آیلتس

بهترین روش برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس (نمره ۷ به بالا)

گاما

آیا به نمره IELTS 7 یا بالاتر نیاز دارید؟ آیا زمان و هزینه شما برای آماده سازی آزمون آیلتس محدود است؟ اگر شرایط شما به گونه ای است که، باید برای داشتن آمادگی در آزمون آیلتس، از تک تک روزها و دقایق خود استفاده بهینه کنید و اگر می خواهید برنامه مطالعاتی خودتان را داشته باشید، این مقاله را مطالعه کنید و با چهار نکته که در ایجاد یک برنامه مطالعاتی باید در نظر گرفته شوند آشنا شوید.

۱-یک برنامه مطالعه متعادل ایجاد کنید

برای گرفتن نمره ۷ یا بالاتر در آیلتس، باید روی دو چیز تمرکز کنید: استراتژی / آزمون تمرینی و تسلط عمومی. شما نمی توانید هیچ یک از این موارد را نادیده بگیرید. هر دو به یک اندازه مهم هستند.

در ایجاد برنامه مطالعاتی خود، به موارد زیر نیازخواهید داشت:

  • استراتژی ها و آزمون های تمرینی: دوره شما باید شامل استراتژی های یادگیری باشد (این استراتژی ها باید توسط یک فرد متخصص که به او اعتماد دارید ارائه شده باشند) .
  • تمرین هایی برای بهبود تسلط عمومی شما از جمله گوش دادن به پادکست ها با لهجه های مختلف، ملاقات با یک شریک مکالمه ای انگلیسی زبان برای تمرین مهارت صحبت کردن، خواندن NY Times یا روزنامه های سطح بالای دیگر و سایر فعالیتها که می توانند اعتماد به نفس شما را بالا ببرند.
  • برای آمادگی برای آیتلس هر روز یک ساعت خاص (۲-۳ ساعت به مدت ۹۰ روز) مطالعه کنید.

فعالیت های آماده سازی روزانه خود را یادداشت کنید و مطمئن شوید که هر هفته روی تسلط عمومی و آماده سازی برای آزمون کار می کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

با نادیده گرفتن هر یک از این موارد، بعید به نظر می رسد که بتوانید نمره مورد نظر خود را بدست آورید.

۲- آزمون های تمرینی باید در پایان برنامه شما انجام شوند

آیا باید آزمون های نمونه را هر هفته در برنامه مطالعاتی خود بگنجانید یا فقط باید آنها را در پایان برنامه خود قرار دهید؟ بهتر است بیشتر آزمون های تمرینی خود را در ۲۵٪ آخر زمان آماده سازی انجام دهید. چرا؟ شما باید ابتدا استراتژی های آزمون را بیاموزید و تسلط عمومی خود را تقویت کنید تا بتوانید در آزمون تمرینی شرکت کنید.

این به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس لازم را بدست آورید و وقتی در آزمون های تمرینی خود شرکت می کنید، بتوانید از استراتژی هایی که قبلا آموخته اید استفاده کنید.

آیا لازم است قبل از شروع برنامه مطالعاتی خود به عنوان پیش آزمون یک آزمون تمرینی انجام دهید؟ اگر در سطوح پایین تر هستید بهتر است از آزمون های اولیه خودداری کنید و تمرکز خود را روی استراتژی بگذارید.

۳-با یک متخصص حرفه ای آیلتس مشورت کنید

وقتی صحبت از آیلتس می شود، بحث های زیادی مطرح می شوند. این آزمون فرصت های شغلی آینده شما و آنچه پیش روی زندگی شما است را تعیین می کند. همچنین فرصتهایی را برای خانواده شما در صورتی که همراه آنها قصد مهاجرت داشته باشید ایجاد می کند.

اگر سطح فعلی شما بالا نیست، معنی ندارد که خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید. با یک متخصص IELTS واجد شرایط مشورت کنید و از او بخواهید که  IELTS Speaking و IELTS Writing شما را ارزیابی کند.

در حال یادگیری زبان دوم

شما می توانید برنامه مطالعه IELTS خود را داشته باشید و بعد از یک فرد حرفه ای بخواهید آن را بررسی کرده و چند ایده به آن اضافه کند یا از همان ابتدا برای شما برنامه ریزی کند.

حتما بلد باشید: نکات اسپیکینگ آیلتس

بهرحال شما یا باید از ابتدا تحت نظر و مشاوره افراد متخصص باشید با هر چند هفته یک بار از آنها کمک بگیرید. انجام این کار به تنهایی توصیه نمی شود. وقتی یک مدرس حرفه ای آیلتس را انتخاب می کنید، سؤالات زیر را از او بپرسید:

  • تاکنون چند زبان آموز را برای آیلتس آماده کرده اید و آنها چه نمراتی کسب کرده اند؟
  • استراتژی های IELTS شما چه هستند و از کجا می دانید که می توانند موثر باشند؟
  • آیا می توانم با زبان آموزان آیلتس سابق شما صحبت کنم؟

بسیاری از معلمان ESL وجود دارند که ادعا می کنند می توانند شما را برای آزمون آیلتس آماده کنند اما دانش کافی برای کمک به شما در دستیابی به نمره مورد نظرتان را ندارند. در انتخاب خود دقت کنید!

۴-فقط به “نکات و ترفندها” اکتفا نکنید

با این باور اشتباه که یک “نکته یا ترفند” ساده می تواند به شما کمک کند نمره مورد نظر خود را بدست آورید پیش نروید.

وقتی برنامه مطالعاتی خود را ایجاد کردید، باید تا جایی که می توانید مطالبی که استراتژی های واقعی را بصورت گام به گام آموزش می دهند و سپس آنها را در یک قالب فشرده تمرین می کنند را به آن اضافه کنید.

اگر به مطالب رایگان مانند نکات و ترفندهای سریع تکیه کنید، فرصت تمرین عمیق و اجرای استراتژی های مورد نیاز را از دست خواهید داد. در آمادگی آیلتس هوشمندانه عمل کنید. زمان و پول خود را روی رویاهایتان سرمایه گذاری کنید و به نتیجه برسید اما هرگز سعی نکنید به نکات و ترفندهای میانبر متکی شوید.

در حال همکاری برای یادگیری

همین حالا شروع کنید!

اگر پیشنهادات بالا را دنبال کنید می توانید یک برنامه مطالعاتی عالی آیلتس ایجاد کنید که منجر به نمره دلخواه شما خواهد شد. به یاد داشته باشید که، یک برنامه مطالعاتی روزانه در صورتی که آن را دنبال نکنید به شما کمکی نخواهد کرد!

برای آمادگی برای آیتلس هر روز یک ساعت خاص (۲-۳ ساعت به مدت ۳۰ روز) مطالعه کنید. وقت بگذارید، اقدامات صحیح انجام دهید و از مطالب مناسب استفاده کنید تا به نمره دلخواه خود برسید.

برنامه مطالعات بی نقص آیلتس برای نمره ۷ و ۸

توجه داشته باشید که زبان یک مهارت است (مانند رانندگی با ماشین یا نواختن پیانو). هرچه بیشتر تمرین کنید، بهتر می شوید و اگر تمرین نکنید، به هیچ وجه قادر به انجام این کارها نخواهید بود. تکنیک ها و استراتژی هایی برای IELTS وجود دارند که می توانید آنها را بیاموزید اما اینها تکنیک های امتحان هستند و اگر سطح زبان انگلیسی شما در حدی که باید نباشد، کمکی به شما نخواهند کرد.

ممکن است بپرسید این در برنامه IELTS چه معنی خواهد داشت؟ خوب این به این معنی است که در کنار تمرین برای امتحان IELTS شما باید مهارتهای زبان انگلیسی خود را نیز توسعه دهید. به بهبود واژگان و دستور زبان خود ادامه دهید. روی علائم نگارشی و املایی خود کار کنید. اگر زبان انگلیسی شما در سطح نمره ای که می خواهید بدست آورید نیست، باید قبل از فکر کردن به شرکت کردن در آزمون آیلتس، ابتدا آن را تقویت کنید.

در حال مطالعه زبان انگلیسی

وقتی با زبان آموزانی که برای آزمون آیلتس آماده می شوند کار می کنم، اغلب می بینم که آنها در طول دوره متوجه می شوند که برای تقویت گرامر یا واژگان خود نیاز به زمان دارند. دلیل این امر این است که آنها متوجه می شوند که برای دستیابی به نمره ۷ یا ۸ دانش کافی ندارند و در نتیجه قبل از حرکت به سمت تمرینهای بیشتر آیلتس باید دانش خود را ارتقا دهند. نادیده گرفتن این موضوع می تواند موفقیت افراد را در آزمون هر چه بیشتر و بیشتر به تعویق بیندازد.

ایجاد یک برنامه مطالعاتی که شامل این جنبه های زبان انگلیسی باشد، شانس شما را در موفقیت در آزمون IELTS بالاتر خواهد برد.

یک برنامه خوب:

مشخص کنید که چقدر در روز یا در هفته می توانید مطالعه کنید. مطالعه کوتاه روزانه به مراتب از مطالعه برای مثال ۶ ساعت در آخر هفته موثرتر است. رمز موفقیت در تداوم و تکرار است.

سعی کنید حدود ۵ یا ۶ روز در هفته مطالعه کنید و زمانی را انتخاب کنید که بتوانید به خوبی تمرکز داشته باشید (وقتی خیلی خسته نیستید).

یک آزمون کامل را در یک روز انجام ندهید- زیرا زمان زیادی طول می کشد و در این صورت برای یادگیری زمان نخواهید داشت (فقط می توانید آزمون را کامل کنید).

یک یا دو بخش گوش دادن و یک بخش خواندن انجام دهید.

زمان خواندن خود را در نظر بگیرید- اما آن را کامل کنید (ببینید چه مدت بیشتر از ۲۰ دقیقه طول می کشد و سعی کنید این زمان را به تدریج کاهش دهید).

پاسخ های خود را ارزیابی کنید و برای اینکه متوجه اشتباهات خود شوید مجددا به بخش های گوش دادن و خواندن برگردید.

کلماتی که نمی دانید را یادداشت کنید- معنی آنها را پیدا کرده و سعی کنید در طول هفته آینده آنها را یاد بگیرید – املای آنها را نیز تمرین کنید.

از یادگیری زبان حسابی لذت ببرید

آیا می توانید از این کلمات در نوشتن استفاده کنید؟ در صحبت کردن چطور؟ آیا این کلمات مرتبط با موضوع خاصی هستند که ممکن است دوباره با آن روبرو شوید؟

برای موضوعات مختلف لیست واژگان ایجاد کنید- شما با این موضوعات و کلمات بارها و بارها روبرو خواهید شد.

اکنون کمی به نوشتن بپردازید- اگر زمان زیادی ندارید، برنامه ای برای task شماره ۲ یا یادداشت هایی برای task شماره ۱ بنویسید (ادامه کار را به فردا موکول کنید).

اگر به تمرین صحبت کردن احتیاج دارید، اکنون این کار را انجام دهید – موضوعی را انتخاب کرده و به مدت ۲ دقیقه درباره آن صحبت کنید. صدای خود را ضبط کنید به آن گوش دهید و سپس دوباره همان کار را انجام دهید و سعی کنید خود را اصلاح کنید. اگر وقت دارید این کار را آنقدر تکرار کنید که از نظر خوتان راضی کننده باشد.

روز بعد هم همین کار را انجام دهید اما اینبار با نوشتن و صحبت کردن شروع کنید تا همه چیز متعادل باشد و همه قسمت ها به طور مساوی پوشش داده شوند.

وقتی متنی که نوشتید مورد ارزیابی قرار گرفت، اشتباهات گرامری خود را بررسی کرده و از یک کتاب دستور زبان یا سایت گرامر آنلاین برای رفع اشکال و یادگیری آن نکته گرامری کمک بگیرد.

در نهایت، گاهی وقتها فعالیت های انگلیسی نا مرتبط به آیلتس انجام دهید – یک فیلم تماشا کنید (از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید)، به یک برنامه رادیویی یا پادکست یا موسیقی گوش دهید یا با دوستان خود بیرون بروید و یک جلسه چت انگلیسی داشته باشید.

از اونهایی که باید خوند! برای آیلتس چه بخوانیم و چگونه آماده شویم؟ 

هر چیزی می تواند مفید باشد. نکته مهم این است که زمان مطالعه خود را صرف تقویت مهارت هایتان کنید. انجام آزمون های مکرر نتنها به انجام این کار کمک نمی کند بلکه سرعت پیشرفت شما را پایین می آورد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

8 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • خیلی ممنون مقاله مفیدی بود. اقای حیدری برای من که زبانم ضعیفه و مبتدی هستم و میخوام ایلتس بگیرم چه منبعی پیشنهاد می کنید. دانشگاه مدنظرم توی انگلستان ایلتس 7 خواسته

    پاسخ
    • اصلا شاخه به شاخه نپرید، برای افراد مبتدی بخصوص کسانی که اسپیکینگ (مکالمه) و شنیداری ضعیف دارن، اپلیکیشن چرب زبان عالی هست که تو همین صفحه تبلیغش هست اما برای ایلتس کافی نیست (هر چند لازمه) و بعدش باید پکیج اموزش جامع ایلتس (که اونم تبلیغش تو همین صفحه هست) رو تهیه کنید و جلو برید، تقریبا همه دوره ها، پکیج ها و کلاسهای ایلتس رو یک جا در خودش داره و کاربر ناراضی نداشتیم! تقریبا همگی هم نمره بالای 7 گرفتن با همین دو منبع اما اینم بگم به خودتون خیییلی بستگی داره اگه وقت نذارین و کار نکنید هیچ منبعی فایده نداره واستون

      پاسخ
  • ابوالقاسم
    مرداد 16, 1401 2:56 ب.ظ

    اقا اپلیکیشن چرب زبان تون خییییلی خفن بود به موقع هم فرستادین سه هفته س باهاش کار میکنم روزی 20 دقیقه هم بیشتر وقت نمیذارم اما بیشتر شبیه معجزه بوده براحتی میتونم مکالمه شروع کنم و خیلی از دیالوگ ها رو میفهمم. این اموزشای رایگانتون پیش پک تون خیلی داغونن :/ ملتو گذاشتین سرکار چی ن اینا؟؟؟؟؟

    پاسخ
  • مرسی. مفید و کاربردی

    پاسخ
  • وقت بخیر،امکانش هست یه نرم افزار برای آموزش آیلتس معرفی کنید و اینکه برای یه فرد مبتدی چه مدت زمان لازم هست برای آزمون آیلتس آماده شه؟

    پاسخ
  • مفید بود.ممنون

    پاسخ
  • محسن رحیمی نیا
    دی 4, 1402 8:08 ق.ظ

    آقای حیدری شما که بقول خودتون دنبال توسعه علم و دانش هستین چرا اون پکیج اموزش جامع ایلتس فروشگاه تون رو نمیذاریم اینجا ملت دانلوذ کنن. این اموزشای رایگان تون خنده دارن بیشتر تا آموزش. من مدت ها پیش اون پکیج ایلتس رو خریداری کردم ایلتس 8 گرفتم الان دارم به اساتید قبلی خودم درس میدم ایلتس رو! اما قیمتش رو ببینید انصافه؟ اگه راست میکین اونو بذارین برای دانلود

    پاسخ
    • دوست عزیز خوشحالم که اموزش جامع ایلتس مون مفید بوده اما همین آموزشهای رایگان بقول شما خنده دار! کار خیلی از کاربران رو راه میندازه. در مورد پکیج اموزش جامع ایلتس هم یک مقایسه بفرمایید با سایت های مشابه! دوره و پک هایی که اصلا نکات کاربردی و اصلی رو هم حتی یاد ندادن رو بالای یک میلیون دارن می‌فروشن!! بعد انتظار دارین پکیجی که چندین ماه فقط جمع اوری ش از لیندا، کورسرا و چندین موسسه زبان معتبر ایلتس در اروپا گلچین شده بعد کلی ویرایش و اصلاح انجام شده و براحتی نمره ایلتس عالی میشه باهاش گرفت و اینده تون رو تغییر بده ۳۰۰ تومن هم قیمت نداشته باشه؟ بهرحال باز هم مثل همیشه سعی میکنیم محصولات رو با قیمت قبل ارائه کنیم…

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست