جی آر ای

مدت اعتبار gre چقدر است؟ (طبق آخرین تغییرات)

گاما

احتمالا پس از گرفتن GRE، هرگز دوست ندارید دوباره آن را بگیرید. اما متاسفانه نمرات GRE برای همیشه باقی نمی‌مانند. پس نمرات GRE برای چه مدت ارزش دارند؟ یعنی منقضی شدن نمرات به چه معناست و چرا منقضی می‌شوند؟ جواب همه این سوالها را در این مقاله در اختیارتان قرار داده‌ایم.

نمرات GRE برای چه مدت عتبار دارند؟

اگر بخواهیم کوتاه بگوییم، نزدیک ۵ سال. جواب مفصل همبستگی به این دارد که شما چه زمانی امتحان داده‌اید.

قبل از جولای ۲۰۱۰

نمرات مربوط به آزمونهای قبل از تاریخ جولای ۲۰۱۰ همگی منقضی شده‌اند. متاسفانه آنها برای همیشه از دست رفته‌اند و شما نمی‌توانید آنها را بازگردانید.

جولای ۲۰۱۲ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶

اگر در این دوره زمانی آزمون داده‌اید، نمراتتان از پایان سالی که آزمون داده‌اید به مدت ۵ سال معتبر است. سالهای آزمون GRE از ۱ جولای آغاز می‌شوند. این بدان معناست که امتحانی که در ۱۵ می ۲۰۱۵ گرفته شده، تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ اعتبار دارد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۱ جولای ۲۰۱۶ به بعد

اگر در جولای ۲۰۱۶ امتحان داده‌اید یا پس از آن آزمون خواهید داد، دوره اعتبار نمره GRE 5 سال پس از روزی است که آزمونتان اجرا شده است. مثلا نمره مربوط به آزمون ۶ جولای ۲۰۱۷ تا ۵ جولای ۲۰۲۲ معتبر است.

وقتی نمرهGRE تان منقضی شود، چه رخ می‌دهد؟

وقتی نمره‌تان منقضی شد، ETS یا همان سرویس آزمونهای آموزشی آنها را پاک می‌کند و شما هرگز نمی‌توانید آنها را برگردانید. اغراق نیست! شما دیگر قادر نخواهید بود از حساب کاربری GREتان به آنها دسترسی پیدا کنید و آنها را به مدارس یا دانشگاه‌ها بفرستید.

چه می‌شود اگر نمراتتان در آستانه منقضی شدن باشند و شما درست قبل از اینکه برای همیشه از بین بروند آن نمرات را به مدرسه‌ای بفرستید؟ خب، وقتی یک مدرسه نمرات را می‌گیرد، آنها را در اختیار دارد و از بین نخواهند رفت. با این حال مدارس ممکن است دستورالعملهای مخصوص خودشان را در مورد اینکه نمرات چقدر جدیدتر را می‌خواهند، داشته باشند (مثلا برخی نمرات بین ۲ تا ۳ سال را می‌خواهند). بنابراین قبل از ارسال نمرات قدیمی‌تر، این مورد را بررسی کنید.

چرا نمرات GRE منقضی می‌شوند؟

دلایل زیادی برای منقضی شدن نمرات GRE وجود دارد. دلیل اعلام شده اینست که دانش شما در طول این ۵ سال بیشتر می‌شود. توانایی که شما در مهارتهای GRE در سال ۲۰۱۰ داشتید، در همان سطحی نیست که شما در ۲۰۱۵ دارید.

دو راه وجود دارد. اگر GRE را گرفتید، در هر دو بخش آن فوق‌العاده عمل کردید و پس از گذشت ۵ سال نتوانستید مجددا نمره‌ای کسب کنید، باید بیشتر کار کنید تا به مهارتهای سابقتان برگردید. (اگرچه حقیقت اینست که اگر اصلا از این مهارتها استفاده نکنید، مزیت GRE را زودتر از دست خواهید داد.) همچنین ممکن است مهارتهای جدیدی در طول این ۵ سال به دست آورید که به عملکرد بهتر شما و در نتیجه گرفتن نمره بهتر کمک کند. اگر وقتی GRE‌تان را برای اولین بار گرفته‌اید، خیلی در دانشگاه از مهارت نوشتاری استفاده نکرده‌ باشید، ولی در حال حاضر در روی مکاتبه کار می‌کنید، احتمالا مهارت بیشتری در بخش زبانی آزمون GRE نسبت به اولین بار خواهید داشت.

اما چه مهارتهای شما تضعیف شده و چه بر آنها مسلط شده‌ باشید، ETS حق دارد به این دلیل که مهارتهای امروزتان احتمالا گویای تواناییهای ۵ سال قبل شما نیست، نمراتتان را حذف کند.

یک دلیل احتمالی دیگر که منجر به منقضی شدن نمرات GRE پس از ۵ سال می‌شود، اینست که افزایش جزئی در تقاضای آزمونهای GRE به وجود ‌آورد. اکثر افراد احتمالا لازم است تنها یکبار GRE را بگیرند. اما اگر احساس می‌کنید مسیر حرفه‌ایتان در حال تغییر است یا بعدها قصد دارید برای مقاطع بالاتر اقدام کنید، شاید باید دوباره این مدرک را بگیرید، البته اگر ۵ سال از آخرین مدرکی که گرفته‌اید می‌گذرد.

با این شرایط که باید هر ۵ سال یکبار آزمون دهید تا نمرات جدید به دست بیاورید، ETS باعث افزایش تقاضای (جزئی) در تقاضای این آزمون می‌شود.

چطور در مورد قوانین تایید نمره GRE برنامه‌‌ریزی کنیم

حقیقت اینست که احتمالا شما همان سالی مدرک GRE‌تان را می‌گیرید که برای مقاطع تحصیلات تکمیلی درخواست داده‌اید یا حداکثر یک سال زودتر. مسئله اصلی اینست که اگر شما برای چندین مدرک برنامه‌ریزی یا اقدام کنید، هر کدام به یک GRE نیاز دارند. در این مورد شما می‌خواهید از اینکه آیا نمراتتان تا زمانیکه برای رشته دوم درخواست می‌دهید، منقضی خواهد شد یا خیر آگاه شوید.

با این وجود شرایطی مثل اینکه خیلی از رشته‌ها به GRE نیاز داشته‌ باشند، نادر است. اگر از قبل یک مدرک پیشرفته دارید، بسیاری از رشته‌ها به GRE نیاز ندارد.

مورد دیگری که ممکن است بخواهید از قبل برنامه‌ریزی کنید، اینست که شاید شما فعلا دانشجوی کارشناسی هستید که می‌خواهید به مدرسه به مقاطع بالاتر بروید، اما نمی‌دانید زمان آن دقیقا کی است. و ممکن است بخواهید تا زمانیکه دانش دانشگاهیتان از ذهنتان بیرون نرفته و برنامه کلاسی منعطف‌تری دارید که زمان کسب آمادگی را آسان‌تر می‌کند، GRE‌ بگیرید. منطقی هم هست!

با این وجود لازم است در نظر داشته باشید که اگر برای در طول این ۵ سال نسبت به فارق‌التحصیل شدم اقدامی نکنید، دوباره باید امتحان بدهید.

در این مورد، ماهی که در واقع در آن امتحان می‌دهید اهمیت زیادی دارد. اگر شما GRE را در آپریل ۲۰۱۶ گرفتید، نمره‌تان طی پائیز دوره درخواست ۲۰۲۰ معتبر خواهد بود. قبل از اینکه دوره درخواست ۲۰۲۱ شروع شود، نمره منقضی می‌شود. از سوی دیگر اگر در اکتبر یا نوامبر ۲۰۱۶ GRE گرفته باشید، می‌توانید نمراتتان را قبل از اینکه منقضی شوند، برای پائیز دوره درخواست بفرستید.

کاربردی برای جی آر ای

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست