ترکی استانبول1

15 بهترین آهنگ/موزیک ویدیو ترکی استانبولی برای تقویت زبان

turkish-gama-min

همانگونه که در مباحث مربوط به زبان ترکی استانبولی هم متذکر شدیم، برخی از زبان آموزان، با کمک سرگرمی، ترانه و تصویر بهتر یاد می گیرند. در این مطلب بیش از ۱۰ آهنگ ترکی استانبولی و همچنین تعدادی موزیک ویدیو با زیرنویس و متن را  برای تقویت یادگیری زبان ترکی استانبولی شما جهت دانلود/تماشا قرار می دهیم.

روش استفاده از موسیقی برای تقویت زبان ترکی استانبولی

در دروس قبل هم اشاره کردیم که استفاده از موسیقی یکی از روش‌های موثر برای تقویت زبان دوم است. برای تقویت زبان ترکی استانبولی نیز به خوبی می‌توانید از موسیقی بهره ببرید. در اینجا 7 روش برتر استفاده از موسیقی برای تقویت زبان ترکی استانبولی آمده است:

  1. گوش دادن به موسیقی با دقت: گوش دادن با دقت بیشتر به آهنگ‌ها و موسیقی ترکی استانبولی می‌تواند به شناخت شما از لغات، عبارات و تلفظ‌های مختلف کمک کند و تا حدی می توانید عبارات و واژگان را حدس بزنید.
  2. تکرار متن: متن آهنگ‌هایی که گوش می‌دهید را تکرار کنید یا همزمان با اهنگ بخوانید و سعی کنید از اصطلاحات و واژگان جدید در آنها استفاده کنید.
  3. ترجمه متن: متن آهنگ را ترجمه کنید و مفاهیم و کلمات جدید را یادداشت کنید تا بتوانید از آنها در گفتگوهای خود استفاده کنید.
  4. آهنگ‌سازی خود: سعی کنید متن و ترانه‌هایی در زبان ترکی استانبولی بسازید. این کار به شما کمک می‌کند تا با ساختار زبانی و نحوه استفاده از واژگان آشنا شوید.
  5. گسترش دایره واژگان: از فرصت گوش دادن به موسیقی برای یادگیری واژگان جدید و افزایش دایره واژگان خود بهره ببرید.
  6. بازی با معنی: با معانی و مفاهیمی که در متن آهنگ‌ها وجود دارد بازی کنید و سعی کنید از آنها در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید.
  7. گوش دادن به زبان محاوره: موسیقی معمولاً زبان محاوره‌ای را نشان می‌دهد، بنابراین گوش دادن به آهنگ‌های ترکی استانبولی می‌تواند به شما کمک کند تا با اصطلاحات و عبارات رایج در زبان محاوره آشنا شوید.

با استفاده از این 7 روش‌ و تمرین مداوم، می‌توانید زبان ترکی استانبولی خود را بهبود بخشیده و مهارت‌های شنیداری، لغات، و تلفظ را تقویت کنید.

 


Turkish-final

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی چرب زبان، ترکی استانبولی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان استانبولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

دانلود آهنگ ها بهمراه متن و ترجمه

موزیک ویدیوهای جذاب ترکی استانبولی با زیرنویس

موزیک ویدیو اول

موزیک ویدیو دوم

موزیک ویدیو سوم

موزیک ویدیو چهارم

موزیک ویدیو پنجم

موزیک ویدیو ششم

موزیک ویدیو هفتم

موزیک ویدیو هشتم

موزیک ویدیو نهم

موزیک ویدیو دهم

حتما بخوانید: ۳ تااز بهترین وجدیدترین نرم افزارهای آموزش زبان ترکی استانبولی (خودآموز)

هرگونه سوال یا نظری درباره دانلود آهنگ های ترکی استانبولی دارید در بخش نظرات مطرح فرمایید.

3 آموزش ترکی استانبولی پرطرفدار سایت

5 کاربرد جالب آهنگ های ترکی استانبولی

اهنگ های ترکی استانبولی علاوه بر گوش نواز بودن و آرامشی که به انسان میدهند میتوانند برای یادگیری زبان استانبولی نیز برای ما مفید باشند زیرا که باعث میشوند با لهجه استانبولی  و نوع به کار بردن کلمات و گویش آنها بهتر آشنا بشوید گوش دادن به آهنگ‌های استانبولی هنگام یادگیری این زبان می‌تواند به چندین شکل  مختلف به شما کمک کند در زیر تعدادی از این موارد را توضیح داده ایم:

  1. تقویت مهارت شنیداری: گوش دادن به آهنگ‌های استانبولی به شما کمک می‌کند تا مهارت شنیداری‌تان بهبود یابد. آهنگ‌ها شامل لحن‌ها، لهجه‌ها و اصطلاحات محلی هستند که با گوش دادن به آنها، می‌توانید با تنوع زبان آشنا شوید.
  2. آشنایی با فرهنگ محلی: موسیقی یک بخش از فرهنگ است. گوش دادن به آهنگ‌های استانبولی به شما اجازه می‌دهد تا با عادات، ارزش‌ها و احساسات مردم این منطقه آشنا شوید. این موضوع می‌تواند به درک بهتر زبان و تعاملات روزمره کمک کند.
  3. تقویت لهجه و تلفظ: گوش دادن به آهنگ‌های محلی به شما کمک می‌کند تا با لهجه و تلفظ صحیح زبان آشنا شوید. این کار می‌تواند به تقویت مهارت تلفظ شما و یادگیری صحیح کلمات و عبارات کمک کند.
  4. تسلط بر اصطلاحات و عبارات روزمره: آهنگ‌ها عمدتاً از اصطلاحات و عبارات روزمره زبان استفاده می‌کنند. گوش دادن به آهنگ‌های استانبولی به شما کمک می‌کند تا با این اصطلاحات و عبارات آشنا شوید و آنها را به کار ببرید.
  5. افزایش انگیزه: گوش دادن به موسیقی محلی ممکن است انگیزه شما را برای یادگیری زبان افزایش دهد. احساس کردن ارتباط با زبان و فرهنگ محلی می‌تواند تجربه یادگیری را جذاب‌تر کند.

بنابراین، گوش دادن به آهنگ‌های استانبولی یک روش سرگرم‌کننده و موثر برای بهبود مهارت‌های زبانی شما در یادگیری زبان ترکیه‌ای می‌باشد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

16 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عالی بود. کاش اینا رو توی اپلیکیشن تون هم میذاشتین تا بیست بیست میشد. بهرصورت ممنون خدا قوت

    پاسخ
  • خدیجه جان بابایی
    دی 23, 1397 3:20 ب.ظ

    سلام اهنگ اولی رو دانلود کردم اهنگ زیبایی رو انتخاب کردید ولی برامون سخت که اول گوش کنیم بعد فایل ترجمه رو باز کنیم ایکاش هر دو رو همزمان باز میکردیم هم اهنگ رو میشنیدیم هم معنیش رو

    پاسخ
  • همش نه تا آهنگ بود…. نه بیست تا ! سپاس

    پاسخ
  • درود بر شما من مبتدی بودم فقط الفبا. دوماه پیش اپلیکیشن چرب زبان خریدم و توی دوماه خیلی مکالمات رو میتونم انجام بدم و بفهمم بیشتر شبیه معجزه بوده اما ای کاش آموزش زبان ترکی آذربایجانی رو هم بهش اضافه کنید. سپاسگزارم از شما

    پاسخ
  • سلاااااااااااااااااااااام
    هم سایت تون هم اپلیکیشن تون فوق العادستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
    هم برای زبان انگلیسی خیلی استفتده کردم هم ترکی 🙂
    امیدواارممممم موفق باشین ( ممنونم )

    پاسخ
  • تبریز لییم
    شهریور 2, 1400 3:42 ب.ظ

    به عنوان یه ترک راحته برا ما یاشاسین ترک لر دنیانین هریرینده . من الین سابیت رو برا معرفی دوست فارسی زبانم میخوام اموزش خوب و بدیش رو من نمیدونم چون بلدم ولی امید وارم که سایت خوبی باشه . ترک های ایرانی خیلیشون مادر زادی یا همونطوری میدونند و تقریبا 70 درصد الی 95 درصد ترک های ایران زبان ترکیه رو بلدیم .چون فقط 30 الی 40 درصد با زبان ما فرق میکنه که اونم چیز هایی که مال ما فارس هس مال اونا انگلیسیه

    پاسخ
  • تبریز لییم
    شهریور 2, 1400 3:48 ب.ظ

    کاش از اهنگ های ابراهیم تاتلیس و اهنگ های اروم ابرو گوندش هم بزارین

    پاسخ
  • عالی، بسیار زیبا و ترجمه های روان

    پاسخ
  • سلام
    گفتید 20 آهنگ اینجا فقط 7 تا گذاشتید مابقیش کو ؟؟؟

    پاسخ
  • خیلی عالیه ممنون

    پاسخ
  • می شه متن ترکی اهنگ kaybettim را بزارید ؟؟؟

    پاسخ
  • بسیارعالی خسته نباشید

    پاسخ
  • چه سایت عجیبی. من چقدر کیف کردم از اینکه نیاز مخاطب رو انقدر دقیق تشخیص دادید. این چه حرکت خفنی بود برای آهنگا که پی دی اف هم گذاشتیبد برااش. حتی امکان دانلودم براش گذاشتید. کیف کردم حقیقتا مرسیییییی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست