آزمون آیلتس

مدت زمان آزمون آیلتس (و تغییرات بعد از کرونا)

گاما

احتمالا شایعات زیادی از تغییر مدت آیلتس، نمره دهی، اعتبار امتیاز آن از 2 سال به 3 سال و غیره شنیده اید. در این مطلب به نقل از 3 وبسایت رسمی آیلتس اخرین تغییرات را بررسی می کنیم.

جلسات صبح آزمون آیلتس

شما باید از ساعت 15/08 الی 45/08 روزِ آزمون در محل امتحان حضور داشته باشید تا اطلاعات هویتی تان ثبت شود. آزمون از ساعت 09:00 شروع می شود و تا ساعت 18:00 به پایان می رسد.

چگونه در آزمون آیلتس موفق شویم؟ (17 نکته کلیدی)

اگر نتوانید شناسه مورد نیاز را تهیه کنید، اجازه ورود به اتاق آزمون را نخواهید داشت و هزینه آزمون تان را از دست خواهید داد.

زمان بندی روز آزمون

  • تست های لیسنینگ (40 دقیقه)، ریدینگ (60 دقیقه ) و رایتینگ (60 دقیقه) است که زمان آن ها صبح بین ساعت 9.00 تا 12.30 می باشد. لطفا توجه داشته باشید، در برخی جاها مثل هلند آزمون لیسنینگ با بلندگو انجام می شود و نه هدفون های شخصی. هیچ وقفه ای بین بخش های مختلف تست هم وجود ندارد.
  • مصاحبه های 20 دقیقه ای تست اسپیکینگ برای بعد از ظهر بین ساعت 13:00 الی 18:00 برنامه ریزی شده است. در ساعت 12.30 روز آزمون ، زمان آزمون اسپیکینگ تان را خواهید فهمید. لطفا حتما تمام بعد از ظهر برای انجام این آزمون در دسترس باشید.

می توانید یک بطری آب و شناسنامه یا گذرنامه تان را به اتاق آزمون بیاورید. بطری آب باید شفاف بوده و هیچ برچسبی نداشته باشد. استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست در اتاق تست مجاز است.

اصطلاحات کاربردی آیلتس: 55 اصطلاح رایج برای گرفتن نمره بالای 8

ورود وسایل شخصی مثل ساعت، خودکار و مداد، کت، کیف، تلفن همراه ، سایر دستگاه‌ های الکترونیکی و غیره به اتاق آزمون ممنوع است. شما می ‌توانید آن ‌ها را در اتاق امانات یا رختکن نگهداری کنید که در طول آزمون جای شان مطمئن خواهد بود.

اطلاعیه مهم : در روز آزمون، باید همان مدرک شناسایی که برای ثبت نام آنلاین ارائه کرده اید را همراه تان داشته باشید. اگر در روز آزمون مدرک شناسایی دیگری به همراه داشته باشید، اجازه شرکت در آزمون را نخواهید داشت!

جلسات بعد از ظهر روز آزمون آیلتس

اگر برای یک جلسه بعد از ظهر ثبت نام کرده اید ، لطفا حداقل 20 دقیقه قبل از آزمون اسپیکینگ تان در محل امتحان حضور داشته باشید.

مصاحبه های آزمون اسپیکینگ صبح ها بین ساعت 9:00 الی 12:20 می باشد. آزمون های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ برای همان روز بعد از ظهر بین ساعت 13:00 تا 16:30 برنامه ریزی شده است.

حتما دانلود کنید: نمونه سوالات آزمون آیلتس (و 20 ترفند کاربردی)

آیا برای این آزمون پاسپورت جدید لازم است؟

اگر بعد از ثبت نام در آزمون با پاسپورت قدیمی، پاسپورت جدیدی دریافت کردید و شماره گذرنامه جدیدی دارید، باید فورا یک ایمیل به دپارتمان آزمون آیلتس ارسال کنید. شما نمی توانید با شماره پاسپورت قدیمی در آزمون شرکت کنید.

گواهینامه رانندگی هم پذیرفته نمی شود.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست