تقویت زبان انگلیسی

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ (بهترین راهها+ دانلود منابع)

گاما

چگونه زبان را در کمترین زمان ممکن یاد بگیریم؟ چطور زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ سوالاتی که احتمالا به ذهن شما هم آمده است. در این مطلب چکیده سال ها تجربه را در اختیارتان قرار می دهیم. ضمنا همه منابع مورد نیازتان نیز در همین مطلب جهت دانلود قرار داده شده اند.

بهترین روش تقویت زبان

دنبال هیچ روش جادویی نباشید چون اصلا وجود ندارد! چکیده تقویت زبان انگلیسی این ۳ نکته است:

  • استفاده از منابع باکیفیت
  • تمرین روزانه هر منبع با روش صحیح (روش تمرین هر منبع را در داخل آن توضیح داده ایم)
  • حفظ انگیزه و درگیری مداوم با زبان انگلیسی

با روش گفته شده در این مطلب با این مطلب نیازی به هیچ منبع/روش دیگری برای یادگیری سریع مکالمه انگلیسی نیاز نخواهید داشت! (تضمینی چرب زبان!)

۱- یک هدف تعیین کنید

برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع کننده برای یادگرفتن زبان داشته باشید. قبول شدن در یک امتحان، دلیل به اندازه ی کافی قانع کننده ای نیست. همچنین پیدا کردن یک کار هم دلیل کافی نیست. به یک دلیل بزرگ برای انجام اینکار نیاز دارید. اگر مشوق شما میتواند پول باشد، تصور کنید که زبان انگلیسی چگونه میتواند شما را پولدار کند. خانه رویایی، ماشین رویایی و زندگی رویاییتان را تجسم کنید. اگر عشق محرک شماست، تصور کنید که چه انسان های فوق العاده ای را میتوانید در دیگر کشورها ملاقات کنید. به رابطه با خارجی های زیبا و جذاب فکر کنید!

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

  • دلیل تان را بر روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.

۲- حداقل روزانه ۲-۴ ساعت تمرین (حتی روزهای تعطیل)

برای اینکه در عرض ۲-۳ ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان تمرین کنید (ترجیحا عبارات کاربردی). بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت انگلیسی گوش کنید و ۲ ساعت متن های انگلیسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. نیازی نیست دنبال این عبارات بگردید. از انتهای همین پاراگراف آنها را دانلود کنید و در کامپیوتر و گوشی خود ذخیره کنید. اگر بدانید که چگونه باید سلام و خداحافظی کنید ، و همچنین برخی از سوالات اساسی را بپرسید، می توانید مکالمه ای کوتاه با هر کسی به زبان انگلیسی داشته باشید.

۳- روش صحیح خواندن زبان

  1. اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید
  2. پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند.
  3. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود!
  4. پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار

کودکی در حال یادگیری

۴- از بهترین کتاب ها استفاده کنید

از کتاب های کودکان شروع کنید، که با زبان ساده تر نوشته شده اند و برای کمک به کودکان در یادگیری زبان طراحی شده اند. اگر کتاب هایی را بخوانید که قبلاً نسخه انگلیسی یا فارسی آن را خوانده اید و آن کتاب را به خوبی می شناسید، به شما کمک می کند تا سریعتر به این زبان عادت کنید. کتاب ها را با صدای بلند و به صورت شمرده تمرین کنید:

۵- تفسیر و خلاصه نویسی کنید

این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف شده مطالعه زبان در سالهای اخیر است که یادگیری و سرعت یادگیری را به طرز بی نظیری افزایش می دهد. برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید. همیشه در جزوه تان یک جای خالی کنار یادداشت هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید.

  • بعدها هنگام مطالعه مجدد همزمان همان پاراگراف و ۳-۴ خط خودتان را هم مرور کنید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید!

۶- تهیه دفترچه یادداشت

یک نوت بوک کوچک به همراه داشته باشید تا زمانیکه لغت جدیدی یاد میگیرید، آن را سریع یادداشت کنید. اگر وقت اضافه دارید، لغاتی که نوشته اید را مرور کنید. در هر هفته تعدادی لغت مشخص برای خودتان تعیین کنید و هر هفته تعدادشان را افزایش دهید. فقط خود لغت را یاد نگیرید بلکه کاربرد آن در متن و املای آن را هم بیاموزید همچنین در مورد آن کلمه یک جمله بنویسید؛ مثلا I am interesting in learning English and I find learning English interesting!

  • پیشنهاد میکنم که ترجمه ی لغات را جلوی خود کلمه ننویسید. بلکه در دفتر دیگر یا پشت همان برگه آن را یادداشت کنید.

۷- انتخاب موضوعات کاربردی و متنوع

در مورد موضوع هایی که دوست دارید در زبان خودتان در مورد آنها صحبت کنید، فکر کنید سپس چیزهایی که برای صحبت کردن آن به زبان انگلیسی لازم دارید را پیدا کنید؛ مثلا اگر دوست دارید در مورد فوتبال یا هر چیز دیگری صحبت کنید، میتوانید آنها را در وبسایت ها و مجلاتی که این موضوعات را پوشش میدهند پیدا کنید. لیست لغات مورد نیاز درمورد موضوعتان را بنویسید و کلمات و عبارات را یاد بگیرید:

۸- این اپلیکیشن ها را نصب کنید

۲ اپلیکیشن زیر را روی گوشی خود نصب کنید و روزانه هر زمانی که وقت اضافه دارید (در مترو، اتوبوس و …) در حد توان به فایل های صوتی آن گوش کنید یا لغات موجود در آنها را تمرین کنید. این ۲ اپلیکیشن بهترین های حال حاضر در تمام دنیا هستند:


۹- جملات این pdf کاربردی ترین جملات انگلیسی هستند

این پی دی اف توسط یکی از معتبرترین موسسات آموزش دنیا تهیه شده است و در آن کاربردی ترین عبارات زبان انگلیسی گلچین شده اند. آن را دانلود کنید و اگر معنای کلمه یا جمله ای را نمی دانید با مداد کنار آن با کمک گوگل ترنسلیت یادداشت کنید. روزانه یک صفحه از آن را تمرین کنید:

۱۰- فیلم ها و انیمیشن های انگلیسی را تماشا کنید

فیلم ها و انیمیشن های معرفی شده در انتهای همین پاراگراف را دانلود کنید و در مواقع بیکاری تان آنها را تماشا کنید. روش دقیق تماشای فیلم و انیمیشن برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی هم در داخل مطالب خودشان توضیح داده شده است (هر چند فقط تماشای آنها به شکل معمول هم بسیار مفید است). در حالی که برنامه را تماشا می کنید، زیرنویس ها را به زبان فارسی روشن کنید. هر فیلم/انیمیشن را حداقل دو بار تماشا کنید. بار دوم با زیر نویس انگلیسی و بار سوم بدون زیرنویس. همین!

۱۱- خواندن داستان/رمان به صورت شمرده

کتاب های داستان و رمان یکی از بهترین ابزار سرگرم کننده برای تقویت زبان انلگیسی هستند. همیشه یک کتاب انگلیسی با خود به همراه داشته باشید و بخوانید. باید رمان های انگلیسی آسان بخوانید، میتوانید از رمان های انگلیسی زیر شروع کنید. به طور کامل وقتتان را برای خواندن کتاب های درسی هدر ندهید:

دختری در حال مطالعه

۱۲- به ترکیه یا یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید

اگر شرایط لازم برای این کار را دارید ، سفر به کشور ترکیه (که اکثرا هم فارسی و هم انگلیسی بلد هستند) یا یک کشور انگلیسی زبان می تواند یک تجربه عالی از غرق کردن خودتان در زبان جدید باشد. وقتی همه اطرافیان شما انگلیسی صحبت می کنند، می توانید به جای فکر کردن به زبان فارسی، شروع به تفکر با زبان انگلیسی کنید.

  • اگر این امکان برای تان وجود ندارد خیلی راحت در اینستاگرام یا توییتر دوستان انگلیسی زبان را فالو کنید و با آنها چت کنید. دوست شوید و سپس در اسکایپ شروع به صحبت کنید (هیچ اشکالی ندارد اگر دست و پا شکسته و پر از غلط صحبت می کنید)

۱۳- زبان را با زندگی روزمره تان ترکیب کنید

هنگامی که به یادگیری زبان انگلیسی می پردازید، مهم است که این زبان را به بخشی از زندگی روزمره تان تبدیل کنید. شما می توانید به هر درس یا جلسه تمرینی را که در برنامه تحصیلی خود قرار داده اید، بپردازید، اما اگر همه ی کاری که برای یادگیری زبان انجام می دهید؛ همین باشد، پیشرفت تان به اندازه کافی نخواهد بود.

هنگام یادگیری هر زبان خارجی، تکرار و ثبات مهم است. سعی کنید اغلب به زبان انگلیسی و استفاده از آن فکر کنید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه یا چند ثانیه باشد.

  • لیست خرید خوار و بار خود را به انگلیسی بنویسید.
  • زمانی که تلویزیون می بینید زیر نویس انگلیسی به برنامه ها اضافه کنید.
  • پست های شبکه های اجتماعی تان را علاوه بر زبان مادری تان به زبان انگلیسی نیز بنویسید.
  • هر پوستر یا بیلبوردی که در اطراف می بینید به انگلیسی ترجمه کنید.

۱۴- به موزیک انگلیسی گوش دهید

در مواقع بیکاری یا به عنوان آهنگ پس زمینه، گوش دادن به موسیقی که متن ترانه های آن انگلیسی باشد؛ روش خوبی برای عادت کردن به نحوه تلفظ صداهای انگلیسی است و تکرار متن آهنگ ها به شما در یادگیری سریع مکالمات و کلمات کمک می کند. موسیقی های آهسته تر را انتخاب کنید تا بتوانید راحت تر کلمات را درک کنید.

۱۵- لکچرها (سخنرانی ها)ی TED را تمرین کنید

این گفتگوها فوق العاده هستند زیرا به شما کمک میکنند با مردم طبیعی و راحت صحبت کنید. آنها سخنرانی خود را آماده کرده اند اما آنرا کلمه به کلمه نمیخوانند. پس باید وقفه های معمول و حالت های طبیعی انگلیسی سخن گفتن را بیاموزید. روزانه حداقل یک لکچر ۲۰ دقیقه ای را گوش کنید. ابتدا یک بار با زیرنویس فارسی و بار بعد با زیرنویس انگلیسی. این موضوع خودبخود باعث می شود بعد از گذشت حدود یک ماه، از جملاتی که در این سخنرانی ها استفاده می شود شما نیز در مکالمه های خود استفاده کنید. ( بصورت کاملا ناخودآگاه).

۱۶- یک دیکشنری بخرید یا دانلود کنید

اگر در یک کلاس زبان ثبت نام و شرکت می کنید؛ داشتن یک فرهنگ لغت پایه برای تان لازم خواهد بود. در حالی که این کتاب می تواند به شما کمک کند سریعاً کلمه یا عبارت مورد نظر خود را برای یک موقعیت خاص پیدا کنید، سعی کنید اگر می خواهید به زبان انگلیسی مکالمه کنید، زیاد به آن وابسته نشوید.

  • اگر در کلاس های زبان شرکت کرده اید، به طور معمول کتاب درسی نیز وجود خواهد داشت که انتظار می رود آن کتاب را بخرید. می توانید این کتابهای درسی را در کتاب فروشی ها پیدا کنید. پیشنهاد می کنم که حتی اگر در یک کلاس ثبت نام نکرده اید، آنها را خریداری کنید.
  • ما این دیکشنری ها را پیشنهاد می کنیم!

۱۷- رادیو گوش کنید

رادیوی زیر را در مرورگر خود ذخیره کنید و هر روز حداقل ۲۰ دقیقه به آن فقط گوش کنید (اگر می خواهید بهتر یاد بگیرید، بعد از شنیدن هر جمله ی ساده، سعی کنید آن را خیلی سریع مثل طوطی تکرار کنید):

  • احتمالا بی بی سی را میشناسید،آنها با دروغ های خود مشهور هستند.بی بی سی پادکست ها (فایل های صوتی) بسیار باکیفیتی را در زمینه آموزش زبان انگلیسی تهیه می کند که میتوانید از آن برای تقویت مهارت مکالمه خود و همچنین از ویدیوهای دارای متن آن استفاده کنید. حتما روزانه حداقل ۱-۴ فایل آن را تمرین کنید. برای ورود به سایت کلیک کنید -نیاز به وی پی ان دارید!

۱۸- نکات تکمیلی

  • مقابل آینه با صدای بلند تمرین کنید (یا اینکه صدای خود را ضبط کنید تا به اشکالات خود پی ببرید)
  • اصطلاحات رایج زبان انگلیسی را یاد بگیرید (منظورمان این اصطلاحات است)
  • در شبکه های اجتماعی مثل reddit یا اینستاگرام با انگلیسی زبان ها چت کنید (حتما این مخفف ها که انگلیسی ها در چت هایشان زیاد استفاده می کنند را بلد باشید)
  • سعی کنید هر چیزی را که می بینید به زبان انگلیسی بیان کنید (مثلا این یک پرنده است را به انگلیسی بگویید)
  • در وبسایت blogfa.com یک اکانت ایجاد کنید و یک وبلاگ انگلیسی زبان راه اندازی کنید (مطالب را از خودتان بنویسید-با اشکال یا بدون اشکال فرقی نمی کند)
زبانمهر

حتما بخوانید!

34 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست