-gre-practice-tests

۲۰۰ تا از نمونه سوالات آزمون GRE که باید دانلود کنید

گاما

در این مطلب تعداد ۲۰۰ نمونه سوالات رایگان آزمون GRE که در قالب فایل pdf می باشد را برای شما تهیه کرده ایم تا در دسترس شما قرار دهیم. شما می توانید ضمن دانلود و مطالعه این نمونه سؤالات با جدیدترین پرسش های این آزمون بین المللی آشنا شده و خود را برای آزمونی سرنوشت ساز آماده نمایید. این نمونه سؤالات به شما کمک خواهد کرد تا با تمرین مناسب، کافی و منظم خیلی راحت و بدون نگرانی بتوانید در مدت زمان کمی، نمره خوبی در آزمون GRE کسب نمایید و موفق شوید.

مقدمه:

قبولی در آزمون GRE به منزله داشتن مهارت و استعداد کافی و مناسب برای تحصیل در دانشگاههای مطرح جهان است. متقاضیانی که در این آزمون ثبت نام می کنند باید نهایت تلاش خود را برای گرفتن نتیجه قابل  قبول، انجام می دهند. البته باید همه داوطلبین متقاضی پشتکار زیادی داشته باشند تا موفقیتشان در آزمون GRE تضمین گردد. اگر شما هم یکی از داوطلبین این آزمون می باشید! پس بدون اتلاف وقت، نمونه سؤالات جدید آزمون GRE را به رایگان دانلود کنید و با برنامه ریزی دقیق و منظم شروع به مطالعه و تمرین نمایید.

معرفی بخش های آزمون GRE (ویدئو):

حتماً بخوانید: جدیدترین تغییرات نحوه ثبت نام آزمون GRE و هزینه آزمون که باید بلد باشید


آزمونgre

  لینک دانلود نمونه سؤال آزمون GRE(فایل pdf)

همچنین بخوانید: دانلود رایگان ۷ فیلم کاربردی آموزش آزمون GRE که باید ببینید + جزوه pdf

استراتژی ها و نکات آزمون GRE General

آمادگی برای آزمون GRE به میزان وقتی که برای مطالعه منابع می ‌گذارید و اینکه از چه شیوه ‌ای برای آماده شدن استفاده می ‌کنید، بستگی دارد. حداقل قبل از شرکت در آزمون عمومیGRE ، باید در مورد چیز های مختلفی مثل مراحل اداری، انواع سؤالات و دستورالعمل‌ ها، تعداد تقریبی سؤالات و مدت زمان اختصاص داده شده برای هر بخش، اطلاعات کسب کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

نکات مربوط به قبل از روز آزمون

اطلاعیه مربوط به آزمون را دانلود کنید

مراحل اداری شامل زمان ثبت نام، تاریخ و زمان و محل برگزاری آزمون، هزینه، روش ‌های انتشار نمره و اقدامات خاصی که برای آزمون باید انجام شود، است که در اطلاعیه منتشر می ‌شود.

با محتوای آزمون آشنا شوید

قبل از شرکت در آزمون عملی جی‌ آر ای، باید با محتوای هر یک از بخش‌ ها، نوع مطالبی که با آن ها سنجیده می ‌شوید و نوع سؤالات آشنا شوید.

استراتژی‌ های استدلال کلامی و استدلال ریاضی آزمون

پاسخ مورد نظرتان را مشخص کنید

سوالات در بخش ‌های استدلال کلامی و استدلال ریاضی دارای فرمت‌ های مختلفی هستند:

  • یک گزینه را انتخاب کنید.
  • یک یا چند گزینه را انتخاب کنید.
  • پاسخ را به عدد وارد کنید.

مطمئن شوید که در هنگام پاسخ دادن به یک سوال متوجه شده ‌اید که باید از چه فرمتی استفاده کنید.

از مدل علامت ‌گذاری و بازنگری استفاده کنید

هنگام شرکت در آزمون GRE General، می‌ توانید از سوالاتی که ممکن است در پاسخ به آن ها مشکل داشته باشید صرف‌ نظر کنید. نرم ‌افزار تست به شما امکان می ‌دهد:

  • از ویژگی “علامت‌ گذاری و بازنگری” برای علامت ‌گذاری سؤالاتی که می ‌خواهید در مدت مشخص شده مرورشان کنید، استفاده نمایید.
  • به لیست کامل تمام سؤالات در بخشی که روی آن کار می‌ کنید یک نگاه اجمالی بیندازید. می ‌توانید سؤالاتی که به آن ها پاسخ داده ‌اید و سؤالاتی که برای بررسی علامت‌ گذاری کرده ‌اید را شناسایی کنید.
  • سؤالاتی که قبلا پاسخ داده ‌اید را بررسی کنید و پاسخ‌های تان را تغییر دهید، البته به شرط این که هنوز وقت برای کار روی آن بخش داشته باشید.

در تصویر زیر یک نمونه از صفحه بازنگری را مشاهده می‌کنید.

Not Answered به معنای این است که سوال پاسخ داده نشده، Answered‌ یعنی پاسخ داده شده است و از آن مطمئن هستید. Incomplete هم یعنی شما بین چند گزینه شک دارید و سوال را رها کرده ‌اید. Not Incountered هم یعنی این سوال را ندیده‌ اید.

شماره سوال وضعیت علامت‌زده شده
1 Not Answered
2 Answered
3 Incomplete
4 Incomplete
5 Answered
6 Incomplete
7 Answered
8 Not Answered
9 Answered
10 Answered
11 Answered
12 Not Answered
13 Incomplete
14 Answered
15 Incomplete
16 Answered
17 Not Answered
18 Not Encountered
19 Not Encountered
20 Not Encountered

صفحه بازنگری برای این که بفهمید در آزمون تا چه حد پیشرفته ‌اید، در نظر گرفته شده است. خیلی زمان تان را صرف آن نکنید، زیرا این کار وقت شما را برای خواندن و پاسخ دادن به سوالات آزمون می ‌گیرد.

به همه سوالات پاسخ دهید

نمرات استدلال کلامی و استدلال ریاضی شما بر اساس تعداد سوالات درستی پاسخ می ‌دهید، تعیین می‌ شود. یعنی برای پاسخ‌ های نادرست چیزی از نمره شما کم نمی ‌شود. برای به حداکثر رساندن نمره‌ تان در بخش‌ های استدلال کلامی و استدلال ریاضی، بهتر است به تمام سوالات پاسخ دهید.

به زمان توجه کنید

تا جایی که می ‌توانید با دقت و سریع کار کنید. از آن جایی که هیچ سؤالی برتریِ بیشتری نسبت به سؤالات دیگر ندارد، وقت تان را با فکر کردن به سؤالاتی که خیلی سخت یا برای تان نا آشنا هستند، تلف نکنید.

با شیوه تست زدن برای این آزمون آشنا شوید

از تست ‌های تمرینی POWERPREP® برای دادن یک آزمون شبیه ‌سازی شده و آشنایی با نرم ‌افزار تست استفاده کنید.

استراتژی ‌های مربوط به بخش نگارش تحلیلی

به زمان توجه کنید

خیلی بهتر است که زمان تان را تنظیم کنید. در محدوده زمانی 30 دقیقه ‌ای برای هر تَسک، باید زمان کافی برای فکر کردن در مورد مطلب، برنامه‌ ریزی برای پاسخ و نوشتن انشای تان در نظر بگیرید. با این که مصصحین GRE محدودیت ‌های زمانی که موقع نوشتن انشا دارید را درک می کنند و پاسخ شما را به عنوان پیش ‌نویس اولیه در نظر می ‌گیرند، اما شما در عین حال باید بهترین انشای ممکن را بنویسید.

آنچه که می ‌نویسید را از نظر خطا بررسی کنید

چند دقیقه پایانی هر تسک را به بررسی خطاهایی که واضح هستند، اختصاص بدهید. با این که گهگاهی یک اشتباه تایپی، املایی یا گرامری بر نمره شما تأثیر نمی‌ گذارد، اما اشتباهات فاحش و مداوم از اثربخشی کلی نوشته شما می ‌کاهد و نمره‌ تان را پایین می ‌آورد.

از کاغذ چرک ‌نویس استفاده کنید

قبل از شروع آزمون، یک کاغذ چرک ‌نویس دریافت خواهید کرد. اگر در طول آزمون به تعداد بیشتری نیاز پیدا کردید، از سرپرست آزمون بگیرید.

خارج از زمان اختصاص داده شده، در روال کارتان وقفه نیندازید

بعد از بخش سوم یک استراحت 10 دقیقه ‌ای و بین بخش ‌های دیگرِ آزمون یک دقیقه استراحت وجود دارد. بهتر است اگر کاغذ چرک ‌نویس اضافی می ‌خواهید، در طول هر بار استراحت بگیرید. پس توصیه می ‌شود بعد از شروع آزمون ، بدون وقفه شروع به جواب دادن کنید و استراحت کردن را به زمان مخصوص خودش موکول کنید.

بسیار کاربردی برای GRE

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست