آزمون pte

آزمون PTE: روش برگزاری، نکات موفقیت و همه اطلاعات کاربردی

گاما

با این که امتحانات گاهی اوقات مضطرب مان می کنند، اما آن ها پله های موفقیت ما هستند. آن ها ما را به رویا ها و آرزوهای مان نزدیک می کنند و کمکمان می کنند تا به آینده ای روشن نزدیک تر شویم. یکی از این آزمون‌ ها، آزمون PTE است. PTE یک آزمون مهارت انگلیسی است که رویا های شما را برای تحصیل در خارج از کشور به واقعیت تبدیل می‌کند.

آزمون PTE چیست؟

PTE یا Pearson Test of English یک آزمون مهارت انگلیسی مبتنی بر کامپیوتر است. این آزمون که در سال 2009 راه اندازی شد، به افراد غیر بومی گواهینامه ای ارائه می کند که نشان می دهد این داوطلبان از دانش اولیه و پیشرفته زبان انگلیسی برخوردارند. این آزمون اساسا به چهار بخش تقسیم می شود تا توانایی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن داوطلب به زبان انگلیسی را محک بزند. در برخی از سوالات آزمون دو مهارت هم زمان با هم بررسی می شود.

آزمون PTE به عنوان تصویری تقریبا کامل و دقیق از عملکرد داوطلب در آزمون های زبان شناخته می شود که نمره ای بین 10 تا 90 دارد. 10 کمترین نمره و 90 بالا ترین نمره است. گزارش نمره دقیقا عملکرد داوطلب را در هر ماژول و هر بخش نشان می دهد. این گزارش معمولا به صورت نمودار ارائه می شود و به وضوح مهارت های اصلی داوطلبان در زبان انگلیسی همراه با زمینه هایی که در آن ها پیشرفت داشته اند را نشان می دهد. همچنین مهارت های فرعی و توانایی های داوطلب تجزیه و تحلیل می شود.

 

نمره دهی بر اساس درستی یا نادرستی پاسخ ها است. هیچ نمره منفی برای پاسخ های اشتباه در اکثر سوالات وجود ندارد. سیستم امتیاز دهی آزمون آنلاین PTE کاملا مبتنی بر ماشین است و صرفا به درستی جواب ها بستگی دارد. بر اساس مقیاس نمره دهی، توانایی داوطلب در صحبت کردن ، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی مشخص می شود.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

آزمون PTE چه پیش نیازهایی دارد؟

از آن جایی که این آزمون آنلاین کاملا مبتنی بر رایانه است، برای امتحان دادن باید از مهارت های اولیه رایانه برخوردار باشید. مراحل مختلفی در این آزمون وجود دارد که در آن ها باید مهارت‌ های اولیه تا پیشرفته رایانه را همراه با دانش استفاده از لوازم جانبی الکترونیکی اضافی بلد باشید . مثلا در ماژول اسپیکینگ (speaking)، برای انجام تست به یک هدست نیاز دارید.

تمام پاسخ های شما توسط کامپیوتر در همان لحظه ثبت می شود. بنابراین، هرگونه نابلدی در مورد کار با هدست ممکن است شانس شما برای ارائه یک امتحان شفاف و بدون مشکل را تضعیف کند. در ماژول رایتینگ (writing) هم باید تمامی پاسخ های تان را تایپ کنید. این بخش پاسخ های متنوعی دارد که باید به صورت انشا نوشته شوند.

حتما دانلود کنید: اصطلاحات رسمی و غیر رسمی زبان انگلیسی (پرتکرارترین ها)

برای تکمیل به موقع آزمون و کسب امتیاز بالا، باید سرعت تایپ خوبی داشته باشید. بنابراین، داشتن دانش و تخصص خوب کامپیوتری یکی از ضروری ترین عناصری است که هر داوطلبی برای کسب امتیاز 79+ در آزمون PTE به آن نیاز دارد.

الگوی و قالب آزمون PTE

تست PTE در سه نسخه ارائه می شود:

  • PTE- Academic برای آن دسته از افرادی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند و قصد مهاجرت دارند.
  • PTE- General Training برای اهداف غیر آکادمیک است.
  • PTE- Young Learners این آزمون مهارت انگلیسی کودکان را محک می زند.

مدت زمان آزمون: 3 ساعت

در مدت این سه ساعت، هر داوطلب باید چهار ماژول را تکمیل کند.

1-اسپیکینگ و رایتینگ: این دو ماژول معمولا 77 تا 93 دقیقه طول می کشند. در این بخش، داوطلب باید مراحل مختلف آزمون مثل بلند خوانی، معرفی شخصیت، تکرار جمله و نوشتن یک انشا را انجام بدهد. این ماژول اساسا برای آزمایش مهارت های زبان انگلیسی دوران تحصیل شما طراحی شده است.

2-ریدینگ : ماژول ریدینگ (reading) برای آزمایش مهارت های خواندن شما به زبان انگلیسی طراحی شده است. این بخش آزمون معمولا 32 تا 41 دقیقه طول می کشد و حاوی سوالات چند گزینه ای، جاهای خالی را پر کنید و پاراگراف را دوباره مرتب کنید، است.

3-لیسنینگ: ماژول لیسنینگ (listening) سطح تخصص داوطلب در توانایی گوش دادن به زبان انگلیسی را به دقت مشخص می کند. این ماژول هم حاوی سوالات مختلف به صورت چند گزینه ای، جا های خالی را پر کنید، کلمه جا افتاده را انتخاب کنید، کلمه نادرست را مشخص کنید و املای چیز هایی که شنیده اید. مدت زمان اختصاص داده شده برای این ماژول 47 تا 57 دقیقه است.

چه طور و چه زمانی در آزمون PTE شرکت کنیم؟

خب، ثبت نام در آزمون PTE خیلی آسان است. ثبت نام آنلاین از طریق وب سایت رسمی آزمون PTE و ساختن یک حساب کاربری، تنها کاری است که باید انجام دهید. بعد از ثبت نام، باید نزدیک ترین مرکز آزمون PTE را انتخاب کنید. با توجه به راحتی و موجود بودن ظرفیت در مرکز آزمون منتخب، تاریخ و زمان برگزاری آزمون را تعیین کنید. بعد از این که تاریخ و زمان مناسب را انتخاب کردید، هزینه ها را پرداخت کنید و رزرو نهایی را انجام دهید.

word image 133

بیش از 50 کشور در سراسر جهان مقدمات برگزاری آزمون PTE را فراهم می کنند . مراکز آزمون PTE در چندین شهر هر یک از این کشور ها آماده ارائه خدمات هستند.

شما می توانید در هر زمانی از سال ثبت نام و در آزمون PTE شرکت کنید. هیچ تاریخ آزمون مشخص یا خاصی برای آزمون PTE وجود ندارد، زیرا می‌توان آن را در هر تاریخ و زمانی بر اساس موجود بودن ظرفیت و هر زمان که راحتید ، در مرکز آزمون انجام داد.

چه کسانی می توانند در آزمون شرکت کنند؟

برای شرکت در آزمون PTE Academic، داوطلب باید حداقل 16 سال سن داشته باشد.

چه جاهایی آزمون PTE را قبول دارند؟

با این که آزمون PTE یک آزمون نسبتا جدید در لیست آزمون های مهارت زبان است، اما در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. موسسات آموزشی معتبر مختلف در سراسر جهان مثل INSED،Yale و دانشکده بازرگانی هاروارد مدرک PTE را می پذیرند. علاوه بر این، دولت استرالیا و نیوزلند هم برای اعطای ویزا به افراد غیر بومی، کارت امتیاز PTE را درخواست می کنند.

جهت کسب اطلاع از اینکه آیا دانشگاه مقصدتان نتیجه آزمون PTE را به عنوان نمره زبان می پذیرد یا خیر، می توانید از طریق صفحه WHO ACCEPTS IT وب سایت رسمی PTE نام کشور و شهری که دانشگاه مقصدتان در آن واقع شده وارد نمایید تا لیست دانشگاه هایی که نمره این آزمون را می پذیرند مشاهده نمایید.

هزینه آزمون PTE

هزینه آزمون PTE در زمان نگارش این مقاله 340 دلار استرالیا (یا 200 دلار آمریکا) است. با این حال این رقم همچنان در حال تغییر است. توصیه می کنم هنگام خرید بن یا ووچر PTE برای پرداخت هزینه های امتحان، همیشه فقط به دنبال فروشندگان قابل اعتماد و تایید شده باشید.

گرامر را یک بار برای همیشه یاد بگیرید: 4 جزوه PDF یادگیری گرامر زبان

چرا باید آزمون PTE بدهیم؟

آزمون PTE یکی از معتبر ترین و قابل اعتمادترین آزمون های مهارت انگلیسی است که در سطح جهانی شناخته شده است. مزایای مختلفی برای شرکت در آزمون PTE وجود دارد که عبارتند از:

  • به شما امکان می دهد تا هر زمان خواستید برای امتحان شرکت کنید.
  • نتایج دقیقی ارائه می دهد.
  • مدرک آن توسط دانشگاه های برجسته مختلف پذیرفته می شود .
  • نتیجه در عرض پنج روز بعد از امتحان در اختیارتان قرار داده می شود.

آزمون آزمایشی رایگان PTE را در کجا می توانم انجام بدهم؟

چندین پلتفرم تست آزمایشی در اینترنت وجود دارد که در بین آن ها، تنها تعداد کمی به آزمون PTE واقعی شبیه هستند. اگر می خواهید در محیط واقعی و مشابه آزمون PTE قرار بگیرید، می توانید وارد سایت 79score.com شده و در یک آزمون شبیه سازی شده رایگان که نمره هم به شما می دهد، شرکت کنید.. این پلتفرمPTE ، تجزیه و تحلیلی در مورد نمراتتان ارائه می دهد و با کمک هوش مصنوعی برای بهبود نمره کلی راهنماییتان می کند.

آزمون PTE کجا برگزار می‌شود؟

آزمون PTE در نمایندگی‌های معتبر موسسه Pearson در سراسر دنیا برگزار می‌شود. البته موسسه پیرسون در ایران نمایندگی رسمی نداشته و برای شرکت در این آزمون، لازم است به کشور دیگری سفر کنید.

زبان آموزان ایرانی متقاضی شرکت در آزمون PTE، معمولا به یکی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان یا امارات متحده عربی سفر می‌کنند.

حتما برای PTE دانلود کنید: 2500 واژه بسیار کاربردی زبان برای آزمونهای مختلف (PDF)

روش ثبت نام در آزمون PTE

ثبت نام همه متقاضیان در همه کشورها از طریق سایت خود پیترسون به آدرس pearsonpte.com انجام می شود. روش ثبت نام هم بسیار ساده است. اما برای پرداخت هزینه باید از طریق سایت های واسط ایرانی مثل تهران پیمنت هزینه واریز شود (ابتدا اکانت را در سایت پیرسون بسازید و سپس نام کاربری و کلمه عبور را به سایت های واسط می دهید تا هزینه رابرای تان پرداخت کنند).

pdf  روش گام به گام ساخت حساب کاربری برای شرکت در آزمون در این پی دی اف

پاسخ به سوالات متداول

در این بخش به سوالات متداولی که ممکن است در ذهن شما هم به وجود آمده باشد، پاسخ می دهیم.

آزمون PTE آکادمیک چیست؟

PTE یک آزمون انگلیسی است که از نتیجه آن به منظور تحصیل در خارج از کشور یا اساسا برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی استفاده می شود. تفاوت این آزمون در استفاده از هوش مصنوعی برای برگزاری بی طرفانه ترین آزمون مهارتی انگلیسی است، بنابراین، شما توسط یک انسان آزمایش نمی شوید، بلکه توسط یک کامپیوتر آزموده خواهید شد. این آزمون 4 مهارت گفتاری ( اسپیکینگ )، نوشتن (رایتینگ) ، خواندن (ریدینگ) و شنیدن (لیسنینگ) را ارزیابی می کند.

مدرک این آزمون در چه جاهایی پذیرفته می شود؟

مدرک PTE در بسیاری از موسسات و دانشگاه های سراسر جهان پذیرفته می شود . اگر قصد مهاجرت یا گرفتن ویزای دانشجویی به استرالیا و نیوزلند را دارید، بد نیست بدانید که مورد تایید دولت این کشور ها هم هست. تعداد کشور هایی که PTE را به رسمیت می شناسند در حال افزایش است که همین باعث می شود تا گزینه های بیشتری در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

چه طور یک کامپیوتر می تواند زبان را به این شکل ارزیابی کند؟

اولا امتیاز دهی به کمک هوش مصنوعی به این معناست که هیچ انسانی زبان انگلیسی شما را ارزیابی نمی‌کند. در واقع این سیستم الگوریتم هوشمندآن های است که رفتار مصحح های انسانی را بر اساس بسیاری از پاسخ‌ ها تقلید می‌کند. یک تیم باتجربه از توسعه دهندگان دست اندر کار این آزمون هستند که تست هایی را طراحی می کنند که در آن ها سناریو های واقعی در کل آزمون ارائه می شود، مثلا نوشتن انشا، تکالیف یا تسک های لیسنینگ، سوالات چند گزینه ای و همچنین تمرین های داستان گویی. بعد از آن، آن ها از صد ها نفر از سراسر جهان می خواهند تا به این سؤالات پاسخ دهند، سپس هر پاسخ توسط کارشناسانی ارزیابی می شود که آن ها را بر اساس مواردی مثل میزان استفاده از زبان، محتوا یا تلفظ رتبه بندی می کنند.

word image 134

در نهایت، این رتبه‌بندی‌های انجام شده توسط متخصص به نمونه داده هایی برای رایانه‌های PTE تبدیل می‌شوند تا مشخص شود چه نوع پاسخ‌هایی مستحق چه نوع نمره‌هایی هستند. در نهایت، این ماشین با استفاده از هوش مصنوعی می ‌تواند رتبه ‌بندی کارشناس را تقلید کند و به جواب های آزمون، رتبه ‌بندی ‌هایی شبیه به انسان اختصاص دهد. بنابراین، وقتی در آزمون شرکت می‌کنید، پاسخ شما به سادگی با پاسخ‌ های مشابه قبلی و نحوه امتیاز دهی آن ها مقایسه می ‌شود و نتایج ثابتی می دهد که به طور هوشمندانه انگلیسی شما و شایستگی‌ های آن را ارزیابی می‌ کند. جالب نیست؟

این آزمون چه قدر طول می کشد و معمولا چه زمانی نتیجه آزمون ارسال می شود ؟

این یک آزمون 3 ساعته مبتنی بر کامپیوتر است که باید در یکی از مراکز آزمون PTE انجام شود. شما باید از طریق وب سایت مخصوص آزمون PTE جا رزرو کنید. پس از انجام آزمون، معمولا نتایج تا 48 ساعت برای تان ارسال می شوند.

برای آزمون PTE: صد درس رایگان مکالمات روزمره زبان انگلیسی (رایگان)

نمره بر چه اساسی داده می شود؟

در آزمون PTE همه بخش ها به هم متصل هستند. مثلا می‌توانید از لیسنینگ امتیاز های اسپیکینگ و رایتینگ بگیرید. شما باید تست را خیلی با آرامش انجام دهید زیرا در غیر این صورت، روی نمره شما تاثیر می گذارد. باید در نظر داشته باشید که این بخش ها همه به هم متصل هستند، بنابراین اگر بی دقتی کنید یا عصبی باشید و یا تمرکز کافی نداشته باشید ، ممکن است امتیاز بیشتر از یک بخش را از دست بدهید. نمره کلی 10 تا90 امتیاز است.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست