تافل

۷ تا از بهترین آزمون های تمرینی جهت آماده شدن کامل برای تافل

گاما

آیا آزمون تافل دارید اما مطمئن نیستید که چگونه آماده شوید؟ تمرینات بسیاری وجود دارد که برای شرکت در آزمون TOEFL می توانید انجام دهید، اما تشخیص این که کدام یک از آنها بهترین هستند و به شما کمک می کنند نمره ای که می خواهید در روز آزمون بدست آورید، دشوار است. در این بخش ما بیش از هشت تا از بهترین تمرینات آمادگی تافل را معرفی می کنیم که باید کاملا بخشی از برنامه مطالعاتی تان باشد تا نمره بالایی کسب کنید.

۱- کتاب های آمادگی برای تافل را بخوانید

اگر مطمئن نیستید که از کجا باید تمرین های آمادگی آزمون تافل را آغاز کنید؛ یا این که می خواهید قبل از پاسخ به سؤالات تمرینی، تا حدودی مفاهیم را دوره کنید؛ یک کتاب آمادگی تافل بهترین نقطه برای شروع است. بهترین کتاب های آموزش تافل را در اینجا معرفی کردیم!

این نوع کتاب ها معمولاً سؤالات تمرینی زیادی را شامل می شود و چند نمونه ی آزمون کامل را در بر می گیرند. کتاب های آمادگی معمولاً ترکیب فوق العاده ای از سؤالات تمرینی و بررسی محتوایی هستند و در هر بخش آزمون می توانند به شما کمک کنند.

چگونه بیشترین بهره را از کتاب های آمادگی آزمون ببریم

  • بر روی بخش هایی تمرکز کنید که می خواهید آن بخش ها را ارتقا دهید. اگر حس می کنید که در بیشتر مهارت های زبان انگلیسی موفق هستید و فقط در بخش خاصی مانند اسپیکینگ مشکلاتی دارید، باید بیشتر وقت خود را روی این موضوع متمرکز کنید.
  • از سؤالات تمرینی استفاده کنید. کتاب های آمادگی آزمون منبع بسیار خوبی از تمرین های آمادگی برای تافل هستند، پس از آنها استفاده کنید.

حتما بخوانید: متوسط نمره آزمون تافل برای دانشگاههای مختلف چقدر باید باشد؟

 ۲- تست های تمرینی کامل را انجام دهید

مهم نیست که مهارت های انگلیسی تان در حال حاضر چه اندازه می باشد. و چه میزان می خواهید بهبود پیدا کنید و در چه بخش هایی می خواهید پیشرفت کنید، هرکس که برای TOEFL مطالعه می کند، باید یک آزمون کامل را تمرین کند تمرین های کامل تافل، بهترین آزمون تست TOEFL است تا بتوانید درک کنید که امتحان واقعی به چه شکلی خواهد بود، چگونه برای موفقیت در چنین آزمون طولانی باید تمرین کنید، در کدام بخش ها خوب هستید و در کدام بخش ها باید پیشرفت کنید. همین منابعی که در اینجا معرفی شده اند پر از تست های تمرینی فوق العاده کاربردی هستند!

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

چگونگی بهره برداری از آزمون های کامل تافل

  • حداقل دو آزمون تمرینی بدهید،یکی از آنها زمانی است که می خواهید مطالعه را آغاز کنید تا مشاهده کنید که نمره فعلی تان چقدر است و در چه بخش هایی باید پیشرفت کنید، و دیگر آزمون را زمانی بدهید که نزدیک به پایان مطالعات تان است؛ تا ببینید که چقدر پیشرفت کرده اید و در کدام بخش ها بازهم باید تمرین کنید. اگر زمان دارید، ما پیشنهاد می کنیم که یک آزمون را در اواسط زمان مطالعاتی تان قرار بدهید تا روند پیشرفت تان را بررسی کرده و مطمئن شوید که در مسیر درست گام بر می دارید.
  • زمانی که یک آزمون تافل می دهید، بسیار مهم است که این آزمون را تحت شرایط واقعی آزمون، اجرا کنید، تا نمره ای که به دست می آورید تا جایی که امکان دارد به واقعیت نزدیک باشد. یعنی آزمون را در یک اتاق ساکت بدهید؛ تمام مدت آزمون را رعایت کنید و در طی ازمون از جای خود بلند نشوید.
  • سعی کنید آزمون هایی که می خواهید برای تمرین تافل انتخاب کنید؛ از منابع رسمی باشد زیرا در این صورت می توانید اطمینان حاصل کنید که این منابع، می توانند به خوبی تافل را به شما معرفی کنند. در ادامه مثال هایی از نمونه آزمون های باکیفیت برای استفاده شما آورده ایم:

۳- مطالعه فلش کارت ها

فلش کارت، یک راه عالی برای حفظ اطلاعات جدید در موضوعات تافل است، آنها بهترین راه برای یادگیری کلمات مهم است. دایره واژگان شما در تمام بخش های مختلف TOEFL، به ویژه ریدینگ، مورد آزمایش قرار می گیرند، و اگر شما در بخش واژگان، اطلاعاتی قوی ندارید، احتمالاً برای درک سؤالات و گزینه های پاسخ های آنها درگیری هایی خواهید داشت. فلش کارت برای یادگیری کلمات جدید نسبت به خواندن آنها از روی یک لیست، جالب تر و سریع تر است. از این اپلیکیشن ها بر روی گوشی خود استفاده کنید!

چگونه از فلش کارت بهترین بهره را ببریم؟

توصیه می کنیم هنگام استفاده از فلش کارت ها و استفاده از آزمون های نمونه تافل از روش آبشار استفاده کنید. روش آبشار یعنی از فلش کارت ها را در دسته های مختلفی تقسیم بندی کنید، تقسیم بندی بستگی به این موضوع دارد که چقدر ساده می توانید تعاریف آن واژه را به خاطر بسپارید. این باعث می شود تا شما بیشتر با کلماتی سروکار داشته باشید که بیشتر در یادگیری آنها مشکل دارید تا بتوانید آنها را سریع تر یاد بگیرید. در این لینک می توانید در مورد بهترین روش برای فلش کارت های تافل بیشتر بیاموزید: waterfall method

۴- مطالعه مقالات

سؤالات تمرین ریدینگ در بخش تافل مهم هستند زیرا شما برای موفقیت در آزمون تافل باید بتوانید بخوانید. واضح است که برای بخش ریدینگ، با چندین بخش برای تجزیه و تحلیل، و تعدادی از سؤالات اسپیکینگ و ریدینگ نیاز به خواندن و درک مطلب متن ها خواهید داشت.

مطالعه منظم به شما کمک می کند که مهارت های خاص اسپیکینگ و نیز درک نکات اصلی و جزئیات ریز این متن ها را بهبود ببخشید. متن های ریدینگ تافل از متن های علمی سطح دانشگاهی می آید؛ بنابراین، انواع مقالات وجود دارد که باید در طول مطالعه برای آزمون روی آنها تمرکز کنید.

چگونه بیشترین بهره را از این مقالات ببریم

  • مطالعه فعالانه. ممکن است وسوسه شوید که فقط با چشم لغات را دنبال کنید، اما به این ترتیب نمی توانید برای درک مطلب تمرین های ریدینگ تافل کار زیادی انجام بدهید. باید در طول مطالعه فعال باشید. بعد از هر پاراگراف فکر کنید تا بتوانید تحلیل کنید که چه نکته ای است که نویسنده تلاش می کند تا در حین مطالب بیان کند؟ چگونه او از این اظهارات حمایت می کند؟ آیا کلمه ای وجود دارد که در مورد معنای آن مطمئن نباشید؟ در واقع فکر کنید که در طول ریدینگ چه متنی را مطالعه می کنید و نیز به چه مهارت هایی برای بهبود درک مطلب خودتان نیاز دارید.
  • از انواع منابع و موضوعات برای تقویت ریدینگ استفاده کنید. متن های تافل از منابع متفاوتی می آیند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که منابع انتخابی تان مشابه متن های تافل را برای تان فراهم کرده است. حتی اگر به مطالعه رمان ها علاقه مندید و از متون علمی متنفر هستید، باید سعی کنید مقاله های علمی تهیه کنید تا بتوانید برای آزمون آماده شوید. بهترین منابع برای مطالعه شما، باید مطالب علمی، ادبی و متن های تاریخی را شامل شود که در سطح دانشگاهی نوشته شده است. این منابع پر از چنین متونی هستند.

روزانه یکی از مطالب سایت های زیر را بخوانید و سعی کنید هر روز سرعت مطالعه تان را افزایش دهید:

  • PubMed: منبع بسیار عالی برای چکیده های علمی است بنابراین می توانید احساس بیشتری به مقالات علمی پیدا کنید.
  • Nature: منبع دیگری برای مقاله های علمی است.
  • The Economist : مقاله های مربوط به علوم اجتماعی و سیاسی.

۵- به پادکست ها گوش بدهید

آیا فکر می کنید تمرین مهارت های لیستنینگ شما به آن معنی است که برای ساعت ها به سخنان ضبط شده ی خسته کننده ای گوش بدهید؟ گوش دادن به پادکست ها یک تمرین عالی برای تقویت مهارت های شنیداری و یادگیری در مورد یک موضوع است که در عین حال برای تان جالب توجه نیز می باشد.

چگونه از پادکست ها بهترین استفاده را ببریم؟

  • گوش دادن به انواع لهجه های انگلیسی. سخنران هایی که در تافل فایل های صوتی شان را می شنوید، ممکن است از آمریکای شمالی، بریتانیا، استرالیا یا نیوزلند باشند؛ بنابراین باید بتوانید به هر یک از این لهجه ها مسلط شوید و با چگونگی ادای لغات توسط آنها تا روز قبل از امتحان آشنا شوید.
  • باید هنگام لیستنینگ یادداشت برداری کنید. در آزمون تافل، تنها یک بار می توانید به فایل های صوتی گوش دهید، بنابراین؛ خیلی مهم است که در طول گوش دادن به فایل، اطلاعات مهم را یادداشت برداری کنید بنابراین هنگام پاسخ به سؤالات می توانید از نکات تان استفاده کنید. سعی کنید از همین امروز، در حین گوش دادن به تمرین های لیستنینگ تافل یادداشت برداری را آغاز کنید.

بهترین منبع برای استفاده

  • BBC’s The English We Speak : این پادکست بریتانیایی به طور خاص برای کسانی طراحی شده است که می خواهد مهارت های زبان انگلیسی شان را تقویت کنند.
  • Breaking News English: این فایل های صوتی نیز برای زبان آموزان انگلیسی طراحی شده است و بر رویدادهای فعلی سراسر جهان متمرکز است.
  • TED Talks:  در این بخش بیش از ۲۰۰۰ ویدئو وجود دارد؛ که موضوعات متفاوتی را شامل می شود. هر یک از آنها حدو ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد.

۶- به انگلیسی بنویسید

بسیاری از زبان آموزان انگلیسی، حتی اگر زبان انگلیسی را به صورت روان صحبت و درک کنند، هنوز هم در هنگام نوشتن به زبان انگلیسی اشتباهات مکرری می کنند. بهترین راه برای جلوگیری از این اشتباهات، آن است که به طور منظم برای تقویت این مهارت؛ متن های انگلیسی بنویسید. نوشتن به زبان انگلیسی می تواند به صورت پاسخ دادن به سؤالات رایتینگ تافل ، داشتن یک دفترچه خاطرات به زبان انگلیسی، داشتن دوستان مکاتبه ای انگلیسی زبان یا هر راه دیگری که شما را وادار کند که به زبان انگلیسی بنویسید، می تواند کمک کننده باشد. همچنین بسیاری از تمرینات تافل آنلاین برای کمک به شما در این زمینه وجود دارد.

چگونه بهترین استفاده را از این بخش ببریم

  • سعی کنید کسی را داشته باشید که که بتواند متن های شما را تصحیح کند. ممکن است نتوانید هر بخشی که می نویسید تصحیح و ارزیابی بکنید، اما برای هر پاسخ رایتینگ که می نویسید؛ اگر کسی باشد که بتواند متن های شما را بررسی و تصحیح کند و خطاهای تان را گوشزد کند؛ سود بیشتری می برید.
  • رایتینگ های با موضوعات آزاد را در کنار رایتینگ های تافل انجام دهید. البته که باید نمونه رایتینگ های تافل را تمرین کنید تا بتوانید در آنها مهارت پیدا کنید؛ اما این طور فکر نکنید که تمرین رایتینگ تافل تنها کاری است که می توانید انجام دهید. رایتینگ با موضوعات آزاد؛ در باره هرچه که دوست دارید، می تواند خیلی کمک کننده باشد.

بهترین منابع برای استفاده

  • English Club : این سایت شش بخش رایتینگ دارد که شامل دو بخش رایتینگ ترکیبی تافل می باشد و شما می توانید به آنها پاسخ دهید. این سایت یک منبع غیر رسمی است اما کیفیت بالایی دارد.
  • Lang-8 : این سایت رایگان به شما اجازه می دهد که متن های کوتاهی به زبانی که درحال یادگیری هستید، بنویسید و بومی زبان ها برای شما متن های تان را اصلاح می کنند بنابراین می توانید اشتباهات تان را ببینید.
  • Good Luck TOEFL: این سایت غیر رسمی صدها نمونه رایتینگ برای تافل دارد. برخی از آنها ممکن است از رایتینگ هایی که در تافل واقعی می بیند، ساده تر باشد، اما اگر هنوز هم در مورد آنچه که می خواهید بنویسید، اطمینان ندارید، می تواند تمرین خوبی برای شما باشد.

۷- به یک باشگاه اسپیکینگ بپیوندید

بخش اسپیکینگ معمولاً ترسناک ترین بخش تافل به شمار می آید؛ شما باید درباره یک موضوع مشخص، به مدت زمان تعیین شده، واضح و روان حرف بزنید تا نمره بالایی کسب کنید. هرچقدر میزان تمرین های اسپییکینگ را بیشتر انجام دهید؛ راحت تر می توانید از این بخش عبور کنید. بنابراین یکی از تمرین های تافل که باید قطعاً در برنامه های تان قرار بدهید، اسپیکینگ است.

می توانید به یک باشگاه اسپیکینگ انگلیسی بپیوندید و به صورت رو در رو با دیگران حرف بزنید. همچنین می توانید به گروه های اسپیکینگ آنلاین بپیوندید که شمار آنها برای زبان آموزان هر روز در حال پیشرفت و بهبود است. اگر سرتان شلوغ است و برنامه روزانه تان پر است؛ پیوستن به گروه های آنلاین معمولاً ساده تر است. اگر در نزدیکی شما این نوع باشگاه های اسپیکینگ وجود ندارد، بازهم توصیه می کنیم که به گروه های آنلاین بپیوندید.

چگونه از این باشگاه ها بیشترین استفاده را ببریم

  • هنگام صحبت کردن صدای تان را ضبط کنید. این باعث می شود که بتوانید اشتباهات خودتان را شناخته و تصحیح کنید. بفهمید که آیا سرعت صحبت کردن تان مناسب است؟ آیا زیاد مکث می کنید؟ آیا به اندازه کافی بلند حرف می زنید که دیگران بشنوند؟ هر جایی که احساس ضعف می کنید؛ می توانید تلاش تان را بیشتر کنید تا روز آزمون نمره بهتری کسب کنید.
  • پاسخ های تان را گسترش دهید. در حالی که همیشه ترجیح می دهیم که پاسخ های یک کلمه ای به سؤالات بدهیم و در حالی که دیگران صحبت می کنند؛ برگردیم و سرجای خود بنشینیم؛ اما متاسفانه تافل را نمی توان به این صورت پیش برد. در طول آزمون، باید ۴۵ تا ۶۰ ثانیه بدون مکث حرف بزنیم. بنابراین برای این که به این مهم دست یابید باید مطمئن شوید که می توانید پاسخ های تان را توضیح دهید و سعی کنید یک دقیقه حرف بزنید.

حتما بخوانید: ۱۴ استراتژی مؤثر برای کسب بهترین نمره آزمون تافل

بهترین منابع برای استفاده

  • Meetup:  سایتی است که به افراد اجازه می دهد گروه هایی را با موضوعات مورد علاقه شان بسازند. بسیاری از گروه ها را افرادی ساخته اند که می خواهد توانایی های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و اگر نتوانستید در یکی از آنها عضو شوید می توانید خودتان یکی بسازید.
  • Italki: در این سایت می توانید به یک مربی یا معلم خصوصی هزینه ای پرداخت کنید تا شما را اصلاح کند. همچنین می توانید یک پارتنر پیدا کنید که او نیز بخواهد زبان مادری شما را یاد بگیرد؛ به این ترتیب می توانید یکدیگر را اصلاح کنید.
  • Verbalplanet و Live Lingua : این دو سایت نیز برای آن طراحی شده است که بتوانید به یک مربی در ازای کمک به بهبود مهارت های زبان انگلیسی تان، پول بدهید.
زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست