انیمیشن

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن: دانلود ۸ انیمیشن سریالی برتر

گاما

این مطلب نه تنها برای کودکان بلکه بزرگسالان نیز کاملا کارساز است. انیمیشن ها بسیار به واقعیت نزدیک بوده و به دلیل سرگرم کننده بودن و جذابیت، سرعت یادگیری زبان را افزایش می دهند. در این مطلب اهمیت انیمیشن در تقویت زبان و سپس ۸ انیمیشن سریالی برتر که هر کدام حداقل از ۳۰ قسمت فوق العاده جذاب ساخته شده اند را برای دانلود معرفی می کنیم.

اهمیت انیمیشن در آموزش چیست؟

  • انیمیشن ها جلب توجه می کنند. کودکان و حتی بزرگسالان همیشه دوست دارند که از هر لحظه زندگی خود لذت ببرند. آن‌ ها دوست دارند حس سرگرمی، شوخ طبعی و هیجان را در اطراف خود احساس کنند. در واقع این طبیعت همه انسان‌ هاست که کارتون و انیمیشن را مساوی با سرگرمی می‌ دانند. بنابراین انیمیشن می‌ تواند اولین سرگرمی باشد که کودکان بیشتر به آن توجه می کنند. نه تنها کودکان، بلکه نوجوانان هم می‌ توانند از این موضوع استفاده کنند. زمانی که کتاب را باز می کنیم ، در نگاه اول به تصاویر آن چشم می  اندازیم و سپس به سراغ متن می‌ رویم. دانش‌آموزان نیز دوست دارند تصاویر را ببینند و بعد متن را بخوانند. بنابراین برای این که توجه آن ها را به موضوع معطوف کنیم، باید از انیمیشن استفاده کنیم که یک ایده عالی است.
  • انمیشن ها فهم بهتری را ایجاد می‌ کنند. موضوع های زیادی وجود دارد که به صورت تئوری نمی‌ توان آن ها را فهمید، زیرا باید تجربه های عینی و نمونه های واقعی از زندگی افراد در مورد آن ها مثال زده شود‌. قطعاً انیمیشن ها در چنین حالتی بسیار کمک کننده هستند، زیرا به راحتی یک داستان را نقل می‌ کنند که شخصیت‌ های موجود در انیمیشن و در یک داستان به راحتی برای کودکان و نوجوانان قابل فهم هستند. بسیاری از نویسندگان هم اکنون از مفاهیم انیمیشن استفاده می کنند. بسیاری از نویسنده های کتاب‌ های تاریخی و یا اقتصادی هم با استفاده از کارتون ها و انیمیشن ها مقصود خود را بیان می‌ کنند، زیرا مفاهیم تئوری در آن ها راحت تر بیان می شود. در نتیجه انیمیشن راهی برای افزایش تمرکز کودکان و درک مطلب بهتر آن ها است.
  • انیمیشن ها به بهبود مکالمه و روابط اجتماعی کمک می کند. داخل انیمیشن کاراکتر ها و شخصیت های زیاد با مکالمه های مختلف وجود دارد. معلم می تواند هر کدام از شخصیت ها را برای دانش‌ آموزان توضیح دهد و از آن ها بخواهد که هر کدام نقش یک کاراکتر را به عهده بگیرند . این اقدام باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموز می شود و همچنین باعث می‌ شود که فرصت داشته باشد تا بتواند جلوی بقیه صحبت کند. همچنین برای دانش آموزان دیگر هم مفید است و مهارت های شنیداری و گفتاری آن ها را افزایش می دهد زیرا آن ها از این طریق می‌ توانند داستان را بهتر درک کنند و یک جلسه هیجان انگیز برای همه آن ها خواهد بود.
  • انیمیشن ها ابزاری برای قبل از دوران مدرسه هستند. انیمیشن ها می توانند توجه کودکان را در سنین پایین جلب کنند. معمولاً رعایت ترتیب حروف الفبا و ساختار های مختلف در این کارتون ها دیده می‌ شود. همچنین راه تاثیرگذاری برای یاد دادن داستان های مختلف است‌ . تمرین های فیزیکی همچنین در این انیمیشن ها آموزش داده می‌ شود. کارتون ها یک راه تمرینی فیزیکی برای کودکان هستند و باعث می شود آن ها بتوانند کاراکتر های مختلف را اجرا کنند.
  • انیمیشن ها می توانند کودکان را به یک هنرمند تبدیل کنند. انیمیشن ها می توانند طبع هنرمندانه‌ کودکان را پرورش دهند. اگر به کودکتان بگویید که کاراکتر انیمیشنی را طبق تصورات خودش نقاشی کند، او می تواند یک نقاشی جذاب را رقم بزند. در نتیجه مهارت های فکری او افزایش پیدا می‌ کند. همچنین مهارت های نوشتاری و نیز در سطح بالایی قرار می گیرد. این اقدام به کودک کمک می‌ کند که ذهن تکامل یافته تری داشته باشد و بتواند مکالمات داستانی را انجام دهد و ببینند که چه انیمیشنی متناسب با این شخصیت است. همچنین ارتباط بین مغز و دستان کودک نیز بهبود پیدا می‌ کند.
  • انیمیشن مهارت های تفکر را ارتقا می‌ دهد. تصاویر ساده ای در انیمیشن ها وجود دارد که حتی اگر بدون متن هم باشند، به کودکان کمک می کند تا آن ها را بهتر بفهمند. در واقع آن ها به یک سطح تفکر انتقادی نیاز دارند تا بتوانند متوجه شوند که انیمیشن در مورد چه چیزی صحبت می کند. ممکن است نتایجی را هم از آن ها بگیرد که به مهارت های فکری آن ها کمک زیادی می‌ کند.
  • انیمیشن سطح و دامنه واژگان را گسترش می‌ دهد. تماشا کردن فیلم های کارتونی باعث می شود که کودکان کلمات بسیار زیادی یاد بگیرند. معنی آن را بفهمند و از آن‌ ها در جمله استفاده کنند. همچنین می‌ توانند تن صدا و حرکات بدنی خود را هنگام گفتن یک جمله انگلیسی تغییر دهند‌. آن ها همچنین یاد می‌ گیرند که چگونه در شرایط مختلف از چه لغاتی استفاده کنند.
  • انیمیشن ها رابطه معلم و دانش آموز را ارتقا می دهند. انیمیشن ها مورد علاقه همه کودکان هستند. اگر معلم برای آموزش دادن از انیمیشن استفاده کند، دانش آموزان بیشتر معلمشان را دوست خواهند داشت زیرا معلم شرایط عالی و اعجاب انگیزی برای آن ها ایجاد کرده تا بتوانند در مورد یک موضوع فکر بهتری داشته باشند. دانش آموزان نیز با اشتیاق بیشتری به درس گوش می کنند و سعی می کنند هر کلمه که توسط معلم گفته می‌ شود را به خوبی یاد بگیرند. در نتیجه ارتباط بین معلم و شاگرد بهبود پیدا می کند .
  • انیمیشن ها ابزار ارزانی برای آموزش هستند. اگر بخواهیم انیمیشن ها را با ابزار دیگر مانند پروژکتور، کامپیوتر و دیگر متغیر هایی مثل تکنولوژی های هوشمند مقایسه کنیم ؛ متوجه می شویم که انیمیشن ها هزینه بسیار کمی دارند. حتی می توانید داستان انیمیشن ها را روی یک کاغذ پیاده کنید که بسیار ارزان قیمت است و اگر هم بخواهید انیمیشن ها را اجرا کنید، فقط به یک صفحه تلویزیون نیاز دارید. انیمیشن ها به راحتی قابل دسترس هستند و می توانید آن ها را از اینترنت دانلود کنید یا متن آن ها را داخل مجله یا روزنامه ببینید. کانال های تلویزیونی زیادی هم وجود دارند که انیمیشن ها را همیشه نشان می دهند. از این طریق می‌ توان گفت انیمیشن‌ ها ابزاری ارزان قیمت و قابل دسترس تر نسبت به بقیه ابزار ها هستند.

کارتون ها و انیمیشن هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی باید آنها را ببینید

هر کسی که داخل منزل بچه کوچک داشته باشد، قطعاً باید زمان هایی را برای اوقات فراغت خود و کودکش برنامه‌ریزی کند. زمانی که انیمیشن و کارتون مشاهده می کنیم، به راحتی می توانیم هم زبان ساده آن ها را بفهمیم، هم رنگ ها و صحنه های جذاب کاراکتر های مختلف را ببینیم و تصویرسازی خود را تحریک کنیم.

انیمیشن یک راه عالی برای یادگیری زبان، ارزش‌ های اخلاقی و اقدامات طبیعی اجتماعی است. این داستان‌ ها بسیار ساده هستند. زبانی که در آن استفاده می شود، بسیار واضح است و راحت تلفظ می شود. به همین دلیل در این قسمت از سایت در مورد کارتون و انیمیشن هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی باید آنها را نگاه کنید، به شما معرفی می کنیم.

نکته مهم: ۱۲ کارتون و انیمیشن سینمایی (تک قسمتی) برتر را نیز در اینجا معرفی کرده ایم (کلیک کنید)

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۸ انیمیشن سریالی برتر زبان اصلی (هر کدام حداقل ۲۰ قسمت هستند)

۱- سوفیا بانوی اول

 

داستان سوفیا در مرحله اول در مورد دختری در یک دهکده به نام سوفیا صحبت می کند که یک شبه به دلیل ازدواج مادرش با یک پادشاه،  خودش به یک پرنسس تبدیل می شود. سپس گردنبندی به او اعطا می‌ شود که قدرت جادویی دارد.

همه داستان های پرنسسی داستان های جذابی نیستند اما سوفیا یک داستان دخترانه و زیبا است. بخش عمده ای از این داستان در مورد انجام کار های درست و غلط است. این داستان به افراد و حتی حیوانات در مورد پیدا کردن چیز های خوب در درون خودشان آموزش می دهد. همچنین به افراد یاد می دهد که چرا بد بودن در زندگی چیز خوبی نیست. این انیمیشن آهنگ و آواز زیادی دارد. دیالوگ ها و آواز ها کاملاً قابل فهم هستند و کودکان می توانند به راحتی آن ها را حفظ کنند و لهجه زبان انگلیسی که در آن استفاده می شود، کاملاً واضح است. این لهجه نه بیش از حد بریتانیایی و نه بیش از حد آمریکایی است .

۲-شب نقاب The PJ Masks

 

این انیمیشن در مورد سفر کونور، امایا و جرج است که یک شبه به یک ابر قهرمان تبدیل می شوند . ماسک هایی روی صورت خود دارند که قدرت آن ها را هنگام شب نشان می‌ دهد و می‌ توانند افراد را تسخیر کنند. داستان این انیمیشن بیشتر در مورد مسائل مشکلات شخصی زندگی است که باعث ایجاد جرم و جرائم می گردد. این پسران گربه‌ ای از لحاظ شخصیتی بسیار مستقل هستند. بعضی از آن ها خودخواه و بعضی دیگر دارای کمبود اعتماد به نفس می باشند. زمانی که به ابر قهرمان تبدیل می‌ شوند، شخصیت آن ها کاملاً تغییر می کند و کار گروهی انجام می دهند.

مکالمه های آن ها معمولاً در مورد انجام فعالیت هایی در مدرسه است. سرعت مکالمات بیش از حد زیاد نیست و کلمات به خوبی ادا می شوند و می توانند به درستی مورد استفاده قرار بگیرند.

حتما بخوانید: ۱۳ تا از بهترین فیلم های تاریخ برای تقویت زبان انگلیسی (مبتدی-متوسط)

۳-مک استافینز Doc McStuffins

 

این انیمیشن یک کارتون رنگارنگ است که از کلمات سرگرم کننده و عبارت های جذاب مربوط به پزشکی استفاده می کند. یک دختر بچه با استعداد در مورد تعمیر لوازم اسباب بازی در آن وجود دارد که به آن دکتر اسباب‌ بازی می‌ گویند . در این کارتون اسباب بازی هایی که شکسته شدند یا مشکلی دارند به این دختر بچه سپرده می‌ شوند تا تعمیر کند.

همچنین ترس ها و اضطراب های مربوط به اسباب بازی ها در این انیمیشن نمایش داده می‌ شود. بنابراین این پزشک کوچک آن ها را آرام می کند. سپس آن ها را مورد بررسی قرار می‌ دهد تا بیماری آن ها را تشخیص دهد. طیف وسیعی از لهجه ها در این انیمیشن استفاده می‌ شود. بنابراین می‌ تون از لهجه‌ های مختلف آن استفاده کرده و یاد بگیرید. بیشتر کلمات مربوط به سطح متوسط هستند. اگر چه سرعت صحبت کردن کاراکتر ها بیش از حد زیاد نیست و به راحتی کلمات را ادا می‌ کنند.

۴-نانسی خیال پرداز Fancy Nancy

 

این داستان نسبتاً جدید است. در مورد یک دختر به نام نانسی کلانسی است که دوست دارد فانتزی های خودش را به نمایش بگذارد . نانسی در این کارتون معمولاً لباس های جذاب و منحصر به فردی می پوشد. به دوستانش هم در مورد فانتزی بودن آموزش می‌ دهد. او در مورد لباس پوشیدن، راه رفتن ، صحبت کردن چیز هایی را به آن ها یاد می دهد. از واژگان بسیار جذابی استفاده می کند. تماشای این کارتون برای افرادی که می خواهند زبان انگلیسی یاد بگیرند، بسیار جذاب خواهد بود. کلمات جدید هم به صورت بصری و هم به صورت شفاهی به آن ها آموزش داده می شود.

۵-سرنخ های آبی Blue’s Clues

 

این داستان نمی‌ تواند دقیقاً نام یک کارتون را یدک بکشد . اگرچه تعاملات بین استیو و سگ خالدار آبی رنگش بسیار جالب است. این نمایش شبیه به یک بازی زنده برای مخاطب عمل می‌ کند. برگ‌ های آبی‌ رنگ سر نخ هایی را به مخاطب می دهد که بفهمد در گام بعدی چه اتفاقی می افتد . این انیمیشن مهارت های کودکان را ارتقا می‌ دهد. کلمات بسیار ساده هستند و سرعت آن ها بیش از حد زیاد نیست. بیشتر سوالات نیز پاسخ های بله یا خیر دارند. در نتیجه بسیار جذاب است.

حتما بخوانید: ۱۵ وب سایت هوشمند برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم‌ و سریال

۶-انیمیشن خیابان سیسم Sesame Street

 

این داستان یک نمایش آموزشی است که اساساً به من و شما و هر فردی که آن را می بیند، یاد می‌ دهد که چگونه حروف الفبا را قبل از مهدکودک بلد باشد، چگونه اعداد را به ترتیب بشمارد و همچنین تعاملات بین افراد در انیمیشن با حیواناتی مثل پرندگان بسیار آموزنده است . این انیمیشن بیشتر جنبه آموزشی دارد و بنابراین محتوای آن برای مخاطب کودک بسیار عالی است و زبان این کارتون بسیار ساده است. سرعت آن قابل کنترل است. همه نمایش های این انیمیشن، حروف، اعداد ، کلمات و اصطلاحات را به طور کامل آموزش می‌ دهند.

۷-جورج کنجکاو Curious George

 

این کارتون قبلاً در قالب یک کتاب منتشر شده بود که نامش با آن کاملاً یکسان است. جرج یک میمون کنجکاو است و با مردی زندگی می کند که کلاه زرد رنگ دارد که البته نام او را هیچ گاه به کار نمی‌ برند و داخل یک آپارتمان درون شهر زندگی می کند. این کارتون راوی دارد. بنابراین می توان آن را به صورت کتاب صوتی هم استفاده کرد. فقط افرادی که انسان هستند ، داخل کارتون دیالوگ دارند. همچنین برای کسانی که زبان انگلیسی یاد می گیرند، بسیار عالی است. زیرا گرامر در آن به خوبی و راحتی به کار گرفته می‌ شود.

۸-دورا و دوستان Dora and Friends

 

این کارتون سفر های دورا را نشان می‌ دهد که یک کودک کاشف است که به همراه دوستانش این سفر ها را طی می‌ کند. دورا کاراکتر اسپانیایی دارد که اگر چه به زبان انگلیسی صحبت می‌ کند. در طول سفر هایش تفاوت و شباهت های چیزهای زیادی را نشان می‌ دهد . بنابراین می‌ توان از طریق آن، واژگان متضاد و مترادف را متوجه شد. کلمات نیز به‌ خوبی تلفظ می شوند و مکالمه ها همچنین دارای زیرنویس انگلیسی هستند و به مخاطب برای دنبال کردن داستان کمک می‌ کند.

نکات مهم یادگیری زبان با کمک انیمیشن و کارتون:

  • انیمیشن و کارتون های ساده تر و جذاب تر را انتخاب کنید: اگر کارتون ها و دیالوگ های آنها دشوار باشد، یادگیری شما با مشکل مواجه می شود زیرا به دلیل سرعت بالای صحبت، لغات و عبارات ناآشنا و عدم یادگیری، دلسرد خواهید شد. ضمن اینکه فیلم های سرگرم کننده تر یادگیری موثرتری دارند.
  • جملات کوتاهی که می شنوید را یک بار تکرار کنید: این جملات معمولا بسیار پرکاربرد هستند و یادگیری آنها کمک زیادی در صحبت و مکالمه شما خواهد کرد و این جملات ماندگاری زیادی در ذهن دارند.
  • هر کارتون یا انیمیشن را حداقل دو بار ببینید: بار اول با زیرنویس انگلیسی و بار دوم بدون زیرنویس تماشا کنید.
  • ترجیحا یک دیکشنری داشته باشید: روی گوشی خود، یک دیکشنری آفلاین (پیشنهاد ما گوگل ترنسلیت آفلاین) نصب کنید و لغات یا جملاتی که بیشتر استفاده می شوند و شما معنای آنها را متوجه نمی شوید جستجو کنید (اگر آنها را روی کاغذ بنویسید که چه بهتر!)
زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست