاید زبان اصلی مردم سراسر دنیا نباشد (تنها حدود ۸۰ میلیون صحبت‌کننده دارد)، اما یکی از دو زبان برتری است که صحبت‌کنندگان زیادی در اروپا دارد. البته۷۰ میلیون از ۸۰ میلیون صحبت‌کننده بومی در اروپا زندگی می‌کنند.

چه خوشتان بیاید چه نه، به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها کشورشان را دوست دارند و دوست دارند تنها به زبان خودشان صحبت کنند! برای یادگیری کلیک کنید

۳-آلمانی (۱۱%)

آلمانی

این زبان پولساز نباید برای بسیاری از شما شگفت‌آور باشد. با توجه به اینکه آلمان نیروگاه اقتصادی اروپاست، فرصتهای شغلی بسیاری در این کشور وجود دارد. این امر منجر می‌شود تا بیشتر آلمانی‌های بومی تصمیم بگیرند در اروپا بمانند تا در حرفه‌شان پیشرفت کنند و مهاجران بیشتری هم به دنبال یادگیری زبان آلمانی باشند. برای یادگیری کلیک کنید

۴-اسپانیایی (۷%)

با توجه به اینکه اسپانیا یک مکان گردشگری جذاب است، میلیونها نفر از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت می‌کنند. این یک موقعیت ویژه برای شهروندان آمریکای لاتین است که بتوانند در یک کشور پیشرفته‌تر، حقوق بیشتری دریافت کنند.

اسپانیایی پس از انگلیسی، آلمانی و فرانسوی به عنوان یکی از ۴ زبان پرکاربرد اروپا برای یادگیری به شمار می‌رود. برای یادگیری کلیک کنید

اسپانیایی .

واقعیت جالب دیگری که وجود دارد اینست که بیشترین میزان استفاده را در میان کسانی دارد که می‌دانند چطور اسپانیایی صحبت کنند.

۵-روسی (۵%)

آخرین زبانی که البته نباید دست کم گرفته شود، روسی است. با اینکه در مناطق غربی اروپا ارتباط کمی با این زبان برقرار می‌شود، اما در شرق به شدت مورد توجه است.

نکته منحصر به فرد در مورد زبان روسی این است که برخلاف سایر زبانهای متداول در اروپا، بیشتر روسی زبانان فقط روسی بلدند. این یعنی اگرچه می‌توانید در فرانسه فقط اسپانیایی صحبت کنید، اما در شرق این شانس را نخواهید داشت. برای یادگیری کلیک کنید

most-spoken-languages-in-europe

شما قصد دارید کدامیک از زبانهایی که در اروپا بیشتر صحبت می‌شود را یاد بگیرید؟

امیدواریم این مقاله در ارائه ایده بهتر به شما در مورد اینکه چه زبانی را به عنوان زبان دومتان انتخاب کنید، مفید بوده باشد. یادتان باشد که هدف صرفا انتخاب زبان شماره یک یا شماره دو زبانهایی که در اروپا بیشترین صحبت‌کننده را دارند، نیست. هر کسی اهداف متفاوتی از یادگیری یک زبان خارجی دارد، بنابراین اول ببینید چرا قصد یادگیری یک زبان جدید را دارید.

۲۰ ترفند برای یادگیری سریعتر یک زبان خارجی

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست