تعیین سطح زبان

آزمون مجازی زبان انگلیسی: 9 سایت تست تعیین سطح رایگان

گاما

با اینکه همه ما از امتحان دادن بدمان می آید اما با خواندن این مطلب واقعا دلتان می خواهد در آزمون مجازی زبان انگلیسی شرکت کنید! بله، باور کردنش سخت است، اما خبر خوب اینجاست که این آزمونها مثل امتحانات مدرسه ترسناک نیستند. شما به راحتی می توانید به صورت آنلاین و در خانه، سطح مهارت انگلیسی خودتان را بسنجید.

آزمونهای مجازی انگلیسی به شما کمک می کنند تا با نقاط ضعف و قوت خودتان آشنا شوید. دانستن این نقاط ضعف و قوت اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و باعث می شود به شکل هوشمندانه تری زبان بخوانید.

بعد از شرکت در آزمونهای مجازی زبان انگلیسی می توانید نتیجه آن را با کارفرما یا دوستانتان به اشتراک بگذارید. اگر هم دلتان نخواست این کار را بکنید، هیچ اشکالی ندارد. این آزمونها برای کسانی که به تنهایی و به صورت خودآموز زبان یاد می گیرند روش بسیار خوبی برای سنجش میزان پیشرفتشان است.

آزمونهای رسمی مهارت انگلیسی چیست؟

چند آزمون زبان انگلیسی وجود دارد که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده اند و شاید شما هم در حال آماده شدن برای شرکت در یکی از آنها باشید. هر کدام از این آزمونها برای هدف خاصی طراحی شده اند و موسسات و دانشگاههای کشورهای مختلف برای پذیرش دانشجو از یکی از این آزمونها استفاده می کنند.

از آنجایی که هزینه شرکت در اکثر آزمونهای بین المللی زبان انگلیسی خیلی بالاست، قبل از شرکت در آنها حتما باید آمادگی کافی داشته باشید. آزمونهای آنلاینی که ما در این مطلب به آنها اشاره می کنیم، کمک بسیار بزرگ و مفیدی هستند که شما را برای شرکت در آزمونهای رسمی سنجش مهارت انگلیسی آماده می کنند.

در ادامه شما را با آزمونهای بین المللی زبان انگلیسی آشنا می کنیم.

  • آیلتس (IELTS): IELTS مخفف “International English Language Testing System”به معنای “سیستم بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی” و یکی از مهمترین و بزرگترین آزمونهای بین المللی برای سنجش مهارت زبان انگلیسی است. آیلتس آزمون بسیار پر کاربرد و مورد توجهی است و ارائه مدرک آن برای مهاجرت به اکثر کشورهای انگلیسی زبان ضروری است.
  • تافل (TOEFL): TOEFL مخفف عبارت “Test of English as a Foreign Language”به معنای “آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی” و بسیار شبیه آزمون آیلتس است، ولی برخلاف سایر آزمونها، آزمون تافل اکثرا فقط به صورت آنلاین انجام می شود. معمولا نمره 90 یا بالاتر در تافل نمره خوبی محسوب می شود ولی باز هم همه چیز به شرایط درخواست ویزا یا پذیرش دانشگاه مورد نظرتان بستگی دارد.
  • کمبریج (Cambridge): معمولا نتیجه آزمون The Cambridge Assessment English در سراسر کشور بریتانیا مورد قبول است. نتایج این آزمون طبق چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبانها (CEFR) از A1 (سطح مبتدی) تا C2 (سطح پیشرفته) ارائه می شوند.
  • توییک (TOEIC): TOEIC مخفف The Test of English for International” Communication” و به معنای “آزمون انگلیسی برای ارتباطات” بین المللی است که به طور خاص مهارتهای زبان انگلیسی روزمره شما در محیط کار را ارزیابی می کند.
  • OPI و OPic: OPI مخفف “The Oral Proficiency Interview” (مصاحبه مهارت شفاهی) است و در درجه اول مهارت گفتاری شما را ارزیابی می کند. OPIC هم در واقع همان آزمون OPI است؛ با این تفاوت که به طور کامل به صورت آنلاین برگزار می شود. نتیجه این آزمونها معمولا در مقیاس novice (مبتدی) تا superior (ارشد) رتبه بندی می شوند.

برای تقویت زبان دانلود کنید: کارتون و انیمیشن های برتر

مهارت انگلیسی تان در چه سطحی ست؟ 9 تا از بهترین آزمونهای آنلاین و رایگان انگلیسی (به همراه پاسخ سوالات)

خب، میرسیم به بخش جذاب ماجرا! ما اینجا لیستی از بهترین آزمونهای مجازی زبان انگلیسی را برایتان تهیه کرده ایم که می توانید در آنها شرکت کنید تا بفهمید زبان انگلیسی تان در چه سطحی است. همه این آزمونها جنبه های مختلف زبان انگلیسی از جمله گرامر، مهارتهای درک مطلب و غیره را ارزیابی می کنند.

تست آنلاین

می توانید بعد از اینکه لیست را تا انتها مرور کردید، آزمونی که فکر می کنید از همه بیشتر برایتان مناسب است را انتخاب کنید. بعد از دیدن نتیجه آزمونتان، بهتر می توانید درباره انتخاب استفاده از منابع مبتدی، متوسط یا پیشرفته آموزش زبان انگلیسی تصمیم بگیرید. این شما و این هم لیست ما!

دقت کنید بهتر است وی پی ان روشن کنید تا بتوانید وارد همه سایت ها شوید

1-سایت Language Level

این سایت آزمون رایگان و کوتاهی که روی ارزیابی دایره لغات و گرامر تمرکز دارد از شما می گیرد. فقط 15 سوال از شما پرسیده می شود و بسته به پاسخهایتان، این سوالات سختتر یا آسانتر می شوند. بعد از اتمام آزمون، نتیجه آن به صورت سطح A1 (مبتدی) تا C2 (مسلط) به شما نشان داده می شود. این نتیجه می تواند به شما بگوید که در آزمونهای بین المللی زبان انگلیسی مثل آیلتس یا تافل چه نتیجه کسب خواهید کرد. این آزمون به خصوص برای کسانی که می خواهند کلاس زبان بروند ولی نمی دانند در چه سطحی قرار دارند عالی است.

2-سایت ESL Language Studies Abroad

این سایت آزمون دقیقتری از شما می گیرد. شما باید در طرف مدت حدودا 20 دقیقه به 40 سوال چند گزینه ای جواب بدهید. در پایان آزمون، جوابهای صحیح به شما نشان داده می شود. به این ترتیب می توانید اشتباهاتتان را متوجه شوید و برای رفع آنها تلاش کنید.

آزمون این سایت برای افرادی که وقت زیادی ندارند و دنبال آزمونی می گردند که کمی چالش برانگیز و در عین حال جامع و کامل باشد بسیار مناسب است.

3-سایت تحلیل گران

تحلیل گران که اکثرا آن را با دیکشنری شان می شناسیم، آزمون تعیین سطح آنلاین 25 سوالی دارد که بعد از پاسخ به 25 سوال به راحتی می توانید نتایج تعیین سطح خود را مشاهده کنید.

اگر چه آزمون کاملا استاندارد نیست اما به زبان فارسی ست و کاملا رایگان می باشد پیشنهاد می کنم حتما امتحان کنید.

آموزش گرامر زبان انگلیسی از صفر تا صد (3 جزوه PDF و 20 درس)

4-سایت ایزولرن

تفاوت این آزمون رایگان با بقیه این است که 60 سوال چارجوابی دارد و طولانی تر و تعداد سوالات بیشتر است. کاملا رایگان می باشد و توسط سایت فارسی ایزولرن تهیه شده.

نمی توان گفت کاملا استاندارد است اما کارکردن با آن راحت بوده و به صورت حدودی می تواند تعیین سطح را انجام دهد.

تفاوتی که در آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی خارجی این لیست با دو سایت داخلی (شماره 3 و 4) وجود دارد این است که اکثر سایت های خارجی به صورت هوشمند این کار را انجام می دهند یعنی اگر به سوالات اول به راحتی و درستی پاسخ دهید، سوالات بعدی با توجه به سطح شما که احتمالا بالاتر است انتخاب می شوند اما سایت های دیگر همیشه سوالات یکسان ارائه می دهند.

5-سایت BridgeEnglish

اکثر آزمونهای زبان انگلیسی فقط روی ارزیابی بخشهای خاصی از زبان مثل گرامر یا دایره لغات شما تمرکز می کنند و این اتفاق ممکن است به مذاق کسانی که می خواهند ارزیابی جامع و کاملی از خودشان داشته باشند خیلی خوش نیاید.

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، آزمون آنلاین سایت Bridge English بهترین گزینه برای شماست. در این آزمون شما 65 دقیقه وقت دارید تا به 100 سوالی که علاوه بر واژگان و گرامر مهارتهای شنیداری و درک مطلب شما را هم ارزیابی می کند جواب بدهید. بلافاصله بعد از اتمام آزمون، نتیجه آن به شما نمایش داده می شود. اگر در حال آمادگی برای شرکت در یکی از آزمونهای بین المللی مثل تافل یا آیلتس هستید، شرکت در آزمون آنلاین سایت Bridge English کمک زیادی به شما می کند.

سایت BridgeEnglish

6- سایت British Study Centres

اگر آزمونی می خواهید که فقط روی ارزیابی گرامر شما متمرکز باشد این سایت همان چیزیست که دنبالش می گردید. این آزمون 40 سوال چند گزینه ای در حوزه گرامر دارد که باید ظرف 10 تا 15 دقیقه به آنها جواب بدهید. نتایج آزمون هم از طریق ایمیل برایتان ارسال می شود. اگر نمی دانید گرامرتان در چه سطحی است توصیه می کنیم حتما این آزمون را انجام بدهید.

دانلود و تمرین کنید: 100 درس مکالمات کاربردی برای تقویت سطح زبان

7- سایت EU English

این سایت هم یکی دیگر از سایتهای خوب برای ارزیابی مهارت انگلیسی شما در حدود 20 دقیقه است. سوالات این آزمون از سطح آسان شروع می شوند و کم کم به سمت دشواری می روند. بعد از اتمام آزمون هم می توانید پاسخهای صحیح را ببینید و نقاط ضعف و قوت خودتان را پیدا کنید. اگر دنبال آزمونی با سطح معمولی می گردید که درباره عملکردتان هم بازخورد بدهد ما سایت EU English را پیشنهاد می کنیم.

8- سایت Stafford House International

این سایت هم آزمون زبان کوتاه دیگری که فقط 25 سوال دارد در اختیارتان می گذارد. چیزی که آزمون سایت Stafford House International را از بقیه جدا می کند این است که در آن به جای اینکه یک گزینه جواب درست یا غلط داشته باشد، ممکن است یک سوال بیشتر از یک جواب درست داشته باشد و اگر بتوانید صحیح ترین جواب ممکن را انتخاب کنید حداکثر امتیاز را می گیرید. برای همین این آزمون یکی از بهترین روشها برای تعیین سطح زبان انگلیسی شماست. اگر نمی دانید که آیا تفاوتهای ریز بین مکالمات یا نزدیکترین مترادفها به کلمات را بلد هستید یا نه، وقتش رسیده که در این آزمون شرکت کنید!

9- سایت Canadian College of English Language

آزمون این سایت شکل خاص خودش را دارد که در آن سوالات چند گزینه ای با یک بخش نوشتاری تلفیق شده اند. شما باید در عرض 1 ساعت به این سوالات پاسخ بدهید و نتیجه آزمون برایتان ایمیل می شود. اگر دنبال آزمونی هستید که در کنار سایر مهارتها، مهارت نوشتاری شما را هم ارزیابی کند این آزمون گزینه بسیار خوبی برای شماست.

حتما بلد باشید: سوالات تعیین سطح زبان در موسسات مختلف

جمع بندی

آزمونهای مجازی زبان انگلیسی به شما کمک می کنند تا میزان تسلط و پیشرفتتان در زبان انگلیسی را ارزیابی کنید. علاوه بر این، شما می توانید با شرکت در این آزمونها با نقاط ضعف و قوت خودتان هم آشنا شوید. اگر بعد از شرکت در این آزمونها نتیجه خوبی گرفتید تبریک می گوییم! اما اگر اینطور نبود؛ اصلا ناامید نشوید، چون متوجه اشتباهاتتان شده اید و می دانید باید روی چه چیزهایی کار کنید. علاوه بر این یادتان باشد که موقع شرکت در آزمونهای آنلاین انگلیسی تقلب نکنید! حتی اگر وسوسه هم شدید جوابها را در گوگل جستجو نکنید، چون این کار رسیدن به هدف واقعی شما که فهمیدن سطح زبانتان است را از بین میبرد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • من تقریبا در تمام این آزمون ها شرکت کردم، به نظرم آزمون تعیین سطح izaban از سوالات بهتری تشکیل شده و کیفیت برگزاری بهتری داره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست