یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟ چقدر زمان میبرد؟

گاما

سوال خوبی است – در ادامه به این پرسش که انگلیسی برای افرادی که زبان اول آنها فارسی است سخت است یا خیر می پردازیم.

یادگیری انگلیسی سخت است؟

برای پاسخ به این سوال باید زبان اول، سوابق، فرهنگ و نگرش شما را در نظر بگیریم. البته عوامل دیگر نیز دخیل هستند.

لیست زیر دشواری سایر زبان های اصلی را برای انگلیسی زبانان بومی نشان می دهد (تخمینی). با فرض اینکه دشواری و زمان لازم برای یادگیری یک زبان یک مفهوم دوطرفه است (یعنی اگر زبان اول شما برای انگلیسی زبانان سخت باشد، انگلیسی نیز برای شما سخت خواهد بود) می توانید به پاسخ پرسش خود برسید.

کافی است زبان خود را پیدا کرده و به دسته بندی نگاه کنید:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

گروه اول: 23-24 هفته (575-600 ساعت)

زبان های نزدیک به انگلیسی

آفریقایی، نروژی، دانمارکی، پرتغالی، هلندی، رومانیایی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، سوئدی.

گروه دوم: 30 هفته (750 ساعت)

زبان های مشابه انگلیسی

آلمانی

گروه سوم:36 هفته (900 ساعت)

زبان هایی که از نظر زبان شناختی و فرهنگی با انگلیسی متفاوت هستند.

اندونزیایی، سواحیلی، مالزیایی.

گروه چهارم: 44 هفته (1100 ساعت)

زبان هایی که از لحاظ زبانشناختی و / یا فرهنگی با انگلیسی تفاوت قابل توجهی دارند.

آلبانیایی، لیتوانیایی، امهری، مقدونی، ارمنی، * مغولی، آذربایجانی، نپالی، بنگالی، پشتو، بوسنیایی، فارسی (دری، فارسی، تاجیکی)، بلغاری، لهستانی، برمه ای، روسی، کرواتی، صربی، چکی، سینهالی، * استونیایی، اسلواکی، * فنلاندی، اسلوونیایی، * گرجی، تاگالوگ، یونانی، * تایلندی، عبری، ترکی، هندی، اوکراینی، * مجارستانی، اردو، ایسلندی، ازبکی، خمر، * ویتنامی، لائو، خوسایی، لتونی، زولو

گروه پنجم: 88 هفته (2200 ساعت)

زبان هایی که برای انگلیسی زبانان بومی بسیار دشوار هستند.

عربی، * ژاپنی، کانتونی (چینی)، کره ای، ماندارین (چینی)

یادگیری زبان هایی ستاره دار معمولا برای انگلیسی زبان بومی دشوارتر از سایر زبان های همان گروه استد.

البته، همیشه به این صورت نخواهد بود. به عنوان مثال در لیست بالا ژاپنی به عنوان زبان سخت درجه بندی شده است، اما نه به این دلیل که از نظر گفتاری زبان سختی است. زبان ژاپنی به دلیل سیستم نوشتاری سخت تلقی می شود… بنابراین یادگیری زبان انگلیسی برای ژاپنی ها (حداقل از لحاظ تئوری) آسان تر از یادگیری زبان ژاپنی برای یک فرد انگلیسی زبان است.

از یادگیری زبان انگلیسی چه انتظاراتی دارید؟

البته، این نیز به آنچه “آموخته اید” بستگی دارد. هرچه انتظارات شخصی شما بیشتر باشد، روند یادگیری طولانی تر و طولانی تر می شود.

5 علت سختی زبان انگلیسی

1- دستور زبان (گرامر)

دستور زبان انگلیسی بسیار پیچیده است و یادگیری و استفاده منطقی از زبان انگلیسی را دشوار می کند. به همین دلیل است که مکالمه با شخصی که انگلیسی را با سرعت بالایی صحبت می کند دشوار است. یادگیری گرامر مانند یادگیری رانندگی است و درست مانند رانندگی به تمرین نیاز دارد.

گرامر نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی دارد و استفاده نادرست از آن ارتباطات شما را تغییر می دهد. اگرچه وجود الگوهای دستوری منحصر به فرد یادگیری زبان انگلیسی را دشوار می کند، اما با پشتکار و تمرین می توانید آن را یاد بگیرید. انگلیسی زبانان بومی نسبت به گرامر بسیار حساس هستند و خیلی سریع متوجه هرگونه خطای گرامری می شوند.

زبان انگلیسی را فقط با این 4 جزوه PDF مسلط شوید!

به زبان ساده، قوانین پیچیده دستور زبان یک چالش بزرگ برای زبان آموزان انگلیسی است. تسلط کافی به دستور زبان انگلیسی یادگیری آن را آسانتر می کند.

2- واژگان

26٪ واژگان زبان انگلیسی از زبان های ژرمنی، 30٪ از فرانسه و 30٪ از لاتین نشات گرفته است. این نشان می دهد که کسانیکه فرانسه و لاتین صحبت می کنند ممکن است در یادگیری انگلیسی با مشکل خاصی روبرو نشوند زیرا از قبل با بسیاری از واژگان آن آشنا هستند. این مسئله در مورد هلندی ها و آلمانی ها نیز صدق می کند. بیشتر واژگان انگلیسی از این زبان ها قرض گرفته شده اند.

یادگیری واژگان انگلیسی برای انگلیسی زبانان غیر بومی ممکن است گیج کننده باشد. عدم استفاده از واژگان مناسب معنای متن شما را تغییر نمی دهد اما آن را ضعیف می کند.

3- عبارات و اصطلاحات

اگر می خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید و از آن در مکالمه با بومی زبانان استفاده کنید، باید کلمات و اصطلاحات عامیانه را یاد بگیرید. استفاده از عبارت ها و دستور زبان رسمی ممکن است ایجاد ارتباط با بومی زبانان را برای شما دشوار کند. اصطلاحات و عبارات عامیانه یکی دیگر از جوانب دشوار یادگیری زبان انگلیسی هستند.

اصطلاح عبارتی است که معنای آن با معنای واقعی آن ارتباط ندارد. درک معنی عبارات و اصطلاحات یک زبان جدید برای افرادی که در حال یادگیری آن هستند، چالش برانگیز خواهد بود. همه زبان ها از اصطلاحات خاص خود استفاده می کنند اما با توجه به دامنه آنها در زبان انگلیسی، یادگیری این زبان برای زبان آموزان دشوارتر خواهد بود.

4- تلفظ

تلفظ در زبان انگلیسی چندان آسان نیست. برای مثال نحوه تلفظ حرف “k” در واژه knight جز مواردی است که باید آموزش داده شود. همچنین باید توجه داشته باشید که زبان اول زبان آموزان می تواند تلفظ صحیح برخی از کلمات را دشوارتر کند.

5- گویش های مختلف

درک گویش های مختلف انگلیسی بسیار دشوار است. به عنوان مثال تفاوت بین زبان رسمی و غیررسمی و گفتاری و نوشتاری. به همین دلیل، بسیاری زبان آموزان نحوه تلفظ کلمات را یاداشت می کنند.

روش یادگیری سریعتر زبان (تا 40 درصد افزایش سرعت)

با 14 ترفند گفته شده در اینجا میتوانید سرعت یادگیری تان را تا 40 درصد افزایش دهید! (کلیک کنید)

نتیجه گیری

با توجه به پدیده جهانی شدن، در حال حاضر یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است. اگرچه کار ساده ای نیست و چالش های زیادی دارد. اما با پشتکار و تمرین، می توانید یاد بگیرید به انگلیسی صحبت کنید و بنویسید. پیشنهاد می شود به دستور زبان، واژگان، زبان عامیانه، اصطلاحات، تلفظ و گویش های مختلف زبان انگلیسی توجه ویژه داشته باشید.

شروع یادگیری زبان انگلیسی (کاملا رایگان)

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام، من همش نا امیدم و همش امروز و فردا میکنم و توی تصوراته خودم میگم که من هیج وقت نمیتونم یاد بگیرم، چیکار کنم انگیزم بره بالا و بتونم پرقدرت شروع کنم؟

    پاسخ
    • علی محمد گنج کریمی
      خرداد 8, 1402 1:26 ق.ظ

      همین کتاب vocabulary in use بخوان عالیه. با بیحالی کاری از پیش نمیره دوست من.

      پاسخ
  • من همه ی نظرات را خواندم از نظرم زبان انگلیسی درس نیست یک بازی هیجان انگیز است که شخص در آن امتیاز میگرد و به مرحله ی بعد میرود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست