یادگیری با نرم افزار

12 بهترین نرم افزار/اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی

turkish-gama-min

در این پست بهترین و جدیدترین نرم افزارهای (موبایل و کامپیوتر) را جهت یادگیری ترکی استانبولی بصورت خودآموز به شما معرفی می کنیم. این نرم افزارهای آموزشی، به نوعی شما را بی نیاز از هرگونه کلاس خواهند کرد ضمن اینکه روش آنها از بسیاری کلاس های حضوری، اصولی تر خواهد بود.

چند نکته برای یادگیری بهتر ترکی استانبولی

۱-چگونه حروف و آوای ترکی را تلفظ کنیم. مطالعه تان را با یادگیری تلفظ لغات ترکی آغاز کنید. ترک ها از حروف الفبای لاتین برای نوشتن استفاده می کنند و هر کاراکتر به صورت منحصر به فرد تلفظ می شود. چندین صدا در زبان ترکی وجود دارد که با انگلیسی متفاوت است. در این مطلب الفبای ترکی استانبولی با تلفظ را اموزش داده ایم!

  • c مانند j در انگلیسی تلفظ می شود (مثل Jam). بنابراین “sadace” (به معنی فقط) به شکل sah-deh-jeh تلفظ می شود.
  • Ç مانند ch در انگلیسی تلفظ می شود (مثل charge)؛ نه مانند s در زبان های مبتنی بر لاتین.
  • ğ  نیز صامت است (در امتداد صدای مصوت قبلی کشیده می شود.
  • ş  مانند sh در انگلیسی تلفظ می شود.
  • ı که در واقع مانند i بدون نقطه نوشته می شود، به صورت “schwa” یا صدای “uh” آرام تلفظ می شود.
  • مصوت های ادغام شده ö/ü  مانند آلمانی کار می کند. ö به صورت “er” بدون صدای “r” محکم تلفظ می شود. ü مانند “ooh” تلفظ می شود هنگامی که لب های تان را جمع کرده باشید.

۲- گرامر ترکی را بیاموزید. برای آموختن زبان ترکی، باید ساختار جمله ی ترکی را یاد بگیرید. لغات نیز به یکدیگر متصل می شوند تا معنای آنها تغییر بکند. بهترین کتاب برای یادگیری گرامر ترکی استانبولی در اینجا!

 


Turkish-final

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی چرب زبان، ترکی استانبولی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان استانبولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • جملات ترکی به صورت فاعل- مفعول- فعل می آیند.
  • لغات بسیاری را می توان به عنوان پیشوند و پسوند به ریشه لغت اصلی اضافه کرد تا معنای آن را تغییر داد.
  • کلمه های ترکی جنسیت ندارند؛ همچنین حرف تعریفی مانند “the” در زبان ترکی وجود ندارد.

۳- یک دیکشنری ترکی تهیه کنید. یک دیکشنری دو زبانه برای ترجمه ترکی به انگلیسی یا ترکی به زبان مادری تان تهیه کنید. از دیکشنری برای جستجو و مطالعات لغات جدید استفاده کنید. گوگل ترنسلیت بهترین دیکشنری موجود فارسی به ترکی استانبولی و برعکس است.

۴- یک کتاب برای مطالعه عبارت های ترکی تهیه کنید. یاد بگیرید که چگونه می توانید عبارت های متداول زبان ترکی را بیان کنید تا بتوانید در یک مکالمه به زبان ترکی شرکت کنید. از کتاب عبارت های خود استفاده کنید تا عبارت های مفید و کاربردی را جستجو کرده و به خاطر بسپارید. این کتاب بهترین است!

۵- مکالمه های ابتدایی را تمرین کنید. عبارات متداول در مکالمات را بیاموزید و با خودتان مکالمه داشته باشید تا پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات را تمرین کنید. به فایل های صوتی گفتار و عبارت های ترکی به صورت آنلاین گوش بدهید؛ همچنین می توانید این فایل ها را از کتابخانه محلی خود قرض بگیرید. کاربردی ترین مکالمات در 100 درس را در اینجا آموزش داده ایم!

1-اپلیکیشن چرب زبان

اپلیکیشن چرب زبان

اپلیکیشن چرب زبان نتیجه 7 سال کار و تلاش گروه آموزشی چرب زبان و بهترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی با محیط کاملا فارسی است. با بررسی کامل، دقیق و همه جانبه اکثر اپلیکیشن های معروف، عیب و ایرادات آنها را رفع کرده ایم و با بهترین متد آموزشی موجود که نه تنها زبان استانبولی را با کمک کاربردی ترین مکالمات و عبارات روزمره به شما یاد می دهد بلکه همزمان به تقویت حافظه شما نیز کمک می کند.

این اپلیکیشن نیاز به هیچ پیش نیازی ندارد و در حال حاضر به جز زبان ترکی استانبولی برای 8 زبان دیگر و همچنین زبان کودکان کاربرد دارد. نکته جالب توجه اینکه با دانلود و خرید یک اکانت برای خود، نه تنها همه مکالمات کاربردی را به صورت تصویری دریافت می کنید، بلکه همه سایت چرب زبان را نیز یکجا در جیب خود خواهید داشت و هر مطلب جدیدی که درج شود، برای شما نیز نمایش داده خواهد شد! با بازخوردها و نسخه های متعدد آزمایشی، همه ایرادات رفع شده اند و فکر نمی کنم اشکالی در این اپلیکیشن فارسی پیدا کنید.

2-اپلیکیشن بوسو Busuu

بوسو Busuu

اپلیکیشن Busuu یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های زبان است که می‌تواند به شما در یادگیری زبان ترکی استانبولی کمک کند. این اپلیکیشن امکانات متعددی ارائه می‌دهد که شامل درس‌های تعاملی، تمرین‌های گوناگون، تکنیک‌های تلفظ، و امکان ارتباط با سایر کاربران برای تمرین مکالمه است.

با استفاده از Busuu، شما می‌توانید از طریق فعالیت‌های تعاملی و تمرین‌های گوناگون به تقویت مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتاری خود در زبان ترکی استانبولی بپردازید. همچنین می‌توانید از امکان مکالمه با بومی زبان‌ها و تصحیح تمرین‌های شما توسط آنها نیز بهره‌مند شوید و یکی از برنامه های درجه یک گوشی برای یادگیری ترکی استانبولی بصورت رایگان می باشد.

3- اپلیکیشن ماندلی Mondly

اپلیکیشن ماندلی Mondly 

یکی از جدیدترین اپلیکیشن های آموزشی تولید شده برای ترکی استانبولی ست که با استقبال عالی کاربران همراه بوده است. این اپلیکیشن امکانات متعددی را برای یادگیری زبان ارائه می‌دهد، از جمله ارائه درس های با موضوعات مختلف که به شما کمک می‌کنند مهارت‌های گوش دادن، خواندن، نوشتن و گفتاری خود را در زبان ترکی استانبولی تقویت کنید.

ارائه تمرین‌هایی که به شما اجازه می‌دهند مهارت‌های زبانی خود را بازسازی کنید و از طریق مکالمه‌های تعاملی و تمرینات تلفظ خود را بهبود ببخشید. ضمنا دسترسی به لغت‌نامه‌ها و ترجمه‌های واژگان ترکی استانبولی به زبان مادری شما بخشی دیگر از امکانات این اپلیکیشن رایگان است.

4- اپلیکیشن پیمزلر

آموزش ترکی

این بسته معروف هم روش شبیه به نصرت دارد و در قالب چند دی وی دی، نرم افزاری بسیارباکیفیت برای آموزش زبان ترکی استانبولی می باشد. مجموعۀ پیمزلر ترکی استانبولی در ۳۰ روز از معتبرترین و موثرترین روش های آموزش زبان در دنیا می باشد. مردم در سرتاسر دنیا از متد آموزشی پیمزلر برای درک یک زبان جدید و صحبت به آن زبان در کوتاه ترین زمان ممکن بهره می برند.

اگر تجربه ای در این زمینه ندارید، ممکن است در ابتدا چنین امر ساده ای که در عین حال بسیار نتیجه بخش هم است، برای شما غیر قابل باور به نظر برسد؛ اما حقیقت آن است که هر شخص می تواند زبان های خارجی را با استفاده از یک سیستم آموزشی درست، فرا بگیرد. با استفاده از متد آموزشی پیمزلر، شما از سال ها تلاش و پژوهش در امر آموزش زبان بهره خواهید برد.

5- اپلیکیشن MetaLanguage‏

ترکی اپلیکیشن متال

در حال حاضر از اپ های معدود آموزش ترکی استانبولی است که ترجمه فارسی نیز دارد هر چند اشتباه هم زیاد خواهید دید. یادگیری زبان ترکی یک برنامه ساده برای هر کسی که مایل به یادگیری ترکی سریع و آسان است. این مناسب برای مبتدیان و کاربران حرفه ای است. برای کسانی که مایل به سفر به ترکیه هستند توصیه می شود.

  • ترجمه با کیفیت بالا ساخته شده توسط فرد ترک
  • لیست دلخواه خود را ایجاد کنید.
  • بدون نیاز به اتصال اینترنت

6- اپلیکیشن ترکیش لند

ترکی اپلیکیشن ترکیش لند

دومین اپلیکیشن فارسی سازی شده در ایران با امتیاز خوب و رایگان هر چند مجددا پر از اشتباه. دقت کنید استفاده از آن تا حدی رایگان است و بعد از آن باید هزینه واریز کنید. تمامی کسانی که در حال فراگیری زبان ترکی استانبولی به صورت حرفه ای و یا خودآموز هستند، ترکیش لند همانند همراه حرفه ای برای یادگیری سریع و رفع سوالات دستور زبانی با شما خواهد بود.

  • هزینه بسیار کم نسبت به کتابهای آموزش زبان و دستور زبان  ترکی استانبولی
  • سهولت استفاده در هر زمان و هر مکان
  • تنوع زیاد مکالمات همراه با فایل های صوتی  و ترجمه
  • دایره لغات و جملات کاربردی همراه با فایل صوتی و ترجمه
  • آموزش قدم به قدم و آسان دستور زبان
  • بخش های متنوع شامل: کتاب،داستان،شعر،تاریخچه،جغرافی،مقالات و…

7- اپلیکیشن های دیگر

5 برنامه پرطرفدار دیگر هم هستند که اگرچه معروف و پرکاربر می باشند اما کاملا رایگان نیستند یا متد آموزشی شان برای زبان ترکی استانبولی استثنائا به پای موارد بالا نمی رسد اما بهرحال به عنوان اولویت های بعدی مدنظر داشته باشید:

  • Duolingo (دانلود اندروید دانلود ایفون)  دولینگو یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های زبان است که به صورت رایگان و با روش‌های تعاملی و سرگرم‌کننده زبان را آموزش می‌دهد.
  • Babbel (دانلود اندروید دانلود ایفون) بابل نیز یک اپلیکیشن محبوب برای یادگیری زبان است که به شما کمک می‌کند مهارت‌های مختلف زبان ترکی استانبولی را تقویت کنید.
  • Rosetta Stone (دانلود اندروید دانلود ایفون) رزتا استون یک سیستم آموزشی جامع است که از روش‌های تکرار و تصویری برای یادگیری زبان استفاده می‌کند و برای یادگیری زبان ترکی استانبولی نیز در دسترس است.
  • Memrise (دانلود اندروید دانلود ایفون) ممرایز یک اپلیکیشن آموزشی مبتنی بر حافظه است که با استفاده از روش‌های تکرار و تصویری به یادگیری واژگان و عبارات زبان ترکی استانبولی کمک می‌کند.
  • Tandem برای پیدا کردن دوست ترک زبان (دانلود اندروید دانلود ایفون) یک اپلیکیشن مبتنی بر ارتباط میان فردی است که امکان برقراری تمرین و چت با بومی زبان‌های ترکی استانبولی را برای شما فراهم می‌کند.

برای دیدن سایر منابع خوب، جدید و باکیفیت زبان ترکی استانبولی کلیک کنید!

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ممنون از مطلب تون. برنامه بوسو (که در این لیست نبود) و چرب زبان رو پیشنهاد می کنم. البته برای دوستانی که زبان انگلیسی مسلط هستند قطعا بوسو پیشنهاد میشه چون محیطش فارسی نیست

    پاسخ
  • amirhossein bous]
    دی 30, 1402 9:45 ق.ظ

    دوستان من ۱۶ سال تجربه تدریس ترکی استانبولی رو دارم و با بیش از ۱۲ نرم افزار آموزشی ساخته شده در ایران کار کردم. درسته که شماره ۱ تا ۳ این لیست جزو نرم افزارهای بی نقص و تاپ آموزش ترکی استانبولی هستن، اما بقیه برنامه های لیست در حد برنامه هایی مثل دولینگو یا چرب زبان نیستن.
    خلاصه تجربه من: اگر زبان انگلیسی بلد هستید، دولینگو رو کار کنید، اما اگه بلد نیستید، برنامه چرب زبان رو که معنی و محیط فارسی داره. دولینگو اصلا محیط و ترجمه فارسی نداره ترکی به انگلیسی هست.
    حتما در کنار این نرم افزارها کتاب ترکی در 30 روز رو هم تهیه کنید. اینقدر هم این شاخه به اون شاخه نپرید فقط وقتتون تلف میشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست